{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Uvidende menneske! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg bliver simpelthen nødt til at komme ud med mit raseri..

Det handler om min lillesøsters venindes far. En eks-hippie i midten af fyrrene, med en københavner accent der virkelig batter (Københavnere, jeg elsker jer så tag det ikke personligt). Han render rundt med kort hår, udover en tot i nakken som han har som hestehale. Ja - hele hans udstråling genere mig bare! Han render konstant rundt i sandaler og ejer ikke et eneste par cowboy bukser (Igen, kun min personlige holdning så tag det ikke personligt). Den mand har ikke en skid forstand på hunde!
Når han er kommet herhen og hentet sin datter som er min lillesøsters bedste veninde, kommer både Luffe og Simba som sædvanlig ud på gårdpladsen og gør. Han stiger ud af bilen, og uden at lade hundene hilse på ham først, 'roder' han dem bare ved ørene, Jeg har sagt til ham at han skal lade specielt Luffe snuse, da han er utroligt svagtsynet og har infektion i ørene. Men nej nej, han roder rundt med Luffes øre, så Luffe for det første knurrer fordi det gør ondt, men også fordi han ikke bryder sig om fremmede der uden at sige hej først, sådan kæler med ham.
Så i dag hentede min bror og jeg min lillesøster der har været til fødselsdag hos en fra klassen. Det er på en gård, hvor der er to hunde i en stor udendørs hundegård. Den ene ligner en labrador og den anden en staff-blanding. Ham gutten kommer så også og skal hente sin datter. Han går hen til hundene, og stiller sig i sådan en position, som jeg vil kalde 'truende'. Han bøjer sig let frem, og stirrer bare den staff-blanding lige i øjnene. Den svarer så tilbage på tiltale, og hopper op imod hegnet og gøer. Det samme gør den anden hund.

Det er helt okay, at det ikke er alle mennesker der ved hvordan man skal opføre sig blandt hunde, men den mand dér er seriøst ved at springe mit lille hoved i luften! Nej hvor jeg bare hader ham .. Ikke fordi han er anderledes, for fred være med det, men hele hans udstråling og den måde han behandler dyr på. Man skulle virkelig tro at han ikke anede noget om dyreadfærd, trods de selv har heste, kat og høns.

Undskyld mit opkast, men havde sådan brug for at få luftet min vrede.


Kommentarer på:  Uvidende menneske!
  • #1   2. sep 2009 De første 4½ linje3 kunne du godt have undladet, for det kommer ikke hverken os eller problemstillingen ved.
    At han ikke har forstand på hunde er en anden ting, men så må du jo sige det til ham. Bl.a. at dine hunde lige skal have lov at hilse først, før han skal nusse ører på dem. Han gør adet af uvedenhed, så fortæ ham hvordan det virker på hundene og vis ham hvordan men som fremmed hilser på en hund. Ikk så meget opkast, fordi du ikke kan lide hans type smiley


  • #2   2. sep 2009 Ud fra dit indlæg kommer jeg til og tænke på om du ikke ville syntes det var helt forkert uanset hvodan manden gik til hundene.
    Dit indlæg viser tydeligt du ikke kan lide den mand, o mon dit syn på han ville være anderledes fordi hunden fik lov og snuse til manden først.


  • #3   2. sep 2009 Miemiv
    Ja jeg ved udemørket godt det ikke kommer jer ved, men havde brug for at få det ud.

    Jeg HAR sagt til ham, som jeg også skriver; <i>Jeg har sagt til ham at han skal lade specielt Luffe snuse, da han er utroligt svagtsynet og har infektion i ørene</i> , men han 'glemmer' eller undlader at huske på det hver evig eneste gang. Jeg er sagt det på en venlig måde, da han sikkert er flink nok, men gutten husker det aldrig. Jeg ville være så ked af det hvis Luffe kom f.eks. til at hapse i ham fordi han tog ham ved ørene, og derfor følte han måtte bide fra sig for at forsvare.


  • #4   2. sep 2009 Brug hjernen, før du køber hund S
    Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener præcist? ;o)
    Jeg inrdrømmer gerne, 100%, at alt ved ham irritere mig. Jeg kender ham ikke særlig godt, så nogen vil sikkert syntes det er ufølsomt og åndsvagt at mene den slags om en person man ikke kender, men jeg sir' dig .. Han trykker bare lige på alle mine knapper, hvis du forstår.
    Hvis han nu var mere vidende om hundene, tror jeg faktisk det vil ændre sig. Jeg har altid den dybeste respekt for mennesker der forsøger eller forstår dyr, og gør sig den umage at tænke over situationen.


  • #5   2. sep 2009 Iben R
    Lidt umuligt. Vores hunde, Luffe og Simba, render udenfor. De trives fantastisk godt på vores gård, og bryder sig ikke om at være lukket inde. Simba holder øje med hestene, og Luffe passer gårdspladsen og holder øje med os der går frem og tilbage.


  • #6   2. sep 2009 Joh jeg forstår dig udemærket. Men jeg tror din antiparti mod manden er så stor, at uanset hvad han gør, kan du ikke snuppe ham.



  • #7   2. sep 2009 Brug hjernen, før du køber hund S
    Det kan sagtens være du har ret. Det lyder meget rigtigt, at det nok er nok helt mekanisk, fordi jeg ikke kan tage ham ..
    På den måde arbejder sindet altså på en mystisk måde. Kender du det, når du møder en masse mennesker, og med det samme kan sige, at der mindst er 1 person i blandt dem du ikke kan lide? Det lyder så hårdt, fordi man jo ikke har givet sig tid til at lære personen at kende.
    Ja, ved ikke lige om det gav mening.


  • #9   2. sep 2009 du må også tænke på at dine hunder kan mærke at du ikke kan lige denne mand...
    hvis jeg var dig ville jeg lokke hundene inde eller havet dem i snor når ham kommer. hvis han skal hente nogen ved i vel når ham kommer...


  • #10   2. sep 2009 Marianne
    Jeg er aldrig derude ;o)
    Grunden til at jeg kan se det, er fordi mit værelse ligger lige ud til gårdspladsen.


  • #11   3. sep 2009 ok...
    desverre så er det nogen mennesker som ikke vil høre når man forteller dem hvordan hundene skal behandles og hva de ikke må gøre...
    håper du finner en løsning


Kommentér på:
Uvidende menneske!

Annonce