{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.125 visninger | Oprettet:

uvidende og ignorante adfærdsterapeuter {{forumTopicSubject}}

findes der nok af.

Jeg er simpelthen rystet over at læse dette uddrag fra en bog skrevet af en, der skulle forestille at være professionel i hundeadfærd.

Det er SÅ kritisk at sådan at menneske får lov til at udtale sig om noget hun ved så uendeligt lidt om - og dermed sprede sin uvidenhed til folk, der tror på hun har forstand på hvad hun snakker om.

Jeg kan KUN advare mod den slags - og jeg opfordrer intenst til kildekritik!

Her er lidt "guldkorn"

http://rieravn.dk/boeger/hunde-1.aspx

Bemærk især afsnittet omkring stress og kaste/trækkelege.
Mage til vrøvl findes kun sjældent.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uvidende og ignorante adfærdsterapeuter
  • #1   9. aug 2013 Jeg må da vist åbenbart til at holde mine små hunde væk fra hunde der leger kastelege - de ender jo med at slå mine ihjel..

    ironi kan selvfølgelig forekome


  • #2   9. aug 2013 Tænkte faktisk det samme, da jeg læste om bogen. smiley

  • #3   9. aug 2013 Åh gud, og man træner sin hund til kamp ved at lege bryde lege med den? Så må min kæreste da snart have gjort vores 5 kgs flæskehund til en blodtørstig kamphund...

  • #4   9. aug 2013 Gider ikke læse så nært, og slet ikke efter at have læst dette:

    <i>"Kasten med pinde, bolde eller andet aktiverer hundens byttedrift, og det gør, at mange hunde efterfølgende kører højt og reagerer kraftigt på bevægelse.

    Nøgternt set træner vi hunden i at fange "byttet" -problemet er bare, at på et eller andet tidspunkt vil hunden efterfølgende slå "byttet" ihjel, og det bliver et problem, hvis en anden hundeejer tilfældigvis kommer spadserende forbi med sin lille hund. Hunden vil i så fald være så motiveret for at fortsætte jagtadfærden, at der er en stor risiko for, at den i stedet for at tage bolden, griber den lille hund og rusker den (omdirigeret adfærd) -ofte med fatale konsekvenser for begge hunde. Den lille overlever det sjældent, og den anden aflives pga. den adfærd, den har udvist. En adfærd, der er naturlig for den, og som ejeren yderligere har trænet den i."</i>

    Whaaaaaaat?


  • #5   9. aug 2013 Det er virkelig virkelig kritisk at sådanne misforståelser bliver udbredt.

    GAD vide om vedkommende terapeut i virkeligheden ønsker sig tilbage til dengang, hvor man IKKE brugte byttedrift i træning...


  • #6   9. aug 2013 KD - enig. Det var også det afsnit der fik mig til næsten at trille bagover.

    Det er afskyvækkende!


  • #7   9. aug 2013 Hahaha... åh jøsses, det må være et rent mirakel at der ikke er nogen af mine hunde der har slået noget ihjel endnu.

  • #8   9. aug 2013 Ja vi vidste slet ikke at vi gik og trænede vores firbenede venner til blodtørstige vilddyr smiley

    "undskyld! Det har den aaaldrig gjort før! Den må have taget fejl af din hund og bolden jeg kastede" DOOH! XD


  • #9   9. aug 2013 Det er så dumt at man ikke fatter det....

    Og vedkommende uddanner folk...


  • #10   9. aug 2013 Hvordan i alverden kan sådan noget bavl stadig blive udgivet??? smiley

  • #11   9. aug 2013 CH

    Ja det var også min tanke.. Det stopper jo så ikke ved hende.. Gad vide hvor mange der går rundt med den viden hun har videregivet :S


  • #12   9. aug 2013 Mine leger tit trækkeleg sammen og de knurrer da også imens, men på en anderledes måde end hvis de knurrer af hinanden for f.eks at sige "gå lige væk".

    Daisy kan da tage et legereb og "aflevere" den ene ende i hovedet på Tia og så skal der leges smiley


  • #13   9. aug 2013 Jøsses for en gang usagligt ævl... Har hun nogensinde haft en hund? Altså sådan en der bevæger sig og har drifter man kan arbejde MED?

