{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.693 visninger | Oprettet:

latterlige annonce regler :-/ {{forumTopicSubject}}

Min lille shiva har fået hvalpe, men da jeg jo ik kan beholde alle sammen, skal nogle af dem jo sælges....
opretter så en annonce herinde som straks bliver slettet af moderator smiley problemet er at hvalpene er en blanding af ren bullmastiff (tavle på begge forældre) og en ren dogo canario (igen...tavle på begge forældre)
men....nu er hvalpene jo en blanding af 2 typer muskelhunde og så er de åbenbart pludselig farlige (men...kigger du på beskrivelse af disse 2 racer så er der stort set ingen forskel på dem)....altså bortset fra længden på snuden
ville jo gerne sælge hvalpene til nogle jeg på forhånd kan se lidt om (vil jo ik sælge dem til hvem som helst) men.......nu er hg hoppet med på vognen....det er åbenbart bedre at sælge polske hunde med falske tavler, end krydsninge hvor man kan se begge forældre (som har ægte danske tavler)......
er det helt gennemtænkt eller er det mig der er lidt tvivlsom......
hilsen en
meget deprimeret hundegalleri bruger

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  latterlige annonce regler :-/
  • #1   22. sep 2009 Syntes det er ganske udemærket at der bliver sat en stopper på alt det avl på visse hunderacer uden stamtavle.

• #2   22. sep 2009 Er helt enig med Lars

• #3   22. sep 2009 Tja jeg kan heller ikke se problemet

• #4   22. sep 2009 Jeg synes også det er fint.

• #5   22. sep 2009 Hvalpene forsvinde jo ikke bare fordi de ikke synligt kan sælges... Det er noget fis...

Men du må til alternativer for at få solgt dine hvalpe, som så mange andre inkl. mig selv - ligeledes stambogsførte forældre af forskellig race.

• #6   22. sep 2009 Enig med Tine * Chalant Mops * - Syntes det er en okai regel !:...

• #7   22. sep 2009 er det bedre at man bliver tvunget til at sælge til folk du ik kender baggrunden på??? kan ik se det........

disse 2 racer er mere ens end fks. en lab og en puddel.....derfor er du mere sikker på hvilken hund du får ud af det...

vil det ikke bare lave et større "sort" marked for div. hunde??

• #8   22. sep 2009 * Pixie & Constantin *
    lige min point...
    hundene forsvinder ik bare fordi at der er lavet latterlige annonce regler smiley

• #9   22. sep 2009 Klaus, for du kan kun kende folk hvis du kan tjekke dem på HG? Det er da noget fis smiley Du snakker vel med dem, der kommer for at se dine hvalpe?

Jeg synes at det er en fin regel, hvis man mindsker stederne disse blandinger kan sælges, vil flere måske tænke sig om inden de beslutter sig for at få hvalpe.

• #10   22. sep 2009 Klaus H
    Nu er det jo ikke HG der skal stå til ansvar for hvilke hvalpe der laves, nej det er dig. Så skal du have dine hvalpe solgt må du gøre det på andre måder. Dette emne har været oppe ca 2500 gange og reglerne blev lavet her på hg ca en uges tid efter de samme regler blev lavet på den blå avis og gul og gratis m.m
    Jeg stod selv med 11 hvalpe efter min hanhund på det tidspunkt og de er da alligevel blevet solgt til ordentlige folk pga man har en stor kontaktliste inden man laver kuldet.

• #11   22. sep 2009 Du forventer vel at købere kommer gentagne gange inden købet ?
    Tjekker oplysninger, relevante info. evt. besørger dem i deres hjem mv. ?

Det jo dit job som sælger at sørge for et ordentligt sted, og så det jo ligegyldigt om køber har set annoncen i brugsen eller på hg..

• #12   22. sep 2009 Stine A
    mange der køber hund herinde har da en sule baggrund som du kan se lidt af, er sværere at kende en evt. købet ud fra en opringning.... (så vidt jeg ser det)

Er somme problem stilling som ved prostition, jo mere usynligt handlen bliver jo sværere bliver det at holde styr på (har ALLE undersøgelser vist)

• #13   22. sep 2009 Synes også det er en fin og fornuftig regel!

Men så kan du jo altid oprette debatter om dem, så får du jo reklame den vej......

• #14   22. sep 2009 Klaus H: er det bedre at man bliver tvunget til at sælge til folk du ik kender baggrunden på???

