{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Hjælp til hunderace {{forumTopicSubject}}

Jeg er godt klar over, der ofte er nogen der spørger, men nu er det altså min tur smiley

Vi har en dejlig hund, men hun er 13 år nu, og hun er ikke så rask som før. Selv om vi håber at ha hende lang tid endnu, så er tanken om engang at skulle ha en ny hund kommet. Nu er det store spørgsmål så, hvilken race det skal være ? Vi har haft blandinge før, og har elsket dem, men vores liv er nu sådan ,at der er flere krav til en kommende hund, og så er det nok bedste med en ren race, for så er det nemmere at få hvad der passer til en. Kan i hjælpe med foreslag ?

Hvad vi kan tilbyde er:

En der er hjemme til hverdag (førtidspensionist)
Hus på 200 m2 og mellem stor have.
Fast hundesitter hvis vi skal noget.
Bor i mindre landsby uden meget trafik.
Lyst til hundetræning.
Mulighed for at komme med hos de fleste venner og familie.
Skal være en del af familien.

Vores krav:

Meget børnevenlig hund og meget nervefast. (har en meget hys pige på 2 år og en dreng på 7år med mange venner)
Meget lidt gøende.
En hund der ikke kræver for meget motion (jeg er førtidspensionist og har en del fysiske begrænsninger. For det meste vil min mand tage sig af de lange ture, men han er nogen gange i udlandet, og jeg har brug for en hund der ikke splitter hele huset, hvis den to eller tre dage ikke kommer ud på lange ture)
Gerne meget social og kærlig.

Jeg er forelsket i en fransk bulldog, men ved slet ikke om den kunne passe til os. Min mand er ikke vild med små hunde, og mener de alle gøer for meget, og er hys og slet ikke nervefaste.
En mindre hund ville pga af mine sygdomme være fint, for jeg ville bedere kunne klare gåturene. Mind mand er meste til lab, da han kun har gode erfaringe med dem. Mener de er super gode til børn, og meget nervefaste.
Problemet med en lab er for mig, at jeg ikke er sikker på jeg kan klare det hvis den trækker for meget.

Vil MEGET gerne høre jeres mening. Takker mange gange smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hunderace
  • #2   8. sep 2009 kan klart anbefale en sankt bernard de er godt nok store men de er rolige, dovne, kræver ikke så meget motion og god til børn og lærenemme. ang. hunden trækker, det den simpelthen for doven til men ellers skal alle hunde jo lære at gå pænt i snor. efter min mening og udfra hva du skriver så ville den passe ind i jeres hverdag. vi er en familie både mig og manden går hjemme og har 2 børn.. og vores luna passer simpelthen så godt ind med hendes rolige sind og vi er ikke sports mennesker så vi skulle også ha en der ikke kræver flere timers motion så luna er perfekt hun bliver træt efter 10min. en lab. kræver god motion og aktivering noget mere end sankt bernarden. men pøj pøj med at finde en..

  • #3   8. sep 2009 Der er vel egentlig nok hunde til den beskrivelse..

    Jeg vil også stemme på pekingeser eller mops.. men hvis din mand ikke er til små hunde ??

    Hvad med en broholmer ?
    De kræver selvfølgelig motion som alle andre racer men ikke i et uoverkommeligt omfang (har selv haft broholmer og lider af fibromyalgi så ved hvordan uoverkommelige gåtue er )
    De fylder selvfølgelig lidt men er altså en Rigtig familie HUND!... smiley


  • #4   8. sep 2009 en frasnk bulldog krøver en del aktivering og de kan have en del ideer som kan vøre svøre at ryste af
    en mops og fransk har ikke tendens til at gæ meget

    en malteser er en dejlig hund,,dog er de meget milde men sørg for at der hvor du køber din hund at de er vant til børn så kan de som regel godt klare lidt skrig og skrål,,men tror at hvis du får en som ikke er opvokset med børn at den bliver bange når dine unger er hys:-))


  • #5   8. sep 2009 Mopsen har et vagt gen der gør at den har tendens til at gø meget,

    (link fjernet) ca. halvvejs på siden.


  • #6   8. sep 2009 Uanset hvilken hund i vælger, vil børnene skulle kunne omgåes den fornuftigt, ellers er ingen hund/race garanteret børnevenlig...