  • #15   9. aug 2013 Gabrielle - tænkte sjovt nok det samme... smiley

  • #17   9. aug 2013 Wow... Man kan undre sig over hvordan folk får sådan nogen sære ideer.

  • #18   9. aug 2013 Og der er lige grunden til at vi ikke skal have hundekørekort=tvunget undervisning.


  • #19   9. aug 2013 LIGE præcis Housebuster!

  • #21   9. aug 2013 Hun er nu noget for sig selv;)

  • #22   9. aug 2013 Synes det er skræmmende at alle og enhver kan kalde sig adfærds eksperter smiley


  • #23   9. aug 2013 Det her er jo.. Jaa.. mangler ord

    "Nøgternt set træner vi hunden i at fange "byttet" -problemet er bare, at på et eller andet tidspunkt vil hunden efterfølgende slå "byttet" ihjel, og det bliver et problem, hvis en anden hundeejer tilfældigvis kommer spadserende forbi med sin lille hund. Hunden vil i så fald være så motiveret for at fortsætte jagtadfærden, at der er en stor risiko for, at den i stedet for at tage bolden, griber den lille hund og rusker den (omdirigeret adfærd) -ofte med fatale konsekvenser for begge hunde. Den lille overlever det sjældent, og den anden aflives pga. den adfærd, den har udvist. En adfærd, der er naturlig for den, og som ejeren yderligere har trænet den i."


  • #24   9. aug 2013 Nå der var en der var hurtigere end mig

  • #25   9. aug 2013 Sådan noget vås ville Irene Jarnved for det første ikke stå for og for den andet sikke en omgang vås.

  • #26   9. aug 2013 Det hundeliv, hun beskriver, lyder godt nok røvsygt...

  • #28   9. aug 2013 Jeg synes bare helt generelt at hun har en skrue løs.

    Det bekymrer mig oprigtigt at folk tror på folk som hende, der ikke har det mindste begreb om det, hun ytrer sig om.
    Hvis det der er linjen hele vejen igennem, så er hun jo farlig for hunde!


  • #29   9. aug 2013 Man ryster kun på hovedet og tænker hvor kedeligt det må være at være hund hos hende.

    Hvis jeg ikke kunne lege trækkeleg med Thomsen, eller bryde med ham, ville han da ikke have nogle lege muligheder tilbage..


  • #30   9. aug 2013 Al det adfærdskonsulent/hundepsykolog halløj får mig til at tænke på et HCA eventyr.


  • #31   9. aug 2013 Tænker bare alle de stakkels retrievere hvad skal de nu lave hvis ikke de må hente en apport?

    Og hunden jeg voksede op med havde da for længst spist mig med alt det beydning og tagfat vi legede.... Hun må jo have været dødsens farlig til sidst


  • #32   10. aug 2013 Hold da op, hvor en gang sludder.

    Gad vide hvordan man skal aktivere en mynde på fornuftig vis, hvis den ikke må få afløb for sin jagt og byttedrift, tror den ville dø af stress smiley


  • #34   10. aug 2013 Læste lige at hun har taget hele 80 efteruddannelser.

  • #35   10. aug 2013 Buch, hvis du bemærker det, så er de to adfærdsuddannelser, der står på listen kun påbegyndt smiley

    Når jeg så lige kigger gennem listen så må jeg indrømme at jeg undrer mig over hvor hulen hun har fået de vanvittige teorier fra.


  • #36   25. aug 2013 Skrev du ikke til hende? og fik du et svar?
    En af vores trænere i klubben mener at alle hundeejere kunne have nytte af denne bog - what!?


  • #37   25. aug 2013 Jeg skrev og har ikke modtaget svar.


  • #38   1. sep 2013 Har ikke læst linket, jeg er på arbejde, men hun er jo en anderkendt hunde dame, selv har jeg ikke været til nogen foredrag med hende, men andre af mine trænerkollegaer har udtalt sig pænt om hende.
    Hvad er det konkret trådstarter er uenig i?

    Wicky W:
    Alle kan vel ikke bare kalde sig adfærdstekspert. Men RR er vidst uddannet som en sådan, og har udlært adskellige af samme slags. Og har da ikke hørt nogen af dem få samme skæld ud.

