2.911 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Skum i/omkring munden Skum i/omkring munden

Har lige været ude og lufte min 7 mdr gamle tæve og træner "kom" med hende undervejs, da jeg vil give hende en lille guf vil hun pludselig ikke have den og jeg ser at hun har skum i og omkring munden. Hun synker og synker og der kommer nærmest mere som bare sidder rundt om munden på hende.

Blev først lidt panisk, men hun virker ellers frisk og ville bare gå videre og tissede som vanligt. Nu er vi lige kommet hjem og hun virker nærmest overgearet og farer rundt som en lille skoldet skid...

Nogen der har oplevet noget lignende eller ved hvad det kan være?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skum i/omkring munden
  • #1   3. sep 2009 Kan hun have smagt på en frø?

• #3   3. sep 2009 Hun har bestemt ikke smagt på en frø... Jeg var lige kommet hjem og vi var lige kommet ud af døren næsten, havde ikke gået meget mere end 5 minutter og havde stort set mine øjne på hendehele tiden synes jeg...

• #4   3. sep 2009 Lyder som Louie, når han har fået fat i en dame i løb... Både med skummet og fare rundt som en skoldet skid...

• #5   3. sep 2009 Men nu ER Oda jo en lille dame griner (4. uges løbetid... suk)

• #6   3. sep 2009 Caroline: tja... jeg ved ikke om tæver også kan blive øh... opstemte? ved at snuse/smage på noget... Men det er den eksakte beskrivelse på Louie når han har været i kontakt med løbske tæver og/eller deres tis.

• #7   3. sep 2009 Hmm måske har hun været i kontakt med noget tis fra en helt vildt lækker hanbasse.... smiley

Vi havde lige leget lidt med nogle kæppe og var lige gået videre da det skete...

• #8   3. sep 2009 Måske der har siddet noget svamp eller noget på pindene?

• Louise J
    Louise J Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #9   3. sep 2009 Hej Caroline! Det er ganske normalt at hunde (tæve som hanhund) skummer om munden når de er ude og gå tur! Det er en reaktion der sker når de bliver opstemte...og nu mener jeg ikke kun opstemt i seksuel metydning...det kan være hvis der har været en fremmed hund forbi og har markeret, men det kan også være hvis der har været en hare,mus,fugl, rådyr, kat eller lignende forbi..vores vuffere har jo super næser...og nogle hunde reagerer stærkere på spor end andre.. :o)

• #10   3. sep 2009 Åh tusind tak, godt at vide. Blev lidt panisk til at starte med men kunne jo godt se hun ikke så ud til at være døden nær smiley

• #11   3. sep 2009 Tror mere på at det er en bi hun er blevet stukket af eller feks trådt på, det giver nemlig lige præcis de symptomer du skriver. Kig hende efter på hele kroppen og også nedenunder poterne.

• #12   3. sep 2009 der kan også ha siddet en snegl....

• #13   4. sep 2009 Min tæve skummer på samme måde, det er fremmed fært der gør det...

• #14   4. sep 2009 Når Keeesha har rendt løs i 5-10 min og snuset nede på marken ligner hun også en der har spist flødeboller. Det er kun iver efter alle de dufte hun møder undervejs, men hun har dog aldrig sagt nej tak til en godbid endnu smiley

• #15   17. sep 2009 Hej. Jeg ville bare lige fortælle jeg har oplevet det samme 4-5 gange med min. (mops 8 mdr ca) Og jeg tog til dyrelægen med hende, og han sagde det godt kunne hænde. Han sagde det var på grund af deres læse. At luften skal pacerer 2 forskudte "plader" i halsen, og når de så f.eks. får det for varmt så kan skummen opstå. Det er noget man skal holde øje med ved racer der har et hoved eller næse som vores. For hvis det kommer gang på gang på gang skal man overveje og fjerne den blødeste "plade", som kun bruges når de er hvalpe og skal sutte, altså overveje en opration. Ikke for at gøre dig bange, men jeg oplever det samme, og har fået denne melding. smiley

Kommentér på:
Skum i/omkring munden

Annonce