{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Træner der sidder ned {{forumTopicSubject}}

Vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde tråden, men altså..

Hvad ville du sige til hvis din hundetræner havde en stol med, så træneren kunne sidde ned ind imellem ??
Det skyldes smerter.. Ikke dovenskab.

Ville du synes det var bedre træneren meldte sig syg eller ville det være okay med dig ?

Det er et hvalpe - fortsætterhold.. Dvs. holdet har trænet 4 måneder.
Der er også en ikke uddannet hjælpetræner

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træner der sidder ned
  • #1   2. sep 2009 Hvis jeg ikke følte at det gik ud over kvaliteten af min træning, ville jeg syntes at det var ok.
    MEN hvis jeg følte at træningen var væsenligt ringere end tidligere ville jeg nok brokke mig til klubben....

• #3   2. sep 2009 Det lyder også på dig som om det er indimellem, det ville jeg nu ikke have noget imod, vel at mærke det selvfølgelig ikke går ud over træningen smiley

• #4   2. sep 2009 Jeg ville være ligeglad så længe han/hun stadig er i stand til at undervise og lære fra sig.

Det var noget andet hvis vedkommende var ude af stand til at flytte sig overhovedet i den tid træningen står på. Men det lyder jo til at vedkommende godt lige kan rejse sig, gå hen og hjælpe en, og så sætte sig igen.

Men det afhænger jo osse i høj grad af hvordan træningen forløber på stedet. Om folk er spredt for alle vinde, så ordentlig træning, kræver en træner der bevæger sig rundt, eller om træningen foregår mere samlet osv

• #5   2. sep 2009 Håber da ikke det går ud over kvaliteten..
    Det vil dog betyde at der ikke er så meget individuel coaching (eller hvad man skal kalde det) som der normalt er.

I yderste konsekvens er alternativet at træningen bliver aflyst..
    I sidste uge var rundering for meget ( figurantarbejdet - ren halsgivning) så træneren blev indlagt om natten efter træningen.

• #6   2. sep 2009 Holdet er rimelig samlet.. Alle kan høre træneren på ethvert givent tidspunkt.
    Stolen er mest til aflastning

• #7   2. sep 2009 Så længe træneren er "på" så ville jeg være fuldstændig ligeglad

• #8   2. sep 2009 Hellere det, end af aflyse et helt holds træning. Så kom du bare og sid ned.

• #9   2. sep 2009 Så bliver det med stol idag :o)
    Tak for jeres svar

• #10   2. sep 2009 Og en håndfuld Pinex.

• #11   2. sep 2009 For mig ville det umiddelbart ikke betyde noget. Jeg synes man skal tage lidt hensyn til andre, så hvis træneren har smerter, så vil jeg mene at det er ok at have en stol med. Synes næsten mere at det er et spørgsmål om det er en permanent løsning, eller om det er fordi din træner pt døjer med smerter??? Hvis det er permanent, så skulle han/hun måske overveje at give trænerjobbet til en anden og evt "kun" være hjælpetræner. - Bare en lille tanke smiley

• #12   2. sep 2009 Vil nu også mene at det er ligegyldigt, så længe personen er i stand til at give gode råd og ikke "bundet" til stolen.

Du skriver der også er en hjælper, så kan den person jo ofte tage over i de tilfælde hvor træneren er nødt til at sidde, selvfølgelig under kyndig rådgivning fra træneren.

Vil mene at en træner der sidder ned er bedre end slet ingen træning.

• #13   2. sep 2009 Fuldstændig ligegyldigt for mig, har da også fået rideundervisning af siddende instruktør som sad på sin ´´lille ´´ stol inde på midten.
    jeg synes det er en fordel træneren er tilpas for træthed og smerter giver altså en kortere lunte og mindre kvalitetstid.

• #14   2. sep 2009 Jeg har selv været instruktør i 10 år og jeg har desværre problemer med mit ene knæ, som ind i mellem giver mig store smerter, når jeg står op. Jeg har mange gange haft lyst til at tage en stol med på pladsen for at aflaste knæet, men har endnu ikke gjort det. Det er desværre et kronisk problem, som ikke kan behandles.
    Jeg vil være ked af at skulle stoppe instruktør gerningen pga et dårligt knæ! Hvis en træner til trods for stole på træningspladsen stadig er i stand til at undervise, burde en stol ikke være et problem...

• #15   2. sep 2009 Jeg har ikke læst tråden...