    Kennel Hijack:
    Så din træner mener den bog er guld værd?
    Kunne det tænkes han ved noget du ikke ved? (han er jo uddannet træner)

    Buch:
    Det kan være et kursus på en dag eller en weekend, men selvfølgelig noget der kan skrives på CVet.


  • #39   1. sep 2013 Jeg troede egentlig det nogenlunde fremgik, hvad jeg ikke er enig med denne anerkendte hundedame i.

    Hendes viden om brug af byttedrift et på et minimum og det er skammeligt at hun udtaler sig om det, når hun ikke har mere forstand på det.

    That's it.

    Det er virkelig grotesk - som i VIRKELIG. Du kunne jo læse det, jeg linker til, Allan R - så kan det være det giver mening. Medmindre du da bifalder hendes vinkel på sagen.


  • #41   1. sep 2013 Og "sjovt nok" nævner denne adfærdsterapeut ikke noget af det mest stressende, - nemlig hundeleg/-møder.

    ....men dét ville jo også være at skyde sig selv i foden, når man har "hvalpelegestue" på programmet.....


  • #42   1. sep 2013 Jeg kender ikke meget til byttedrift, har ikke arbejdet meget med det, så der er jeg på bar bund.
    Jeg kender 2 der er udlærte indenfor adfærd, den ene anbefaler leg i starten af træningen og den anden bagefter? Så er det jo ikke nemt for os "almindelige"t trænere at vide hvad der er "rigtigt". (nogen mener det ikke skal foregå over hovedet)
    Kender faktisk også en 3 og hende ved jeg er udlært ved RR.
    De forekommer mig alle 3 at være dygtige, meget dygtige, men jeg kender ingen af deres klienter, det er bare min vurdering af dem.


  • #44   2. sep 2013 Allan
    Leg før eller efter træning afhænger vel også af den enkelte hund ? her er der stor forskel på hvad jeg gør, kommer jeg til træning med en hund der ikke er helt i hopla kan jeg sagtens finde på at lukke hende ind til en gang leg inden træning, er hun tilgengæld helt på dupperne så må hun vente til bagefter.
    Det virker i hvertfald super på min og ved nogen af de andre på holdet har samme mening, hvis vi vil lege inden er vi der så i god tid så det ikke tager træningstiden.

    Palle når du siger det giver en del uro med leg før/under er det så fordi der bliver leget på pladsen hvor der trænes ? for hos og lukke vi de hunde der vil lege ind i hvalpegården ( indhegnet) så det ikke forstyrre dem der ikke vil lege og bare træne


  • #45   2. sep 2013 Allan, pointen er NETOP at når hun udbreder noget så fejlbehæftet som det der, så tror "almindelige trænere", der ikke har den store indsigt i brug af byttedrift som motivation på det.
    De giver det videre til andre, som ikke bare misforstår deres egne hunde men også andres.

    Det er virkelig virkelig noget skidt, der kan sætte en ond cirkel i gang.

    Der er så mange racer, der naturligt besidder en god portion byttedrift og ligesom retrieveren, der bliver harmonisk at at bære, så bliver disse harmoniske af at få stimuleret og få afløb for deres byttedrift.
    Der er massiv risiko for frustrerede hunde, når sådan noget vrøvl udbredes.


  • #46   2. sep 2013 Tror faktisk det var en af RR's elever jeg kiggede hvalpetræning hos.
    Det eneste de stakkels kursister lærte var at putte godbidder i deres hunde. Hun brugte derimod ingen tid på kropssprog/ stemmebrug, som jeg jo mener er vigtige for at få hunden med, så man faktisk HAR noget at belønne for.

    Der var også en weimaraner (vist genganger fra sidste hvalpekursus) som bare sad og gloede på ejeren. Men hvilken hund gider også arbejde når ejeren bare sidder og konstant gentager dens navn på den mest dødsyge måde.

    Det er vel unødvendigt at sige jeg IKKE meldte til træning hos hende.