Hva mener du lige med det??? At du kender folk´s baggrund... fordi de har en profil på hundegalleri???
    Og derfor mener der er bedst at sælge dem herinde???

Det er da bestemt ikke bedre end a sælge dem via anden måde???

Ja unndskyld men jeg syntes det er en go regl der er blevet indført...

• #17   22. sep 2009 Jørgen - Hvordan ville du skelne så? For går vi efter DKK definitionen af en tavle hund, skal dine også slettes. Skal alle stambogsførende klubber anerkendes, ville CKC hunde også være velkomne, og så kan alle hunde jo få stamtavler.

• Nitin K
    Nitin K Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 52
    #18   22. sep 2009 syntes også det er åndsvage regler. da hund er en hund og kan det samme som en hund med stamtavle, det eneste man ik kan er udstillinger uden stamtavle.og det er ik alle der dyrker udstillinger.
    men prøv at sælge dem på gipote.dk måske er der held der.

• #19   22. sep 2009 Kæft folk har ondt i røven! - Jeg synes som sådan også reglen er fin, men forstår da godt man bliver lidt frustreret over at man pludselig ikke kan sælge sine hvalpe via. hundegalleri. Tror klaus mener at folk måske er lidt mere seriøse omkring køb af hund herinde, end hvis en som har set hans annonce på dba. henvender sig!

I stedet for at blusse op allesammen, så skriver han fra start, at han er lidt tvivlsom omkring dette. Svar dog manden, i stedet for at stille dumme spørgsmålstegn ved hans kommentarer, og dømme ham, udfra et simpelt spørgsmål, da han er itvivl!

JA UNDSKYLD! - Men der blev jeg sgu lidt muggen!!

Selvom jeg i bund og grund synes at reglen er fin, og at det er en regl i den rigtige retning!

• #20   22. sep 2009 Jørgen - ENIG!

Jeg siger FAIR nok de ikke vil have blandinger herinde, vel at mærke HVIS dette gælder ALLE hundeblaninger..

Ellers skal de slette det i deres regler der vedrører racisme for det er lige præcis det de har gang i nu!!!

• #21   22. sep 2009 Hvis du synes du kender folk bedre fordi du har fundet dem her, fremfor alle andre steder, så er jeg bange for du er naiv.

Jeg har flere gange læst ulykkelige histoier, om nogen der har solgt til personer herinde, og så fundet ud at, at det ikke lige var lykken for hunden.

Hvis et opdræt falder til jorden, fordi hvalpene ikke må oprettes på en tilfældig hjemmeside, så er det i mine øjene et dybt useriøt projekt.

• #22   22. sep 2009 HG vil dog gerne oprette blandingerne som brugere, dvs. at de gerne vil have brugernes penge, men vil ikke oprette annoncerne, lidt dobbeltmoralsk hvis i spørger mig...

Der skal dog ikke være nogen tvivl om at jeg støtter reglen 100 procent!

• #24   22. sep 2009 Klaus :

Synes du skal gøre op og overveje hvad du ønsker af køber..
    Hvilke kriterier skal opfyldes mm..

Så det sådan set ligegyldigt, hvordan kontakten formidles..
    Ofte er det de samme mennesker der florere på hg som på gipote, dba, g&g mv..
    Sådan kan fårene ikke skilles fra bukkene...

• #25   22. sep 2009 Hvad har de græske hunde lige med dette at gøre?

• #26   22. sep 2009 Synes jeg er lidt splittet omkring reglen... på den ene side kan jeg godt se, det evt kunne nedbringe skidt hundehandel herinde og rundt på nettet, men omvendt tror jeg det er naivt at tro, at problemet forsvinder fordi vi ikke kan se det... folk skal jo nok få solgt deres hunde alligevel... som tingene var før, kunne man følge lidt med fra side linjen, og evt kontakte de rette myndigheder, hvis der var tale om noget ulovligt.

Men min holdning afspejler sig måske også af, at jeg mener disse hunde med tavler også kan tænde af...

• #27   22. sep 2009 Er sku dejligt at se jeg ik er den eneste der stiller lidt spørgsmål ved annonce reglerne, skal man forbyde salg af krydsninge så skal det være ALLE krydsninge smiley

ved godt at folk kan skrive hvad som helst om dem selv (også herinde) men....hvis de har en hund i forvejen så kan man jo se lidt om dem...

