472 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Lys på hunden Lys på hunden

Fantastisk. Fandt lige i skuffen 2 små "skildpaddelygter", som jeg købte for en 20'er sidste vinter til Keesha, og de virker stadig :-D.
Håber I andre også har tænkt over at det nu bliver tidligt mørkt, så husk lys og/eller reflekser på jeres hunde smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lys på hunden
  • #1   21. sep 2009 Nej kender det godt det med at det ikke hjælper at have lys på vufferen. Købte sidste år et halsbånd med lys i... tændte lyset og gik tur... men kunne ikke se hunden på trods af at han havde lys på.

Jeg har så hurrta sele til den store og snart også til den lille - de reflekser er effektive....

• #2   21. sep 2009 Oh yes jeg har også sådan nogle små hundehoveder med lys i til at sætte i halsbåndet :)) Det er uundværeligt, når vi feks er på gården, hvor min hest står, det er nemlig buldermørkt om vinteren :))

• #3   21. sep 2009 susanne, du kan da sætte lysene på snoren ? smiley
    det plejer jeg og gøre smiley

• #4   21. sep 2009 Jeg plejer at sætte den ene lygte i selen ovenpå ryggen og den anden under foran ved brystet, og så kan jeg se hende, med mindre hun render langt ind i noget krat o.l., men det får hun ikke lov til, når vi er ude i mørke.
    Synes også det er betryggende når vi går langs vejen eller på cykelsti. Der er mange steder her, hvor der ikke er gadelamper.

• #5   21. sep 2009 efter min mening er de små lys til at hænge i halsbåndet ikke vildt meget bevendt - der er RIGTIGT mange blinde vinkler på hunden i bevægelse, hvor lyset overhovedet ikke kan ses.

Men et regulært halsbånd med lys hele vejen rundt - evt. med blink - DET kan ses.
    Min gamle ayla havde sådan et til når vi gik i buldermørke gennem skoven... både for at jeg selv kunne se hende, men osse fordi der stadig var tumpecyklister uden lys på... og så hjælper reflexer ik vildt meget.

Når vi stod ved bussen og skulle hjem, osse i pænt mørke, der var chaufførerne altid MEGET begejstrede for vores lysshow - for her kunne de netop på lang afstand se at der stod nogen ved stoppestedet.

• #6   21. sep 2009 Vi har nogle virlkelig effektive lygter til vores ,eller rettere til Asta, Sigurts er desværre afgået ved døden, så jeg håber jeg kan finde nogle tilsvarende. Sigurt har desuden en reflekssele.

• #7   21. sep 2009 Jeg bruger sådan nogle bånd til at sætte om benet når man cykler. Der er 4 små blinkende dioder på hvert og de samles med velcro. 2 stk af disse sat sammen når rigeligt rundt om en stor hunds hals og så koster sådan et sæt kun 40,- i Harald nyborg.
    8 stk dioder rundt om halsen der blinker... det plejer at kunne ses, men der er selvfølgelig blinde vinkler. Jeg går dog ikke steder om aftenen hvor der kommer traffik, så det er kun for at jeg selv ved hvor de er.

• #8   21. sep 2009 Vi har refleksliner til alle vores, blinkere som er synlige på laaang afstand som blinker i forskellige farver, den med blå og rød får folk til at sætte farten ned smiley De korthåret har dem på ydersiden af selen, så de kan ses både forfra og bagfra, de andre har det på linien, som i sig selv er meget tydelig.
    Har selv refleksvest med røde blink på, som jeg tænder når jeg kan høre biler, cykler eller ligende, plus en god kraftig lygte til at se hvor vi går henne.
    Vi er skam ganske tydelige, men der er stort set ikke noget gadelys hvor vi bor, så hellere for meget lys på og så være på den sikre side. Nogen griner af os, men hva det er ikke vores hunde der er skyld i pludselige hårde opbremsninger fordi billisten for sent får øje på hund og føre.

• #9   21. sep 2009 Lys gør heller ikke den store forskel her, for det kan ikke rigtig ses for pelsen.
    Men De har hver en lille lampe der kan klikkes i halsbåndet, og den er nok til at jeg kan se dem, men gør ikke den store forskel for folk på afstand.

Derudover har de hver deres refleksvest, som bruges hvis vi går tur langs vejen, selvom det nu ikke er så tit det sker.

• #10   21. sep 2009 På trods af min hunds pels, synes jeg dog stadig at hunden kan ses på rimelig afstand - også fordi hun har 2 lygter på. Men skal da også lige have fat i et refleksbånd.

• #11   21. sep 2009 der findes en serie, hvor der er lavet en udgave med kraftigere lys for at kunne skinne igennem mere hår. Pixel er nemlig osse godt behåret og hendes halsbånd bliver osse væk i parykken - så udover at finde noget småt nok, så skulle det osse kunne ses.

Det lykkedes faktisk - købt i en dyrehandel i roskilde.

• #12   21. sep 2009 jeg har lys på linen da Bailey har så meget hår at intet kan lyse igennem smiley

• #13   21. sep 2009 Yes yes..

Her hvor jeg bor er der lys overalt..
    Men hos mine forældre kan der være rimelig mørkt.. Har lige gået en laaang tur med min mor, og hunden havde lys på, og både min mor og jeg bar reflekser smiley En stor del af tiden, går vi nemlig langs vejen..

• #14   21. sep 2009 Folk skriger af grin når jeg kommer gående med Kia :o) Hun ligner et juletræ som hun blinker og sparkler :o)

Hos langpelsede hunde forsvinder halsbåndet ofte i pelsen så har købt et megabredt et som jeg klikker uden på pelsen :o)

• #15   22. sep 2009 jeg har osse de blinkende lygter til mine og ja folk plejer at sige nåå er det snart jul igen :O)

• #16   22. sep 2009 Har lige været en god lang tur rundt i området og på vej ned mod 7eleven, som ligger ud til hovedvejen, kom der på en meget hurtig (uovlig) knallert/scooter imod os på cykelstien. Den unge fyr tog fartenhelt af og kørte ligeså stille forbi, jeg gv ham et lille vink og han nikkede tilbage. Dejlig oplevelse. Tror faktisk ikke han ville have set os tids nok, hvis det ikke havde været for Keeshas blinkende lygter smiley

Kommentér på:
Lys på hunden

Annonce