  • #49   2. sep 2013 Palle
    Selv om jeg træner på hold kan vi nu sagtens lukke en hund eller to i en indhegning for at lege men godt se den er formuleret lidt dumt , selvfølgelig leger vi ikke under træningen, her kommer vi i god tid og leger før og efter.
    Men jeg kan nu sagtens finde på at trække til siden og lege med min hund, eller bare afbryde træningen, hun er endnu ikke så gammel så at jeg kan forvente at hun kan være topmotiveret hele vejen igennem.

    Men umiddelbart ville det ikke chikanere nogen at 2 hundefører gik over i hvalpegården og legede det ville kun forstyrre de 2 der gik, , Det oplever vi jo også når holdene ligger efter hinanden så vil dem der skal træne måske komme ½ time før så hundene kan lege mens holdene der er på banerne endnu ikke er færdige


  • #51   2. sep 2013 Det viste sig at træneren overhoved ikke havde læst bogen, men dømt den ud fra dens titel. Faktisk blev træneren sur over mit indlæg herinde, men nu har vedkommende forhåbentlig lært ikke at dømme en bog udfra dens forside (eller titel).

  • #53   2. sep 2013 Åh nej, har lige set en af mine 4 ugers hvalpe flænse en avis?!

    Nu vokser den op med ønsket om at slå postbudet ihjel -,-


  • #54   2. sep 2013 Marie-Louise: Det er ikke så godt, nu når du lige har lavet den gode annonce!

  • #55   2. sep 2013 Må hellere skynde mig at flytte hele kuldet ud i skuret, så kan deres blodrus vel ikke vækkes? Altså forudsat at de frarøves stress og sanseindtryk?

  • #56   3. sep 2013 Jeg tror ALLE hunde lider af stress smiley
    Jeg må hellere stoppe med at lege med mine hunde, tænk hvis de åd hinanden smiley


  • #57   3. sep 2013 Ja jeg kan da huske at for et par år siden, så var det samtaleemnet her på HG...Den gang mente I at det at kaste og leve trække og boldlege det var meget stressende for vores hunde....Men sådan er der så meget med hunde og mennesker...De tror ofte det som de fleste skriver er sandt...Jeg selv var i stærk modvind fordi jeg altid har brugt bold.
    Det er det samme med foder, for 10-15 år siden ..Ja der var proteiner i foder skyld i allergi...Er det ikke blevet korn som nu er yt.
    Ja vi skal være kritiske og bruge vores sunde fornuft...Ikke stole blidt på hvad der skrives og siges.


  • #58   3. sep 2013 Altså.....

    Hvis man nu har små hunde der leger meget med bold, så er man vel "Home free" iflg forfatteren ??? smiley :D smiley :D

    Eller skal jeg til at være bekymret for at de nu bliver endnu mere opsatte på NAK & ÆD når naboens kat nægter at flytte sig fra stien smiley

    VÅS, SLUDDER OG VRØVL smiley


  • #59   3. sep 2013 det med trække lege kan jeg bestemt ikke se noget galt i med velfungerene hunde..

    men det kan skabe et problem hvis man har en hund der ikke er opdraget ordenligt og er begyndt og vise aggrasive tegn over for ejer/hunde andre mennesker..
    hvis den gør det her og man leger trække lege kan hunden opfatte det som en magt kamp og gør tingene være..

    men ellers go for it... leger selv trække leje med min hund men slutter altid med at det er mig der "vinder" or får legetøjet "byttet" for jeg er alphaen og han vinder altid smiley


  • #60   3. sep 2013
    Mark W,
    ALT hvad man laver med hunde der ikke er opdraget ordentligt kan potentielt være et problem, fordi de netop IKKE er opdraget ordentligt....
    Skal man så holde op med at fodre hundene af frygt for at de fx udvikler foder-aggression ??? smiley


    Disse " eksperter" skulle meget hellere give sig i kast med noget læringsteori, fremfor at kaste om sig i vildskab med skræmme-senarier smiley

    Det sørgelige er jo at dem, der IKKE ved bedre er dem der køber bogen og derefter afholder Fido fra ALT hvad der kunne minde om " fri leg som hund"...

    Hep hey, til at folk læser bøger om træning, men kunne vi ikke holdes os til den slags der er evidensbaseret OG faktisk er brugbart, istedet for alle de der " lomme-eksperter og tv-stjerner" smiley



  • #61   3. sep 2013 Jeg har det lige omvendt, mine hunde vinder næsten altid, når vi leger trækkeleg og det gør vi ofte, da det er den mest effektive belønningsform til whipperne.