Selvfølgelig skal man mødes med evt. købere først, men vil bare tro at folk der er brugere herinde er lidt mere seriøse hunde ejere, end nogle der læser en annonce i dba..... (men hvad ved jeg)

og....ja lidt latterligt at man som betalende bruger ik kan sælge sine krydsninge hernde når de gerne vil ha ens penge når de modtager en som bruger (af selv samme krydsning)

hvad sker der lidt for alt det medie opblæste omtale.....der er jo ik engang en officiel bidstattestik endnu så man ved hvilke hunde der bider!?!? tror ik en blanding bider mere end en en amsfaff med tavle.... (bare som eksempel)

• #28   22. sep 2009 Det er private hjemmesider, de kan gøre hvad de vil, og lave de regler de vil, når de vil. Længere er den ikke.

• #29   22. sep 2009 Det er jo så dit ansvar at udvælge de rigtige mennesker uanset om de bliver annonceret på HG eller i brugsen.

• #30   22. sep 2009 Jeg er så en af dem der hele tide har ment det var forkert at hente udenlandske gadehunde hjem, når der var masser af hunde i landet der kunne bruge en ny familie.

Men alligevel kan jeg ikke se det skal blandes ind i en debat om tavleløse hundesalg på HG.

• #31   22. sep 2009 Jørgen. Jeg elsker simpelthen velformulerede ambull-ejere, de giver resten af verden sådan et godt indtryk.
    CKC sender stamtavler til alle der sender et billede af deres hund med beskrivelse af race samt penge. Så jo, jeg vil vove at påstå at man godt kan registerer en ambull som en skødehund i det forbund.

Derfor må der være en grænse for hvilke stamtavler man skulle godkende, hvis nu man ville gennemføre et "tavle forum" - hvilket ville være vanvittigt. Jeg synes bare det var morsomt at netop du var fortaler for sådan et tiltag, når nu din egen race ikke er anerkendt i alle klubber.

• #32   22. sep 2009 burde kun være amstaffer og blandinger deraf det er jo som regl dem folk hyster op om

• #33   22. sep 2009 Nu er der i allerhøjeste grad også forskel på en lov der gølder hele den danske befolkning, og hvor der en straf til følge ved overskridelse og en regel på en tilfældig hjemmeside.

• #34   22. sep 2009 Jørgen, er det rigtigt? You've could have fooled me. (Nå, spøg tilside, jeg har godt regnet ud at du ikke er fortaler for DKK. Det er muligt at du ikke formulerer dig så pænt, men jeg kan stadig godt læse det smiley

Det er pudsigt som du kan benægte det jeg skriver, hvorefter du selv skriver at du intet kender til denne klub (CKC). Det er KUN denne klub jeg snakker om, når jeg siger at man kan tilmelde sig med hvilken som helst hund. Ikke DRU eller andet.

Finder du det virkelig urimeligt at de ikke acceptere stamtavler fra lande der er kendt for at snyde? Det siger vist mere om din person end om DKK smiley

• #35   22. sep 2009 Rilou har ret. Continental Kennel Club giver dig en stamtavle hvis du sender dem penge. De er sågar villige til at stambogsføre førstegenerationsblandinger som værende "nye" racer. hun snakker ikke om hverken DKK, AKC, ABC el andre klubber - kun CKC (ud over det er der også div designerhunde "klubber" der giver papir mod penge, men man kan jo spare pengene og lave en selv).

• #36   22. sep 2009 altså .... der skal da bare skæres over een kam...
    DER MÅ KUN SÆLGES DKK STAMBOGSFØRTE HUNDE PÅ HG!!!!!
    alt det andet blandet landhandel man kan købe, af forskellige hunderacer burde slet slet heller ikke forefindes på HG ... hør nu efter folkens.... kun stambogsførte hunde af anerkendte kenneler... hmmmm he he he....

hahahah... ironi kan forekomme..... eller noget... - what ever... !!!!

• #37   22. sep 2009 Hmm.. er de inavlet?

• #38   22. sep 2009 Thea

Det kan jo ikke lade sig gøre når forældrene er forskellige racer med tavle

• #39   22. sep 2009 Ok.

• #40   22. sep 2009 *Tonsers slave* Ingen avl uden tavl FOR FLAGERMUS

Du er da vidst ikke for skarp hva'?

• #41   22. sep 2009 Camilla<<< Det er du nemlig?

