6.190 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

lidt hjælp til første nat med hvalp :) lidt hjælp til første nat med hvalp :)

som overskriften siger, så har je i nat, den første nat men min nye hvalp.
og kunne godt tænke mig og høre nogen gode ideer til hva jeg kan gøre for hende smiley jeg havde tænkt mig at enten sove på gulvet eller at have hende sovende i sengen. og ville stå op ca engang hver time til hver anden, så hun kunne komme ud og tisse smiley
er der ellers andet jeg kan gøre ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lidt hjælp til første nat med hvalp :)
  • #1   27. sep 2009 Du skal heller ikke stå alt for meget op i løbet af natten, så lærer hun aldrig at holde sig lidt smiley

• #2   27. sep 2009 Altså hvis du tager hende i sengen så vænner du hende jo til det, og så skal du til at træne hun ikke må være der hvis du ikke synes det er fedt mere smiley

Det med at sove på gulvet det gjorde jeg selv, der er også nogle der bare sover med hånden nede i kurven ved den bitte vaps.

Tillykke med hende, hvor må det være skønt med sådan en lille en smiley

• #3   27. sep 2009 nu tænkte jeg mest her den første nat smiley for ved at lige så snart hun vågner så skal hun tisse med det samme, så ska jeg lægge mig på gulvet med hende og lade hende vægge mig ???

• #4   27. sep 2009 Du skal nok fra starten have gjort dig klart om du i fremtiden vil have hende i sengen eller ej smiley

Jeg ville nok have hende i en kurv ved siden af sengen og så kan du lægge en hånd ned til hende hvis hun er urolig. I de første uger med min hvalp satte jeg uret til 3-4 stykker om natten og gik ned med hende og tisse ligemeget hvad...

De skal tisse meget og ofte i den alder og jeg synes det er vigtigere på dette tidspunkt at lære hende at det foregår ude og så må vi mennesker springe lidt mere. Senere kan man så lære dem at holde sig lidt. Hvis ikke du står op, jamen så vil hun jo nok bare selv stå op og tisse på gulvet smiley

• #5   27. sep 2009 Som christina siger hvis du ikke ønsker hunden i sengen, så læg dig på gulvet sammen med den den første nat. Læg også gerne en bluse med din duft i kurven til hvalpen så den kan lugte dig hele tiden. Tillykke med den lille. smiley

• #6   27. sep 2009 Vi har altid vores liggende i en høj kasse (pt. vasketøjskurv af træ med faste sider) ved siden af sengen. Her har hun tæppet fra opdrætter der dufter og et lille stykke legetøj (bamse). Når hun skal tisse piber hun og bliver urolig. Først starter jeg med at lægge hånden ned til hende, så hun kan se og mærke at jeg er der, og giver det ikke ro ret hurtigt, så er det ud og tisse.

På den måde giver du den ikke for vane at skulle ud på faste tidspunkter i løbet af natten, men kun når det er nødvendigt for den.

• #7   27. sep 2009 Christina smiley Pina's moar smiley
    det gør ikke så meget at vænne hende til sengen i starten smiley når træningen går igang så blir hun stille vænnet til at det er mig der bestemmer hvornår hun må være i sengen smiley
    tak, hun er bare skøn og lige nu er hun gået helt død i min dyne smiley

• #8   27. sep 2009 Du kan hurtigt vurdere hvor urolig hun er om du mener du skal sove ved siden af hende. Jeg behøvede ikke m min hvalp og flyttede stille og roligt hendes kurv længere væk fra sengen og til sidst flyttede hun selv ind i stuen (jeg havde en ide om at hun skulle sove derinde) - nu er hun så tilbage i soveværelset ved siden af min seng smiley

• #9   27. sep 2009 jeg tror jeg finder luftmadrassen frem og ligger mig på gulvet sammen med hende:) og så må jeg sætte uret til engang i nat så hun ka kome ud og tisse smiley dejligt i kommer med så mange gode råd smiley det er jo ikke så'n når man er ny i det der med at være hundeejer smiley

• #10   27. sep 2009 Da vi fik vores border hvalp, sov hun i sengen hos os (hvilket hun altid må gøre fremover så det er ikke noget problem for os) og så satte jeg alarmen på min mobil til at ringe midt om natten hvor jeg gik ud med hende og fik hende til at tisse.

Det gik fint nok at gå ud med hende en gang om natten. Hun har kun haft et enkelt uheld om natten og da hun blev 10 uger, kunne hun holde sig hele natten igennem :o)

• #11   27. sep 2009 Ja som der også pointeres flere gange så skal du virkelig vurdere om du vil have hende i sengen for hvis hun først får lov en gang, ja så smiley

Nu ved jeg ikke hvad din situation er men det er jo ikke alle fyre (eller piger) der synes det er fedt med en hund i sengen. Jeg så på et tidspunkt en fyr med to stk amstaff og selvom jeg var vild med dem var jeg ikke vild med 2 x 30 kg der hoppede op på mig midt om natten smiley

Tillykke med den lille ny

• #13   27. sep 2009 tak for rådene allesammen smiley
    jeg har fundet luftmadrassen og er nu igang med lungernes ulde krat at puste den op smiley jeg har besluttet mig at je sover på gulvet de næst par dage smiley

• #14   27. sep 2009 jo tak smiley det må vi håbe det blir smiley

• #15   27. sep 2009 Hos os må hundene ligge i sengen.

Vi tog bare Bella med i seng, og puttede -og håbede at hun ikke lavede noget.
    Hun sov igennem fra start af. ... men hun faldt også til samme dag, der var ingen problem hyggede og legede fra hun kom ind. smiley

• #16   27. sep 2009 Jeg har altid gjort det at hunden blev puttet på et blødt tæppe/dyne og med en klud, bamse o.lign. ved siden af min seng, så jeg lige kunne række en hånd ned og berolige, hvis hvalpen peb lidt. Og så har jeg været ude med den med 2-3 timers interval i løbet af natten. (jeg har så dør ud til haven fra soveværelset, så det er dejlig nemt *S*)
    Det er altid gået uden problemer.

• #17   27. sep 2009 Har 1 hund i sengen gammel D/S, rotten valgte at sove i sin kurv i stuen, da vi flyttede soveværelse på 1. sal da hun var ½ år gammel, sover nu sammen med den lille ny rotte i stueetagen. Nu du er ny hundeejer ( og jeg det samme, igen igen igen) så få et godt grin inde på hjemmesiden: www.sennendoa.dk, er I klar til ny hund smiley

Kommentér på:
lidt hjælp til første nat med hvalp :)

Annonce