{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.891 visninger | Oprettet:

Vægt som voksen hund {{forumTopicSubject}}

Har jo labre bailey på små 14 uger smiley han er en blanding af Chihuahua og dansk svensk gårdhund og 13 uger gammel vejer han små 2600g. Men er der nogen rettesnor for hvad man kan forvente han ender ud med at veje ? Er godt klar over at han ikke kommer veje mere end en dansk svensk gårdhund og ikke mindre end en Chihuahua smiley men hvad kan man regne med ?
Og selvfølgelig lige et billede af banditten smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt som voksen hund
  • #1   3. okt 2013 Det kan du ikke. Det er det "spændende" ved blandinger. Du ved ikke, hvad den får med fra de to racer.
    Den kan såmænd også ende på mere end en normal dansk svensk, hvis denne ikke er racetypisk eller har store gener bag sig.


  • #2   3. okt 2013 Du kan sagtens få en hund der bliver stører end dsg, der kunne jo fx ligge noget stører bag din dsg de er jo ikke altid så pokkers "ægte" der er ofte en tendens til at alt plettet kaldes dsg, lige som alt sort er lab og Formel 1 hvis den er lille;) så er der fx en lab bagude i din dsg kan hvalpen godt nå den størrelse;) vent og se;)

  • #3   3. okt 2013 Som de ande skriver, så kan det ende ud med (næsten) alt...
    Så nej, der er ingen rettesnor.


  • #4   3. okt 2013 Er det kun mig der synes 2,3 kg. for en 13 ugers blandet med chihuahua er meget?
    "mine" hvalpe er i procentdel 75% chihuahua og 25% dværgpincher og de er nu 6 måneder gamle og ligger begge på 2.4 kg.

    Men hvis der også er dansk svensk i, de kan vel veje en 8-10 kg? Tror godt du kan regne med at den i hvert fald kommer langt over en chihuahua's normalvægt


  • #5   3. okt 2013 Jeg havde skam ikke regnet med at stå tilbage med en fuldvoksen hund på 3 kg smiley havde selv en ide om at han ville ende ud på 6-7 kg som fuldvoksen smiley men altså hvis han allerede nu som 13 uger gammel vejer 2600 g, kan jeg da godt se at det måske ikke helt holder stik smiley men skidt med det, så længe han ikke ender ud som en 1/2 pony så går det nok alt sammen smiley

  • #6   3. okt 2013 Nej, det gør han selvfølgelig ikke smiley
    Men det er ikke umuligt at han kan ende ud som 10-15 kg. Jeg tror det dog ikke smiley


  • #8   3. okt 2013 Ha ha ha køter smiley
    Undskyld smiley men skyr virkelig ingen midler for at få liv til at vise min lille skønhed frem smiley
    Han er sjovt nok jordens dejligste hund i mine øjne smiley <3 smiley


  • #9   3. okt 2013 smiley

    profilbillede
  • #10   3. okt 2013 Lilly vejede i den alder 1,7 kg og vejer i dag 7,5 kg, hun er også halv gårdhund.
    Så din ender nok ikke på chihuahua størrelse smiley


  • #11   3. okt 2013 Du kan jo lave en vægtkurve og sætte den ind i et skema smiley

    måle hundens vægt hver uge og så sætte det ind i et diagram. Uger (eller måneder) som y akse og vægt som x akse og så kan du nok regne med at hunden er fuldvoksen som 1 eller 1,5 årig smiley


  • #12   3. okt 2013 smiley

    profilbillede
  • #13   3. okt 2013 Louise a det må jeg prøve smiley han tager ca 150 g på om ugen smiley

  • #14   3. okt 2013 Nu kommer jeg lige og er utrolig nysgerrig (igen igen): Hvordan kan det lade sig gøre at parre chihuahua/dsg? Der må vel have været noget 50/50 i chihuahuaen og hvis det kan gå med så stor forskel i både vægt og højde?
    Har du fået at vide at mor er dsg og far chihuahua (eller omvendt)? smiley

    Og jo han er da utrolig skøn og det er altså IKKE et angreb - bare ren nysgerrighed herfra smiley


  • #15   3. okt 2013 Maria d: Hunde er kreative. Små hanner står på ting eller tæven lægger sig fladt ned, så han kan komme op.

  • #16   3. okt 2013 Julie
    Wow.... Utroligt kreativt ja, nu har jeg så kun oplevet en planlagt parring hvor hannen var en smule mindre så...

    Men så fik jeg da svar på mit spørgsmål smiley


  • #18   3. okt 2013 Det er hans far der er chihuahua og moderen der er ds gårdhund. Har set dem begge smiley og tæven så da ud til at være knyttet til bailey og faderen er så ham at han har fået den chokolade farvede pels fra. Faderen var så bare langhåret smiley

  • #19   3. okt 2013 Nu er vi så 4. Sted han er men hende jeg hentede hos var genbo til hende med forældrene smiley
    Ha ha ha det blev en længere forklaring smiley


Kommentér på:
Vægt som voksen hund

Annonce