{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kasterasion sandt eller falsk ????
  • #1   24. sep 2009 Peter:

Kan ik svare dig 100% Men Bailey er både større og bredere ( mere muskuløs) end hans bror... Bailey er kastereret som 7 måneder gammel ( han er nu 1 år) og hans bror er ikke kastreret...

• #2   24. sep 2009 det var lige en diskosion (staves?) vi fik jeg kan nu heller ikke helt forstå hvis det skullevære sant, så burgte dyrlægen jo nok anbefale man ventede til hunden var fuldt udvokset

• #3   24. sep 2009 I USA hvor man kastrerer mange hunde allerede som hvalpe, har man i hvert fald ved pyreneerhunde konstateret, at de tidligt kastrerede hanner normalt bliver højere end deres intakte kuldbrødre.

Om de bliver lige så kraftige og maskuline i kroppen samt hovedet og udtryk tør jeg ikke sige, men jeg tvivler.

• #4   24. sep 2009 Lene...

Det er nok forskelligt fra hund til hund, for som sagt er Bailey en del bredere end hans bror selvom han er kastreret og broderen ik er...

• #5   24. sep 2009 ja det kan godt være, men det er da interasant de bliver højer syntes jeg... jeg tænker bare logisk må de jo mangle noget homon

• #6   24. sep 2009 Jeg synes man ser det samme på katte - kastrater har det med at blive nogle store krabater.

Det skulle ikke undre mig, om testosteron har en effekt på måden vi omdanner føde til energi og dermed også på væksten.

• #7   24. sep 2009 ja det er faktisk rigtig nok det med katte
    men je syntes ikke rigtig jeg kan finde noget info om de mister det mandlige han hunde er jo mere muskuløse end hund hunde
    jeg må høre dyrlægen da nedstegang om han ved noget

• #8   24. sep 2009 Han hunde er jo ikke påvirket af kvindeligt kønshormon som tæver er ;o)

Ihvertfald ikke i samme omfang.

Så at fjerne testosteronproduktionen (ihvertfald det meste af den) giver ikke de samme hormonelle vilkår som tæver har.

• #9   24. sep 2009 da tyson blev kastrere(knap 3 år gammel) spurgte jeg dyrlægen om muskelmasse osv.. han sagde at hunde der blev kastreret som unghunde godt ku blive lidt mindre og med knap så trimmet...

sys nu os min tyson er blevet lidt mere "løs" i det efter kuglerne røg.

• #10   24. sep 2009 Laura:
    Observationerne fra USA vedr. højder er så ikke baseret på enkelt stående tilfælde, men som normen efter adskillige års brug af tidlig kastration.

Mht bredde i hoved har jeg det modsatte eksempel fra mit sidste kuld, hvor en han blev kastreret som hvalp, og han er klart smallere og mindre maskulin i hovedet end hans 2 intakte brødre, men det kan man bare ikke udlede så meget af. Det ville han måske også have været som intakt. og din ville måske under alle omstændigheder have været den breddeste af de to.

Så selvf. er der individuelle forskelle, men hvis det skal bruges til noget, er der behov for et bredere vurderingsgrundlag, og det er derfor, jeg siger jeg ikke ved det, men ville tro at de generelt knap blev så bredde.

• #11   24. sep 2009 jeg har også hørt de, men om det passer ved jeg ikke. King blev kastreret som 8 eller 9 måneders, og han er da vokset siden hehe smiley
    Jeg ved at man siger ved heste, at kastreres de unge hingste tidligt vokser de mere i højden, hvor at kastreres de senere gir de sig mere i bredden/muskelmassen..

• #12   24. sep 2009 Peter og Eve: teorien bag at de bliver højere skulle være hormonerne hos de intakte hanner får vækstzonerne i benene til at lukke tidligere.

• #13   24. sep 2009 Så vidt jeg ved, så bliver kastrerede hunde ligesom kastrerede katte som regel højere/større end de ellers ville have blevet, hvis så fremt i fald de bliver kastrerede inden vækstpladerne for enden af knoglerne har "lukket" sig, hvilket kan ses på røntgen. Der har noget at gøre med at testestoronen er med til at stoppe vækstpladerne.

Der er så noget snak om, at hunde der kastreres tidligt ikke altid udvikler den samme muskelmasse og at de for de store racer/kraftige racer bliver mere ranglede og spinkle og ikke får nok bredde og dybde i brystkassen, hvor man ikke ser helt det samme ved de små racer/katte.

Forskellen på kastrerede og ikke kastrerede hankatte er meget tydelig i de store katteracer. Mine hankattes, ukastrerede fædre har altid været ca. 1/2-3/4 afhængig af om der er hunkatte i løbetid omkring dem (så stresser de og kan gå fra foderet) så store vægtmæssig som deres kastrerede sønner og det er ikke fordi mine katte er overvægtige. smiley

• #14   24. sep 2009 Jeg har hørt at kastrerede hunde ofte har tendens til overvægt?

• #15   24. sep 2009 Ja, det er fordi deres stofskifte nedsættes.

• #16   24. sep 2009 Men når det er sagt er det jo ejerens ansvar at søge for at hunden ikke bliver overvægtig.

• #17   24. sep 2009 ja det er lidt svært syntes jeg nogle siger også at det giver en stor personligheds endring på hunden så er det måske bedst at få gjort tidligt men hvis ikke det er et problem ser jeg ingen grundtil at blive kastereret og det er jo svært at vide om det er et problem tideligt men heller ikke fedt hvis du har kentdin hund godt i 2 3 år så bliver den kastereret og så kan du ikke kende din hund

Kommentér på:
kasterasion sandt eller falsk ????

Annonce