{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.864 visninger | Oprettet:

omplacering - hund og kat {{forumTopicSubject}}

Hej, har lige brug for noget hjælp.

Min eksmands gode kammerat, er efter uheldige omstændigheder gået fra at være far hver anden weekend, til fuldtidsfar til 4 børn, fra alderen 1,5 - 12 - 15. tvillingerne er 12. Han har så en rigtig dejlig Schæfer hanhund på 8 måneder, han skal have omplaceret, da han ikke har overskud nu. Jeg har så fundet et rigtig godt hjem, med to middelaldrende mennesker, med store børn. De har stort hus og have, elsker naturen, manden vil rigtig gerne prøve krafter med forskellige slags træning og det hele, så det hele lød perfekt, indtil hun sagde at de jo også havde 4 ældre katte, disse katte er også sat sammen, da hun kom med to og han, da de lærte hinanden at kende. Mit spørgsmål er så:
Hundens historie kort:

Hentet i Tyskland, som 8 uger, den mand der købte ham, havde åbenbart ikke tid, og han gik alene på gården, indil vores kammerat fik ham. Her har han fået kærlighed og elsker alle ungerne. Han har aldrig mødt katte, kun enkelte og dem ville han jage, sige nuværende ejer. Ville det kunne lade sig gøre, eller skal jeg lede videre efter en anden god familie til ham. Nu er han tysk import med tavle, første ejer gav 12000 for ham. Og disse mennesker vil gerne både udstille, træne ja alt i alt, er det den perfekte familie, bortset fra kattene... De vil få ham gratis, men er så bange for, han ikke ville kunne med kattene og ender som kastebold. Hvad gør jeg? Og vil der overhovedet være mulighed for, hunden vil acceptere kattene, hvordan skal vi introdusere hunden for kattene? Vil det skade hunden, hvis vi prøvede for en tid, og hvis det ikke går, vil han komme hjem igen, og ny ejer vil prøve at findes.... UHHH er bare så ked af min kammerats situation, og vil så gerne hjælpe med hans dejlige King, da det virkelig er en stor smuk, dejlig og ekstrem venlig dreng. Selvom hans svære start på livet, med at blive importeret til Danmark, stå i en gård og passe sig selv, til at blive elsket, passet og trænet da den kom til min kammerat, der så efterfølgende selv er nødsaget til at komme af med ham.

På forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  omplacering - hund og kat
  • #1   8. okt 2009 Godmorgen Rotterene smiley

Tak for dit hurtige svar, dejligt med morgen mennesker :o))

Nuværende ejer har både tid og lyst til at besøge hunden efterfølgende. smiley Da det virkelig er hårdt for ham alt det her, både det der er sket med hans eks, og hans hverdag pludselig er vendt op og ned, da han som sagt nu er far på fuldtid alene til 4 børn.

Disse nye ejere er villige til at gøre næsten alt for denne Schæfer, da det åbenbart har været mandens ønske i mange år, at have Schæfer, og tiden først er dertil nu, da deres børn nu er 16 og 18 år.

Hvordan gør vi så dette i starten? Skal nuværende ejer tage med dem hjem, holde hunden i snor og lade dem hilse, eller skal vi sætte t gitter for, og lade dem snuse til hinanden, mens vi tager en kop kaffe eller hvordan? Jeg er nu ved at arrangere en dag, hund, ejer og nuværende ejer kan se hinanden. Hvor skal dette møde forgå? hjemme eller ude? Hvad skal jeg være obs på ved nuværende ejer, når de møder King? er der andre ting man skal huske på, jeg skal være obs på, spørgsmål ?

Jeg vil senere udfærdige en købskontrakt, og ligge den ind i tråden her. Håber så i vil kigge på den, og give udkast til hvad jeg eventuelt mangler at have med.

• #2   8. okt 2009 Susanne:

Godmorgen :o)

Tak for det hurtige svar, det var som jeg havde håbet :o) At det godt kan lade sig gøre. Nu er det så bare hvordan vi lige griber tingene an, her i starten. Jeg er nemlig ikke til meget hjælp, da jeg er hunderæd for katte. Undeligt, men katte hader mig, og hver gang jeg har prøvet at røre en, bider eller kradser de mig skisme til blods!!!

• #3   8. okt 2009 Min gamle knækkede nakken på fremmede katte. Da så overboen fik kar var jeg skrækslagen for hvordan det ville gå , når vi mødte katten på rappen eller i haven. De blev så gode venner a hunden ledte efter katten når vi var i haven. Og de hyggede sig sammen på terassen hvor de lå ved siden af hinanden og nød solen. Så ja, men det tager lidt tid.

• #4   8. okt 2009 Forøvrigt kunne hunden stadig ikke fordrage fremmede katte i haven, og jeg måtte passe meget på hvis der kom andre katte en overboens.

• #5   8. okt 2009 Hunden var 2 år da jeg overtog den.

• #6   8. okt 2009 Puha ja ved godt jeg er lidt stresset, men jeg har aldrig før "formidlet" en huns videre, og vi så gerne dens bedste. Dette par jeghar fundet, er virkelig et godt hjem for King. Han vil få alt den opmærksomhed og kærlighed, han har måtte undvære i så et langt stykke hen ad hans korte liv. Men ja jeg skal nok slappe af, eller gå ud for døren og tælle til 300 :o) håber bare sådan på det bedste. Da han er så en lækker og sød dreng, der fortjener det bedste :o)

Susanne:

Ja så kan du s, dine katte har aldrig mødt mig :o) Selv de sødeste katte, som aldrig har gjort noget, hader mig. Må virkelig udskille noget der hedder anti kat. Har virkelig aldrig mødt en kat der kan lide mig, enten vender de røven til mig og smutter, eller så andgriber de mig. Har det virkelig sådan: hellere en aggressiv Pitt end en kat *GG* de skræmmer mig altså. Kan huske min venindes kat, første gang jeg trådte ind i dens hjem, hadet dn mig. Jeg prøvede ellers alt, give den tørfisk, kæle osv. Men den gemte sig rundt omkring, og når jeg så skulle neten på toilet, køkken el. andet, sprang den frem fra sit skjulested, og satte sig fast i mig. Denne adfærd har min veninde aldrig set før. Så ja kaate er søde, så længe jeg ikke er der :o))

Kommentér på:
omplacering - hund og kat

Annonce