    Jeg er ikke alfa og anser mine hunde for, at være så kloge, at de udmærket ved, at vi tilhører to forskellige arter, men er jeg heldig/dygtig nok vælger de at følge mine anvisninger smiley


  • #63   3. sep 2013 jeg har mine holdinger med hunde og opdrager dem som så og ved det virker maj-britt

    du har dine og de virker nok også


  • #65   3. sep 2013
    Silly me, jeg troede at det at ha dyr og træne dem, var en udviklingsproces, hvor man som ejer løbende holdt sig opdateret med bla, den Etologiske forskning på området smiley

    Men fair nuff, hvis du kan leve med " Hvis du gør du som du plejer at gøre, får du det du plejer at få" og i øvrigt ikke har spor imod at få baghjul på træningsbaner osv af de hundeejere der rent faktisk HOLDER sig opdateret smiley

    Jeg har btw, evidensbaseret forskning, der underbygger mine teorier/ praktikker når jeg træner hund, hvad har du smiley

    Og JA, jeg er flabet af pommeren til smiley men jeg er det på den " fede" måde og fordi jeg helt vildt godt gad at 2 læsere af denne debat, tænkte " Det var sgu da lige godt pokkers, så skråsikker trunten er, kan der være noget om snakken"...

    Og så er jeg i øvrigt ALT for doven til det der Alpha-fis.. Shit, man må bruge meget krudt på hele tiden at tænke i paranoia og overtagelse af verdensherredømmet smiley


  • #67   3. sep 2013 Der er jeg så fucked, for Icon har lært sig selv at åbne skydelågerne ind til foderet, så der må dobbelt sikring på. Han arbejder på dørene og Albert på skufferne. En dag har de sgu nok tømt hele huset for alt spiseligt.

    Dog har jeg dog ikke set dem køre dankortet igennem endnu, så det kan være det går.
    Jeg er sgu også for doven til alt det der leder halløj.


  • #68   3. sep 2013 Snow, du skriver at "vi" mente noget andet - jeg ved ikke hvem, du refererer til, men mig har du aldrig set skrive noget som helst om, at trækkelege er dårlige for hunde... Tværtimod.

    Mark, jeg er uenig.
    Vi bruger den stik modsatte strategi. Vi bestiller ikke andet end at lade hundene vinde for det giver dem en tro på, at de kan klare hele verden og den tro er uvurderlig.
    Den er nødvendig i den sport, vi dyrker, hvor byttedrift er det bærende element og hvor mod og selvtillid er et must.

    Nej, det giver ikke hunde, der jager os ud af sengen og ned i hundekurven. Tværtimod giver det hunde der elsker os for den gode leg og det gode samarbejde.


  • #69   3. sep 2013 Har nu læst det og mener da ikke der er noget alarmerende over det.
    Citat:
    "at mange hunde efterfølgende kører højt og reagerer kraftigt på bevægelse".
    (mange er jo ikke alle)
    Jeg har 2 hunde, de kan være lidt sådan, men de kan stoppes med et SLUT eller FRI for den enes vedkommende og den anden kæler man bare lidt med, så går den ind og lægger sig.

    Men noget andet jeg hæftede mig mere ved, var at hun et sted skrev noget om en dum hund, jeg mener jo ikke en hund kan være dum.
    Det er trænerens opgave at se hvilken type hund man står over for og hvilke metoder der skal bruges for at netop den og HF forstår hvad der skal til.


  • #70   3. sep 2013 Allan, der er IKKE nogen risiko for, at en hund bider hverken andre hunde eller mennesker fordi de er stimuleret i byttedrift.

    Ja, de kan komme til at køre rigtig højt og det er ret brugbart i nogle sammenhænge. At de reagerer kraftigt på bevægelse er netop det, der gør at vi kan stimulere byttedriften og derfor bruge den aktivt i træning og i forbindelse med forskellige arbejdsopgaver.

    Der er i den grad alarmerende ting i den tekst for den er lodret forkert.


  • #71   3. sep 2013 CH:
    Hvad er det lige din baggrund er?
    Jeg selv er blot hundetræner, der jo er 12 fulde lørdage i forskellige klubber og så 10 år i en klub.


