{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rolig muskelhund?
  • #1   3. okt 2009 Vores Noah (Amerikans staffordshire terrier) er den helt perfekte familiehund.
    Rigtig nem og træne, og er også rigtig rar overfor andre mennesker:)

• #2   3. okt 2009 Thomas: det komemr nok an på så meget. Diva(amstaff bla) er 100% brugshunde når vi er afsted men hjemme ligger hun i sengen og sover hele dagen.. Så jeg tror hvis du bare formår at give den nødvendige træning at så ville de fleste være et godt bud. Self er amstaffen en af de mere hyperaktive hunde:-) Hvorimod boerboelen er mere rolig... Mastiffer kan være mere rolige:-)

• #3   3. okt 2009 Nu er der et lille probem ved dit spørgsmål... nemlig at du spørger ind til muskelhunde.

det er ikke en gruppe af racer der på nogen måde er ens, nogle er terriere, nogle hyrdehunde osv osv.

Uanset hvilken hund man vælger, vil den kun fungere optimalt hvis den får de rette stimuli.

Derfor vil jeg anbefale dig at finde ud af hvilke krav du har til en hund, og hvad du reelt kan tilbyde en hund.
    Derefter er det 'bare' at gå et hundeleksikon igennem, koge det ned til 2-3 racer og så ellers læse grundigt op på de racer, besøge et par skuer indenfor racerne, evt møde nogle ejere og opdrættere af racerne, og på den måde, få pejlet dig ind på hvilken hund du vil kunne tilbyde det helt rette hjem for.

Det er alfa og omega at ejer kan imødekomme de krav den enkelte race har til en ejer.

• #4   3. okt 2009 Tanja: You always know what to say:-)

• #5   3. okt 2009 roger that tanja smiley

• #6   3. okt 2009 Jeg vil mene en dogue de bordeaux smiley

Har aldrig haft så rolig en hund som Pumba før ..
    Rigtig god og venlig hund , samt utrolig nem .

Han skal vækkes om morgen for at komme ud på sin gå tur , dog en lille advarsel .. snorker utroligt meget og savler og prutter en del smiley

Men vil dog anbefale at kontakte diverse opdrætter indenfor forskellige racer og så find ud af hvilken der passer bedst til dig / familien .

• #7   4. okt 2009 Iben - hvorfor er det så vigtigt med tavlen om jeg må spørge? kan hunden ikke være sindssyg når den har tavle?

Thomad - Jeg har selv lige købt en amstaff hvalp med min kæreste og hun er virkelig en lille energibombe., hun er 4 mdr gammel. Hvis i køber en hvalp så er de altså godt nok krævende xD det er alle børn, menneskebørn som dyrebørn..

Vores lille flytter lidt frem og tilbage mellem min kæreste og jeg, når hun er hos kæresten er hun sød og fræk og frisk, der går vi ture med hende.. Når hun er ude ved mine forældre og jeg går vi ikke ture med hende da vi bor på en gård men marker omkring de kan lege på og en schæfer der meget gerne vil lege.. der er hun lidt mere "voldsom" med den store hund..

Vi har pt desværre ikke råd til hundetræning men jeg vil helt sikkert starte på noget træning når vi har pengene til det..

Jeg har kun oplevet det som en dejlig hund, modig og energisk.. Den har brug for at blive stimuleret en del..

Min er UDEN DKK stambog.. da hun ikke skulle bruges til avl og jeg derfor ikke vil ofre så mange penge på det smiley Dette er jo en smags/holdningssag.

• #8   4. okt 2009 både min gamle AMbulldog og min amstaff var gode fam hunde... og kunne med andre hunde, katte og børn. begge var glade for mennesker og nysgerrige....

• #9   4. okt 2009 Iben - ja for det er jo min skyld jeg lige er blevet fyret.. det skal du ihvertfald slet ikke blande dig i..
    og der findes også uheldige eksemplarer med tavle.. og jeg synes ikke at min 5000 er få penge at spare

• #10   4. okt 2009 Camilla N:

Den eneste garanti en tavle giver er, at man er sikker på, at man har en ren racet hund. Og hvis man ikke undersøger andet, ja så kan man vel ligeså godt købe uden tavle.
    Man skal se på en tavle som et værktøj. Hvis man gider/kan, så kan man finde ud af rigtig meget om ens kommende hvalp.
    Man kan sige, at en hvalp er et produkt, som bliver lavet af den avl vi laver. En hvalp med tavle, som kommer fra mentaltestede forældre og bedsteforældre, samt for alle tænklige sydomme, har statistisk set større chance for at være "normale" oven i hovedet, end en parring mellem 2 tilfældige hunde. Ikke mange der avler uden tavle mentaltester forælderne, eller ved noget om anerne længere tilbage.
    Hvis man avler seriøst med tavle, så kan man med 90% sikkerhed sige hvilket produkt man laver. Avler man uden, så er det måske kun 50% og hvis man krydser 2 racer så er det måske kun 10%.
    En hund uden tavle er jo lige så "god" som en med, men der er bare nogen ting omkring avlen, der gør at tavle hunde har en fordel.
    Et godt eksempel er amstaffén. Prøv at tage ud på en DKK udstilling og se de hunde, og sammenligne dem med dem uden tavle som Brian og Muhammed går rundt med. Hverken størrelse eller sind minder de om hinanden. Dkk tavle amstaff´s på udstillinger virker meget mere afbalanceret.
    Det er ikke tavle amstaff´s der laver de mange overfald vi ser.
    Og det tror jeg der er 2 grunde til.
    1: Rent genetisk har en racetypisk amstaff et mildere sind, end de mange "såkaldte" amstaff´s af tvivlsom oprindelse.
    2: Ejere af tavle amstaff´s er generelt mere voksne og ansvarlige, og har sat sig mere ind i hvad de har købt, samt har respekt for racens formåen. De er bedre til at holde deres hunde i snor.

Jeg er hverken for eller imod tavler, men jeg kan se en fordel i, at muskelhunde er med tavle. At man ikke går op i avl eller udstilling gør jo ikke, at man ikke kan bruge tavlen til noget. Tavle hunde kan også holdes som familiehunde smiley

• #11   4. okt 2009 En Boerboel er en rolig muskelhund , dog er det ikke en hund for hvem som helst da den er reserveret og MEGET vagtsom.

• #12   4. okt 2009 Jeg foretrækker pt at min hund skal have mad frem for træning.. hun ser 3 andre hunde.. jeg har desværre ikke mulighed for at gå til træning med hende før jeg får job igen..

• #13   4. okt 2009 Camilla N

synes ik nogen herinde har krav på at vide hvorfor du ik går til træning mm ..

Så længe din samvittighed er ren overfor din hund og dig selv , mener jeg det er det vigtigste ..

Desuden kan alle komme i en situation hvor man må vælge diverse fra for at kunne leve og du har valgt at din hund skal have mad fremfor træning på en træningsplads , dog håber jeg du træner hjemme så du får en god hund ud af det , samt socalisere den så den kan begå sig i det offentlige ..

Held og lykke med søgen efter nyt job .. mvh

• #14   4. okt 2009 Pumba & Baby ... S

Mange tak smiley

• #15   16. okt 2009 Mindre rettelse til Kelds indlæg:

En Boerboel er en rolig muskelhund , dog er det ikke en hund for hvem som helst da den KAN være reserveret og MEGET vagtsom.

Kommentér på:
rolig muskelhund?

Annonce