{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Gø'en {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Efter utallige løbetures frustration er jeg simpelthen nød til at få aggresionen ned på forummet her.

Jeg er 4-5 gange om ugen ude at løbe, 3 gange om ugen har jeg vores voksne Rottweiler med. Hun er rigtig dygtig til at ignorere andre hunde, mennesker osv.

Der er dog en situation som kan sætte hendes og især mit pis i kog - og det er så gøende hunde. Jeg snakker ikke om al slags gøen, men om en aggresiv gøen.

Jeg vil ikke generelisere, og det kan helt sikkert også forekomme med store hunde. Jeg har dog kun oplevet det med små hunde.

I løbet af hver eneste løbetur oplever jeg en mindre hund der går fuldstændig amokka med gøen når de ser Chica, også selvom hun til start ignorerer dem fuldkommen. Det resulterer dog i at hun ikke længere ignorerer dem helt og ofte knurrer tilbage.

Det kan både være hunde der løber i indhegning og gør åbenlyst af næsten alt der bevæger sig forbi deres terretorie. Men det kan også være hunde der er ude at blive luftet og som hiver, pruster og gør.

Det jeg egentlig gerne vil frem til er at jeg har en enorm mangel af forståelse på hvorfor ejerne af disse hunde tillader dette? Jeg ser det direkte som dårlig hundeopdragelse at man disse ejere ikke slår hårdere ned på dette? Det er jo et klokkeklart signal på at hunden føler sig den tand usikker nok til at den mener der er noget der skal forsvares.

Jeg tror endog at dette ofte fører til nogle såkaldte hundeangreb. Nu må i læsere endelig ikke opfatte dette som en undskyldning for hundeangreb. Jeg er blot misfornøjet over at visse ejere ikke tænker så langt, at dette faktisk ikke er en sund reaktion fra hundens side, og at det kan resultere i forkert kommunikation til andre hunde.

Jeg er helt klar over at det kræver en indsats af stoppe dette, men det er fandme en af de opgaver man automatisk påtager sig når man anskaffer sig en hund. Selvom ens hund er lille er det stadig et krav at den kan færdes andre hunde på et respektabelt niveau!

Jeg må hellere stoppe her før jeg gentager mig selv alt for meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gø'en
  • #1   14. sep 2009 Kan sagtens følge dig.. Det er voldsomt irriterende..
    Men at hunden gør er jo ikke ensbetydende med at der ikke arbejdes med problemet..
    Jeg møder kun en ejer, der har voldsomt gøende hunde.. Og han går tydeligvis en helt anden vej end planlagt når han møder andre hunde, fordi hans egen går helt amok på 100 meters afstand..


  • #2   14. sep 2009 Jeg tænker det samme som Tina. Men tror måske at man skal have stået i situationen med en usikker/gøende hund, før man kan forstå hvor stor en indsats det kræver at træne det væk.
    Jeg bliver mest irriteret over hunde der gør ude i haven, og hvor ejerne er komplet ligeglade


  • #3   14. sep 2009 Camilla : Ja DET synes jeg også er meget værre... Fatter simpelthen ikke man vil være det bekendt.. Eller selv kan holde ud at høre på det

  • #4   14. sep 2009 Jeg er lige flyttet til stueetage hvor vi før boede på 1 sal... Nu har vi jo så terresse med og det er Bailey jo ik vandt til, så kan gør når nogen går forbi derude. Ikk konstant gøen, men han markere og står så og siger underlige lyde bagefter. Jeg er selvfølgelig efter ham med det samme, men er der nogen gode råd med hvad man ellers kan gør for at få ham til at stoppe?

    Han gør aldrig når vi går tur og møder hunde, der vil han enormt meget gerne bare sige hej...

    Det er kun når nogen går forbi...


  • #5   14. sep 2009 Ps... Når jeg så siger *NEJ* så kommer han løbende ind bageftre, men det er da møghamrende irriterende at man skal være efter ham hver gang nogen går forbi...

  • #7   14. sep 2009 Charlotte: Er de hårløse ikke også kendt for at være mindre glade for andre hunde? Ikke at det gør noget, hunde er forskellige og man må jo tage hensyn til den hund man har. Synes det er super du gør så meget for at træne hende.

    Har selv en hund der gør meget - heldigvis ikke når vi er ude og gå eller hun er alene hjemme. Men er jeg hjemme siger hendes "vagt/alarm" instinkt at jeg skal alarmeres ved den mindste lyd og for ikke at være til for stor gene for naboer gør jeg alt for at træne det væk og det er SÅ svært...


  • #14   15. sep 2009 Man kan også lære en hund, ikke at reagere på gøende hund uanset hvor irriterende de måtte være.... og det går jeg så ud fra at trådopretter arbejder på...?

Kommentér på:
Gø'en

Annonce