• #42   22. sep 2009 Jeg er skarp!

• #43   22. sep 2009 haha hvor i hakker på hinanden :b

• #44   22. sep 2009 Undskyld mig men hvis du har lavet sådan en lorteblanding så er du selv uden om det!

Og hvis du tilmed siger at der ikke er forskel på dogo canario og bullmastiffen så burde du nok bare få de hvalpe aflivet for med den vejledning du kan give ifht. de 2 racer så har vi sgu da et seriøst problem!

• #45   22. sep 2009 Simon - ja

• #46   22. sep 2009 Åh gud da...

• #47   22. sep 2009 fantastisk der fik du lige ødelagt to fantastiske racer, lige netop sådanne folk som dig der ødelægger tingene for seriøse opdrættere, er så træt af din slags

• #48   22. sep 2009 Blev næsten kvalt i min cola.... du siger der ikke er forskel på dogo canario og bullmastiffen........!!!!
    har du læst fci´s racebeskrivelser???

Det er 2 vidt forskellige racer, der i mine øjne ikke bør blandes....
    Du har vel afsat flere af hvalpene, inden i planlage kuldet?
    syntes det er et super godt tiltag hg har lavet, håber reglen gælder alle muskelhunde uden tavle (da de altid vil være af tvivlsom herkomst)

Vil stærkt anbefale dig du finder nogle meget erfarende hvalpekøbere, der ved lidt mere om racerne end du giver udtryk for, og at de alle sammen bliver trænet smiley

held og lykke med dit salg..... smiley

• #49   22. sep 2009 får bare lyst til at skrige arrrggghhhhhhhh

• #50   22. sep 2009 Per J

For én gang skyld er jeg 100% enig med dig !

• #51   22. sep 2009 Klaus -

Hvad var iøvrigt grunden til at du parrede hende med en canario istedet for en mastiff ??

• #53   23. sep 2009 Det kan da aldrig blive andres ansvar end en selv når man vælger at avle.
    Og hvorfor avle når der ikke er købere?
    Det er så uanset hvilken blanding jeg mener.

Der må nu heller ikke reklameres på QXL eller DBA - de har sat stopper for den form for annoncering.
    Det er dog ikke alle annoncer de sidder og kikker igennem - men de får sikkert en hjælpende hånd fra læserne om hvilke annoncer der er ulovlige.

• #54   23. sep 2009 Jeg syntes det er fint med de nye regler. Hvis det kan være med til og holde lidt igen med avl på alt med 4 ben , Og når man snakker muskel/kamp hunde bør de ikke blandes i en blandemaskine.

• #55   23. sep 2009 martine vi kan vel heller ikke være uenige om alt og lige præcis sådan noget her og noget forbandet svineri og kun gjort for pengenes skyld..

• #56   23. sep 2009 Jeg sidder lidt rystet og læser denne tråd...

For det første er jeg rystet over at folk bruger en diskussion i forum til at skabe opmærksomhed på et produkt man sælger ville svare til at en butik skabte reklame for sine produkter ved at klage over købeloven!

Man ligger som man selv har redt! Der har været finanskrise i rigtig lang tid og den berører folk! Dette gør at købekraften hos mennesker bare ikke er ligeså stor som tidligere og Hund er hos mange et luxusprodukt som skæres fra.

Desuden bør man sgu da kigge lidt på udbudet. priserne er faldet - folk brænder inde med racehunde og blandinger kan ikke sælges -

Debatten om muskelhunde har braget afsted siden starten af sommeren - en hver har kunne se at det ville medfører stramninger. Ellers kig på nettet kig på nyhederne.

Det er ens eget ansvar at man avler - Og den måde du omtaler din blanding på viser bare hvor lidt kendskab du har til hvad du laver - Det ville svare til at sige at en bordercoli og en lab er ens fordi de er lige høje!

Det er ikke forbudt at bruge den indvendige - vi har en hjerne! og stop så med al jeres forbaskede tuderi - det er da ikke til at høre på

FLOT HG! Flot i turde stoppe salget af tvivlsomme blandinger! - ville lidt ønske det var lidt strammere og kun FCI godkendte tavler var gode nok! folk opfinder jo bare deres egne tavler og foreninger nu

• #57   23. sep 2009 Heidi

Præcist også min første tanke = "skjult" annonce denne her tråd!

