1.241 visninger
|
Oprettet:
Hundesygeforsikring {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
jeg har netop afleveret en opgave i lovgivning om hundesygeforsikring. Opgaven omhandlede Tryg, Dyrekassen, Alm. Brand, TopDanmark og gartnerens forsikring.
Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med netop disse forsikringer og disse selskaber.
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 57 Svar: 455
jeg er glad for dyrekassen, men er nysgerrig på de andre..
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.041
gartnerens forsikring dækker INTET, kender flere som er hammer utilfredse med dem.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.966
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 351
Den billigste årlige præmie er dyrekassen og de har en selvrisiko på 577 kr. og de betaler 80 % af regningen -)
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 351
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.262
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.356
ingen problemer overhovedet, meget kort tid efter er pengene gået ind på min konto
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.690
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.295
Jeg har alm. Brand og har aldrig haft problemer med dem:-)
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 54 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 224 Svar: 10.206
Du kan jo læse herinde om hunde med brækkede ben osv... regninger på 20000... og så er de 1650 altså givet godt ud.... fatter slet ikke folk tør lade være med at have sygeforsikring..
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.295
DET gør jeg heller ikke.......... Især ikke efter jeg havde dyrlægeregninger på 25.000,- på 1½ måned!!!
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 54 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 224 Svar: 10.206
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 54 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 224 Svar: 10.206
Ang. hund, så skal jeg aldrig stå i den situation, som jeg har set andre gøre herinde... hvor de må aflive deres hund, fordi de ikke har forsikring... jeg gentager.. jeg fatter det ikke.. men igen der er vi jo forskellige...
Det er jo nemt at skrive, hvad de ikke dækker.. de har godt nok dækket meget hos mig... hårsækmider.. hunden spiste et søm... hunden slog sit ene øje.... så jeg er lykkelig.... men godt din hund aldrig er syg eller kommer til skade..
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.536
Har også prøvet at stå med en hest der var meget skadet og ikke kunne reddes, Den var både sygeforsikret og livsforsikret og fik dækket dyrlægeregninger (ca. 18.000) samt beløbet som hesten var livsforsikret til, kom til udbetaling.
Absolut ingen klager fra mig over Dyrekassen ((o:
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.295
Men et bidsår hos Blackie løb op i 6-7.000,- fordi der var komplikationer. En knækket tand kostede også et par tusinde. En hund der, af uforklarlige årsager blødte voldsomt ud af mund og næse kostede lige godt 7-8.000 inden man fandt årsagen. Så JEG tør ikke lade være:-)
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 54 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 224 Svar: 10.206
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.290
feb 2009
Følger: 32 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 226
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.690
Hvornår ophører forsikringen?
Forsikringen hos os er livslang.
Hvor stor er forsikringssummen?
Forsikringssummen er på hele kr. 24.042 pr. forsikringsår.
Hvor stor er selvrisikoen?
Der beregnes en selvrisiko pr. diagnose i hver behandlingsperiode.
Hver behandlingsperiode kan have en varighed op til 60 dage.
Erstatningen beregnes som 80% af de udgifter, som hundesygeforsikringen dækker, hvorefter der alene fratrækkes en selvrisiko på kr. 577.
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.159
Hundesygeforsikring