{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.620 visninger | Oprettet:

Vægt på voksen han hund (Schæfer) {{forumTopicSubject}}

Godaften alle!

Var idag ved dyrelæge med Bjørn og fik der af vide, at han kommer til at veje omkring 35 kg når han er voksen - han er en Schæfer som overskriften siger:)
Men 35 kg, er det ikke for tæver?
Jeg er sådan set ligeglad med hvad han kommer til at veje, men vi fodre med hvalpefoder fra Royal Canin, og der skal man jo gi antal gram udfra hvad vægten bliver som fuldvoksen - og der er rimelig stor forskel i hvor mange gram mad han skal ha alt efter om han kommer til at veje 35 eller 45...
Håber nogen kan hjælpe en "grøn" hundeejer:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt på voksen han hund (Schæfer)
  • #1   7. okt 2009 Alt efter hvor store han's forælder er, men vil da nok sige lidt mere,
    ham af min vejer 43 kg.


  • #2   7. okt 2009 Min schæferhan vejer 34 kilo og er LIGE som han skal være.

    En schæfer inden for standarden vil jeg mene skal veje mellem 32 og 40 kilo.


  • #3   7. okt 2009 Hov - du skal jo ikke fodre efter slutvægten, men efter den ideelle vægt han bør have nu og her. Og for en schæfer gælder det, at de første 26 uger skal hunden veje et kilo pr. uge, sådan ca. Uanset slutvægten..

  • #4   7. okt 2009 Hmmm... det skema der er med går udfra slutvægten??? Altså hvis han kommer til at veje 40 kg. skal han ha 400 gram om dagen??
    Han blev 18 uger i lørdags, og vejer 19,2 idag - så det passer vel fint?
    Hans mor er "normal" tæve størrelse - hans far er MEGA stor, troede det var en pony da han kom løbende:)


  • #5   7. okt 2009 Altså skema der er med til foderet - ikke til hunden:)

  • #6   7. okt 2009 Der findes ret mange forskellige schæferhunde, nogle er på størrelse med en hest, og det kommer også an på bygning.

    Min gl. hanhund vejede 46 kg. og han var ikke fed eller laskede, men veltriimmet, men havde men meget kraftig knoglebygning..


  • #7   7. okt 2009 Det er jo fuldstændig umuligt at vide, hvad slutvægten er. Man ved jo ikke, om hunden får sin størrelse fra han eller tæve....

    Og så kan den jo svinge med ti kilo eller lignende...

    Nuværende vægt lyder rigtig fin.... ;o)
    Specielt, hvis hunden også ser godt ud - god foderstand, men ikke for god ;o) Hellere lidt for tynd end lidt for tyk.


  • #8   7. okt 2009 ja og vores Zero som er KÆMPE grande vejer 50. og han er lige som han skal være.

  • #9   7. okt 2009 Synes måske det er en smule frustrerende at Royal Canin så vælger at lave et vægt skema udfra slutvægten - som I selv siger er det jo meget forskelligt!
    Men jeg har jo ikke rigtig nogen ide om hvor meget foder han så skal ha...


  • #10   7. okt 2009 Babett vejer 30 kg., blev vejet i dag,, så hun har tabt ca. 4 kg.

  • #11   7. okt 2009 Så han hun også været godt i stand, Mogens ;o)

    Ditte, det vigtigste er, at du ser på hunden. Når han er så ung, der den tommelfingerregel med alderen rigtig godt følge, og man oplever at skulle justere rigtig meget på foderet i den alder. Nogle uger tager de bare fra størrelsesmæssig, andre gør de slet ikke.

    Det vigtige er, at de ikke får for meget - skyder de for hurtigt i vejret, kan der komme kedelige gener, som man helst vil undgå.


  • #12   7. okt 2009 *CH* Tavlemafioso !
    Jeg tror at det er indviduelt fra hund til hund..
    og det kommer igen an på hvormeget man foder og med hvilket foder, og så er det et spørgsmål om at holde hundens kondition oppe. ,

    Men der er mange ting som spiller ind.


  • #13   7. okt 2009 Har heldigvis en hamrende dygtig træner ved PH som har lovet at sige til hvis han bliver for tynd/tyk - han gad ikke rigtig spise i starten, det har vi ingen problemer med nu hvor det meste af fodret ryger udover græsplænen:)

    Men hold da op man har mange spørgsmål som ny hunde ejer - og det til trods for jeg er vokset op med Schæferhunden og min mor har haft racen i 33 år!
    Kunne godt bruge en Schæferhunde mentor til at svare på spørgsmål, hehe:)
    Dejligt man kan få gode og kvalificerede svar/råd herinde - tusind tak!


