{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.960 visninger | Oprettet:

Simone B
Simone B
Tilmeldt:
7. aug 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59

HJÆÆÆÆLP! Tilløber-katte generer hundehvalp {{forumTopicSubject}}

Åh ha.. Jeg står i en træls situation;

For to mdr. siden flyttede vi på landet, og fra dag 1 har her været to tilløber katte. Begge hankatte (ikke kastreret!). Den ene er SÅÅÅÅ tynd, har aldrig set noget lignende (kaster op hele tiden og miaver). Den anden har noget med det ene øje. Vi har ikke fordret dem, da vi ikke ønsker katte. Men de er meget kælne begge to og render konstant i røven af os..

Lørdag henter vi så vores lille Corso hvalp. Kattene render efter hende, hvæser og kradser ud efter hende. Hun kan slet ikke koncentrerer sig om at lege og tisse osv., og jeg kan ikke genne dem væk i mere end fem minutter af gangen.

Hammeren falder dog, da de nu er begyndt at kravle ind af vinduerne, for at stjæle mad fra Bonnies skål. Jeg skifter skål og mad hver gang - for jeg aner ikke, om de fejler noget.

På diverse sider står der, at man skal aflevere dem på internater (mod betaling - 500 kr. pr. kat). Og det nægter jeg simpelthen, da jeg synes det er for stor en omkostning.

HAR I NOGLE IDEER TIL HVAD JEG KAN GØRE? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆÆÆLP! Tilløber-katte generer hundehvalp
  • #1   21. aug 2013 ring til dyrenes værn og hør hvad du skal gøre. eller evt din kommune.

  • #2   21. aug 2013 Når de er tamme bør du sætte et stykke elastik om halsen på dem med en seddel med dit navn og Tlf på og bede ejer kontakte dig, sker der intet så ville jeg nok kontakte kattens værn og høre om de vil fjerne dem, ellers er kommunen en mulighed

  • #3   21. aug 2013 Kontakt kattens værn, Dyrenes beskyttelse eller fang dem og aflever dem til en dyrlæge. Nægter at tro på h*n ikke tager imod tydeligt vilde katte.

    Som Team siger kan du også prøve kommunens tekniske forvaltning (tror jeg nok det er)


  • #4   21. aug 2013 Kender du ikke en jæger? Få ham til at komme og skyde dem.

  • #5   21. aug 2013 troede ikke man skulle betale ... hvad med den nærmeste dyrlæge , vil han/hun ikke tage imod dem ....

  • #6   21. aug 2013 Jeg havde indfanget dem og afleveret dem på et internat eller hos en dyrlæge.
    Jeg mener desuden ikke man skal betale på internater hvis det ikke er ens egne katte.


  • #7   21. aug 2013 Jeg havde indfanget dem og afleveret dem på et internat eller hos en dyrlæge.
    Jeg mener desuden ikke man skal betale på internater hvis det ikke er ens egne katte.


  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #8   21. aug 2013 Kattensværn og Dyrenes Beskyttelse tager ikke i mod. Jo for 500 kroner, hvilket jeg ikke vil "ofre". Kommunen vil ikke gøre noget (har jeg undersøgt).

    - Med hensyn til at komme en seddel på dem, så hjælper det næppe. De er i vores "have"/"skov" 24/7. De sover ude i carporten og på terrassen og prøver ellers at luske sig ind..

    Jeg prøver ringe til en dyrlæge i morgen, men synes jo det er så trist, hvis de bare bliver aflivet smiley


  • #9   21. aug 2013 dobbeltopslag er gratis i dag... smiley

  • #10   21. aug 2013 Hvis ikke de er øremærket så tror jeg nok jeg kunne finde at få en med jagt tegn til at komme og gøre en ende på dem

  • #11   21. aug 2013 Ja sorry to say, hvis der ikke er andet der hjælper, så havde jeg hevet fat i en jæger.

  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #12   21. aug 2013 Fra Kattens Værn:

    "Indlevering af kat

    Det koster som udgangspunkt nedenstående beløb, at indlevere en kat på Kattens Værns Internat.

    Tilløbende kat.............500,-

    Ejerkat........................800,-

    Beløbet bruges til at dække nogle af de dyrlæge-udgifter der er forbundet med at gøre katten klar til et nyt hjem.

    Kontakt altid Kattens Værn og aftal nærmere inden du indfanger katten og bringer den på internatet. Læs evt mere om tilløbende katte her."


  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #13   21. aug 2013 Tina *TullsTown * - Intet øremærke. smiley

  • #14   21. aug 2013 Det er som udganspunkt. Det gælder egne dyr ikke tilløbere. Ring og forklar dem situationen

  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #16   21. aug 2013 Calle og Belika's Moar - der står "tilløber".

