{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Nogen der træner Rally lydighed? {{forumTopicSubject}}

Jeg starter til Rally træning her d. 30/8 og målet er at gå til prøve i april 2009 og (forhåbenligt) bestå..

Sagen er den at min hund er stresser og næsten 6 år gammel - jeg har brugt oceaner af tid på at træne afstressning de sidste 6 år og han er nu så stabil at jeg tør træne ham mere intenst med henblik på en prøve og jeg har ca. 5 mdr til at træne ham i og så er mit mål sådan set bare at han skal gennemføre i nogenlunde afstresset tilstand og så må vi se om vi består..

Men jeg vil meget gerne have nogle fif til træningen - hvordan træner jeg så han bliver hurtig men at han samtidigt ikke stresser?
Trækker det ned hvis hunden ikke sidder 100% lige i plads-øvelsen? (Simba har HD og har lidt svært ved at sidde helt lige og samtidigt kigge på mig).

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der træner Rally lydighed?
  • #2   23. aug 2008 Hejsa:)

    Okay mange tak for det:) Jeg går lige ind og lurer reglerne:) Og smukke hund i øvrigt - har lige været inde og lure dem:)


  • #4   23. aug 2008 Tak smiley
    Okay det var rart:) Jeg har aldrig været til prøve med ham (det var en kæmpe drøm da jeg fik ham - men grundet hans sygdom og stress har det iie været aktuelt før nu)..
    Det var super smart det med fingeren:)

    Har du været til prøve med nogle collie der kommer fra Kennel Lassie? Det er amerikanske collier - jeg skal nemlig have en hvalp derude fra snart:)


  • #5   23. aug 2008 Har gået til rally i 1 sæson, og skal nok snart til at gå til nogle prøver (om ikke andet, så for at komme af med den forbandede snor smiley

    Det er ikke så firkantet som lydigheden, og det er en god det er en god støtte til agilityen, som vi også går til.

    Men Som Nanna sagde, så lad være med at være urolig over at han ikke er så hurtig, for hvis du skynder dig, risikerer du istedet fejl, og det er trods alt pointene som tæller først, og tiden som nr. 2 smiley


  • #6   23. aug 2008 Nette, der også er her på HG, træner også rally med et par af hendes collier

  • #7   24. aug 2008 Det handler slet ikke om at være hurtig, men om at være præcis:o)

    Så det i skal træne er præcision i øvelserne.


Kommentér på:
Nogen der træner Rally lydighed?

Annonce