  • #72   3. sep 2013 Haha...

    Jamen du kan da hive rang op af rygsækken ligeså tosset du vil. Hvis du ikke har kendskab til at arbejde med hundes byttedrift, så kan den ikke bruges til så forfærdelig meget smiley

    Og kan den i det hele taget?

    Jeg finder det ikke så nødvendigt at nedfælde meritter her. Du tror hvad du har lyst til og vi andre kan så på den måde få bekræftet præcis det, som man kunne frygte sker, når en, der kalder sig adfærdsekspert ytrer sig om noget, de ikke ved noget om.
    At folk tror på det...


  • #74   3. sep 2013
    Ej Isabelle smiley De der er jo lige til lykkepiller og hundepsykolog smiley

    smiley :D smiley :D smiley


  • #75   3. sep 2013 CH:
    Hvorfor skriver du HAHA??

    Du har ingen profil, derfor spørger jeg hvad din baggrund er, mekaniker, psykolog, hundetræner etc er der noget forsagt i det?


  • #77   3. sep 2013 Jeg vil da gerne se noget statistik på hvor mange hunde, der rent faktisk har taget fejl af en bold og en chihuahua?



  • #78   3. sep 2013 Allan, min baggrund er denne debat fuldstændig uvedkommende - det er temaet, der er spændende, ikke de deltagende profiler.



  • #81   3. sep 2013
    Uha Isabelle, den er HELT gal smiley

    Også her... Se vanviddet i hundens øjne smiley


    profilbillede
  • #82   3. sep 2013
    Og her, planlægger hun HELT sikkert at æde chuhuahua'en smiley Det er jo HELT galt og pissefarligt smiley :O

    :D:D:D:D:D


    profilbillede
  • #83   3. sep 2013 Partners in crime - det skal nok ende HELT galt med de hvalpe her!

    On Topic: Jeg synes det er vældig interessant at CH ikke har fået svar fra adfærdsterroristen, erhm jeg mener adfærdsterapeuten. Man burde jo mene at hun burde være voldsomt interesseret i at korrigere så "farlig" en opfattelse af hundetræning, som CH har?


    profilbillede
  • #84   3. sep 2013
    Nå ja og mine hunde HAR overtaget verdensherredømmet.... De ligger jo på MIG smiley :O
    Og Chihuahua'en er jo i FARE smiley

    (Nederen moment, når man er løbet tør for kaffe smiley )


    profilbillede
  • #85   3. sep 2013 Isabelle, pointen er jo lige præcis som du skriver - at man ikke altid skal regne med meritterne. Der kan godt lukkes en masse skidt ud alligevel og har man tendens til at være ukritisk når folk kalder sig for diverse titler, så kan man blive narret noget så grusomt.

    Og det er altså tilfældet her - der er en mængde fejlslutninger i damens konklusioner, som vidner om mangel på viden og erfaring på området. Disse konklusioner kan, hvis de udbredes, have lidt uheldige konsekvenser for hunde og deres ejere.

    Derfor er det ret vigtigt at man ikke falder på halen over diverse titler...


  • #86   3. sep 2013 Hvordan kan man være hundetræner og ikke vide noget om hvordan man bruger byttedrift i træning ????? Altså jo, måske hvis man træner hold med DKK's LP1 og LP2, så kan man da nok slippe uden om det. Men så vidt jeg ved så er det en kanonhjælp i alle andre programmer.
    At en hund kan finde på at nakke andre hunde har dælme ikke noget med byttedrift at gøre. Det handler mere om aggressivitet og/eller usikkerhed. En hund, der er i 'byttedrift-mode' nakker altså ikke lige en chi der kommer forbi. Det er sk*** ærgeligt at en såkaldt 'ekspert' fortæller at det kan ske og derfor skal man afholde sig fra at bruge det i træningen.
    Og alt det der med at de ikke må vinde en trækkeleg eller at trækkeleg kan få dem til at tro de kan tage verdensherredømmet osv. Det er simpelthen en gang fis opfundet i en anden tid, hvor der endnu ikke var så meget forskning i hunde- og ulveadfærd.
    Og ja, jeg vil give en anden bruger ret i at det minder rigtig meget om et HCA-eventyr (noget med en kejser, der fik bildt alverden ind at han havde noget tøj på smiley )


  • #87   3. sep 2013 Det pudsige er, at det jo i høj grad er modificeret byttedrift, der faktisk giver alle racerne deres brugsegenskaber smiley

    Byttedriften i sin helhed er der kun få racer, der praktiserer (om nogen), men alle brugsracerne har specialiseret sig i en del af den.

