510 visninger
|
Oprettet:
jeg vil gerne have hund? {{forumTopicSubject}}
Jeg har tænkt migat købe en hund, nåh jeg flytter for mig selv,
men hvordan vælger man racer?
jeg kan godt lide boxer, og dvs. kamp hunde,
men er det en okay første gangs hund,
har altid haft hund der hjemme,
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Som førstegangshund er det self nemmere at starte ud med en hund der er forholdsvis let at opdrage (en hund der er lidt førerfikseret og ikke for selvstændig), men det betyder jo ikke at andet er umuligt, det kræver bare noget mere af dig som ejer, når det kommer til træning og opdragelse.
Er det vigtigt for dig at hunden er vagtsom, eller skal den være venlig overfor alle mennesker?
Er det vigtigt at den er social /her tænker jeg på andre hunde)? -overvej om det er vigtigt for dig at kunne tage den med til hundetræf, i hundeskoven osv
Når du har gjort dig den slags overvejelser, kan du så gribe et hundeleksikon og læse om forskellige racer, og strege dem ud som ikke opfylder dine behov.
-du skulle gerne ende med en håndfuld som du så kan undersøge nærmere, og tage ud og besøge opdrættere osv, så du får dig et godt indtryk af hvilken race der er rigtig for dig
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Hold dig fra muskelhunde. Der er ingen der ved om de bliver forbudte inden for kort tid, så det er ikke en god ide at anskaffe sig en pt. Og nej. De er generelt ikke gode førstegangshunde
Jamen det kommer an på hvad du kan tilbyde hunden, og hvad du forventer. Om du vil gå til træning, have en brugshund eller en hund kun til selskab. Hvor mange timer du er væk per dag og så videre
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Det JEG vil råde dig til nu er at begynde at spare op til en hund af gennemtestede forældre. Og så lave en liste over hvad DU kan tilbyde en hund. Og en liste over hvad det reelt koster at have en hund. Tro mig, det kommer bag på mange!!
maj 2007
Ja, er det ikke skønt??........*GG*
maj 2007
jeg vil gerne have hund?