{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.719 visninger | Oprettet:

Fjernelse af analkirtler? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Sille bliver ved med at have problemer med at få fyldte analkirtler. Hun fik dem tømt for en måned siden, og den er allerede gal igen...
Hun har normal affæring. Men har hørt at det kan ligge til racen (cavalier king charles spaniel)...

Jeg synes det er synd for hende, at hun bliver så irriteret (eller får ondt).... Så overvejer at få dem fjernet ved en operation på et tidspunkt, hvis det ikke holder op.

Men vil høre om nogen herinde har prøvet at deres hund har fået fjernet dens analkirtler?
Er det en stor eller lille operation?
Det sekret der bliver samlet i analkirtlerne, som normalt udskilles sammen med afføringen, hvor bliver det så af, hvis analkirklerne er fjernet? Holder hun op med at producerer det eller hvordan?

Håber nogle kan hjælpe med lidt svar.

På forhånd tak
Bettina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjernelse af analkirtler?
  • #1   5. sep 2009 Jeg sidder og husker maaaaange år tilbage...... En af mine gamle goldens fik fjernet analkirtlerne. Han havde ALTID problemer med dem men efter han fik dem fjernet, var han fit for fight igen og havde aldrig problemer siden......... Men om han holdt op med at producere sekretet, ved jeg ikke. Men det tror jeg faktisk:-)

  • #2   5. sep 2009 Oki tak fordi du har lagt hjernen i blød smiley

    Kan du huske om det var en stor eller lille operation?
    Altså der er jo altid risiko ved operationer. Det er der jo også ved os mennesker, men ville nu gerne vide alligevel om det er en stor eller lille smiley


  • #3   5. sep 2009 Så vidt jeg husker (!!!!!!!) (det ligger mere end 25 år tilbage), så var det ikke nogen voldsom operation. Men jeg KAN huske forkert, for den hund var igennem RIGTIG meget skidt:-(

    Men jeg ville da tage en snak med dyrlægen og høre:-))


  • #4   5. sep 2009 Min gamle RR fik fjernet analkirtlerne, det er vist en rimelig stor operation, men han havde det super godt bagefter... Fik dog at vide af dyrlægen at han skulle ha´ rå æg og yoghurt nogle dage efter, hvilket resulterede i at han sked i søvne da det var helt flydende, det der kom ud. Så det var ikke så fedt smiley
    Har hørt senere hen at det ikke er det rette af give dem bagefter..
    Men tag en snak med Dr. dyr, for der er også risiko for at ringmukslen blir´ ødelagt, så de ikke kan holde på afføringen...


  • #5   5. sep 2009 Tak for alle jeres indlæg.

    Hører stadig gerne fra andre der har erfaringer med det....

    Og så må jeg prøve at øve mig i at tømme dem.... Hun bryder sig bare ikke om det, så hvis det kun var en lille operation, synes jeg det ville være det bedste...

    Men ja... Jeg snakker med dyrlægen på et tidspunkt. Det er ik noget jeg tænker på at få gjort lige nu, men vil bare gerne høre fra andre om det smiley


Kommentér på:
Fjernelse af analkirtler?

Annonce