    En labbe er en ret trænbar hund med en del "eager to please" som jo er kendetegnende for racen, så med fornuftig træning fra start, skulle det nu ikke være et problem at få indlært nogen gode "gå-i-snor-vaner"
    -men ellers lyder en fransk da ikke til at være helt ved siden af


  • #7   8. sep 2009 Michelle - en labbe er også god ja... men men men - hvad med motions kravet !?... har aldrig ejet en men tænker bare at de jo er nogle ret aktive hunde ?

  • #8   8. sep 2009 Freja -nu var det bare lige i forhold til at amnden godt kunne tænke sig en labbe;o)

    Mit indtryk af labben er at den godt kan tåle noge dage uden de store aktiviteter, hvis den så, når manden er hjemme, får sine lange gåture osv.
    -og mental aktivering kan man jo godt klare uden at det bliver fysisk krævende for en selv. Lidt fodersøg i haven o.l. vil jeg da tro trådstarter kan leve med:o)


  • #9   8. sep 2009 Michelle - True that smiley
    (Har jo heller ikke særlig meget erfaring med labber ) smiley


  • #10   8. sep 2009 en mops er jo en super kærlig og godmodig hund. Som er god ved alle der er gode ved den....

    Men den gøer meget.. Da den oprindeligt er en alarm hund og så fælder den meget (tænker her hvis du har fysiske begrænsninger, at du nok ikke har kræfter til at støvsuge 1-2 gange dagligt)


  • #11   8. sep 2009 Camilla - Enig...
    Det er to evt. minusser ved mopppen smiley alt efter hvordan man ser på det.

    Zoe gør rigitg meget... (Mindre efter træning og træning) men gør af andre hunde hun lige møder, af fugle der flyver OVER haven osv..
    Og fældningen er også ret moderat !


  • #12   8. sep 2009 hvad med boxer? ..selvfølgelig kræver den motion, men ikke så meget som jagthunde racerne.
    den er ekstremt børnevenlig og superglad af temperement, gøer overhovedet ikke.
    den kan godt splitte ting ad, hvis den er alene hjemme, men ikke hvis der er selskab.. så er en puttetur i sofaen som regel fint nok på en stille dag.
    meget meget social og kærlig hund.


  • #13   8. sep 2009 Hvad med en Cavalier King Charles Spaniel.?
    Er en rolig selskabshund men også med krut i.
    Tilpasser sig sin ejer. Er ikke kendt for at gø.
    Ikke ret meget pelspleje. Læs mere i Cavalierklubben.


  • #15   8. sep 2009 Boston terrier
    Griffon brabancon - eller en af de andre.


  • #16   8. sep 2009 Jeg vil også anbefale en cavalier. Den har en handy størrelse, er så god af sig, kommer godt ud af det med børn og kan godt klare ikke at gå adskillige timer smiley

    Vi fik en cavalier i min familie, da mine brødre var hhv ½ år og 2 år, men aldrig en eneste gang har der været problemer med hunden i forhold til børnene.

    En dejlig selskabelig hund, som holder af at kæle og nusse, hvis man ikke har fysikken til det helt store!


  • #17   8. sep 2009 Hvis du vælger en lab, så tag ikke en formel 1, da de kan være super aktive, du kan sagens få nogle mellem selskabshunde uden at de bliver for små.

  • Eja .
    Eja . Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 19
    #18   8. sep 2009 Cavalier king charles spaniel, Boston terrier eller pekingeser, vil være mine bedst bud.

  • #19   8. sep 2009 Jeg synes nu ikke at en fransk kræver voldsomt meget motion osv, ikke mere end man selv har lyst til. eller sådan er vores i hvert fald. Men vil give Michelle M ret i, at hvis i vil have en fransk så kig jer godt for. da de kan døje med sundhedsproblemer. De gøer ikke af betyndning. Men lyder faktisk som en hund, der kunne passe til jer. De er nervefaste, absolut ikke bange for noget. som jeg plejer at sige en stor hund i lille krop med masser af personlighed.

  • #20   8. sep 2009 Min første tanke er en mellempuddel.

    De er kloge og kan trænes, de er glade væsner, sunde dyr, ikke særligt store....

    Der er lidt pelspleje...


