941 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Kamphunde"
Kamphunde ?
http://ekstrabladet.dk/nationen/saras-frygt-de-her-hunde-skal-bruges-til-hundekampe/6079521 Faldt over denne artikel i EB, hvor en ung kvinde åbenbart har filmet nogle hunde, som hun mener skal br...
http://ekstrabladet.dk/nationen/saras-frygt-de-her-hunde-skal-bruges-til-hundekampe/6079521 Faldt over denne artikel i EB, hvor en ung kvinde åbenbart har filmet nogle hunde, som hun mener skal br...
Skrevet af: Ann-marie H - 13. maj 2016
kamphunde
Ved den har været oppe her inde flere gange jer der har andre Racer som også har haft Ali / Ahmet eller hvad han kalder sig i telefonen vil i ikke godt stå frem så vi kan få ham stoppede der er op ti...
Ved den har været oppe her inde flere gange jer der har andre Racer som også har haft Ali / Ahmet eller hvad han kalder sig i telefonen vil i ikke godt stå frem så vi kan få ham stoppede der er op ti...
Skrevet af: laika R - 17. sep 2014
Kamphunde.
http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/44610-kamphunde
http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/44610-kamphunde
Skrevet af: kim h - 8. feb 2013
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Afhentning af fliser 500 kr.
- Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
- Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
- Skift af radiatorventil 1.600 kr.
- Grave 205 kr.
- Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 1.238
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 3
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.120
(link fjernet)
aug 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 72
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.724
Jeg er ved at være godt træt af begreberne kamphund og muskelhund. Det er løse begreber som ikke klart kan deffineres, og forkerte racer kommer tit her ind under.
Jeg så hellere man lavede et nyt begreb i danmark, og det skulle hedde "farlige hunde". Her måtte man så vurdere hvilke racer der kan være potentielle farlige. Her under ville mange af de nuværende muskel/kamphunde gå ind under, mens hunde som boston terrier, engelsk bulldog, fransk bulldog, shar pei, dværg pincher mm burde slettes fra listen. Man skal selvfølgelig skelne til en hunds fortid, når man skal vurdere om den er farlig, men det vigtigste er hvordan racen er i dag. Jeg vurderer feks at en rotteiler i de forkerte hænder er farligere end en shar pei eller engelsk bulldog i de forkerte hænder.
Vi skal have vurderet hvilke racer der potentiel kan være/blive farlige. Det kan være racer som amstaff og staff, men også store vogter racer som rottweiler, kangal, fila, mastino mm.
Jeg ser ingen grund til forbud, men krav til at disse racer føres i snor eller mundkurv hvis de skal gå uden snor, samt krav til forsvarlig indhegning. Blandinger så det helt store problem med disse hunde, for man kan ikke kontrollere de mange hunde og finde ud af hvad de er mm.
Jeg håber også der kommer avls/import restriktioner på en del af de racer.
okt 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 1.265
apr 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 22
Er 200% enig i det du siger, kunne ikke ha sgt det bedre selv
jan 2007
Jeg mener at mundkurv og snor på samme tid, kun er til de hunde der udviser aggressioner. Det kunne komme efter ejerens egen vurdering eller efter påbud fra politiet.
Jeg kan holde min miniature bullterrier i en finger i snoren, og han ville alligevel ikke kunne slippe fri. Jeg syntes det er tosset at jeg skal have mundkurv på ham, når han er i snor. Modsat har jeg ikke noget imod, at han skulle have mundkurv på, hvis vi feks. skulle i en hunde skov.
Generelt mener jeg heller ikke, at man skal købe en hund der er større end man fysisk kan magte. Jeg har før set en 17-18 årig blondine tøs blive trukket på røven ned igennem en gågade, fordi hun ikke kunne holde en stor ambull han, der nok vejede mere end hende.
Jeg mener man bør lave en liste over potentielle farlige hunde, og så give påbud om, at man enten skal føre disse hunde i snor, eller med mundkurv, hvis de skal være løse. Og hunden skal altid føres i snor i byen/bebygget område. Overtrædelse 5000 kr i bøde første gang 10.000 kr anden gang. 3. gang 15.000 kr samt mister retten til at holde hund i 5 år.
Det er en simpel lov, som alle kan forstå og mærke hvis man ikke retter sig efter den. Den er også nem for politiet at håndhæve, da overtrædelsen er nem at spotte.
Ansvarlige ejere mærker knap nok loven, men det bliver dyrt og besværligt ikke at have styr på sin "farlige hund".
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 6
jan 2007
Det er igen et spørgsmål om defineringen af ordet kamphund.
Nogle mener at det er når racen er avlet til kamp. Andre mener når den har været anvendt til kamp osv osv ovs. Ingen og alle har ret, for der findes ikke nogen facit liste. Hverken over racer eller hvordan begerebet kamphund kan defineres.
Det er også derfor jeg mener, at man bør droppe begreber som kamphunde og muskelhunde. Det er alt for løse begreber, og alle hunde kan i teorien gå der ind under.
Jeg så hellere man lavede et nyt begreb, som hedder farlige hunde, og her skal der klart defineres, hvad det er, samt hvilke racer der hører ind under den.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 29 Svar: 200
Kamphunde