{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

ARHHH, nu må hun sgu stoppe {{forumTopicSubject}}

Mere gal kan jeg sgu snart ikke blive.
Jeg mødte frem til hvalpe legestue i glumsøhundeskov idag. Der var desværre ikke nogen, så vi gik bare rundt og hyggede os lidt.
Efter 45 min kom hende som stod for det og en anden hund.
Jeg begav mig ned til det lukkede område så min hund også kunne lege med. Men inden jeg når ned til lågen kommer en ældre dame nærmest løbende imod mig...NEJ NEJ NEJ, bare ikke hende igen "tænkte jeg" Den dame er så sur på mig og har ingen grund. Hun mener min hund er farlig. (skrev et indlæg den anden dage " jeg er så tosset" om netop hende)

Hun sagde at det kun var for små hunde. Jeg sagde at det var for hvalpe og min er 11 mdr. Og for det andet så var voksne hunde også velkomne hvis de kunne lege stille med hvalpe. Og det har min vist sig at kunne op til flere gange. Hun nægtede mig adgang i en offentlig hundeskov. ( hendes hund er iøvrigt 2 år)

Jeg sagde lidt groft til hende, at nu havde hun været der et stykke tid, så kunne jeg vel komme derind lidt. Hun valgte at tage sin hund og gå sin vej.

Og jeg snakkede med formanden for hundeskoven igår, og han sagde at alle hunde uanset racer måtte færdes i skoven. Selvfølgelig at du har kontrol over din hund.

Heldigvis kom et ældre ægtepar med deres 2 shcæfer og de har mødt hinanden så mange gange, så vores tur i hundeskoven endte godt.
Men sådan en K...... kan pisse mig af.

Er jeg helt gal på den???
Hva skal jeg stille op, for min hund elsker jo at komme dernede.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ARHHH, nu må hun sgu stoppe
  • #1   16. sep 2009 syndes da du skal lade din hund lege

• #2   16. sep 2009 Hun stod med ryggen til og sagde INTET. Jeg lukkede min hund ind til hendes da "damen" var gået. De legede i 5 min, så kaldte jeg min hund til mig og gik. Hun nævte ingen ord til mig i de minutter jeg stod derinde.
    Synes bestemt ikke om det.

Nævnte endda for hende "damen" at sidst vi mødtes kunne hun ikke kalde sin hund til sig, det var hun ligeglad med, for det var mig som havde en FARLIG hund.

• #4   16. sep 2009 Det er da også for langt ude.
    Sådan en mand mødte jeg sidst jeg skulle til hvalpelegestue (og små racer) vi kom 3-5 minutter for sent, og så da jeg ville til og åbne lågen med Pixel på armen (for at kunne komme hurtigt ind) kom der en farene og nærmest råbte og skreg at lågen ikke måtte åbnes når hvalpene var fri.. Ja undskyld mig, men jeg er ikke kørt 30 km for at kører tilbage igen, fordi du har opfundet den regel, så flabet som jeg var åbnede jeg den, gik ind, lukkede igen bag efter mig (der var ingen hunde i nærheden af lågen, så hvorfor det råberi!!!) satte Pixel ned og tog snoren af, og væk var hun ...

Syntes bestemt ikke du skal lade dig kue .. ! ..

• #5   16. sep 2009 Dette står der ordret om hvalpelegestuen:

"Jeg har foreslået en hvalpelegestue hver onsdag mellem 10 og 12 og igen hver fredag mellem 13 og 15.
    Voksne hunde som elsker at lege forsigtigt med hvalpe er selvfølgelig også velkomne, men al leg skal overvåges af ejerne og jeg håber at alle forstår at det skal være rart for selv den mindste hvalp at komme og lege der."

Der forstår jeg at alle faktisk er velkomne - dog primært for hvalpe. Og hunde på op til 1 år er hvalpe. Derefter betragtes de som voksne.

• #8   16. sep 2009 Jeg forstår godt frustationer når der kommer en muskelhund.
    Som hundeejer vælger man selv slags hund man har, og må acceptere hvis andre ikke kan lide dem.
    Tror det ville hjælpe, og din hund måtte lege med, hvis den havde mundkurv på.