• #58   23. sep 2009 Hold da op... skjulte salgs triks og "forsvinde" fra tråden fordi man ikke får ret... det er ikke så lidt der bliver kastet om sig herinde... det må jeg huske til næste gang... siger man sin mening, skal man lige diskutere den hele dagen lang, helst 2-3 dage faktisk.
    ja ja fantasien får da frit spil.. smiley

• #59   23. sep 2009 er såmænd ik forsvundet, men har jo også andet at lave end at sidde her...

Hvalpene er absolut ik lavet for pengenes skyld (mister faktisk penge på det)

Har parret dem fordi at begge hunde er utrolige gode hunde og jeg ville gerne ha en hund mere.... (hvorfor så ikke få en hvalp fra sin egen tæve???)

Mener ikke at rene race hunde er bedre end blandinger (mener at Hitler var stor tilhænger af "race renhed" men .....ja...tsk tsk) smiley har haft 5 hunde og det har hver eneste gang været blandingerne der har været de mest rubuste og lærenemme....

• #60   23. sep 2009 og så tror du at du får en robust og lærenem hvalp, blot ved at parre to "gode" hunde?

• #61   23. sep 2009 ja det er godt med dig endnu engang tak for at ødelægge 2 fine racer, brækker mig over folk som dig

• #62   23. sep 2009 argh nu tror jeg jeg fAtter budskabet xD

Nå men.. det lyder sgu da rimelig dumt og blande sån 2 racer? Ehmm..

• #63   23. sep 2009 maria *med smil på læben*-og luga og kenzo! .
    havde nok også tænkt på det smiley

• #64   23. sep 2009 Dvs du er fløjtende ligeglad med det arbejde der er lavet for at få dogoen tilbage igen?

• #65   23. sep 2009 Hitler var også vegetar og afholdsmand... What's yer point?

• #67   23. sep 2009 HELT ærligt........ Selvfølgelig er det HG`s skyld at Klaus ikke kan komme af med sine hvalpe. Han ville jo bare have EN selv, men hvad så med resten?? De kan jo ikke sælges, når HG har lukket for det marked........
    Og eftersom det i alle tilfælde IKKE er Klaus`skyld at hunden har fået mere end den ene hvalp, som han skulle bruge, MÅ det være HG`s skyld at Klaus brænder inde med de hvalpe!!!!!

• #68   23. sep 2009 mette.... hi hi hi som du kan ... ja helt sikkert hg´s skyld, .....

• #69   24. sep 2009 hva hvis hg forbød alle med feks: dkk tavle hunde så skulle der nok komme en masse brok da det jo kun er dkk hunde der duer for mange her på hg,hvorfor er blandinger ikke gode nok? fordi der ikke lige er papir på dem måske? i er til at brække sig over , i hakker på alle der har muskelhunde føj.

• #70   24. sep 2009 Savner

Og du hakker på folk med DKK hunde. Moralsk sejr til dig.

• #71   24. sep 2009 Savner -

Wauw, du har da fattet MINUS af dét, det hele drejer sig om .. imponerende.

• #72   24. sep 2009 nu har jeg ligesom selv muskelhunde og jeg hakker på manden fordi han er en klaphat og blander sådanne 2 fantastiske racer sammen, og bagefter flæber fordi han ikke må sælge dem herinde i min verden skulle alt avl på muskelhunde uden tavle forbydes

• #73   24. sep 2009 hmmm.........ødelægger man så også shæfer og lab hvis man krydser dem??? smiley

• #74   24. sep 2009 Klaus:

*hmmm.........ødelægger man så også shæfer og lab hvis man krydser dem??? ;-)*

JA!!!

• #75   24. sep 2009 synes alle racer ødelægges når de blandes men problemet er jo med muskelhunde at de aldrig bliver tjekket for noget som helst der er f.eks sikkert ikke lavet mentaltest vel

• #76   24. sep 2009 lige præcis der jeg ville hen

• #77   24. sep 2009 Kan vist godt selv vurdere hvordan mine hunde er rent mentalt....er jo ik ligefrem første hund jeg har smiley
    det er jo heller ik ligefrem alle rene race hunde der bliver mental testet? (burde visse folk vist blive engang imellem)
    og ditte H........mener du så at en shæfer/lab blanding er en dårligere hund end en ren shæfer???

Er nok af den over bevisning at ALLE hunde kan være gode hunde, hvis de kommer til en ejer der ved hvad han har med at gøre.....

