Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  chokoladeforgiftning
  • #1   27. sep 2009 den skal altså spise mere end bare en plade...

• #2   27. sep 2009 Louise - det kommer vel an på størrelsen af hunden , ellers er det helt udelukket at en chihuahua kan dø af chokolade forgiftning , mine kan bestemt ikke spise en hel plade .

• #3   27. sep 2009 Jeg var en dag hos dyrlægen og han fortalte at han havde en hund indlagt, som han ikke var sikker på ville overleve. Det var op til jul og den havde fået ET stykke chokolade!!!! Så den eneste her, som IND imellem får et lille bitte stykke lys chokolade, er Blackie. Min svigermor anede ikke at hunde ikke kan tåle cholkolade, så hun gav ham i ny og næ, da hun levede og han boede hos hende. Så vi VED, af den vej, at han kan tåle det. Men de andre får aldrig.
    Til gengæld får de frugt og grønt:-))

• #4   27. sep 2009 Den collie vi havde da vi var børn det er ca 30 år siden , fik også chokolade, den belv 13 men dengang anede vi heller ikke det kunne være giftigt , dem jeg har nu har aldig fået chokolade, skal ikke risikere noget ;o))

• #5   27. sep 2009 Ja chokolade er giftigt!! Meget giftigt!! Men det kommer også an på hvilken chokolade det er. Jo mørkere jo værre for hunden! Så en hund der spiser en plade mørk 70%chokolade kan SAGTENS dø af det!!! Der kan et eller to stykker være nok til at give forgiftning.. Jeg arbejder på et dyrehospital, og vi får løbende hunde ind der har spist chokolade. De fleste får noget brækmiddel, hvis ejer opdager det med det samme, men der er også nogle (hvor der er gået lidt længere tid, og giften er begyndt at blive optaget i mavesækken) som er dårlige og skal indlægges. Vi har lige haft en lille blandings-unghund der var MEGET tæt på at dø, vi troede faktisk ikke at den ville overleve, men det gjorde den heldigvis med nød og næppe! Så lad være med at give at jeres hunde chokolade, mørk eller lys, der er ingen grund til det! Og reager hurtigt hvis i har mistanke... MVH Louise:)

• #6   27. sep 2009 Vi har et vennepar, der har en chokoladejulekalender til deres hund hver jul.
    Så der får han et stykke hver dag.
    Underover det for han også M&M's og diverse andre slags chokolade..
    Så nogen hunde, kan åbenbart sagtens tåle det :o)

• #7   27. sep 2009 Der er ingen er siger at hunden nødvendigvis dør 1. gang den spiser chokolade men giften ophober sig i nyrerne for hver gang så det er ikke nødvendigvis de 1- 10 stykker der slår hunden ihjel men det 11.

• #8   27. sep 2009 Man kan jo få chokolade til hunde, så håber da det er det de giver den...

Forstår slet ikke hvorfor man skal give sin hund chokolade, der er så mange andre ting den vil synes ligeså godt eller bedre om så hvorfor ikke bare give det....

• #10   27. sep 2009 Kan heller ikke se idéen i at give sine dyr chokolade.

• #11   27. sep 2009 Det "chokolade" man kan få til hunde er jo ikke "rigtig" chokolade ligesom det man køber til sig selv. Det er desuden den "lyse" udgave og det indeholder selvfølgelig ikke det giftige stof som hundene ikke kan tåle. Men nej, jeg forstår heller ikke hvorfor man overhovedet giver sin hund chokolade, der er da så mange andre ting man kan vælge at give dem, end lige chokolade... Min har aldrig fået, og får heller aldrig:)

• #13   27. sep 2009 Pia: Super ide!

Louise: Ved godt det ikke er rigtig chokolade, men det er der jo også en grund til, og hvis folk absolut skal fodre deres hunde med chokolade så er det jo et godt alternativ... smiley

• #14   27. sep 2009 Pia: Det er da en super ide smiley Den vil jeg prøve næste gang jeg holder slikaften smiley

• #15   27. sep 2009 PIa super ide den skal jeg da huske

• #16   27. sep 2009 jeg har aldrig oplevet hverken syge - dårlige eller døende hunde. ikke at man behøver hælde ren chokolade i skugffen på sin hund.

min pølse stjal engang en kæmpe toblerone og slikkede alle toppene af imens vi ikke var hjemme. han fik ikke engang dårlig mave

• #18   27. sep 2009 MIne får aldrig chokolade, da det i mine øjne ikke er slik for hunde. Men Balto spiste da for ikke lang tid siden, en halv plade 80% mørk chokolade, så der var jeg en smule nervøs... Men der skete intet andet end at han pruttede mørkebrune prutter dagen efter.

Har faktisk aldrig hørt om hunde der er døde af det, før nu altså....

• #19   28. sep 2009 min maya på 6kg har det med at stjæle fra bordet, og en dag tog hun en rulle marabou med karamel i og da jeg opdagede det var det hele spist 78 gram jeg ringede til dyrlægen han sagde godt det ikke var mørk chokolade så ville hun sikkert dø af det , men ikke lys med meget karamel i der skal ikke mere end 100 gram mørk chokolade til at små hunde kan dø af det sagde han,maya slap med en udspilet mave og dagen efter havde hun det godt igen, men der står aldrig chokolade fremme mere det helt sikkert :O)

• #20   28. sep 2009 søren: det da ikke en gravhund hvis det den på billedet? det ligner det ikke

• #21   28. sep 2009 Min hund har fået fat i chokolade 2 gange.

1. Suttede på en kvart plade mørk chokolade (ritter sport), stillede sig på min brystkasse og brækkede sig i ansigtet på mig om natten.

2. En halv plade Daim marabou der blev skidt ud i flydende form samme dag. Daimstykkerne blev ikke fordøjet så der lå mørke søer med daim ø'er i hele min stue.. Og der stank

• #23   28. sep 2009 Søren

Danmarks ældste hund var en Golden Retriever. Den blev pudsigt nok ældre end verdens ældste hund
    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-2563624.html

Kommentér på:
chokoladeforgiftning

Annonce