{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spist due - ormekur?
  • #1   16. sep 2009 Hvis det er fordi det er råt, så får hunde normalt ikke orm af at spise råt kød.

Hvis det er pga det er et vildt dyr, så måske.. Jeg ville ikke gøre det med mindre der faktisk var orm i hunden.

• #2   16. sep 2009 Jeg mener at man skal aflevere en afføringsprøve for at få en ormekur til den når den ik er ældre... Altså jeg ville gøre det for en sikkerhedsskyld, men jeg er os så pylret:)

• #3   16. sep 2009 Frøkenen: tror nu det også kommer an på dyrlægen, er ret sikker på min ikke vil have en prøve... fik i sin tid en ekstra ormekur, da jeg ikke kunne huske hvor mange han havde fået... men de er jo ikke forbyggende vel? de tager kun hvis der allerede er orm ik?

Nina: HVorfor? er det dårligt at give en kur for at være på den sikre side? kan de blive resistente?

• #4   16. sep 2009 Jeg ved det faktisk ikke, men jeg er ikke så sart med mindre min hund reagerer dårligt..

Nu er det heller ikke fordi min hund bare går og spiser alt hvad han finder, men da vi slagtede ged fik han tunge og et forben direkte fra den døde ged..

Hundes mavesyre er skrapt til at tage bakterier, men jeg ved ikke hvordan en sart hvalpemave reagerer..
    - Har den det skidt i maven i morgen ville jeg ringe og rådføre mig ved dyrlægen, men luft i maven her til aften er at forvente ; =

Enjoy *fnis*

• #5   16. sep 2009 (går med min ko, kigger ind når vi kommer hjem)

• #6   16. sep 2009 Jeg vil bestemt IKKE anbefale ormekur med mindre der er konstateret orm, for jo, de kan nemt blive resistente. Det er derfor ormekur ikke længere kan købes i håndkøb, da de ikke forebygger men overdreven brug kan forårsage resistens.
    M.h.t. duer, tror jeg så også det mere er lopper o sådan noget man skal bekymre sig om. Tvivler på der er sket noget ved det - andet end at hunden har haft en dejlig oplevelse smiley

• #7   16. sep 2009 Nina: Luft i maven er snart hverdag herhjemme, hvis ikke der lugter lidt af prut, så må hunden være løbet hjemmefra *GG*

Miemiv: Ok, ja tror bestemt det var en dejlig oplevelse for ham!!!

Tror bare jeg lader det ligge og ser om han skulle få problemer med maven, eller self. direkte ser en orm...

• #8   16. sep 2009 Daniel - Det tror jeg også roligt du kan gøre. Mine hunde har altid gnasket både fugle, mus og andre "lækre" kadavre , og så er det kun et spørgsmål om at holde øje med om aktivitestniveauet/humøret ændres, om de spiser normalt, afføring er normal fast og uden små "ris" o.s.v. Hvis de ting er i orden, er der som regel ikke noget at være bekymret for.

• #9   16. sep 2009 Okay takker for hjælpen!

Kommentér på:
Spist due - ormekur?

Annonce