  • #17   21. aug 2013 Det er da pænt frækt når det ikke engang er ens egen kat.
    Så havde jeg nok bare stillet dem i en transport kasse foran et internat umiddelbart før åbningstid hvis jeg ikke havde pengene til det, altså hvis jeg ikke kendte nogen der kunne aflive dem.


  • #18   21. aug 2013 gud det så jeg ikke. Det er godt nok frækt

  • #19   21. aug 2013 Kaj: Det havde jeg nok også

  • #20   21. aug 2013 Havde indfanget kattene, og stillet dem ude foran internatet. Uden betaling.

  • #22   21. aug 2013 Hvis de er tamme søde og kælne, så prøv dog at finde et andet hjem til dem.
    Der skal da nok være nogle som kan bruge et par staldkatte og vil ofre lidt behandling på deres skavanker.


  • #23   21. aug 2013 Tvivler stærkt på nogen landmand ønsker sig en staldkat, som lider af en ikke diagnosticeret sygdom

  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #25   21. aug 2013 Ja, det er nemlig meget frækt! smiley

    Jeg prøver at ringe til dyrlægen i morgen og forklare situationen. Jeg ved ikke hvor syge de er - tror kamillete og orme-kur vil gøre en stor forskel. Og selvffølgelig MAD! Men ved ikke lige hvor jeg skulle finde nogle interesserede "katte-mennesker"? :-))


  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #26   21. aug 2013 Og ja, vores naboer (som godt nok bor et stykke væk) har gård-katte nok. Men de holder sig dog mere eller mindre væk fra vores grund smiley

  • #27   21. aug 2013 jeg har aldrig haft problemer med dyrenes beskyttelse - de har altid været rigtig søde til at komme og hjælpe med at hente tilløbne katte og finde nye hjem til dem - gratis. Synes da det er synd for dem de skal have det sådan og igen gider hjælpe dem. så jeg havde nok ofret lidt energi på at ringe til nogle dyreværnsforeninger og forklare situationen.

  • #28   21. aug 2013 Har din kommune ikke en samarbejdsaftale med kv?

  • #29   21. aug 2013 hvor i lander er de?

  • #30   21. aug 2013 Der er mange andre end landmænd som kan bruge en staldkat.
    Nu har jeg altid boet på landet. Der er ALDRIG kommet tilløbende katte. Måske netop fordi vi selv har haft en kat.

    Tynd og kaster op kan jo bare være orm. Og lidt øjenproblemer?
    Hvis jeg havde det hus som jeg drømmer om, ville jeg da selv tage dem.

    Måske du kan finde et hjem til dem her
    https://www.facebook.com/groups/hundeogkatte/


  • #31   21. aug 2013 jeg tænker også at hvis kattene har været der fra starten så har det jo nok været dem der boede der førs katte som de har "glemt" og som nu ikke har nogle til at give dem mad kontakt osv.

  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #32   21. aug 2013 Hvor er I gode! Jeg prøver at kontakte Kattens Værn i morgen så.

    CMP - Jeg har skam ofret energi og prøver også at gøre noget ved sagen. Jeg vil gerne hjælpe - men vil ikke begynde at fodre osv smiley :-)

    Vi bor på landet mellem Randers og Hadsund smiley


  • #33   21. aug 2013 Sorry,men det er pissesynd du lader dem sulte. Giv dem da noget mad, de er der jo alligevel.....og så find et nyt hjem til dem. Har selv haft glæde af en udsultet tilløberkat, fodrede hende, da hun sultede og brugte en uges tid på at finde et nyt hjem til hende.hun hedder i dag Sussi og bor med en dejlig dame og 2 andre katte.

  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #34   21. aug 2013 CMP - Vi har købt et dødsbo. Og manden der boede her før, har ikke haft katte. Den ene kat er heller ikke så gammel tror jeg. Men ja, ellers var det uden tvivl en mulighed ;o)

  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #35   21. aug 2013 Lotte D - Jeg vil ikke fodre dem. De har fået nogle rester - det må være det. De ryger i totterne på hinanden og prøver at kravle ind. Det er simpelthen for meget. smiley Desværre...

  • #37   21. aug 2013 Nej det kan jeg jo så forstå på dig, men synes bare det er synd. Kunne aldrig i livet kigge på dyr i nød og ikke træde til.....

  • #38   21. aug 2013 Hjortetakstsalt - Kan købes for under tyve kroner i næsten enhver dagligvarebutik, Brugsen, SuperBest, Føtex m.m. Det er pulver man bruger til bagning...
    Bland det op med lidt vand og sprøjt (eller drys pulveret) ude omkring de arealer, du ikke vil have kattene på. Helst steder, hvor det ikke regner væk. Det virker, katte kan ikke fordragte lugten af det, og det lugter ellers næsten ikke!
    Har brugt det med succes i vores carport og i brændeskur...


