{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Klage over gøen. Hvad ska jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej
Da jeg kom hjem i dag, hang der en besked på vores dør om at viceværten havde modtaget en klage fra en af de andre i vores opgang ang. at vores hund gør meget om dagen når vi ikke er hjemme.

Situationen er den at vi har overtaget Kenzo fra min svigerinde for et par uger siden. Her var han vant til og bo sammen med en anden fransk bulldog og det har han vist gjort fra han var ca. ½ år. Kan det tænkes at det også kan være en årsag til at han gør - simpelthen at han er ensom?

Jeg har lige siddet og kigget lidt på nogle af de andre indlæg som er her på HG og vil prøve det med ''hjemme-træning'' og se hvilken effekt det har.

Jeg har set et sted på nettet at der bliver solgt noget som vist kaldes ''anti-gø''. Det er vist noget med et halsbånd. Er der nogle af jer som har kendskab til det?

Knus fra Malene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klage over gøen. Hvad ska jeg gøre?
  • #1   15. sep 2009 Har I brugt tid på alenehjemmetræning med hunden, selvom det er en voksen hund?

Et anti-gø halsbånd vil måske hjælp dine naboer, men bestemt ikke din hund, der jo stadig ikke bryder sig om at være alene.

• #2   15. sep 2009 Altså jeg havde et gø-halsbånd til Bailey... Det blev dog ikke brugt når han var alene hjemme ( har vidst også hørt at det ikke skule være det smarteste at gør) - Men blev brugt fordi han gøede hver gang hoveddøren i min opgang gik og det var irriterende. Men men men, det virkede ik en flyvende fis... Han var fuldsændig ligeglad med det halsbånd.

SKal ik kunne svare for alle hunde, men Bailey virkede det ikke på smiley

• #3   15. sep 2009 Det er da ganske sandsynligt at han gøer fordi han ikke er glad for at være helt alene hjemme, når nu han ikke er vandt til det. Så det er jo noget der skal læres.

Anti-gøhalsbåndet vil jeg bestemt ikke anbefale. For det første dur det ikke når hunden er alene, da det, for at få en ordentlig effekt, kræver at du er der til at kunne belønne hunden når den så tier stille.
    For det andet løser det jo på ingen måde hundens problem -den straffes for at gø, men den bliver jo ikke mindre utryg eller ked af at være alene.

• #4   15. sep 2009 Absolut ingen anti-gøhalsbånd til ham hvis det giver stød og slet ikke virker.

Ja, vi tog ham kun af et godt hjerte da vi håbede at vi kunne give ham en masse opmærksomhed. Og det gør vi jo bestemt også. Men jo kun når vi er hjemme.

Men problemet er at vi valgte kun og ''adoptere'' Kenzo, da vi syntes det var synd og have to hunde i en lejlighed, da de er vant til og have boet i et hus før. Og Kenzo havde aldrig været den af de to som havde lavet ballade - det havde kun været den anden som havde vist tegn på kedsomhed ved og bide og spise ting. Det gør Kenzo heldigvis ikke.

Men når jeg skal træne med ham, så er det det jeg har læst om med fx at finde nøglerne frem og sige hurtigt farvel og så gå ud i 1 minut evt. og så komme ind og gøre det samme igen flere gange på en dag? Eller har jeg forstået det helt forkert?

• #5   15. sep 2009 Malene -antigø-halsbånd giver nu ikek stød (det er ulovligt), men de fåes i udgaver der puster luft, sprøjter med vand o.l. Problemet er bare at de allesammen har en ting tilfælles: hunden bliver ikke gladere for at være alene.

Og ja, du har forstået det rigtig nok (bortset fra at sige farvel -det er ikke noget jeg bruger i hvert fald). Men derudover kan det osse være en god ide at du lukke rdøren efter dig når du f.eks. gå i køkkenet, at han bliver inde mens du gå ud med skraldespanden osv. ALtså så han lærer at det der med at du kommer og går, ikke betyder noget som helst, for det gør du jo ofte, og du kommer altid tilbage igen.

Men sørg for at han er luftet og mentalt træt når han skal være alene -det kunne f.eks. være at han skal til at finde sit morgenmad på græsplænen e.l. så han har brugt hovedet inden i forlader ham.