Jeg kommentere ganske på egne vejne, for jeg sætter mig også ned indimellem på en bænk, vi har der, hvor vi har vores plads.

Jeg gør det i pauser, hvor der bliver hentet hund. Det er simpelthen nødvendigt.

Jeg mener ikke det har nogen indflydelse på kvaliteten af træningen, men det er jo i bund og grund ikke mig, der skal lave den vurdering.

• #16   2. sep 2009 ....Husk, træneren bør også tænke på sig selv! Jeg ville ikke have noget imod at blive undervist af en der havde en stol med. Alle de andre har en masse gode pointer, som jeg er enig i!

MEN.. Man skal også være realistisk om hvor meget man kan klare. Så vigtig er træning ikke, at det retfærdiggører et hospitals besøg.

...Sååh, pas nu på dig selv også, og nyd så træningen i det omfang du kan smiley

• #18   2. sep 2009 Jeg tager en stol med idag, og så forklarer jeg sagen for hundeførerne og spørger hvad de synes..
    Jeg vil helst ikke slippe holdet nu, men på den anden side er helbredet også vigtigt.

Endnu engang tak for jeres svar

• #19   2. sep 2009 God idé smiley Jeg kan ikke forestille mig at de hellere vil have aflyst træning end at lade dig tage det stille og roligt smiley

Bare du husker at dit helbred er vigtigere smiley

• #21   2. sep 2009 Så er jeg hjemme fra træning igen... Av av altså...
    Jeg er FOR engageret tror jeg.. Fik ikke brugt stolen så meget som jeg burde have gjort.

Jeg bliver vist nødt til at finde en vikar, for det her går bare ikke.

• #22   2. sep 2009 TIna og Alex, det må være dejligt at have så engageret en træner som dig, men husk nu helbredet. Du gør ingen gavn hvis du ødelægger dig selv. Mit råd er snak med holdet om det, få dem til at hjælpe dig med at passe på din krop, huske dig på at bruge stolen osv. Jeg tror du kan komme langt ved at tage dem med i det. Evt. kunne der måske komme en hjælper mere på holdet, hvis du gerne vil undgå en pause, for du lyder engageret i dit hold, stor respekt for det.

Jeg er ag træner og havde på et tidspunkt en skade. Vi var i træner mangel og jeg besluttede at tage afsted. Jeg forklarede holdet om mit helbred og de var simpelthen så søde til at hjælpe med alting indtil jeg blev frisk igen.

Rigtig god bedring til dig.

• #23   2. sep 2009 Tak Mette..
    Det er nu ikke fordi jeg er syg som sådan.. Er gravid med bækkenløsning, så en orlov kommer der under alle omstændigheder.

Vi er i seriøs trænermangel, så en ekstra træner er meget svær at finde.. Vi er ude i at spørge dem der engang har været trænere i klubben..

• #24   2. sep 2009 Det er altså også svært at have overblikket når man sidder ned, synes jeg.

Men det kan da være, du kan omstrukturere træningen, så det bliver gjort muligt? Har du haft nogen overvejelser omkring det?

• #25   2. sep 2009 Nå for pokker, men ja sådan er det nok mange stedet, også hos os.

Jeg tror simpelthen bare du skal have stolen med og så få dit hold til at hjælpe dig med at passe på dig selv. Det skal de såmænd nok gøre. Det er jeg ikke i tvivl om. Der er jo ingen af os der er robotter og det forstår dine hundefører sagtens. Så bare sæt dem i gang med at hjælpe til.

Så får du lige et tillykke og held og lykke med på vejen i stedet for god bedring smiley

• #26   2. sep 2009 Tak Mette :o)

CH : Hvis jeg kan finde en måde at gøre det på så jeg kan blive ved lidt længere så vil jeg rigtig gerne det.. Men jeg ved ikke helt hvordan.

Gode råd og forslag modtages meget gerne

• #27   2. sep 2009 Det er præcis det der med overblikket.. Og så at jeg gerne vil ind og korrigere de små førefejl og kommentere lige når føreren gør noget enten rigtigt eller forkert..
    .. Jeg går meget op i at rose mine hundeførere :o) Man kan se de vokser en halv meter nogen gange og det får dem til at træne mere hjemme.. Det er meget sjovere når man får lidt ros

• #28   2. sep 2009 Hvor mange har du på holdet? Og hvor lang tid træner i?

• #29   3. sep 2009 Hvis alle kommer er der 13 på holdet, men som regel er der omkring 10
    Vi træner 1 time

Kommentér på:
Træner der sidder ned

Annonce