  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #39   21. aug 2013 $ Lusen $ HG's Border Patrol! - også hvad jeg har fået fortalt af flere, selvom de er kattelskere! smiley

    Jeg ringer til kattens værn i morgen og finder en løsning, forhåbentligt smiley


  • #40   21. aug 2013 jeg ville også fodre dem - også selv om du ikke vil have dem - de er der netop alligevel og jeg ville ikke kunne holde ud at tænke på de sulter hele tiden - det vil også gøre det lidt lettere at finde nyt hjem til dem hvis de ikke er totalt udsultede.
    Hvis ingen vil hjælpe (altså når du har talt med diverse dyreværnsforeninger osv. og hvis alle melder totalt pas), så hjælper jeg gerne, jeg kan ikke holde ud at dyr lider heller ikke selv om det skal koste mig lidt af de penge jeg forsøger at spare op til min uddannelse. Men jeg bor i Skagen og har ingen bil så så skal leveres her. men som sagt som en sidste udvej da jeg på ingen måde er rig for tiden og da jeg allerede fodre på 5 vilde katte og har to pindsvin i pleje. Men som sagt jeg synes ikke man kan være bekendt ikke at gøre noget.

    Jeg synes du skal give dem noget mad ud nu så de ikke behøver at gå og sulte og stjæle din hvalps mad og så kontakte diverse foreninger i morgen og så melde tilbage smiley


  • #43   21. aug 2013 Annette G
    helt enig. Var det mig havde jeg ofret behandling, foder og neutralisering og så beholdt dem - for du har helt ret de holder mus og rotter væk og mindsker også ricikoen for at alle mulige andre tilløbne katte kommer.


  • #44   21. aug 2013 Sindssygt løsningsforslag isabelle.jeg dropper ud her før jeg skriver noget jeg fortryder.....
    Cmp
    Glæder mit hjerte at der findes mennesker som dig


  • #47   21. aug 2013 https://www.facebook.com/groups/337809019637378/?fref=ts

    prøv at kontakte hende der har denne gruppe... ved også hun har afdelinger andre steder i landet. Der er flere informationer på siden og ved de ALTID hjælper smiley


  • #48   21. aug 2013 Utroligt at man kan se på dyr sulter. Thumps up CMP og Lotte D

  • #49   21. aug 2013 Annette G
    præcist-jeg har altid haft kat og alle de katte vi har haft er tilløbne eller fundet i lignende situationer. De har alle være dejlige katte, hold mus, rotter, mår osv. væk og er blevet rigtig gode venner med hundene.


  • #50   21. aug 2013 Det er desværre ikke alle kommuner der har aftale med KV, vores har i hvert fald ikke har jeg fået oplyst da jeg frygteligt gerne ville af med en kat der konstant kommer til mit soveværelsesvindue og jamrer når den er i løbetid.
    Så her hed det betal selv eller lev med det -hvad jo i øvrigt ikke er særligt gavnligt for kattene heller, for jeg har sgutte råd til at gå og betale aflivning af diverse katte, og mon ikke de færrste har lyst til det.
    Jeg bor så ikke så man kan skyde katte på grunden, men hvis ma gør, kan en jæger jo hurtigt få gjort en ende på det


  • #52   21. aug 2013 Ring dog til de forskellige instanser i stedet for blot at google. Der skal nok være nogen, der vil tage sig af kattene.

    Desuden hvordan kan du vide, at de ikke ejes af nogen, hvis de ikke er chekket for øremærke/chip?

    Prøv at se under efterlysninger hos dyrenes beskyttelse.

    Jeg håber, at kattene kommer hjem til deres rette ejer igen.

    Desuden må man ikke bare skyde katte. Der skal annonceres først. Og så skal en jæger stadig overholde diverse regler om afstande til naboer mm.


  • #53   21. aug 2013 Bor I på nedlagt landbrug? Gør I det, så skal I nok regne med at der hele tiden vil komme tilløbere. Gårdkatte er også rigtig praktiske at have mht. mus og rotter, man risikerer nemt at skulle lægge gift ud eller blive udsat for en mindre museinvasion hvis man bor ude på landet uden gårdkatte.

    Da vi flyttede ind fulgte der en mager, gravid hunkat med. Vi valgte at få kastreret og steriliseret hele bundet, ormekur, vaccination, øremærkning og godt foder.

    Ja, det er en stor udgift lige til at begynde med, især fordi der var hunkatte, men jeg har det også sådan lidt, at jeg ved hvad jeg har, men jeg ved ikke hvad jeg får. Vores katte er sunde og raske, kælne, til at håndtere, de holder mus, rotter og ikke mindst tilløbende katte væk (sidstnævnte med vores hjælp), sådan at der ikke lige pludselig flytter fertile katte ind og her bliver overfyldt med killinger.

