{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kamphunde
  • #1   1. sep 2009 Nej, Fransk bulldog er en selskabshund.

• #2   1. sep 2009 hva med Engelsk bulldogg ?

• #3   1. sep 2009 Det er vist også en selvskabshund. Kamphund er den ihvertfald ikke....!

• #4   2. sep 2009 Hold nu op med jeres fis............. DET HER ER KAMP-HUNDE.....

(link fjernet)

• #5   2. sep 2009 Ha ha den var sød =o)

• #6   2. sep 2009 Der er desværre nogle boligforeninger der lister racerne som kamphunde (mage til misforståelse skal man da lede længe efter - skulle de grynte og slikke dig ihjel smiley )

• #7   2. sep 2009 Well, det kommer jo an på hvordan man deffinerer det. Engelske bulldogs har været brugt som kamphunde, og Franske bulldogs har bull i blodet, så man kan godt sige at de har kamphund i blodet. Det er vel også derfor de er med på flere lister over "kamphunde".
    Jeg er ved at være godt træt af begreberne kamphund og muskelhund. Det er løse begreber som ikke klart kan deffineres, og forkerte racer kommer tit her ind under.
    Jeg så hellere man lavede et nyt begreb i danmark, og det skulle hedde "farlige hunde". Her måtte man så vurdere hvilke racer der kan være potentielle farlige. Her under ville mange af de nuværende muskel/kamphunde gå ind under, mens hunde som boston terrier, engelsk bulldog, fransk bulldog, shar pei, dværg pincher mm burde slettes fra listen. Man skal selvfølgelig skelne til en hunds fortid, når man skal vurdere om den er farlig, men det vigtigste er hvordan racen er i dag. Jeg vurderer feks at en rotteiler i de forkerte hænder er farligere end en shar pei eller engelsk bulldog i de forkerte hænder.

Vi skal have vurderet hvilke racer der potentiel kan være/blive farlige. Det kan være racer som amstaff og staff, men også store vogter racer som rottweiler, kangal, fila, mastino mm.

Jeg ser ingen grund til forbud, men krav til at disse racer føres i snor eller mundkurv hvis de skal gå uden snor, samt krav til forsvarlig indhegning. Blandinger så det helt store problem med disse hunde, for man kan ikke kontrollere de mange hunde og finde ud af hvad de er mm.
    Jeg håber også der kommer avls/import restriktioner på en del af de racer.

• #8   2. sep 2009 Hvis forbudet kommer ryger den engelske ret sikkert med ....

• #9   2. sep 2009 Tonny & Maja:
    Er 200% enig i det du siger, kunne ikke ha sgt det bedre selv

• #11   2. sep 2009 Jeg mener at 99% eller mere af alle de overfald vi ser, sker fra løse hunde. Mundkurv eller snor burde kunne løse det meste.
    Jeg mener at mundkurv og snor på samme tid, kun er til de hunde der udviser aggressioner. Det kunne komme efter ejerens egen vurdering eller efter påbud fra politiet.
    Jeg kan holde min miniature bullterrier i en finger i snoren, og han ville alligevel ikke kunne slippe fri. Jeg syntes det er tosset at jeg skal have mundkurv på ham, når han er i snor. Modsat har jeg ikke noget imod, at han skulle have mundkurv på, hvis vi feks. skulle i en hunde skov.
    Generelt mener jeg heller ikke, at man skal købe en hund der er større end man fysisk kan magte. Jeg har før set en 17-18 årig blondine tøs blive trukket på røven ned igennem en gågade, fordi hun ikke kunne holde en stor ambull han, der nok vejede mere end hende.

Jeg mener man bør lave en liste over potentielle farlige hunde, og så give påbud om, at man enten skal føre disse hunde i snor, eller med mundkurv, hvis de skal være løse. Og hunden skal altid føres i snor i byen/bebygget område. Overtrædelse 5000 kr i bøde første gang 10.000 kr anden gang. 3. gang 15.000 kr samt mister retten til at holde hund i 5 år.
    Det er en simpel lov, som alle kan forstå og mærke hvis man ikke retter sig efter den. Den er også nem for politiet at håndhæve, da overtrædelsen er nem at spotte.
    Ansvarlige ejere mærker knap nok loven, men det bliver dyrt og besværligt ikke at have styr på sin "farlige hund".

• #13   2. sep 2009 Danni B:

Det er igen et spørgsmål om defineringen af ordet kamphund.
    Nogle mener at det er når racen er avlet til kamp. Andre mener når den har været anvendt til kamp osv osv ovs. Ingen og alle har ret, for der findes ikke nogen facit liste. Hverken over racer eller hvordan begerebet kamphund kan defineres.
    Det er også derfor jeg mener, at man bør droppe begreber som kamphunde og muskelhunde. Det er alt for løse begreber, og alle hunde kan i teorien gå der ind under.
    Jeg så hellere man lavede et nyt begreb, som hedder farlige hunde, og her skal der klart defineres, hvad det er, samt hvilke racer der hører ind under den.

• #14   2. okt 2009 Læste forleden dag om restriktioner vedrørende kamphunde på en lokal træningsplads, fandt indtil flere racer som jeg aldrig har opfattet som agressive racer, og aldrig har hørt om angreb fra dem, shar pei, sød hund, fransk buldog, den vejer jo få kg. Har selv rottweilere - men de er ikke på listen - heldigvis for mig. Har dog haft en episode, en af naboernes dværgpinscherhan tillod sig for mange år siden at lette ben op af min rottehan på 70 kg. Det skulle han aldrig have gjort, jeg fik i sidste øjeblik trukket lille Pelles hoved ud af gabet på rottweileren! Men rigtigt, det er ret forvirrende at det ikke helt er klart defineret hvilke hunde der er kamp/muskelhunde. Til gengæld var det nok bedre, det var hunde/ejere uanset race der har deltaget i et angreb som blev pålagt restriktioner, og at der fra det offentlige blev brugt flere penge på at opsamle hunde som færdes offentlige steder uden kvalificeret opsyn - men det koster jo penge!

Kommentér på:
Kamphunde

Annonce