{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.212 visninger | Oprettet:

Lotte P
Lotte P
Tilmeldt:
11. jun 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hundehvalp kaster op {{forumTopicSubject}}

Hjælp, hvad fejler min smukke hvalp?!

For 24 dage fik min tæve Coco to smukke tævehvalpe ved en ukompliceret fødsel. Den ene hvalp var lidt mindre end den anden, men begge var stærke og livskraftige.

Alt er gået helt efter foreskrifterne, men for 5-6 dage siden begyndte den mindste hvalp at få problemer i forbindelse med spisning. Det startede med en lille mælkeboble ud af næsen, men udviklede sig til skum ud af næse og mund og opkast af skummet mælk i små klatter. Det sker ikke hver gang hun spiser, men 1-2 gange i døgnet, om aftenen og natten.
De sidste to nætter er hun vågnet ca kl 4 og har kastet op ud af næse og mund, pebet og kravlet uroligt rundt i kurven. Tydeligvis med smerter og utilpashed. Inden anfaldet begynder, slikker hun sig uafbrudt om munden og vil kravle op og ligge over kanten på hundekurven. Forrige nat tog det 15 min før hun faldt til ro igen, i nat tog det over en halv time.
Hun har været hos dyrlægen idag, men jeg synes ikke vi fik ret meget opklaring. Hun er nemlig frisk og fin mellem anfaldene, spiser og sover præcis som sin søster. Det var altså den hvalp dyrlægen så, og ikke den plagede hvalp jeg sad med i nat.
Dyrlægen trykkede på maven uden reaktion, målte temperatur, som var normal og udelukkede ganespalte og lungebetændelse.
Hun mener, det kan være koliksmerter forårsaget af mor cocos mælk, og jeg fik zoolac til mor og hvalp.
Jeg fik forkert foder da jeg købte ny pose sidst, Royal canin mini junior i stedet for Royal canin chihuahua puppy. Coco reagerede ikke på foderskiftet, mini junior skulke være et passende foder til diegivende tæver af de mindste racer. Men foderskifte og hvalpene spiseproblemer falder sammen.
Desuden har Coco rigtig meget mælk, så der kan være rigtig meget tryk på mælken de første par sug. Og hvalpene er meget forslugne, og tykke.
Selv mistænker jeg misdannelse i spiserør eller muskulaturen omkring, men det er jo kun et gæt.
Er der nogen, der har oplevet noget lignende eller tør gætte på hvad der er galt med lille Alba?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundehvalp kaster op
Kommentér på:
Hundehvalp kaster op

Annonce