    Da vi fik hvalp skulle de lige vænne sig til hinanden (meget normal) og i dag er der ikke noget.



  • #54   21. aug 2013 Ja jeg havde sagt "Fuck de regler!" og skudt dem.

  • #55   21. aug 2013 M. I
    præcist - jeg havde også set det som positivt at de var der og havde ofret behandling, mad og naturalisering så man slipper for mus/rotteinvasion for skal man til at ligge gift ud er det bestemt ikke ufarligt for hunden heller. så jo jeg havde set en fordel i at beholde dem


  • #56   21. aug 2013 Oh my God (håber det er rigtigt stavet, så du ikke får mere hovedpine BATDOG)
    Synd der ikke skal mere til end et forkert bogstav-------------

    Skal undlade at udhænge dine sprogforvrængninger smiley


  • #57   21. aug 2013 Ja man skal annoncere før man plaffer løs -men jeg skal være ærlig at sige at det ville jeg kun gøre hvis jeg havde en ide om at det kunne være ejer-katte. Der er jo en millard vilde og halvvilde katte på landet, hvis man skal annoncere hver gang kan man jo dårligt lave andet.

    -man kan så håbe at de fleste kun vil tage kortvarigt ophold, når de ikke bliver fodret, men et par der for alvor er flyttet ind, er jo svære at komme af med igen.


  • #58   21. aug 2013 Natascha -det får du så næppe en jæger til at hoppe på. Han kan jo altså miste sit jagttegn (eller få bøder osv), hvis han bryder jagtloven og f.eks. skyder for tæt på beboelse, på anden mands grund og hvad de rnu ellers findes regler om

  • #60   21. aug 2013 Har ikke læst alle indlæg. Men for fanden da...Det er værgeløse dyr vi taler om...Hvis det havde været hunde, så havde folk været helt oppe og ringe, nu er det katte i stedet for...Så kan de bare FŨLOV TIL AT DØ AF SULT Føj for osv. siger jeg....Hvordan kan man have samvittighed til bare at lade da dø af sult....
    Føj Føj.


  • #63   21. aug 2013 At TS kan se på et par syge sultne katte uden at fodre dem eller sørge for at de humant kommer væk hurtigt, det fatter jeg ikke! De stakkels dyr kan jo ikke gøre for at nogen har forladt dem!

  • #64   21. aug 2013 Åh måske skulle jeg også sige fuck regler, næste gang der løber en køter rundt i min have og plaffe den ned. For den er i høj grad uønsket. Sikke en indstilling Natascha, FØJ siger jeg bare.

    Og tænk dem der stjæler andres katte.


    Og nej, mine løber ikke frit. Men jeg er alligevel modstander af at pløkke andres katte ned eller stjæle dem smiley :( smiley smiley


  • #65   21. aug 2013 Jeg har et alt for stort dyrehjerte, og har mest af alt lyst til at sige, at jeg vil tage dem, men står selv med 1 hund og 2 katte, samt en "tilløber-kat" (som så ikke er tilløber alligevel, men en nabos kat -naboen anede jeg ikke eksisterede indtil for 2 uger siden, selvom jeg har boet her i 2 år) - Den er pt i færd med at vælge, hvor den vil bo.

    Samtidig går jeg og overvejer en hund nummer to, så jeg er vist nødt til at være lidt fornuftig, og ikke tage flere ind lige nu...

    Men hvor ville jeg gerne:-/


  • #66   21. aug 2013 Ja Snow K, det er sjovt som kattene bliver snakket om som sådan lidt "herregud ja, nå da, lidt af et problem her"... Og at folk hverken vil ofte penge eller andet på "bare katte".
    Men havde to ejerløse - men tamme, hunde taget fast bopæl hos nogen, SÅ skulle vi nok se himmel og hav blive sat i værk, netværket flyde og hundene havde et nyt hjem (som både ville betale dyrlæge, medicin, foder, transport osv) i løbet af få timer smiley


    Udover dette - Så ja, gårdskatte kan være rigtig praktiske at have. Og dem behøver man ikke være "crazy cat lady" for at have. Blot dyreven... Desuden, om man er til katte eller ej, ville jeg ALDRIG kunne bære at se på et dyr sulte, eller være så tynde og udsultede, at de blev direkte desperate for mad smiley Hund, kat eller andre dyr. Jeg ville skide på regler, jeg ville ofre en 20'er på mad fra Netto og fodre!! Dyrene skal ikke lide pga hverken regler eller at jeg ikke helt ved hvad jeg vil stille op med dem endnu - og de skal SLET ikke hverken nå at dø af sult eller kulde. Så måtte jeg smutte i banken og snakke pænt med min kære rådgiver, hvis alle andre muligheder var udtømte smiley


  • #67   21. aug 2013 som sagt kan du ikke få nogle internater til at tage dem og vil du ikke beholde dem selv så skriv til mig på bonus-pater@hotmail.com så finder vi en løsning - for ikke at gøre noget det kan man godt nok ikke være bekendt. Håber at høre fra dig om du har fundet en løsning eller om jeg skal hjælpe.

