{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Mani med at samle ting op... {{forumTopicSubject}}

Min søde hund, har en mani/sjov leg med at søge efter grankogler/kastanjer og så bære dem i munden en hel tur ( gerne 2 timer) og helst hele vejen hjem til døren. Jeg er dog lidt træt af denne mani han har fået, for det gør at han fravælger andre hunde og andet for bare at søge efter en grankogle eller lignende han kan bære rundt på. Beder jeg ham slippe hvad han har fundet og bytte med en godbid gør han det , men søger herefter bare efter en ny. I starten syntes jeg at det var meget sødt, men nu syns jeg efterhånden det er meget irreterende at han kun har fokus på ting han kan bære og gemme.

Er dette meget normalt for nogle hunde- og skal jeg bare se på det som hans sjove leg, eller skal jeg forsøge af stoppe ham? Det virker til tider lidt manisk at han gakker fuldstændig over disse ting at bære..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mani med at samle ting op...
  • #1   21. sep 2009 -har nøjagtig det samme problem med elton.. så desværre ingen løsning, udover at ta' det fra ham, hvilket hos os desværre bare gør at han fixerer endnu mere, -præcis ligesom jeres.
    -men jeg hænger lige meget interreseret med på tråden smiley


  • #2   21. sep 2009 Kia gør det samme og det ser jeg ikke noget galt i. Hun gider ikke lege med andre hunde, vil bare have lov at tulle rundt og hygge sig med en pind eller en grankogle og med at grave huller.

    Har ikke en forventning til min hund og at den skal koncentrere sig for andre hunde er bare glad for at hun kan med alle hunde og respekterer at gåturene er for hende og hvis hun synes det er virkelig dejligt at slæbe rundt på noget hele turen så fint med mig. Har tænkt mig at prøve at udnytte det så hun kan bære sin snor :o)

    Kia stresser ned ved at have noget i munden da dette udløser endorfiner ...

    Har din hund tendens til at være stresset?


  • #3   21. sep 2009 kan man ikk evt. fange hans opmærksomhed under hele gåturen, så han måske glemmer den "dårlige" vane?


  • #4   21. sep 2009 Ja han har tendens til stress i nogle bestemte situationer. Men ligesom han fikserer meget på fx bolde, så gør han også det med fx grankogler, og han sidder bare og sitrer og stirrer på dem og vil ha de skal kastes. Dette gjorde jeg en overgang, men stoppede så pga hans tendens til at fokusere for meget på den, og nu finder han dem bare og bærer rundt på dem og ruller sig på dem og sådan.. Jeg vil bare være sikker på at det ikke er et problem og sådan, men meget normalt smiley

  • #5   21. sep 2009 Mia : med grankoglen i hånden kan jeg fange hans opmærksomhed, ellers ikke smiley han er IKKE førerfikseret, tværtimod desværre smiley


  • #6   21. sep 2009 jeg synes bare det er møg irriterende at hunden hellere vil bære rundt på en pind/grankogle/kastanie, end være sammen med mig!

    @A real dog is a Miniature Pinscher, -kan du få ham til at lystre perfekt, når du tager tingen fra ham.. -bruge den som belønning?
    eller er han så fixeret, at han nærmest ikke hører dig?


  • #7   21. sep 2009 Jeg tror jeg kunne få ham til at hoppe på tungen med grankoglen i hånden faktisk...der er intet han ikke vil gøre for at få lov at lege med dem..

  • #8   21. sep 2009 smiley

  • #9   21. sep 2009 Kan se at det er anderledes i min sitauation end jeres. Lyder på en måde usundt ... Håber der kommer een på der har mere forstand på dette :o)

    I min situation er det hygge for os begge og Kia ville vælge samvær med mig over pinden/koglen men jeg vælger at der skal være plads til begge dele når nu hun nyder det :o) Jeg kan sagtens få Kias opmærksomhed og hun slipper hvis jeg beder hende om det og hvis hun fx. skal i snor.

    Vi laver det til leg/træning. Hun finder selv en pind og på et tidspunkt smider hun den for fx. at grave et hul. Hvis hun så glemmer pinden og vi går videre kan jeg efter ½ km. bede hende hente pinden ... Altså søgning :o) Afdækker hende og kaster pinden/koglen så hun skal snuse sig frem til den kogle jeg har haft i hånden mellem en masse andre etc.

    Det er ved hende slet ikke manisk :o) Meen hun får nogle gange et flip (se etc. hendes video "Hysterisk Vov" :o)) Og der kan man se at hun slukker til sidst og går med videre :o)


  • #10   21. sep 2009 Er lige nødt til at komme med en indskydelse,
    KASTANJER er GIFT for hunde, lærte det selv, da Balder havde gnasket i en, en lørdag aften, slog det op på nettet, og måtte ringe til vagtdyrlægen, som ordinerede regelmæssig op om natten og tjekke til ham, som hvis han havde fået en hjernerystelse..
    Det giver forgiftningssymptomer indenfor to dage, så at lege med kastanjer, er ganske enkelt blevet bandlyst hos os, det gælder både selve kastanjen, men også skallen på den...
    balder havde heldigvis kun gnasket, og ikke fået noget ned, men øv hvor ville det da være træls, i et uopmærksomt øjeblik...

    (link fjernet)

    (link fjernet)


  • #11   22. sep 2009 min ene dper elsker at bære noget, men kun når vi skal til og hjemad fra gåtur så hopper han op af mig for at få sin lille pung og har jeg glemt den jamen så bærer han feks: paraplyen, eller hans flexline, bare et eller andet og han er så stolt, 1 gang om ugen køber jeg friske fisk ved fiskemanden til dem og han er helt vild kan ikke vente med at få posen med fisk som han bærer hjem og lægger posen ude i køkkenet på gulvet og er en mega stolt hund...

  • #13   22. sep 2009 Hi hi - kan ikke lade være med at tænke tanken : en dværg-retriever-pincher.
    Har nemlig kun indtil videre oplevet det fænomen ved retrievere.


Kommentér på:
Mani med at samle ting op...

Annonce