3. jul 2011 Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Kastrere min hund {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer meget at kastrere Musashi, da han jo ikke skal bruges til avl. Men jeg har ikke rigtig kendt nogle hunde der er blevet det, så derfor har jeg lidt spørgsmål.
Han er jo en muskelhund, vil hans muskler blive mindre hvis han mister kuglerne? (ikke at det betyder noget)
Kan jeg risikere at ødelægge hans selvtillid?
Vil han få nemmere ved at tage på? (altså blive for tyk)
Vil han blive mere underdanig overfor andre hunde?
Vil han blive svære at træne, eller blive mere blød at træne?
Lige nu fungere ham og Zippo perfekt sammen, men jeg frygter lidt deres små slåskampe vil blive være jo ældre Musashi bliver. At de vil blive for alvor, endnu en grund til jeg overvejer det.
Håber der er nogle af jer som kan give mig svar, for jeg spørger kun fordi jeg ikke ved det.
Han er lige blevet et halvt år, skal jeg vente med at gøre det indtil han kommer i lømmelalderen og måske vil bestemme over Zippo, eller skal jeg gøre det inden?
Lige nu er det jo Zippo der bestemmer, og sådan skal det blive ved med at være.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.983
Jeg synes det er en dårlig ide at kasterer hunden inden den er helt voksen.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 483
Ja hunde tager lettere på bagefter, derfor kan det godt være den skal have mindre af maden, eller man skal skifte foder. Hos os fungerer det meget godt, han har taget lidt på, men nu skærer vi ned på godbidder og andre godter.
De andre spørgsmål afhænger af din hund. Hos os gik det fint, I starten var Nino anderledes, men efter en månedstid er han sit gode gamle jeg
Dog er der nogle dårlige vaner der er vendt tilbage... han er blevet riiigtig dårlig til indkald, og han tager ALT hvad han kan finde på gulvet
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 429
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 77
Cæsar er kemisk kasteret og det har været så positivt
maj 2007
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 77
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
maj 2007
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.138
Kastration kan have en række utilsigtede konsekvenser både fysisk og adfærdsmæssigt, og krydderiet er så, at man ikke på forhånd har en jordisk chance for at vurdere om, og i så fald hvilke, der rammer ens hund...
Don't fix what ain't broken...
jul 2011
Ingen siger at de nogensinde bliver uvenner, men med 2 hårde racer som vi jo har er det måske er god ide.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.138
Hvis man ikke skal bruge en hanhund til avl, så holder man den væk fra løbske tæver, men lader den da ikke operere - og med potentielle bivirkninger som risiko...
Noget af det, der kan følge med kastration er adfærdsændringer med øget aggression, øget taktilskyhed, øget tendens til gøen, øget tendens til urenlighed - listen er lang.
Desværre er der mennesker, der får lige præcis det, de de forsøger at undgå, når de kastrerer forebyggende.
Det er et voldsom indgreb at fjerne en hunds kønshormon fuldstændig. Hunden helt fundamentale kemi forandrer sig - og i min verden er det kun noget man gør, hvis der er et problem med denne kemi.
jul 2011
Kastrere min hund