{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Skal måske have en hund mere. {{forumTopicSubject}}

Jeg og kæresten går meget og pusler med tanken om at få en hund mere, en tanke vi har haft længe. Men for os er det ikke BARE at vi vil have en hund mere, men der ligger mange tanker bag for og imod.
Jeg vil ikke have en legekammerat til vores nuværende hund, ej heller ikke en hund nr 2. (Forstå mig ret, det er ordenes forstand jeg er imod.)
Det vi vil have er en lille følgesvend mere. En mere at give vores kærlighed til. Vi har så meget at give af, og det nyder vores nuværende hund godt af.

Men jeg er lidt i tvivl om vi skal eller ikke skal.
Mine tvivl går på: Har vi råd? Hvad nu hvis min kæreste bliver fyret? ( han arbejder på Lindø) Hvad med pasning, da alle vi kender har hund i forvejen, og så pudselig får 3 hunde, hvis begge vores skal passes.

Det vi gerne vil have er en lille hund. Måske en chi bla eller en anden lille korthåret race.

Nu er det så jeg spørger jer med små hunde: Hvad koster jeres hund ca om året. Dermed mener jeg foder og alm dyrlægebesøg?
Misforstå mig nu ikke, det er ikke fordi vi ikke har penge til en hund mere, men omvendt ville det pine mig, hvis jeg pludselig må se i øjnene at vi ikke har pengene alligevel.

Har lidt svært ved at forklare mig helt precist, så døm mig ikke. Ved ikke om det er helt til at svare på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal måske have en hund mere.
  • #2   6. okt 2009 Ud over mad et udgifterne nok det samme som det er for den i allerede har.


  • #3   6. okt 2009 Jeg er måske bare sådan en tybe som skal gennem tænke tingene 500 gange, før jeg bare springer ud i tingene. Mit hjerte ville briste, hvis jeg pludselig ikke har råd til 2 hunde mere.

  • #4   6. okt 2009 Det tager jeg hatten af for. Men regn dobbelt op for det den du har nu , så er der lidt i overskud til det uforudsete.

  • #5   6. okt 2009 Husk lige at have med i dine overvejelser, at det ikke altid er, at det går lige smertefrit.

    -Din hund kan bliver meget jaloux på nr. 2 og undgår dig i flere dage.
    -Det er ikke lige så nemt, at få passet to hunde.
    -Det er ikke nemt at træne nr. 2, når nr. 1 står ved siden af og vil have opmærksomheden.

    Derudover kan du jo være uheldig med din hvalp.
    Min Luna er købt fra et sundt sted med dejlige og raske forældre.
    Hendes søskende er raske, men Luna har problemer med underlivet og har det indtil hendes første løbetid, hvor jeg kan være heldig, at det forsvinder.
    Hun har kostet mig 2000 kr på 1½ måned i dyrlægeregninger.
    Imorgen skal vi ned til dyrlægen og hente nogen piller igen...

    Derudover er hun en meget destruktiv.
    Jeg har kontaktet en hundepsykolog, som vi måske skal ned til om 14 dage, hvis vores problem ikke er blevet bedre.
    Det koster 1600 første gang. Derefter 800 kr pr. time.

    Så man skal ihvertfald have lagt en mindre sum penge til side, til uventede udgifter, når man anskaffer sig hvalp smiley


  • #6   6. okt 2009 Jamen det er sådan set også det jeg har gået ud fra.
    Måske det også er pasnings spørgsmålet jeg er mere nervøs for.

    Jeg ved det sq ikke. men nej hvor ville jeg gerne have en lille prins mere.


  • #8   6. okt 2009 Linda - Hvilken hund skal i have ?

  • #9   6. okt 2009 sabrina. Jamen du rammer lige precis mine tanker.
    Jeg må ligge hjernen lidt mere i blød...


  • #13   7. okt 2009 Pia K.

    Alle de forebehold er der taget højde for, bortset fra det med pasning og hvis vi er uheldige at få en hund der koster maget i dyrlæge regninger.
    Ang pasning så har vi mange der vil passe 1 hund, da de alle har hund i forvejen, men jeg bryder mig heller ikke helt om tanken om at skulle splitte dem ad, når de skal passes.

    Vi må bare ligge hovederne i blød, og tænke det grundigt igennem igen igen. Jeg ville ALDRIG tilgive mig selv, hvis der pludselig er en af hundene som vi ikke har råd til.


Kommentér på:
Skal måske have en hund mere.

Annonce