• #9   16. sep 2009 Til Britta - Blandinger, nej tak! Tavlehunde, Ja tak! . - jeg ved godt hvor du vil hen med at jeg tager mundkurv på min hund, men hvorfor skal jeg det - når hun ALDRIG nogen sinde har gøet ad andre hund samt knurret eller vist tænder. Hun har ALTID leget godt sammen med alle racer, og faktisk er det hende som underkaster sig med det samme.

Det er sgu ejeren af denne hund som er bange, IKKE hendes hund. For de har leget sammen i 20 min før. Og derfor undre det mig også at hun skal være sådan efter mig.

• #10   16. sep 2009 *First* ..
    Gør skam heller ikke noget ;o)
    Jeg har også grint af det siden, for syntes virkelig han var latterlig, og han har simpelthen ikke styr på sine hunde, de har 3 westiere, og de knurre, og er voldsomme over for mange af de lidt større hvalpe, altså 8-12 ugers større race hvalpe, som rottweiler, labrador osv. de skal bare have en tur !!
    Jeg holder min fra hans irreterende og højrystede hunde.. (de er fuldvoksne)

• #11   16. sep 2009 Mariannne N.

Vores venners afdøde hund, en race som din. Ejeren fortalte præcis det samme som du fortæller nu. De slap begge hunde, muskelhunde gik amok på deres 12 uger gammel hvalp.
    Tyson afgik ved døden!
    Så brug mundkurv og jeg forstår hvorfor folk er bange for muskelhunde!

• #12   16. sep 2009 Hov stave fejl...
    Tyson ( den afdøde hund ) mødte en muskelhund.

• #14   16. sep 2009 Rotterne - Det ville da hjælpe med mundkurv. Så er der færrer "alm" der dør, når de går amok.

• #16   16. sep 2009 Til Jonas A:
    Gider du være så venlig IKKE at skære alle over i én kamp. TAK!

Min hund er blanding, og jeg kommer gerne og viser hende frem for at folk får et POSITIVT syn på hende.

• #17   16. sep 2009 Jeg skærer ikke alle over i en kamp. Jeg forstår folks frustationer.
    Jeg har dyb forståelse for alle de hunde som er kommet i himmlen, pga muskelhunde og deres ejere.
    Ved i måske hvordan det er når ens hund " blir hakket i stykker" af en muskelhund???
    sys bare jer der har de racer, burde ta ansvar og forstå folks bekymringer.
    Og rotterne - ja jeg ved hvad jeg snakker om!

• #18   16. sep 2009 Du har snakket med formanden for hundeskoven...
    Kan du få ham til at sende reglementet på skrift ?? Så kan du jo give damen det.. Der står sikkert noget om at man skal have styr på sin hund og kunne kalde den til sig ??

• #19   16. sep 2009 Ved du hvad, jeg tager så stor ansvar for mit valg af hund og i forhold til andre. Men fordi jeg har sådan en race er ikke ensbetydende med hun ikke må lege med andre. Og det kan SAGTENS gøres UDEN mundkurv. Det handler bare om at lære sin hund det fra start af.

Og så er problemet jo også at mange hundeejerer som ikke har disse racer og er bange for dem, skyldes ligeså meget at de ikke har lært at se på hundens kropssprog, de dømmer den for den udseende.

• #20   16. sep 2009 *First* *

Ja så ville hans hunde sgu nok løbe ud, fordi han ingen styr har på dem.
    Men ja, der er nogle der skal feje foran egen dør først smiley

• #21   16. sep 2009 Rotterne - NEJ til mundkurv - JA til ansvar!!

Hvordan kan Jonas andet tale om hvad han har forstand på?
    Det lyder da til han er den mest oplyste af jer to!

• #22   16. sep 2009 Jeg mener som Britta

Natasja

Er der noget at sige til der er den utryghed?

• #23   16. sep 2009 Også jeg er meget enig med Britta.