  • #69   21. aug 2013 Victoria K
    helt enig!


  • #71   21. aug 2013 Altså jeg forstår det er skide irriterende med sådan nogle tilløbere.

    Men enten så fodre du dem og beholder dem når de nu stadig er der og ikke har tænkt sig at forsvinde eller os gør du noget ved problemet. NU.

    Skyd dem, afliv dem hos dyrlægen, aflever dem hos KV eller DB mod betaling eller find nyt hjem til dem.


  • #72   21. aug 2013 Lusen -nu er der jo andre muligheder end at tage katten til sig. TS ønsker tydeligvis ikke at have kat, så er det da fair nok ikke at begynde at poste penge i at sterillisere, mærke og hvad har vi.
    -men nej, naturligvis er det ikke rimeligt bare at lade stå til mens dyret sulter ihjel, når nu de faktisk er tamme nok til at man kan gøre noget.

    Jeg vil heller ikke have kat, og jeg vil så absolut ikke poste pengei andre folks katte. De fleste af de herreløse katte der kommer her i sørgelig forfatning er dog for vilde til at indfange, og derfor er de svære at gøre ret meget ved.
    Men kan man fange dem, ja så er det altså ikke synd for kræet at blive skudt. Det koster ikke en bondegård og hvis ellers man får en ordentlig jæger til at gøre det, er katten død med det samme -altså ganske humant.

    Jeg forstår ikke hvorfor man nærmest er et dårligt menneske hvis ikke man er villig til at tage diverse katte til sig (den er ikke rettet mod dig Lusen, men sådan helt generelt). Jeg lavede en tråd for nogen tid siden om hvad man stiller op med en kat der har bestemt sig for at mit soveværelsesvindue er det bedste sted i verden at sidde og jamre sig. Fik at vide at jeg skulle indfange den og neutralisere den (her er altså tale om en ejerkat)... jeg er ikke kattehader -men jeg gider dælme ikke poste formuer i andres katte, og det forstår jeg altså osse at andre ikke har lyst til.


  • #73   21. aug 2013 Og jeg ville så i øvrigt heller ikke poste formuer i andre folks hunde.. men det ville da blive forsøgt at finde ud af hvor de hører til. Det er bare nærmest umuligt med katte, fordi så mange af dem ikke er mærkede, ikke bære halsbånd eller på anden vis er til at identificere

  • #74   21. aug 2013 Katte og hunde er sgu ikke det samme Susanne.

  • #76   21. aug 2013 Klart at de bette pus ryger i totterne på hinanden, da du havde givet dem rester , de er da hammer sulten .. Håber også at du får hjælp når du ringer rundt imorgen, eller tar imod hjælpen herinde fra . For et eller andet skal der da gøres smiley

  • #77   22. aug 2013 for to dage siden sad der en meget forvirret og skræmt kat. Den sad det samme sted fra om morgenen, og igen da jeg kom hjem om eftermiddagen.
    Den var pæn i pelsen og havde en flot vægt, så ikke en vildkat, tydeligt den var nogens, men den virkede som skrevet forvirret.
    Der blev ringet 1812 (Dyrenes beskyttelse) og de kom og hentede katten, selvom det var tydeligt at det var nogens.
    DB gav så en update at der ved dyrlægen var blevet fundet bilolie i pelsen og små-skrammer, så de mente den var blevet påkørt.
    Den blev afleveret til et internat og fremlyst.
    Ikke en krone kostede det (andet end medlemskontingenter fra DB medlemmer der er med til at holde 1812 kørende).

    Historien er bare for at fortælle, at det kan lade sig gøre at de tager imod katte uden betaling.


  • #78   22. aug 2013 Altså hvis du ikke vil have kattene. Og hvis du har tjekket med naboerne om det er deres. Så find en jæger til at skyde dem (måske kender naboerne en jæger). Det kan jo sagtens være efterladte "feriekatte" som så ikke hører til nogle steder, men bare er læsset af fordi "der sikkert var mus til dem at fange" der smiley

  • #79   22. aug 2013 Av i hjertet smiley

    Det er surt at være vært for tilløberkatte. Her fodrer vi vores egne 5 katte plus det løse. Ved ikke hvor mange der kommer og får en bid mad, men der kommer da nogle.

    Men jeg ville aldrig nogensinde kunne gøre ingenting. Det kan godt være det koster penge, men mit hjerte ville aldrig byde mig at lade kattene dø af sult eller kulde alene fordi det koster penge enten at fodre og få dem tilset af en dyrlæge, eller få dem aflivet.