  • #21   8. sep 2009 Hvis man er til den slags findes der mange tests på internettet hvor man angiver sine ønsker/krav og på den baggrund listes en række hunderacer.
    Her er et eks, men der findes mange andre - søg evt. dog breed selector på google smiley

    http://animal.discovery.com/breedselector/dogselector.do


  • #22   8. sep 2009 En fransk tror jeg sagtens kan gå til jer.. smiley Men som de andre siger skal i se jer for når i vælger en fransk.. Der er mange der avler kun for pengenes skyld, uden at tænke på hundens bedste.. Så i skal være kritiske med hensyn til opdrætter..

  • #23   8. sep 2009 vile anbefale en chowchow, bedre kendt som pensionist hund, og gør sjældent, ellér en eurasier som min, den har chowchow i sig og gør at den godt kan lide at være aktiv men kan også lide at slappe af. den gør ikke og vi har ingen problemer haft med vores, han elsker børn, de er de bedste til at lege, sys han og så elsker han at være socail. Nogle siger det er en hund der kan være reseeret, men det har vi aldrig oplevet, og det er ikke den første eurasier, der har været i familien.

  • #24   8. sep 2009 Fransk bulldog..
    Vores gøer ikke særlig meget, hun elsker at gå tur, men splitter ikke huset ad hvis ik vi kommer ud med hende.
    Hun elsker børn og nye mennesker, men har desværre tendens til at hoppe op af dem, men det er vores egen fejl..
    Hun kommer altid med når vi skal hjem til venner og familie og falder hurtigt til og charmerer sig ind smiley


  • #25   8. sep 2009 Hold da helt op.. Sikke en masse gode svar der er kommet.

    Det er godt nok mange forskellige bud på racer, men det er bare dejligt. Jeg vil bruge god tid på, at få læst mere om de forskellige racer i er kommet med, og skal også ha min mand til at læse det hele igennem.

    Selv om han ikke rigtig er til de små, så kan det sagtens være han ændre sin mening. Det kan da også være at det er mig ,der skal ændre mening, og tænke på de store racer. Hvilken størrelse den har er nu heller ikke det vigtigste.

    Mange tak for hjælpen smiley



  • #26   8. sep 2009 Engelsk bulldog, er da det rigitge valg. Den gør ikke så meget den er meget nervefast, kræver ikke det store motion, mere aktivering/træning og er en god mellemstørrelse mellem en lab og en fransk buller. Og er gode familiehunde.

  • #27   8. sep 2009 Hvad med en golder retriver??? En fransk bulldog har jeg hørt og læst, kan ikke klare skæld ud og for meget råben og skrigen, jeg tænker bare, hvis du havde en datter der var meget hys. Men få fadt i en hundebog om de forskellige racer, købte en på udsalg i Netto, der står meget om de forskellige racer og om deres motions krav osv.

  • #28   8. sep 2009 Jeg er blevet ret betaget af whippet ( en mindre mynde på ca 50 cm og 15 kg )
    Det er en super sund race, den siger ikke meget.. Småbjæffer lidt når det banker på døren. Nærmest ingen pelspleje, meget rolig indendøre.
    Kræver nogen motion, men det kan godt klares med 10-15 minutters fri løb på lidt større areal.. det er en sprinter.. Ikke en matarhonløber.
    Den er ikke så trænbar som en hyrdehund, men rimlig at træne med.. Den jeg kender løber agility.
    De er meget tolerante og har ikke let til stress
    Whippet folk er et dejligt folkefærd, der virkelig hygger sig og glæder sig på hinandens vegne, når det går godt til udstillinger osv. Der er et fint sammenhold med lure coursing arrangementer jævnligt( en slags væddeløb )


  • #29   8. sep 2009 Sjovt som når disse spørgsmål kommer op og vi alle "kan" hjælpe lidt til at finde en hunderacer - 80-90 % af os siger vores egen hunderace KUN... har nok noget at gøre med at det er der vores erfaring er smiley

    Bare en tanke!


  • #30   8. sep 2009 Engelsk bulldog vil jeg ikke anbefale, men det er mere pga. af sundheden.

    Amerikansk cocker spaniel kunne også være et bud, men vær kritisk med opdrætter.


  • #31   8. sep 2009 Det er virkelig yderst sjældent jeg anbefaler min egen race... Det er ikke hunde til hvem som helst, og slet ikke til folk, der er fysisk begrænsede.. Med mindre det skal være en servicehund selvfølgelig

  • #32   8. sep 2009 Det er nu heller ikke ofte jeg anbefaler egen race...

Kommentér på:
Hjælp til hunderace

Annonce