1.029 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Kennelhoste?? Kennelhoste??

Godmorgen.. min hund er her til morgen begyndt at hoste..

vi var i lørdags til en udstilling hvor hun mødte andre hunde og legede med dem. og tænker om hun måske kan have fået kennel hoste derfra??

Er det farligt og hvad skal jeg lige stille op?? jeg har planer om at kontakte dyrlæge men han har ike åben endnu så spørger lige jer..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kennelhoste??
  • #2   10. sep 2009 Okay mange tak.. bliver helt nervøs for min lille skat..

Hvordan ved jeg om hun har feber?? Altså hvad skal en hunds normale temperatur være på??

• #5   10. sep 2009 Inkubationstiden er 5 - 10 dage og hunden hoster op til 14 dage og så forsvinder det lige så stille igen. Giv din hund lunken mælk med honning, det lindre ligesom på os mennesker. Det er ikke farligt men ubehagelig for hunden og så kan den være smittebærer i op til 14 uger.

• #6   10. sep 2009 Normal temp. for hund er 38-39 !

Så den ligger ikke helt som vores

Noskapin kan også bruges som hostestillende, men hør lige dyrlægen om doseringen, de kan købes i håndkøb.

Fie har haft det et par gange og den ene gang var hun meget påvirket og dyrlægen kunne høre noget på lungerne

• #7   10. sep 2009 Hundens temp. er ca 1 grad højere end vores.

• #8   10. sep 2009 Altså det ligner lidt at hun hoster noget op når hun hoster.. hun gumler lidt bagefter

Må hun slet ikke komme i kontakt med andre hunde de næste 14 uger så??

• #9   10. sep 2009 Hundens normale tempratur
    http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=977/sprog=1/grp=3/menu=9/

Min dyrlæge plejer at sige man skal holde hunden fra andre i 3 uger

Lidt om kennelhoste
    (link fjernet)

• #10   10. sep 2009 Så lige meget om hun hoster eller ej må hun ikke komme til træning eller lege med andre i 3 uger..

• #11   10. sep 2009 Tina - det er der mange meninger om, men det må jo blive op til din samvittighed om du vil risikere at din hund smitter andre.

• #13   10. sep 2009 Jeg vil da helst ikke at min hund smitter andre.. slet ikke..

Kan det ikke være andet end kennelhoste hun har eller er det det eneste form for hoste hunde kan have??

• #14   10. sep 2009 Det lyder lidt som en søløve når de hoster, og de hoster tit når de anstrenger sig.

De kan også hoste så meget at de brækker skum og galde med op.

• #15   10. sep 2009 nej de kan sørme også have hjerte-lungeorm... kontakt din dyrlæge og få en gang penicilin til kennelhosten - hvis det ikke hjælper, så lav en bearman test (afføringsprøve), og få den undersøgt. det koster vist 425,-

vi bor i nordsjælland, og vores dyurlæge anbefaler at vi kommer med en afføringsprøve minimum 1 gang årligt.

• #16   10. sep 2009 men ville ikke være egentlig bange for kennelhoste, hvis bare din hund er sund og rask, og ikke hvalp eller gammel smiley ligesom med influenza hos mennesker smiley

men hjerte-lungeorm ville jeg være bange for. :-S

• #17   10. sep 2009 Min dyrlæge gav mig rådet med mælk og honing for mange år siden.

Eneste ulempe er at hunden tror der er noget til den, hver gang mikroen siger "biip"

• #18   10. sep 2009 hmm altså hun er jo hvalp !! Hun er kun 13 uger

• #19   10. sep 2009 Susanne - jeg fik rådet af min dyrlæge da alle mine havde kennelhoste sidste år, så helt farligt kan det da ikke være og det bliver jo kun givet i små mængder - smiler

• #20   10. sep 2009 Hvis hun kun er 13 uger, så ville jeg gå til dyrlæge med hende!

Cody begyndte også at hoste og hakke da han havde samme alder, og der sagde dyrlægen, at hun gerne lige ville se ham for en sikkerheds skyld, fordi han var så ung. Det viste sig, at han havde lungebetændelse, kennelhoste OG hjerte-/lungeorm.

• #21   10. sep 2009 Hej, vi fik desværre også kennelhoste med hjem fra en udstilling forrige søndag. Dog var symptomerne ikke så slemme da vores hund er vaccineret mod det, så han var mest bare snottet.
    Du kan købe noget mod hosten i håndkøb på apoteket hvis det er, vi fik nogle piller med som skulle hjælpe mod forkølelsen. Jeg har hørt, at hvis man intet gør ved det, så går det over af sig selv, men husk, at din hund kan smitte andre hvis det er kennelhoste.
    Dog blev vores også testet for hjerte lungeorm, just in case!

• #23   10. sep 2009 Hmm synes ikke hun hoster mere kan det passe?? må lige have hende til at lave lidt

• #24   10. sep 2009 Hvis hun ellers er sund og rask, så prøv at afvente situation og se om det kommer igen. Hvis det er kennelhoste vil hun typisk være meget generet af det lige når hun vågner og hvis hun trækker i snoren så halsbåndet presser på halsen eller hvis hun bliver ophidset. Ind til du har vished for, om det kommer igenm skal du holde hende fra alle andre hunde. Konstatere du at det er kennelhoste må din hund ikke komme i kontakt med andre hunde de næste 3-5 uger. Hold hende i ro ind til hosten stopper.
    Jeg har selv mine hunde vaccineret imod kennelhoste, da de møde mange andre hunde på udstillinger og til træning.

• #25   11. sep 2009 Det behøver ikke være kennehoste.. Det kan ligeså godt være hjerte-lungeorm. Det kan det få af at slikke på noget græs hvor der har kravlet en snegl...

Kommentér på:
Kennelhoste??

Annonce