Jeg synes ikke, at dette her handler om hvem der får ret, men om at beskytte hundene.

Både trådstarters hund og også de hunde, der er i omgivelserne.

Det er mere komplekst end bare til at sige: "Min hun har aldrig gjort noget, derfor er det i min ret."

Jeg selv vælger ikke at lade min hund lege med fremmede - ganske enkelt fordi min race nemt misforstås.
    Jeg ønsker ikke nogen dårlige oplevelser - ønsker ikke at min hund skal give andre hunde eller deres ejere dårlige oplevelser.

Så jeg synes fokus bør være på at gå med livrem og seler en at holde på sin ret.

• #24   16. sep 2009 Jeg ville i stedet udvælge legepartnere, hvor alle parter vælger det til på baggrund af de individuelle hundes egenskaber - ikke på baggrund af et tilfældigt møde.

Det kan så nemt gå galt. Og så ved vi godt, hvem der står med ansvaret...

• #25   16. sep 2009 Jeg er fløjtende ligeglad med om min mening rager dig.
    Men jeg er ikke ligeglad med at folk ikke kan gå med deres hunde mere uden at føle sig hamrende utrygge!

Det er muligt at netop dine hunde er velfungerende - men dermed er der langt til alle andre er det

• #26   16. sep 2009 Marianne N
    Det mest foruroligende er at din hund ikke er særlig gammel endnu.
    Men jeg skal nok lade være med at blande mig i din hund!
    Men bare tænk på hvad fok føler om muskelhunde - og derfor deres handlinger!

• #27   16. sep 2009 Natasja

Ser det ud til jeg har ædt formiddagsbladenes hysteri?

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9234

• #28   16. sep 2009 Jeg siger ikke at min hund ikke kan finde på at gøre noget, for hun har lov til at forsvare sig selv. Men pga udseende at blive vraget fra synes jeg bestemt ikke om.

Jeg gør utrolig meget ud af hundtræning og træning de følgende dage indtil næste træning. Jeg fik min hund i dec 08 og har hver eneste uge været til træning med hende. (dog holdtes der 1 mdr sommerferie)
    Det er vigitgt at hunden ved hvem der bestemmer og at den kan sammen med andre hunde. Jeg bruger utrolig meget tid på hende. Jeg er stolt af den hund jeg har valgt og hvor meget jeg har fået ud af hende indtil nu.

• #29   16. sep 2009 Gud nej hvor er det frygtligt!!!!
    Det burde bare ikk ske!!!

• #30   16. sep 2009 Marianne - det er et vilkår os med store hunde, som mange er bange for har.
    Og det må vi simpelthen leve med.

Det er blot et spørgsmål om accept.

• #31   16. sep 2009 Lonny S

Applause!

• #32   16. sep 2009 Lonny - godt skrevet.

• #33   16. sep 2009 Natasja - Ja, det er ærgeligt damen ikke havde sin hund i snor.
    Men der er jo nok en grund damen var bange for store hunde.
    Derfor hun reagere som hun gør.

• #34   16. sep 2009 Jeg har nu meldt tilbage til formanden for hundeskoven, så må han træde ind hvis han mener der skal gøres noget. Ellers så er mit valg, at jeg ikke kommer der.
    Jeg synes bare det mest trist for min hund som elsker at komme derned.
    Og det skyldes så kun ÈN person. Latterligt. Men gider ikke udfordre at stå og diskuterer med hende.

• #35   16. sep 2009 Natasja

Det var så 3. gang en af mine hunde blev overfaldet.
    Det kunne have været undgået hvis de havde haft mundkurv på.

• #36   16. sep 2009 Enig med Jonas, Britta, CH og fætter Karin...

Og stor klapsalve til Lonny for et supergodt indlæg smiley

• #37   16. sep 2009 Hvor jeg bor er det ret nemt. Alle respekterer hinanden og tager hensyn til hinanden.

Alle hunde er velkomne ...

Hvis der er kamp/muskelhunderacer eller andre racer i hundeskoven som ikke kan med andre hunde så står der en ved lågen og gør opmærksom på dette.
    Når de er færdige med at lege så er det vores andres tur.

