{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Zippo skal måske have fjernet en tand {{forumTopicSubject}}

Vi var ved dyrlæge med Zippo igår, han blev vaccineret og chippet.

Men så kigger hun ham self oss igennem, og hans ene tand den allerbagerste kindtand har en mærkelig farve.
Hun kalder tandlægen ind, han kigger og siger der er noget galt med den tand, den ser deform ud. Det har vi jo aldrig lagt mærke til da man ikke ser de helt bagerste tænder.

Så på fredag skal han i røngten for at se om der er noget galt med roden, og er der det skal den ud. For det kan på længere sigt give infektion i kæben smiley

Har nogle af jeres hunde fået fjernet kindtænder? Og hvordan gik det? Er hunden mærket af det nu, altså har den problemer over den manglende tand?

Ellers var han simpelthen så fin, blev tjekket for patella og han havde intet =) Han skal self tjekkes igen når han er 1,5 til 2 år, for patella.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zippo skal måske have fjernet en tand
  • #1   7. jan 2012 Ozetta fik fjernet en kindtand da hun var 12år. (er du gal det er en stor fætter, sådan en)
    Operationen tog vel en halv time - jeg ventede bare i venteværelset imens. Det gik super fint - hun fik smertestillende og antibiotika bagefter og så gik der lige 14 dage inden hun fik tyggeben osv igen. Jeg tror bestemt det var rart for hende at få den ud, da hun netop havde haft betændelse i den.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #2   7. jan 2012 Min kammerat have en hund sidste år.Det har han ikke mere.Den skulle have trukket en tand ud men afgik ved døden.Hunden var sund og rask(6mdr)men dyrelægen lod den ligge uden opsyn,alt imens hun solgte hunde foder til andre kunder.Efter den have lagt i narkose i næsten en halv time gik hun i gang med at skære hvor efter hunden dør af et hjerte stop.Dyrelægen påstod hunden have dårligt hjerte men han fik den undersøgt og den fejlede intet.Hun gik her efter til bekendelse og han fik erstattet hunden men han kommer nok aldrig helt over det.Er om at vælge en dyrelæge som man stoler på, som har udstyr, personale og så kan man ikke gøre mere.

  • #3   7. jan 2012 Max - det lyder da helt vanvittigt!!
    må man spørge hvor denne dyrlæge praktiserer? (send en pb)


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #4   7. jan 2012 Ja, det er også det værste jeg nogensinde har hørt om.Ikke nok skulle han miste sin hund men efterfølgende skulle han kæmpe en kamp i chok tilstand for at få sandheden frem.Hende der skulle fjerne tanden var fuldstændig kold,hvor i mod ejeren af stedet tros alt var mærket af sagen.Det var på ingen måde livsnødvendig og kun pga opfordring fra dyrelægen og at han ville hans hund det bedste.Skal nok prøve at sende pb hvis jeg kan finde ud af det

Kommentér på:
Zippo skal måske have fjernet en tand

Annonce