{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Kastrere min hund {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer meget at kastrere Musashi, da han jo ikke skal bruges til avl. Men jeg har ikke rigtig kendt nogle hunde der er blevet det, så derfor har jeg lidt spørgsmål.

Han er jo en muskelhund, vil hans muskler blive mindre hvis han mister kuglerne? (ikke at det betyder noget)

Kan jeg risikere at ødelægge hans selvtillid?

Vil han få nemmere ved at tage på? (altså blive for tyk)

Vil han blive mere underdanig overfor andre hunde?

Vil han blive svære at træne, eller blive mere blød at træne?

Lige nu fungere ham og Zippo perfekt sammen, men jeg frygter lidt deres små slåskampe vil blive være jo ældre Musashi bliver. At de vil blive for alvor, endnu en grund til jeg overvejer det.

Håber der er nogle af jer som kan give mig svar, for jeg spørger kun fordi jeg ikke ved det.

Han er lige blevet et halvt år, skal jeg vente med at gøre det indtil han kommer i lømmelalderen og måske vil bestemme over Zippo, eller skal jeg gøre det inden?

Lige nu er det jo Zippo der bestemmer, og sådan skal det blive ved med at være.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastrere min hund
  • #1   16. jan 2012 Her er lidt at læse på. http://www.omhunden.dk/html/kastration_af_hunde.html

Jeg synes det er en dårlig ide at kasterer hunden inden den er helt voksen.

• #2   16. jan 2012 Det er altså lidt forskelligt fra hund til hund. Nino er blevet kastreret her i december.
    Ja hunde tager lettere på bagefter, derfor kan det godt være den skal have mindre af maden, eller man skal skifte foder. Hos os fungerer det meget godt, han har taget lidt på, men nu skærer vi ned på godbidder og andre godter.

De andre spørgsmål afhænger af din hund. Hos os gik det fint, I starten var Nino anderledes, men efter en månedstid er han sit gode gamle jeg smiley
    Dog er der nogle dårlige vaner der er vendt tilbage... han er blevet riiigtig dårlig til indkald, og han tager ALT hvad han kan finde på gulvet smiley

• #3   16. jan 2012 min hund ændre sig ikke andet end han ikke piver når der er tæver i løbetid.han er stadig en hund der makeder sig, kan med alle hunde har ikke taget noget på selv om han får det sammen mad.

• #4   16. jan 2012 kemisk kastration er jo også en mulighed..
    Cæsar er kemisk kasteret og det har været så positivt smiley

• #5   16. jan 2012 Kemisk kastration må man bare ikke gøre mere end 2 gange. Det øger risikoen for kæft.

• #6   16. jan 2012 ja det ved jeg.. Men jeg var enomrt meget i tvivl om vi skulle kastere cæsar, men efter den gode effekt den kemiske har haft, så har det været lettere at atge en beslutning.. smiley Så det kan give et prej om hvad man skal gøre..

• #8   17. jan 2012 Mange tak for alle jers svar, jeg kan se der er delte meninger om det. Så jeg tager en snak med vores dyrlæge om det =)

• #9   18. jan 2012 Din dyrlæge vil sikkert anbefale det. De ved jo ikke specielt meget om adfærd....

• #10   18. jan 2012 Jeg forstår ikke hvorfor man overhovedet overvejer at lade hunden undergå kirurgi, når der intet er i vejen med den.

Kastration kan have en række utilsigtede konsekvenser både fysisk og adfærdsmæssigt, og krydderiet er så, at man ikke på forhånd har en jordisk chance for at vurdere om, og i så fald hvilke, der rammer ens hund...

Don't fix what ain't broken...

• #11   18. jan 2012 Nej der er ikke noge galt med hans adfærd, men når hunden ikke skal bruges til avl eller noget hårdt arbejde. Og for at undgå slagsmål i fremtiden har jeg overvejet det.

Ingen siger at de nogensinde bliver uvenner, men med 2 hårde racer som vi jo har er det måske er god ide.

• #12   18. jan 2012 Jeg forstår slet ikke argumenationen om, at kastrere fordi man ikke skal bruge den til avl...

Hvis man ikke skal bruge en hanhund til avl, så holder man den væk fra løbske tæver, men lader den da ikke operere - og med potentielle bivirkninger som risiko...

Noget af det, der kan følge med kastration er adfærdsændringer med øget aggression, øget taktilskyhed, øget tendens til gøen, øget tendens til urenlighed - listen er lang.
    Desværre er der mennesker, der får lige præcis det, de de forsøger at undgå, når de kastrerer forebyggende.

Det er et voldsom indgreb at fjerne en hunds kønshormon fuldstændig. Hunden helt fundamentale kemi forandrer sig - og i min verden er det kun noget man gør, hvis der er et problem med denne kemi.

• #14   19. jan 2012 Self er det noget jeg tænker MEGET over, netop derfor skriver jeg oss herinde for at få erfaringer fra folk. Da jeg ingen erfaring har med det selv, har kun kendt en hund der var kastreret og ham var der ingen problemer med.

Kommentér på:
Kastrere min hund

Annonce