Alle hunde der kan med andre hunde bruger skoven frit men selvf. kalder vi vores hunde til os indtil ejerne er enige om at hundene må hilse ...

Der skal være plads til alle og med alm. respekt og hensyn til hinanden kommer man langt

• #38   17. sep 2009 Natasja

Hvad pokker er det for en måde at agumenterer på?
    At JEG ikke var i stand til at holde mine hunde fra farlige situationer?

Nu skal jeg sige dig noget - JEG gik ikke ind til farlige situationer! Den forbandene kampkøter der overfaldte Frida kom ind på privat område!
    Den ene gang Ditto blev overfaldet var på privat mark!

Helt ærligt - nu er jeg sq vred!

• #40   17. sep 2009 Pinky Babs

Det er utilgiveligt at true andre med sin hund!
    Min pelejunge har lige fortalt der render en flok knægte rundt i Hillerød med 6-7 kamphunde og truer på livet løs med deres hunde.
    Der er ingen der tør anmelde dem pga repressalier - FLOT

• #41   17. sep 2009 plejeunge skulle der stå hmmmm

• #42   17. sep 2009 Tænk at man er derude hvor man truer med sin hund smiley
    Sikke dog et samfund vi lever i nogle gange!!! Øv

• #43   17. sep 2009 Det der er hele grundlaget for at vi kan leve i så frit et land er, at alle tager hensyn til alle.

Begynder vi alle at insistere på vores ret og er ligeglad med om andre fungerer i vores nærvær, så bliver her ikke til at være.

• #45   17. sep 2009 Natasja at gå i forvarsposition er et valg, man træffer.
    Det er ikke et valg, om man er bange for muskelhunde eller ej.

Man kan jo som muskelhundeejer også indtage det standpunkt som Lonny S gør - og det standpunkt gør det både lettere for andre, men med sikkerhed også lettere for hende at være muskelhundejer.

Så behøver man nemlig kun at beskæftige sig med at holde sin egen sti ren - ikke andres :o)

• #46   17. sep 2009 "Men bruger man" - det er DINE ord og din mening jeg reagerer så kraftigt over.
    Og hvor er det dog let at skyde "fordomsfulheden" videre?

Din egen fordom kom til dette resultat, da du påstod "når vi når derhen hvor folk vil pådutte os restriktioner der begrænser vores hunds velfærd fordi de er uvidende og har ædt formiddagsbladenes hysteri"

Så det er en flot drejning du der lige tog....hmmm

• #47   17. sep 2009 Det er lige præcist det jeg præsterede - at sætte tingene i relief.
    At du så ikke fatter det - kan jeg ikke ændre.

Jeg kan kun konstatere du ikke har selverkendelse - det er så dit tab.

Her er lidt "massehysteri"

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/100409:Vejle--Skambidt-af-kamphunde

Ejere af muskelhunde slipper for billigt
    Muskelhunde står for knap fem gange flere skader end familiehunde. Det skal koste mere i forsikring, mener Topdanmark
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1206864.ece

The combination of pit bulls, rottweilers and wolf hybrids:
    77% of attacks that induce bodily harm
    73% of attacks to children
    83% of attack to adults
    70% of attacks that result in fatalities
    77% that result in maiming
    Interesting fact about pit bulls:
    Pit bulls attack adults nearly as often as they attack children, a characteristic not found in any other breed.

http://ekstrabladet.dk/112/article1194542.ece

http://ekstrabladet.dk/112/article1164200.ece

http://ekstrabladet.dk/112/article1204610.ece

http://www.gipote.dk/artikler/Flere-tip-i-sag-om-skambidt-hund/169

http://www.dogbitelaw.com/Dog%20Attacks%201982%20to%202006%20Clifton.pdf

(link fjernet)

(link fjernet)
    (ejeren er opført herinde)

http://www.gipote.dk/artikler/Rimmer-K-stens-hund-skambidt/152

(link fjernet)

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/33060:Kalundborg--Endnu-et-overfald-fra-muskelhundene

Hvor mange link er nødvendige?

