{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Jeg er så tosset.... {{forumTopicSubject}}

Jeg skal lige af med lidt aggressioner...

Har været i glumsø hundeskov idag med min 11 mdr gamle Amerikanske bulldog blandng. Jeg har gået dernede reglmæssigt siden januar måned. Vi har mødt mange hunde og ejere og det har været rigtig godt. MEN, nu har jeg de sidste 2 gange mødt den samme ejere og hendes lille PIS hund, og næste gang så holder jeg ikke min kæft. (jeg genreliserer IKKE - mange små hunde er helt fantastiske)

Hun har ikke snor på hunden - fordi det selvfølgelig er hundeskov, den kommer IKKE når hun kalder, og så forventer hun at store hunde ikke skal hen tll hendes hund, for dem er den bange for. UNDSKYLD mig, men første gang løb de rundt i 20 min ca og legede, og pludselig så tog hun den til sig og bad mig fjerne min "kamphund" da hendes ikke kunne lide den.

Og idag spurgte hun til hva race hund jeg havde, inden hun overhovedet kunne se mig rigtig gennem træerne, for hendes hund måtte ikke snakke med store kamphunde, og det var min. Jeg stod helt stille, fjøjtede min hund på plads, tog snor på hende og sagde: "vi går, de må IKKE lege med dig"

Undskyld mig, men hvad F..... laver man i hundekoven med hunde der ikke må snakke med andre???
Og hendes hund ville rigtig gerne lege med min.

Øv hvor blev jeg sur og rasende, og møder jeg hende igen, tror jeg IKKE jeg kan holde min mund.

Jeg skulle bare lige have luft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er så tosset....
  • #1   15. sep 2009 Endnu en grund til at holde sig fra hundeskove, man ved aldrig hvad/hvem man møder.

• #2   15. sep 2009 Det var da også noget underligt noget.. så må hun jo holde sig i den ene ende eller få sin hund til sig. Det skal i hvert fald ikke gå ud over dig! Min hund må heller ikke snakke med alle, men det er fordi han er en lille bisse til tider smiley Og så er det jo mit eget ansvar at holde styr på min hund.. Underlig dame hehe.

• Louise B
    Louise B Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #3   15. sep 2009 Hun er da godt nok rundt på gulvet, den dame. Hvis de nyder og lege, så det jo bare fordi hun har et problem med muskelhunde smiley

• #4   15. sep 2009 Naah... det er ikke ok, når det så er sagt, må du også accepterer, at mange er blevet hunderæd for de såkalte "kamphunde".

• #5   15. sep 2009 Linda... nej det skal man ikke BARE acceptere... fordi man er en stor hund, som har mange muskler er det ikke ens betydende at man ikke må komme nogle steder med sin hund. At hun ikke vil lade sin hund lege mariannes er hendes valg. Men marianna skal da ikke tvinges til at gå andre steder hen fordi der kommer en person der ikke aner hvad sådan en stor hund indebær. Så skal jeg måske også tage min store han hund op i armene hvis jeg ser en hund, der vejer under 10 kg. bare fordi ejeren ikke ved hvad han er for en hund? nej vel?

• #6   15. sep 2009 Skal der virkelig ikke mere til at brige dit pis i kog? Tror du at damen med den lille hund ændre opfattelse af muskelhunde og deres ejere hvis du går amok?!
    Du har en muskelhund som du har anskaffet inden for de sindste 5 år, så ved du også hvad du er gået ind til. Folk kan pt. ikke lide muskelhunde, og jeg forstår godt at folk med små hunde er nervøse.

Der ikke meget vi kan gøre for at ændre situationen, ud over at være rummelige mennekser og tage vores ansvar seriøst.

• #7   15. sep 2009 Mikala : Temmelig enig med dig... Og jeg har selv en stor MH på omkring 45 kg....
    Forskellen er bare at jeg fuldt ud forstår folks frygt, og jeg forsøger ikke at påtvinge nogen hans selskab..

Hvis jeg en sjælden gang imellem tager i hundeskov, så vælger vi en der er meget lidt besøgt og et tidspunkt hvor der er lille sansynlighed for at møde andre.. Og så står der en ved lågen og en går rundt med hundene..
    Kommer der nogen, som ønsker at benytte skoven, så beder jeg dem vente 5 minutter til jeg har ringet til kæresten, så han kan få hundene i snor og komme ud af skoven inden de går ind..
    den løsning har jeg ikke mødt nogen sure miner over...

• #8   15. sep 2009 Det er da helt fair at gå i hundeskoven uden at ens hund skal lege med andre. Hundeskoven er et sted hvor ens hund må gå løs -ikke et sted hvor den nødvendigvis SKAL lege med de andre hunde.