    I øvrigt er mætte katte bedre jægere...


  • #81   22. aug 2013 Jeg er enig med dig Winnie smiley

  • #82   22. aug 2013 Fritløbende katte hører ikke til i områder med bebyggelse ud over et enkelt hus her og der..

    Da vi flyttede ind her var der faktisk en hel bunke katte. Dem fik vi sælger til at tage med sig. Vi ville ikke overtage en fast bestand.

    Da vi så om efteråret fangede 35 mus indendøre fandt vi ud af hvorfor sælger havde haft katte smiley

    Et par år efter startede en tilløberkat så vores kattehold og det fungerer...

    Jeg synes det er fint at man ikke ønsker at fodre på katte. Det skal man lade være med så.
    Men at se på udmagrede katte, der har brug for en dyrlæge uden at gøre noget, det kan jeg ikke forholde mig til.
    Det synes jeg er modbydeligt.



  • #84   22. aug 2013 Jeg er enig, Winnie - man bliver nødt til at tage ansvaret på den ene eller anden måde.

    Og i det tilfælde som TS beskriver, ville jeg vælge at aflive.

    Ikke for det - der kommer nok andre til, men så kan det være situationen er anderledes... eller også må man gentage succesen.

    At gøre ingenting er det, jeg opponerer mod smiley

    Som jeg efterhånden har nævnt i mange tråde herinde - når man bor så langt ude på landet som jeg gør, så er fritløbende katte en nødvendighed, det er brugsdyr.
    men jeg bor altså også MEGET langt ude på landet.


  • #86   22. aug 2013 Der er som *CH* skriver forskel på katte på gårde og fritløbende katte i byerne. Sidstnævnte er jeg meget imod. Det er en al for stor bestand i forhold til mængden af byttedyr, hvilket betyder at småfuglene lider under det. Territorierne er alt for små, så kattene går ind på andre folks grund, hvor de ikke har noget at gøre osv. Jeg fik først udekatte da jeg flyttede på landet.

    Gårdkatte er noget helt andet. Vores nabo var ude for det samme som *CH*. De brød sig ikke om katte og satsede istedet på at deres jagthunde ville tage mus og rotter - og endte med en sommer hvor musene løb ind i huset så snart de åbnede døre og vinduer, så mange var der, så nu har de kat.

    Så kan man selvfølgelig lægge gift ud istedet for at have katte og fred være med det, men det bryder jeg mig personligt overhovedet ikke om, så hellere naturlig skadedyrsbekæmpelse. Da "rottemanden" kom her første gang for at spørge om vi havde rotter, fik han øje på en af gårdkattene og sagde "Okay, det kan jeg så se at I ikke har." - og det kunne jeg kun bekræfte.


  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #87   22. aug 2013 Nå allesammen. Jeg har ikke lige ku overskue alle de input (og hakken) ;o)
    Til alle jer, der mener jeg skal beholde kattene, så nej. Vi skal ikke have katte. Har haft kat (OGSÅ tilløbere) hele livet, og det er slut nu hvor vi har fået bonnie.

    De er ikke fra tidligere ejer (SE- han døde flere år tilbage og den lille kat er max 1,5-2 år).

    Til jer der mener jeg intet gør. Jeg har undersøgt diverse muligheder- så udtal jer ikke om noget i slet ikke ved. Kattens Værn vil ikke have dem. Har snakket med dem. Hun siger de ikke vil have "sygelige" katte og de kun
    Vil have killinger, der slet ikke kan klare sig (???).

    Jeg ringede 1812. Og får besked på, om de vil hente kattene en gang senere i dag. I mellemtiden prøver jeg at kontakte den side, som en af jer har linket til samt vores dyrlæge.

    DER BLIVER GJORT NOGET. Jeg skriver hvad det præcis er når jeg får svar fra div. steder. smiley


  • #88   22. aug 2013 dejligt at høre at kattene nu får hjælp

  • #90   22. aug 2013 Kan du så ikke give dem noget mad, når nu du har besluttet at hjælpe dem?

    Mit hjerte ville slet ikke kunne bære at se katte/hunde/mus what ever sulte smiley

    Men jeg er også en bypige som indfanger edderkopper og slipper dem ud i livet.



  • #91   22. aug 2013 Krydser fingre for at 1812 vil hente dem.