• #78   24. sep 2009 klaus

Jeg vil meget gerne ha et svar.....

Mht. mentalitet.... er det da for dumt at udtale sig når du hverken har styr på det ene eller det andet ....

vil væde på de ikke engang er hd ad fotograferet.....! så det jo bare på med lykkehatten for hvalpekøbere....

Hvor er det trist, når du kunne ha gjordt det ordenligt første gang...
    mht. du selv kan se mentaliteten på forældredyrene.....
    ak og ve.... det ligemeget hvor mange hunde du har haft før!

jeg ville ønske mentaltest var påmyntet for enhver hundeejer.... :))

• #79   24. sep 2009 Ditte H
    tror der er ganske mange folk der vil være uenige med dig på det punkt! smiley (eller det måske bare er mine hunde der er utroligt godt opdraget før de har startet til træning)

En rigtig pastasalatdansker .
    Mener nu at jeg har rimelig styr på mentaliteten hos mine hunde, træner nok mere end de fleste, med de hunde jeg har....(og dem jeg har trænet for folk)
    Faderen er fotograferet og min tæve testet igennem i hovede og "mås" smiley

Med hensyn til det sidste så er jeg ganske enig....mange hunde ejere burde blive mental testet! og det burde være lovpligtigt at møde op til hundetræning med sin vovse senest 3 mdr. efter at man har fået den....så det også kan blive vurderes om hund og ejers trænings metoder passer sammen..... (er jo milevidt forskel på hvordan fks. en lab og en rott. skal opdrages)
    Syntes at overstående ville være langt mere effektivt end mange andre tiltag når det gælder om at sortere "uheldige" hunde fra (og ejere)

• #80   24. sep 2009 nå så faderen er fotograferet jubi der er jo også lige andre skavanker ved en dc en hd og jo lige netop den race kræver en mentaltest der lavet af en der er udannet og kender til racen hvilket jeg tvivler på du gør

• #81   24. sep 2009 per J
    Får du penge for at brokke dig??
    Jeg skrev den her tråd fordi at jeg er rimelig uenig i den måde som man prøver på at "fjerne" muskelhunde på......
    Er sådan set RIMELIG ligeglad med hvad du tror og ikke tror.....har nok trænet en hel del flere hunde end du har......

• #82   24. sep 2009 nej men burde egentlige få nogle for at banke fornuft inde i hovedet på folk som dig, og hvad fanden har hundetræning med at gøre du har blandet 2 racer hvor du ikke ved en skid om den ene, hvis du var så dygtig til hunde burde du også vide det du har gjort er forkert og utilgiveligt

• Nitin K
    Nitin K Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 52
    #83   24. sep 2009 per j, din Dogo canario er da også blanding som er blevet avlet. i sidste ende er de fleste hunde blandings racer som er blevet vider avlet.
    Dogo Canarioen er resultatet af en blanding mellem "majorero" en æld gammel Spansk kvæghund der stammer fra de Canariske øer, og Molosser hunde der blev bragt til den Spanske ø Archipelago.
    F...k stamtavle alle hunde burde behandles ens.

• #86   24. sep 2009 nitin er du fuldstændig retaderet eller hvad hvordan tror du hunderacer er blevet til tror du bare de faldt ned fra himlen.
    men det ændrer jo ikke lige på at der er avlsrestriktioner på en dogo og at den nu har fci tavle.
    og med hensyn til fuck stamtavle kan man tydelig hører du ikke aner hvad du snakker om

• #87   24. sep 2009 Per J: Det troede jeg da de gjorde??? Falder hunde ikke bare ned fra himlen? Og kommer børn ikke med storken?

En tavleløs hund er ikke nødvendigvis en dårligere hund end en med tavle, men at have tavle på sin hund sikre hunden, at man forhåbentlig kan undgå de værste racetypiske sygdomme og de værste generelle sygdomme. Man kan jo idag også vælge børn fra, der lider af down syndrom, før de bliver født. Dette er vel for at kunne optimere børnenes vilkår. Ergo må en tavle vel være for at optimere hundens vilkår? Det er klart at man selvfølgelig kan være uheldig med hunde der har tavle, og man kan være heldige med hunde der ikke har tavle, ens chancer for at være henholdsvis det ene og det andet, øges jo netop af en stamtavle og man må da håbe, at de fleste hundeejere vil det bedste for deres hund.