  • #14   7. okt 2009 *CH* Tavlemafioso !

    Jo det kan du godt sige, men hun har jo en lidt lang pels, og det snyder en del, når man ser på hende, men har hun være i vandet så er hun krømbet noget, og ser helt forkeret ud.. 'GG*


  • #15   7. okt 2009 Er der nogle mærker I som har Schæfer kan anbefale at fodre med?
    Vi valgte Royal Canin fordi de har et specifikt foder til Schæferhunde fra de er 5 måneder...


  • #16   7. okt 2009 Ditte, jeg er som dig vokset op med schæferhunde omkring mig, men fik dælme da også et chok, da jeg en dag stod med min egen...

    Meeeeen - trods det var lidt besværligt, så var det også fantastisk... Fantastisk nok til at gentage successen... Så tillykke med din vaps og held og lykke med at hitte ud af at lave ham til en skøn hund ;o)


  • #17   7. okt 2009 RC er et ganske udmærket foder.

    Der er jo mange af dem - og det er ret individuelt, hvad de fungerer på. Så hvis du kan se på din hund, at han har det godt, trives, tager på i et roligt tempo, så er det HELT fint.


  • #18   7. okt 2009 Så fortsætter vi på RC...
    Og ja, man får lidt et chok - men på den gode måde!
    Der er ikke noget bedre end en lærernem lille hvalp der bare har mod på det hele - så vi kommer til at træne i PH i MANGE år:)
    Heldivis må man sige, at det ikke kommer bag på mig hvor meget han skal aktiveres, så lidt har jeg da lært i mit barndomshjem...:)


  • #19   7. okt 2009 Det er også en god ide, at hunden får en fastedag om ugen, her får hunden kun vand.

    Men en anden ting, det er godbidder, rigtigt mange giver godbidder, men se på størrelsen af godbiden, den behøver ikke at være større en en skjorteknap. og så har den lige så stor efekt som en godbid på størrelse med en folick.


  • #20   7. okt 2009 Patruljehunden:
    Jeg bruger Frolic delt i 6 stykker - men til hundetræning bruger jeg kyllingetern!
    Skal han så fx om søndagen OVERHOVEDET ikke have mad?? For lige nu hugger han det i sig, han sluger det faktisk:) Så vil da nødig se ham spise efter en dag uden mad??


  • #21   8. okt 2009 Man sætter altså ikke en hvalp på fastedag....Nogle gør det som voksne, men jeg ser ingen grund til det hvis hunden ellers spiser med god appetit.
    Hvad vægt angår, så vejer min tæve 26 kilo, så hun er én af de lette...


  • #22   19. jul 2010 Hej alle sammen .

    Nu handler indlægget jo om han schæfer hunde . Men Lyder til mange her har styr på det med vægten ..'

    Vi har nila på 22 uger / 5 mdr . tæve hun er 50 % schæfer ( 25 % lab , 25 % hønshund ) de 3 race blandings størrelser er jo ret ens . Hun vejer nu 21 kg som 22 ugers . Så må sige det har passede ind til vidre med 1 kg om ugen , ca .

    Mit spørgsmål , som jeg glemte hos dyre lægen ved sidste vaccine er :

    Hvornår kan man sige hun er udvokset ? hvornår stopper de med den hurtige vægt øgelse . Vi vil tro hun kommer til at veje mellem 25 - 32 kg.
    Hun er mere kort håret end schæfer normalt , men har schæferens krop og ansigt facon , så schæferen skinder mest igemmen hos hende . Hun er en skøn hund , som vi glæder os til at se som voksen smiley


  • #23   19. jul 2010 Den hurtige vægtøgning synes jeg standser senest når de når de 26 uger. Herfra tager de kun langsomt de sidste kilo på mens de sætter bredde og drøjde.

  • #24   19. jul 2010 tak for hurtig svar smiley . Så går hun nok snart lidt i stå . Skal også snart væk fra hvalpe fodret .

  • #25   28. feb 2014 hvor meget skal en 5 mdr schæfer veje , hvor stor bliver en han schæfer

Kommentér på:
Vægt på voksen han hund (Schæfer)

Annonce