  • #92   22. aug 2013 Lige en tilføjelse til mit indlæg. Det kan måske godt læses som om, at jeg mener at folk SKAL adoptere/fodre på diverse forhutlede tilløberkatte. Det er dog ikke det jeg mener - JEG kunne bare ikke lade være.
    Men jeg mener, at det er helt i orden (!) at man ikke hverken ønsker kat eller ønsker at fodre tilløbende katte. Fair nok. Men jeg ville aldrig aldrig aldrig nogensinde kunne se passivt til, hvis der igennem laaang tid vandrede meget udsultede katte rundt på min grund, aldrig smiley
    Så hellere i det mindste sørge for at få dyret/dyrene aflivet humant. Enten en GOD jæger eller en dyrlæge. De penge er godt brugt, for man undgår mange ting; Både en pinefuld død for kattene, samt spredning af eventuelle sygdomme og også uønsket formering, da mange tilløbere jo er fertile. - ergo er de 5-600 kr til aflivning givet godt ud, både for kattene selv og for alle andre, når der (fx i dette tilfælde) er to fertile hankatte mindre, som strejfer smiley

    Men godt at høre, TS, at der sker noget nu smiley Håber virkelig at 1812 vil hjælpe!


  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #93   22. aug 2013 "Desuden må man ikke bare skyde katte. Der skal annonceres først. Og så skal en jæger stadig overholde diverse regler om afstande til naboer mm. "

    Det er altså ikke helt korrekt det dér.

    Hvis det uvane dyr kan være en umiddelbar fare for ens eget hold af dyr, så er en annoncering ikke nødvendig.
    En god ting at annoncere alligevel, men den er ikke pr. definition nødvendig, som mange gerne vil gøre den til at være.

    herudover er der i sådan et tilfælde ikke tale om jagt, og afstandsreglerne ifm. bebyggelse er derfor ikke relevante, så længe der kan skydes uden fare for menneske, eller ejendom.


  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #94   22. aug 2013 Kattens værn vil heller ille hente dem for at aflive dem.
    Hun snakkede uafbrudt om deres penge-mangel og at der var for langt fra Aalborg til os, selvom jeg tilbød og fragte dem.

    De skal ikke skydes af en jæger. Jeg skal op til min dyrlæge imorgen og snakke med ham, og så ringer jeg 1812 hvis ikke jeg hører noget (ventetiden føles lang).

    Jeg betaler ikke 1000 kr. for at få dem aflivet anden steds, desværre.. Jeg har ikke budgettet til at ligge penge fra til det. Desværre. Havde jeg råd havde jeg afleveret dem på et internet begge så de ku komme ud til en god familie.


  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #95   22. aug 2013 Internat. Flot :o)

  • #96   22. aug 2013 lyder da dejligt at 1812 DB vil komme og hente dem!

  • #97   22. aug 2013 TS, jeg håber du får "ordentligt" fat/svar i/fra 1812. Jeg havde stor nytte af dem, da jeg sidste år i august var ved at flytte ind i min lejlighed, og pludselig fandt mig selv siddende med en meget lille, forhutlet killing, indsmurt i motorolie, fundet pibende under en af de parkerede biler.
    Der kom en af deres frivillige og hentede bettemanden om morgenen dagen efter smiley Så jeg håber de fandt ham en familie, ellers ved jeg, at han i det mindste blev aflivet humant smiley Skide sød bette fyr smiley
    Men min kat, hun flår livet af andre katte, så kunne ikke selv beholde staklen smiley

    Så bare lige en historie der endte "godt", hvor 1812 var indblandet smiley Har også brugt dem engang jeg stod med en udmagret, tilløber foran min hoveddør i Silkeborg. Desværre kunne de ikke indfange hende, da hun tydeligt havde mælk og derfor killinger et sted, selvom jeg holdt øje, ledte osv, fandt jeg ikke hendes killinger - og de vil ikke indfange diegivende hunkatte smiley Stakkels dyr. Hun var også tydeligt tam og MEGET kælen. Fatter ikke folk kan forlade deres dyr og vise så lidt ansvar... "Dine" katte er jo også tamme, så de mp jo have tilhørt nogen engang smiley Vildkatte er jo sky som ind i ***...


  • #99   24. aug 2013 Malle84 m : Enig !

  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #102   24. aug 2013 Jeg kan ikke se hvad ondt der er i det. Er det så forfærdeligt så er i da velkomne til at gøre noget, i stedet for at sidde bag jeres skærm og skrive hvor ledt og uretfærdigt det er for sådanne dyr.

    Vi kan ikke fodre, beholde kattene, investere penge i dem osv. De ANGRIBER vores hvalp, spiser hendes og vores mad, render inden for og strinter, skider over det hele og brækker sig - hvilket gør at vi ikke kan lukke bonnie ud i haven længere med mindre vi vil risikere lopper, orm osv. NEJ TAK!

    Nu følger jeg KV's råd og 1812's råd. Der er også annonceret div. steder. Jeg oprettede denne tråd for at få input til hvad jeg ellers ku gøre. Ikke til at få at vide hvor forfærdelig et menneske jeg er, fordi jeg ikke ofrer neutralisering, kattemad, tager dem til mig osv. Der er så forfærdeligt mange katte der lider både tamkatte og vildkatte. Man kan uden tvivl gøre en forskel hvis man vil ofre tid og penge. Jeg har ofret tiden og det er det. Slut herfra. smiley


  • #103   24. aug 2013 Hvad er deres råd?

