585 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Et år er gået. Et år er gået.

Ja, i august var det et år siden jeg fik Basse..

Og det er helt utroligt som tiden går, og hvad der sker..

Af indlysende ting er jeg flyttet og blevet single igen, men sådan er det jo. Næppe hunderelateret.

Af mere markante ting er nok at hunden er blevet en altoverskyggende interesse!..
Hvis der er en sætning jeg hører tit på arbejde, så er det "dig og din hund!".. For ja, jeg snakker sq nok en del om min hund!. Det kan jeg ikke komme udenom..

Og guuud, hvor ville jeg have ønsket at jeg havde opdaget glæden ved at gå til træning, allerede da jeg havde min første hund. Det er da bare en helt fantastisk og vidunderlig ting. Jeg er ude at træne lydighed, lineføring og andre ting stort set hver dag. Og 1-2 gange om ugen er jeg ude at mødes med andre hundeejere, for at gå tur og snakke om hunderelaterede ting.

Inden jeg fik Basse gik jeg i forholdsvist pænt tøj. Nu er mine kriterier at det er jeans som kan tåle at blive snavsert, og sko som er praktiske.. Ellers interesserer det mig ikke, og jeg gider ikke stå i fem minutter og vurdere hvordan det sidder. Bare det bliver siddende på..

Jeg er nu så småt begyndt at starte med som "belurer" på hvalpeholdet, og da alle hvalpene var kørt hjem i går, blev jeg da liiige 30-45 min. for at træne med Bassen..

Jaa, jeg synes bare det er utroligt så stor en "hobby" ens hund kan blive. Og det er jo meget mere. Jeg foretager mig ikke noget, hverken arbejde eller privat, uden at tage hensyn til min hund..
Men det er lækkert, og jeg ville ikke bytte det for noget andet i verden!..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et år er gået.
  • #1   9. sep 2009 Det er også vildt.. Utroligt som tiden går smiley
    Stooore lucky smiley

Jeg kan slet ikke forestille mig ikke at have hund?

• #4   9. sep 2009 Carina,
    haha, det kender jeg også godt.. Jeg spiser altid hos mine forældre efter træning, og forsøger at snakke om andet end hunde. Men jeg kan ikke!!

ALT er bare "basse her basse der".. Eller også fortæller jeg om en anden hund, en oplevelse, en metode, en nyhed eller diskuterer muskelhunde.. Der er ALTID noget med hunde!..

5 år er også lang tid smiley Det er rigtig flot..

• #6   9. sep 2009 nuuuur hvor er hun sød anja smiley

• #8   9. sep 2009 Hundeelskeren,
    mange tak smiley Jeg er også virkelig glad for hende!

Carina,
    hvor er det lækkert at han gider være med til den slags.. Man kan jo ikke tvigne en hobby ind i folk, men det er fedt når de kan se hvad der er det gør en så glad..
    Jeg er også den eneste i min familie der har hund.. Nogle af vores venner i jylland har en puddel, men de holder hund på en lidt speciel måde. De havde svært ved at få børn, og har derfor altid haft hund i stedet.. Dog har ting som træning og sådan noget aldrig faldet dem ind..
    Det er bare ikke samme hobby, som det er for flere af os smiley

• #10   9. sep 2009 Det fede er at hver onsdag aften lukker jeg på arbejde med en kvinde som har BC og Sheltie. Hendes mand træner BC og er både instruktør og dommer og generelt meeeget inde i den verden. Og hun har shelties..
    Så når jeg er der med hende, kan jeg virkelig snakke hunde! Og fortælle om hvad der er gået godt og skidt til træning og al den slags.. Det er lækkert smiley

• #11   9. sep 2009 Anja; det kan jeg da godt forstå smiley

• #14   9. sep 2009 Carina,
    jeg synes også det er rigtig dejligt for dig at han vil dele den hobby med dig.. Måske kommer han ikke til at gå lige så meget op i det som dig, men han forsøger da at se det samme i det som du gør smiley
    Gid min eks havde gidet det..

Det er meget spændende..
    I går var jeg jo bare ude at kigge, og som du ved har jeg jo tit stået og observeret hvalpeholdet, men det er da sjovt.. Jeg forsøger at følge med på en dybere måde smiley

Jeg troede faktisk stadig at du trænede hos Wickie?..
    Hvornår er det egentlig du får kørekort?

• #15   9. sep 2009 Mette,
    så lige at du bor i taastrup. Hvor??
    jeg bor i Taastrup have, og mangler lidt nogle at mødes med til en længere gåtur en gang eller flere om ugen.. Altså, en god gåtur, hvor vi gerne når nogle kilometer.. har før haft gået til f.eks Baldersbrønde..

• #17   9. sep 2009 Hmm, Lindebo.. Har en vag ide om hvor det er, men kan du komme en smule nærmere ind på det..

Jeg er også frisk på leg, men leder mindst lige så meget efter en der vil med ud at gå nogle gåde gåture, i snor.. Jeg har en elendig stedsans, og kommer derfor ikke sååå langt selv smiley

• #19   9. sep 2009 Har fundet det på google smiley

Vi kan evt. mødes nede ved din ene af hovedgaden, og så tage den derfra?

Basse er også meget legesyg, og kommer lidt op at køre de første 5-10 minutter, men så lærer hun det også.. Jeg gider bare ikke leg med snor på, men hun skal bare have tid til at falde ned..

Nårh ja, men så er vi i det mindste to, når vi farer vild smiley

• #25   9. sep 2009 Jeg er i hvert fald også frisk på at vi finder ud af noget en dag..

Skal også smutte nu grundet arbejde..

Men kigger lige ind i tråden igen i aften, så lan vi fortsætte snakken smiley

Kommentér på:
Et år er gået.

Annonce