En mentaltest er, som andre skriver, for at kunne vurdere om hunden er rask i hovedet. Man kunne jo gøre det samme med mennesker. Men krydser man en chimpanse og et menneske, hvad skal man så gå efter? Er det så mest en abe eller mest et menneske?

Det er da ærgeligt, hvis man regner med at kunne sælge sine hvalpe herinde, at så opdage at man ikke har sat sig ordentlig ind i reglerne. Men du kan squ heller ikke skyde skylden på den køresagkyndige hvis du dumper til køreprøven!

• #88   24. sep 2009 Nitin

Ja, alle hunde burde behandles ens - man burde ikke avle uden de relevante sundhedstjek eller at have gjort sig nogle meget nøje overvejelser omkring valg af forældredyrene uanset om hunden er med eller uden tavle. Det omfatter bl.a ikke at sammensætte racer der ikke er kompatible, er ulovlige, er overrepræsentet på internaterne el.lign og ikke at vælge forældredyrene på at de er "søde"... For det er alle hunde - selvom det langt fra er alle hunde der burde indgå i avl, og det gælder altså også tavlehunde!

• #89   24. sep 2009 Jeg kan se både fordele og ulember ved den nye regel.
    Fordelene er at det ikke bliver nemt at sælge al den tavleløse avl - derfor kan det være at folk tænker sig mere om inden de avler på alt.. (eller, forhåbentlig begynder de at tænke mere over det..)

men ulemben er også at de derfor nu må sælge igennem andre, muligvis mere useriøse sider..

men ja.. jeg håber bare det virker så folk tænker sig mere om inden de begynder at avle ..

• #90   24. sep 2009 der er vist en del her der ikke fatter så meget...

• #91   25. sep 2009 savner

Enig

• #92   26. sep 2009 * da det ikke kun er muskelhunde der er bidske og aggrasive ;)*

Nej, men det er dem, der er i søgelyset nu. Det er DEM man vil forsøge at stoppe med lovindgreb.

• #95   6. jan 2010 *Mener nu at jeg har rimelig styr på mentaliteten hos mine hunde*

*Hun blev desværre mere og mere skrap og kunne ik lide små hunde og børn, vil altid savne min lille Shiva*

Hmmmmmmm og nu er moderen til hvalpene aflivet p.gr.a. temperamentet??

• #96   6. jan 2010 FLOT NOK.... not :O( .......
    som du skriver mette: *mener nu jeg har rimelig styr på mentaliteten hos mine hunde* ja ihhh hvor hun havde styr på det...

Tænker lige på hvalpene.. mon de kommer til at ligne deres mor?????
    Jeg siger bare TIK, TIK, TIK...

• #97   7. jan 2010 Deres mor blev bla. negativ over for små hunde fordi at hun selv blev angrebet smiley men var aldrig mere "farlig" end at jeg altid havde kontrol over hende.......men med 2 nye hvalpe i huset betyder det jo 24 timers overvågning i døgnet.... ;-/
    Men indtil nu er de nogle rigtige dejlige hvalpe.....de har allesammen fået fine hjem hvor der bliver trænet en del med dem (de er bla. alle sammen til Hvalpesocialisering) og klarer det fint......... smiley

• #98   7. jan 2010 Man kan ik garantere at hunden ALDRIG kommer i en situartion hvor egenkøns fjentlighed kan være et problem,
    Hendes problem med børn opstod mens hun var i løbetid (drægtig) hvor hun var blevet "tumlet" lidt for hårdt at husets 3 årige, der har aldrig været problemer før (shiva plejer at være totalt skøn over for børn)
    Det hele kunne måske være undgået hvis hun fra en tidligere alder var blevet socialiceret noget mere (det burde mange opdrættere bla. arb. lidt mere med indtil de bliver afhentet)
    Syntes ik det er specielt "hårdt arb." at ha hvalpe.......

CHINE.......syntes tit folk herinde himler op når deres små hunde bliver angrebet, det vil jeg så bare ik ha en hund der står bag.....havde jeg vidst noget mere om hvalpe da jeg fik shiva så havde resultatet nok været et andet! er rimelig sikker på at vi ik får nogle som helst problemer (hvad angår egenkønsfjentlighed) denne gang......... smiley

• #99   7. jan 2010 latterlieg undskyldninger er det eneste jeg hører.... næsten lige så til grin som din parring...

Kommentér på:
latterlige annonce regler :-/

Annonce