• #48   17. sep 2009 Charlotte - ork jo - bare vent og se.

Det er godt nok surt når der skal "tales uden om" så at sige hver evige eneste gang.
    Det må være en pinsel for de der virkelig tager sit ansvar alvorligt!

• #49   17. sep 2009 BØVS Natasja. Og du snakker om at være skinger og hadefuld? Hmmm...

• #50   18. sep 2009 Hmmm ja okay - jeg er imbicil - mindre begavet osv
    Tænk det kan jeg sagtens leve med - når det kommer fra dig søde Natasja! ;o)

Og så er det jo flot du undlader at kommentere de aktuelle fakta *G*

• #51   18. sep 2009 Jeg tror egentlig, at Natasja skiftede ordstyrer der - der skete noget meget markant med indlæggende, de har forandret karakter temmelig drastisk.

Nå - men lad det nu ligge.

Jeg ser en (måske to) muskelhundeejer(e), der på ingen måde vil tage ansvar for sit valg og tage det ekstra hensyn der skal til, når man har valgt at anskaffe sig en hund, som rigtig mange mennesker er bange for.

Derimod lægger man dette ansvar overpå de angste.

Det er jo sørgeligt - og især for de muskelhundeejere, som faktisk kan kigge indad, og som er ansvarlige i deres hundehold.
    Det er nemlig sådan noget her, der gør, at muskelhundene bliver ulovlige...

• #53   18. sep 2009 Det er ikke i orden at være nedladende og fordømmende overfor nogen.

Heller ikke dem, der ikke bryder sig om hunde - om det er generelt eller af forskellige typer og størrelser.

Vi skal alle være her - og det forudsætter, at vi alle er parate til også at flytte os en gang i mellem for at ANDRE også kan få plads. Det vender ikke altid kun den anden vej rundt ;o)

• #54   18. sep 2009 Britta: Vel har vi så - og vejret er virkelig, virkelig smukt.

Vil også ønske god weekend smiley

• #55   18. sep 2009 Du er åbenbart ikke i stand til at læse Natasja?
    Det er en meget stor fejl når man ytre sig som du gør.

Til din information er der yderligere link der ikke stammer fra EB og andre imbicile blade som du åbenbart nærlæser.

At du dertil ikke er i stand til at argumentere for dine egne argumenter - men prøver at smøre dem af med nedladende kommentarer når der ER beviser på egne oplevelser, for det sprang du meget "let og elegant" over! det siger mere om dig end du selv behøver at understrege ved yderligere indlæg.

• #56   18. sep 2009 Hmm...jeg har været i en hundeskov med shanti 2 gange og det gider jeg bestemt ikke igen! Det gik ellers fint og alt det men det var absolut umuligt at få overblik så der kunne komme en hund blæsende når som helst som man ikke kunne se før den var meget tæt på..det er 2 forskellige hundeskove jeg har været i og jeg forstår ikke at de er så populære..så vil jeg hellere til et privat arrangeret træf på en indhegnet mark eller sådan noget så man har en chance for at vide hvornår man skal kalde hunden til sig og tage den i snor..

• #57   18. sep 2009 Til MT: Hvilke skove har du været i?
    For den i Glumsø er rigtig god. Hvis du går ind på www.hundisusaa.dk

• #58   18. sep 2009 marianne...kalundborg og hvalsø...det var da hyggeligt begge gange, ingen tvivl om det..men jeg synes ikke det er fedt når der pludselig kommer hunde blæsende som man ikke har kunne se..

• #59   19. sep 2009 Til MT: Kan jeg godt forstå. Jeg startede det her indlæg, om rigtig dårlig oplevelse i hundeskov, men selve skoven er rigtig rigtig fin og man kan se andre hnde og deres ejere.
    Kiggede på dine hunde, og de ser helt vildt søde ud, og flotte. smiley

• #60   20. sep 2009 Tak smiley Og i lige måde da!

Kommentér på:
ARHHH, nu må hun sgu stoppe

Annonce