21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Et år er gået. Et år er gået.
Ja, i august var det et år siden jeg fik Basse..
Og det er helt utroligt som tiden går, og hvad der sker..
Af indlysende ting er jeg flyttet og blevet single igen, men sådan er det jo. Næppe hunderelateret.
Af mere markante ting er nok at hunden er blevet en altoverskyggende interesse!..
Hvis der er en sætning jeg hører tit på arbejde, så er det "dig og din hund!".. For ja, jeg snakker sq nok en del om min hund!. Det kan jeg ikke komme udenom..
Og guuud, hvor ville jeg have ønsket at jeg havde opdaget glæden ved at gå til træning, allerede da jeg havde min første hund. Det er da bare en helt fantastisk og vidunderlig ting. Jeg er ude at træne lydighed, lineføring og andre ting stort set hver dag. Og 1-2 gange om ugen er jeg ude at mødes med andre hundeejere, for at gå tur og snakke om hunderelaterede ting.
Inden jeg fik Basse gik jeg i forholdsvist pænt tøj. Nu er mine kriterier at det er jeans som kan tåle at blive snavsert, og sko som er praktiske.. Ellers interesserer det mig ikke, og jeg gider ikke stå i fem minutter og vurdere hvordan det sidder. Bare det bliver siddende på..
Jeg er nu så småt begyndt at starte med som "belurer" på hvalpeholdet, og da alle hvalpene var kørt hjem i går, blev jeg da liiige 30-45 min. for at træne med Bassen..
Jaa, jeg synes bare det er utroligt så stor en "hobby" ens hund kan blive. Og det er jo meget mere. Jeg foretager mig ikke noget, hverken arbejde eller privat, uden at tage hensyn til min hund..
Men det er lækkert, og jeg ville ikke bytte det for noget andet i verden!..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Stooore lucky
Jeg kan slet ikke forestille mig ikke at have hund?
dec 2008
haha, det kender jeg også godt.. Jeg spiser altid hos mine forældre efter træning, og forsøger at snakke om andet end hunde. Men jeg kan ikke!!
ALT er bare "basse her basse der".. Eller også fortæller jeg om en anden hund, en oplevelse, en metode, en nyhed eller diskuterer muskelhunde.. Der er ALTID noget med hunde!..
5 år er også lang tid
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 33 Svar: 234
dec 2008
mange tak
Carina,
hvor er det lækkert at han gider være med til den slags.. Man kan jo ikke tvigne en hobby ind i folk, men det er fedt når de kan se hvad der er det gør en så glad..
Jeg er også den eneste i min familie der har hund.. Nogle af vores venner i jylland har en puddel, men de holder hund på en lidt speciel måde. De havde svært ved at få børn, og har derfor altid haft hund i stedet.. Dog har ting som træning og sådan noget aldrig faldet dem ind..
Det er bare ikke samme hobby, som det er for flere af os
dec 2008
Så når jeg er der med hende, kan jeg virkelig snakke hunde! Og fortælle om hvad der er gået godt og skidt til træning og al den slags.. Det er lækkert
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 33 Svar: 234
dec 2008
jeg synes også det er rigtig dejligt for dig at han vil dele den hobby med dig.. Måske kommer han ikke til at gå lige så meget op i det som dig, men han forsøger da at se det samme i det som du gør
Gid min eks havde gidet det..
Det er meget spændende..
I går var jeg jo bare ude at kigge, og som du ved har jeg jo tit stået og observeret hvalpeholdet, men det er da sjovt.. Jeg forsøger at følge med på en dybere måde
Jeg troede faktisk stadig at du trænede hos Wickie?..
Hvornår er det egentlig du får kørekort?
dec 2008
så lige at du bor i taastrup. Hvor??
jeg bor i Taastrup have, og mangler lidt nogle at mødes med til en længere gåtur en gang eller flere om ugen.. Altså, en god gåtur, hvor vi gerne når nogle kilometer.. har før haft gået til f.eks Baldersbrønde..
dec 2008
Jeg er også frisk på leg, men leder mindst lige så meget efter en der vil med ud at gå nogle gåde gåture, i snor.. Jeg har en elendig stedsans, og kommer derfor ikke sååå langt selv
dec 2008
Vi kan evt. mødes nede ved din ene af hovedgaden, og så tage den derfra?
Basse er også meget legesyg, og kommer lidt op at køre de første 5-10 minutter, men så lærer hun det også.. Jeg gider bare ikke leg med snor på, men hun skal bare have tid til at falde ned..
Nårh ja, men så er vi i det mindste to, når vi farer vild
dec 2008
Skal også smutte nu grundet arbejde..
Men kigger lige ind i tråden igen i aften, så lan vi fortsætte snakken
Et år er gået.