  • #104   24. aug 2013 Hvis det er at få en jæger til at skyde dem, så skynde dig.
    Loven bliver desvære nok snart ændret til, at det må man ikke smiley


  • #105   24. aug 2013 Sådan en historie som denne får mig virkelig til at ønske og håbe på at div. kommuner igen laver aftale med dyrlægerne i kommunerne, spå folk kan indfange vilde uønskede katte og få dem aflivet gratis. Dvs. kommunen betaler et beløb tiul dyrlægen for ydelsen...Sådan var det før i tiden og kan forhåbentlig blive det igen..
    Og igen så forstår jeg simpelthen ikke folks mangel for empati og sympati, for nødstedte katte...Og TS har prøvet de kanaler som skulle hjælpe, og de gør det så heller ikke åbenbart...
    Slut herfra...F
    Det er sgu for sørgelig læsning.


  • #106   24. aug 2013 hvad er rådene fra 1812?
    Og hvad er planen med kattene?

    Jeg kan altså godt forstå at man ikke bare lige kan tage en masse dyr til sig.
    Kattene ved jo ikke de bliver skudt, og hvad er bedst: et lorte liv eller intet liv for kattene?
    Ja jeg ved godt hvad jeg synes.


  • #107   24. aug 2013 ja hvad er deres råd? hvad sker der med katten blive de hjulpet for jeg gentager gerne - er der ingen der gider hjælp dem så gør jeg det naturligvis gerne - men så må du skrive til mig så vi kan finde ud af noget
    men ja jeg vil også meget gerne høre hvad deres råd er og hvad nu skal ske med kattene?


  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #110   24. aug 2013 Kattens værn er at jeg skal køre dem til dyrlæge og få dem aflivet hvis ille jeg får svar på de fremlysniner, jeg har lavet. Dyrelægen har pligt til at behandle eller aflive.

    1812 afventer jeg svar fra. Hun siger at hun ikke forstår KV intet vil gøre og det lyder mærkeligt at de kun tager killinger ind. Hun siger jeg skal ringe til kommunen og høre om de vil indfange dem. I mellem tiden har hun kontaktet en medarbejder som evt vil hente dem og få dem bragt på internat eller aflivet. Hun sagde jeg så vidt muligt sku holde dem fra hunden da det lyder til, at den ene hvertfald har orm og det smitter af h...... til. Vi har dog ikke set meget til den store kat det sidste døgn. Han løb ind den anden dag, og Bonnie jagtede ham, så han blev skrup forvirret og stak af smiley


  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #111   25. aug 2013 Mellem Randers og Hadsund smiley

  • #112   25. aug 2013 Hej Simone
    Der er efterhånden skrevet magt og meget i denne tråd. Det er utrolig synd for begge katte, hvoraf den ene med garanti har så mange orm at den kaster op. Det er også rigtig synd for jer, der nu har anskaffet jer en sød lille vuffer, der ikke kan få lov at være i fred. Jeg mener faktisk det er gratis at aflever tilløbende katte til aflivning hos sin Dyrlæge. Har selv stået i den situation for mange år siden, så ved ikke om det stadig er noget man kan.
    Held og Lykke
    Hilsen
    Pia Haagensen


  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #113   25. aug 2013 Tak for det Pia smiley der blir ringet til 1812 igen imorgen, da jeg uret har hørt ?!//&@^%^€\

    Og dernæst nok til dyrlægen, hvis de ikke kommer med en løsning ved 1812 smiley


  • Simone B
    Simone B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 59
    #116   26. aug 2013 Såååådan! Nu er der sket nogen i dag. Dyrens Beskyttelse/1812 har i dag afhentet den tyndeste af katten (den som kaster op). Det gik let til hverken uden lokkemad eller noget. Sværere var det med den anden, da den ikke brød sig gevaldigt meget om kvinden fra Dyrenes Beskyttelse. Der blir sat en fælde op onsdag - men jeg håbet nu jeg kan få den i en transportkasse stille og roligt i stedet smiley

    Hun var ellers ikke meget for at tage dem med. Og lagde ud med, at hun ikke ville tage dem med. Jeg fik hende dog på bedre tanker............................................


  • #117   26. aug 2013 det var godt - dejligt både for jer og kattede at der skete noget smiley

  • #118   27. aug 2013 Hej Simone
    Godt der endelig er en løsning på problemet. Så i kan komme videre med jeres liv og jeres lille vuffer kan få fred i haven.


Kommentér på:
HJÆÆÆÆLP! Tilløber-katte generer hundehvalp

Annonce