• #6   15. sep 2009 man kan få anti-gø halsbånd der sprøtjter vand.. men han gøer jo fordi han er bange/ked af det. så skal han jo ikk straffes ved fx anti-gø halsbånd.. han skal lærer stille og roligt at der intet sker ved at være alene, og at du kommer hjem igen.. så bare start helt fra bunden.. lone greva mener ejg det er har en super indlæg på hendes hjemmeside vedr alene hjemmetræning.. (mener det er hende.. har ikk lige kigget nu smiley )

• #7   15. sep 2009 nej hjemmeøvelser virker ikk bare i løbet af et par dage ? nej det gør de helelr ikk ved en hvalp.. men med tolmodighed kan det godt lykkedes ligeså vel som ved en hvalp.. så sikke da noget vås ...

og det hjælper ikk at kaste hunden videre.. det har den da absolut heller ikk godt af!

tag tiden og tag det stille og roligt..

• #8   15. sep 2009 Mange tak for alle jeres inputs - er vi virkelig super glad for! smiley

Jeg vil ihvertfald prøve og øve det med ham så han bliver klar over at jeg kommer hjem igen, da jeg er den eneste som er hjemme i hverdagen smiley Men lige pt. ligger han og bobler i kurven efter jeg luftede ham på en god lang tur, i håbet om at han kunne være stille mens jeg var ude og handle. Så vil prøve lidt træning her lidt senere når han vågner op igen smiley

Vi ønsker ikke at give ham videre - det burde vel kunne fungere med tiden. Andre med fuldtidsjob har jo også hund smiley Og da han var ved min svigerinde arbejdede de jo også hver dag.

Er bare svært og tro at ens hund kan være et skarn, når han ligger og opfører sig så pænt når man er hjemme smiley Så imorgen optager jeg nogle timer for og høre hvor meget han reelt gøer i løbet af dagen.

• #9   15. sep 2009 det kan klares ved at man kontakter sin vicevært og siger man er i gang med øvelserne, så de må have lidt toldmodighed. og så træner man så snatr man er sammen med hunden.. hver gang der er det mindste mulighed fora t træne alene hjemme så træn og øv.. smiley og giv ham noget at bruge tiden på når han er alene. fx en aktivitetesbold i det du går ud af døren, så bruger han lidt energi på den og falder i svøn..

• #10   15. sep 2009 Ja, det kunne selvfølgelig være nok til at han føler der er noget liv omkring ham. Mange tak for rådet smiley

• #11   15. sep 2009 og ejg har flere steder læst og høert at selvom du står op om morgenen så "sover" hunden stadigvæk. så hvis du går stille med dørene, og så lader være at gå lange ture om morgenen, men bare lige lader den tisse "lige udenfor". så skulle hunden stort set kunne gå lige ind og sove igen..

• #12   15. sep 2009 Har allerede kontaktet viceværten med det samme jeg så sedlen og forklarede ham at vi da ville gå igang med at gøre noget med det samme. Og han lød meget forstående.
    Og en aktivitetsbold vil sikkert være et hit for ham egentlig - for indtil nu har han ikke haft sådan en.

• #13   16. sep 2009 min mors og min hund har enten fjernsynet tændt eller radioen( så tror de nemlig der er nogen..:0)..), og hvis I først kommer hjem når det er mørkt så lad et lille "lys"(lampe) brænde..ved selvfølgelig ikk om det hjælper på Jeres hund..men det gør her...:0), og min mors hund lærte det først i 2 års alderen...men med godt resultat...pøj pøj med det...

• #14   16. sep 2009 Hej Malene

Et par tips, som måske kan bruges: Prøv at lave noget næsearbejde med ham, når I går tur om morgenen. Det kan enten være spor eller afsøgning af et område, hvor der er gemt godbidder. Næsearbejde trætter på en rigtig god måde of virker afstressende, så det kan måske få ham til at falde mere til ro, når han skal være alene.
    Hvis han er alene i mange timer (mere end 6 timer), kunne det være en idé med en hundelufter, som kommer i løbet af dagen.
    Vi bruger selv begge dele med stor succes.
    God idé at lave optagelser af ham, så I kan få et overblik over omfanget og måske også en idé om, hvorvidt det er kedsomhed eller angst - eller måske bestemte lyde han reagerer på.
    Er i øvrigt helt enig i, at anti-gø-halsbånd IKKE er en god idé.
    Held og lykke med arbejdet smiley

Kommentér på:
Klage over gøen. Hvad ska jeg gøre?

Annonce