    En ting er HELT sikkert - ingen ønsker sig tilbage til den tid, hvor byttedriften ikke blev brugt som motivation for samarbejde.


  • #89   3. sep 2013 Det er jo interessant, at de mennesker, der stadig taler om at "hunden tager magten" i virkeligheden bare har en hund, der ikke gider at høre efter hvad de siger. Det skyldes sandsynligvis at man enten ikke har formået at være konsekvent med sine forventninger til hunden eller at man overhovedet ikke formår at motivere hunden til at samarbejde. Sidstnævnte kunne helt sikkert få RIGTIG meget glæde af at lære at bruge byttedriften til noget fornuftigt. smiley Men det er selvfølgelig nemmere at give hunden skylden, end det er at se kritisk på sig selv som træner.

  • #90   8. sep 2013 Nej nej nej! Skandale! Hun havde sgu ret.
    Den yngste har allerede nedlagt sit første bytte og det skyldes jo nok for meget træning af byttedrift. Et helt uskyldigt dukkebarn har måtte lade livet for min dræbermaskine


    profilbillede
  • #91   8. sep 2013 HA HA HA HA HA HA HA HA !!! Uuuuh Cindy du er en slemmert! smiley Den lille lortehund ( <3) er rendyrket killer mashine nu!



  • #92   8. sep 2013 Og han er kun teenager! Hvad skal der dog blive af ham?!

  • #93   9. sep 2013 Suuuuk, Rie Ravn udlodder lige nu 10 bøger på facebook. smiley Er der i øvrigt kommet svar fra hende?

  • #94   9. sep 2013 Nej, stadig ingen svar fra hende.



  • #95   9. sep 2013 Hun har vel ikke noget fornuftigt svar?

    En af mine kammerater havde delt hendes link, så jeg måtte lige kommentere. Forhåbentlig kan man nå at advare blot et par stykker om hendes vildfarelser.


  • #96   9. sep 2013 Faldt lige over dette:

    "Til sidst skal gentages, at denne form for træning er træning af drifter og instinkter og dermed rygmarvsbetinget og stort set ikke involverer hjerneceller. Altså -medmindre man står med en ekstremt dum hund, der kun kan trænes ved aktivering af instinkter og drifter og ikke via kognitiv læring, har stress-legene ikke deres berettigelse -og den hund er vist ikke lavet endnu."

    Brugshunde må altså være ekstremt dumme så? Jeg er målløs...


  • #97   9. sep 2013 Ja, det er om at få bremset for sådan noget vrøvl.

    Der er det ene vanvittige citat efter det andet at hente, det er ganske grotesk. Og bare tanken om at hun underviser andre i det, som også udbreder det og får folk til at handle efter det er grum.


  • #98   9. sep 2013 Ja, hun har endda et særligt kursus som hedder "Den kompetente hundeejer" som koster ikke mindre end 6000 kr!

  • #99   9. sep 2013 Wow!

  • #101   9. sep 2013 Og hun har labradors?

    Som hun vidst påtænker at avle med.

    Fatter ikke hvordan man kan holde labrador og så mene at en hunds jagtinstinkt er noget der vil få den til at nakke små hunde, hvis man leger bold med den?????



  • #102   9. sep 2013 Isabelle

    Jeg ved, jeg ved, tag mig, tag mig!

    RYGMARVSCELLER! Ba-da-bing!

    Puuuuuha - man får så laaaaange p***** af det der... smiley


  • #103   10. sep 2013 Sikke nogle dumme hunde jeg ejer, det er godt andre kan fortælle mig det. Jeg har nemlig ikke opdaget det endnu, gad vide om hunde og ejer ligner hinanden smiley

Kommentér på:
uvidende og ignorante adfærdsterapeuter

Annonce