MEN hvis ikke man ønsker ens hund skal lege med de hunde der er der, så er det jo da nødvandigt at man kan kalde den til sig, og få den ind på plads mens man passerer andre hunde. De andre kan jo da ikke bebrejdes for at ders hunde leger med en hund der kommer hen til dem:o/

• #9   15. sep 2009 Mikala... jeg påstår ikke jeg slipper min han hund når jeg ser en lille hund så han kan løbe hen og overfuse den, hvis det nu var det han havde lyst til. Nej kalder min hund plads og enten holder jeg ham der mens jeg står stille. Eller går med ham plads forbi den pågældende hund. Men jeg vil ike tvinges til, at gå hen på modsatte fortov, eller ned i den anden ende af det grønne område fordi der kommer en små hunde ejer der tror at fordi min hund er den store. skal JEG flytte mig. Sådan spiller klvaret nu en gang ikke! Al ære og respekt for at den generelle holdning til store hunde for tiden er noget omdiskuteret. Men jeg vil ikke bukke under for det selv om jeg har en stor hund som let kan gå ind under den gruppe af størelse og sådan.

• #10   15. sep 2009 Til Amalie og Jeppe:
    Tak for jeres svar, det fik smilet frem for jeres syn på det her.

JEg respekterer andre og deres hunde, men sidst legede de jo sammen, og det var hende selv som fjernede hendes hund mens de legede.

Ved I hvad...jeg tror sgu det er fordi ejerne ikke kender racerne rigtigt og slet ikke kan læse hundeadfærd korrekt. Og så er det sgu dem der er mere bange for "en muskelhund" end ejerens hund. Som Jesper skriver...så ville jeg sgu også have svært ved at løfte min snart 40 kilo tunge hund op.

Jeg har lige snakket med Formanden for hundeskovern dernede, og så længe jeg har styr på min hund og tager andre hunde med forbehold, så er jeg ligeså velkommen som ALLE andre.

• #11   15. sep 2009 Til jesper: Bruger du nogensinde glumø hundesov? Ser du er fra vestsjælland.

• #12   15. sep 2009 Jesper? huh? hvem jesper?

• #13   15. sep 2009 Hov...jeppe selvfølgelig..Undskyld

• #14   15. sep 2009 Mikala ... klandre så absolut ikke små hunde ejere for deres frygt eller noget der minder om. Siger bare at mange spiller på deres egen frygt og tror at os stor hunde ejere BARE føjer os fra steder de også kommer. Og den går jeg altså bare ikke med til. Fair jeg skal vise dem respekt og det gør jeg også. Kunne aldrig drømme og ikke at kalde min hund til mig. Det er så lige meget store som små. Men jeg bliver sur når der kommer en damme gående med sin lille gravhund og tror at jeg bare strækker over på modsatte fortorv fordi hun går der. Nej jeg trækker min hund ind i en indkørsel og sætter ham plads. Men Jeg går ikke min vej.

• #15   15. sep 2009 Som Jeppe skriver helt rigtigt, så skal vi med store hunde IKKE vige for små hunde. Jeg træner bevist med min hun oppe i byen, og hun går plads ved siden af mig hele tiden. Og der snakkes ikke med andre hunde. Og så er det jo ret morsomt at se den ene lille/stor hund efter den anden som hiver i deres ejere og slet ikke høre efter. Så er det en drøm at have styr på sin hund, og vise at alle de timer på trænings pladsen giver "pote" smiley

• #16   15. sep 2009 Marianne... dejligt og høre du træner din hund. For det er vigtigt. store så vel som små hunde er det vigtigt man har styr på. smiley

• #17   15. sep 2009 Tak Jeppe. Jeg har trænet hende på hvalpehold af 2 omgange og ellers lydighedshold 1 gang om ugen, og vi skal have en test af en dommer udefra, og vi får papir på det. Så laves der en bane og vi skal bruge vores lydighed til at vise vores hunde frem. Det er en god ting at have på sin hund, samt det giver os hundeejere selvtillid, for det er OS som har lært den tingene.

• #18   15. sep 2009 Marianne... det er dejligt og vide at man har styr på sin hund! så man ved at det ikke er din eller din hund skyld hvis den i selvforsvar gør skade på en anden. For du har holdt den for dig selv.

• #19   15. sep 2009 Til Mikala N
    Jeg har på INTET tidspunkt sagt at jeg går fri med min hund oppe i byen. Hun går plads hele tiden MED SNOR, Der er kun 2 steder jeg ikke har snor på, det er på træningsbannen og i hundeskoven(dog tages den på hvis der er nogle som er bange for min hund)
    Så ved ordet at gå plads betyder ikke at gå uden snor!!!!!

Jeg respektere at folk kan være bange for min hund, men når hundene har leget og snakket sammen før, så bliver jeg sgu sur når ejerene siger at hunden er bange for min hund. Det er noget være sludder - hvis du spørg mig.
    Jeg tager min hund og omgivelserne omkring hende meget seriøst, og jeg sætter mig ind i min hunds race. Det er sgu mere end hvad andre folk gør.

• #20   15. sep 2009 Til maria *med smil på læben*-og luga og kenzo! .: Nej det var ikke derfor, vi gik på hver vores stig og der er træer imellem og ca 6 meter. Hendes hun løb hen til os, og så stod jeg bare stille med min hund. For hun kunne jo ikke kalde sin hund til sig.

Kommentér på:
Jeg er så tosset....

Annonce