18. nov 2008 Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 663
Klage over gøen. Hvad ska jeg gøre? {{forumTopicSubject}}
Hej
Da jeg kom hjem i dag, hang der en besked på vores dør om at viceværten havde modtaget en klage fra en af de andre i vores opgang ang. at vores hund gør meget om dagen når vi ikke er hjemme.
Situationen er den at vi har overtaget Kenzo fra min svigerinde for et par uger siden. Her var han vant til og bo sammen med en anden fransk bulldog og det har han vist gjort fra han var ca. ½ år. Kan det tænkes at det også kan være en årsag til at han gør - simpelthen at han er ensom?
Jeg har lige siddet og kigget lidt på nogle af de andre indlæg som er her på HG og vil prøve det med ''hjemme-træning'' og se hvilken effekt det har.
Jeg har set et sted på nettet at der bliver solgt noget som vist kaldes ''anti-gø''. Det er vist noget med et halsbånd. Er der nogle af jer som har kendskab til det?
Knus fra Malene
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
Et anti-gø halsbånd vil måske hjælp dine naboer, men bestemt ikke din hund, der jo stadig ikke bryder sig om at være alene.
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.269
SKal ik kunne svare for alle hunde, men Bailey virkede det ikke på
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Anti-gøhalsbåndet vil jeg bestemt ikke anbefale. For det første dur det ikke når hunden er alene, da det, for at få en ordentlig effekt, kræver at du er der til at kunne belønne hunden når den så tier stille.
For det andet løser det jo på ingen måde hundens problem -den straffes for at gø, men den bliver jo ikke mindre utryg eller ked af at være alene.
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 663
Ja, vi tog ham kun af et godt hjerte da vi håbede at vi kunne give ham en masse opmærksomhed. Og det gør vi jo bestemt også. Men jo kun når vi er hjemme.
Men problemet er at vi valgte kun og ''adoptere'' Kenzo, da vi syntes det var synd og have to hunde i en lejlighed, da de er vant til og have boet i et hus før. Og Kenzo havde aldrig været den af de to som havde lavet ballade - det havde kun været den anden som havde vist tegn på kedsomhed ved og bide og spise ting. Det gør Kenzo heldigvis ikke.
Men når jeg skal træne med ham, så er det det jeg har læst om med fx at finde nøglerne frem og sige hurtigt farvel og så gå ud i 1 minut evt. og så komme ind og gøre det samme igen flere gange på en dag? Eller har jeg forstået det helt forkert?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og ja, du har forstået det rigtig nok (bortset fra at sige farvel -det er ikke noget jeg bruger i hvert fald). Men derudover kan det osse være en god ide at du lukke rdøren efter dig når du f.eks. gå i køkkenet, at han bliver inde mens du gå ud med skraldespanden osv. ALtså så han lærer at det der med at du kommer og går, ikke betyder noget som helst, for det gør du jo ofte, og du kommer altid tilbage igen.
Men sørg for at han er luftet og mentalt træt når han skal være alene -det kunne f.eks. være at han skal til at finde sit morgenmad på græsplænen e.l. så han har brugt hovedet inden i forlader ham.
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 1.100
mar 2007
og det hjælper ikk at kaste hunden videre.. det har den da absolut heller ikk godt af!
tag tiden og tag det stille og roligt..
nov 2008
Jeg vil ihvertfald prøve og øve det med ham så han bliver klar over at jeg kommer hjem igen, da jeg er den eneste som er hjemme i hverdagen
Vi ønsker ikke at give ham videre - det burde vel kunne fungere med tiden. Andre med fuldtidsjob har jo også hund
Er bare svært og tro at ens hund kan være et skarn, når han ligger og opfører sig så pænt når man er hjemme
mar 2007
nov 2008
mar 2007
nov 2008
Og en aktivitetsbold vil sikkert være et hit for ham egentlig - for indtil nu har han ikke haft sådan en.
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 107
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 11
Et par tips, som måske kan bruges: Prøv at lave noget næsearbejde med ham, når I går tur om morgenen. Det kan enten være spor eller afsøgning af et område, hvor der er gemt godbidder. Næsearbejde trætter på en rigtig god måde of virker afstressende, så det kan måske få ham til at falde mere til ro, når han skal være alene.
Hvis han er alene i mange timer (mere end 6 timer), kunne det være en idé med en hundelufter, som kommer i løbet af dagen.
Vi bruger selv begge dele med stor succes.
God idé at lave optagelser af ham, så I kan få et overblik over omfanget og måske også en idé om, hvorvidt det er kedsomhed eller angst - eller måske bestemte lyde han reagerer på.
Er i øvrigt helt enig i, at anti-gø-halsbånd IKKE er en god idé.
Held og lykke med arbejdet
Klage over gøen. Hvad ska jeg gøre?