21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Hunden og de vilde dyr {{forumTopicSubject}}
Kaoz og jeg går i skove, ved vandet og på dejlige marker, og vi møder tit vildt af enhver art.
Kaoz er meget betaget og meget interesseret i at hilse, men jagter ikke dyrene og holder sig altid ved moar.
I aftes havde vi brød med til ænderne på aftenturen.
Ænderne kom helt op mellem benene på os og vi kunne håndfodre og røre. Virkelig en oplevelse for koen der oftest må stå og snuse på bredden ; )
Ænderne nappede i mine bukser og i koens poter, han fik snuset og kysset lidt på dem =)
I aften tog vi så cam med, ville have optaget det, men der vardesværre ikke lys nok.
Undskylder kvaliteten, vil prøve igen en eftermiddag hvor der er lys nok til at filme og få bedre billeder =)
http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=46318
Det er ikke første gang han kommer tæt på vilde dyr, de føler sig på ingen måde truet og jeg tænker om de måske kan mærke/læse at han dog er et rovdyr, men ikke farligt? Ved det ikke, men fantastisk er det =)
Inden i råber op, nej Koen har ikke line på - han er trænet og jeg ved med sikkerhed han ikke rør en fjer på de søde ænder (også selvom han har været råfodret).
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Vidste ikke om han skulle tigge brød med ænderne eller kysse på dem *GG*
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Og Kaoz må være dejligt træt efter sådan en tur med indtryk fra rapænderne :o)
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
* Nina - Siger mange TAK
Ej hvor dejligt, det ser rigtig hyggeligt ud.. hvad skulle han også jage dem for når han får serveret maden hjemme i stedet hihi
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Det er virkelig skønt at se, og man har en meget større frihed i naturen når man kender sin hund sammen med vildt =)
Og han er ikke mere træt end han ligger og æder kødben.. Han er jo vant til de dufte fra vildt, og forholder sig meget dæmpet når vi er i nærheden af dyrene =)
Sheila - Det var lidt for at komme folk i forkøbet der mener han vil æde dem uden varsel på et sekundt, og jeg burde holde ham i line ; )
Han går altid løs, og han er trænet til at forholde sig i ro =)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Kia er træt i dag selv om det har været en ret så begivenhedsløs dag. Hun har brugt timevis på at gå sejrsrunde med et stort kødben, grave et hul til den uden at slippe den, smide den i hullet og dække til. Forlade hullet og vende tilbage mange gange for lige at tjekke og for til sidst at grave det op og finde et nyt sted. Ufatteligt at der kan gå så lang tid med det :o) Men såå hyggeligt at observere hende :o)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Et eksempel:
I forrige uge var vi i skoven og skal så da vi er kommet ud af skoven af et stykke sti, der deler en mark i to, for at komme ned til cykelstien. På den ene mark er der en familie fasaner. 2 hunner, 1 han og nogle kyllinger. Hunnerne flygter hurtigt fra midt på marken og ned til skovkrattet, hannen bliver ved kyllingerne.. Det var kun mig, der så dem, Luna gik bare videre af sin sti.. Hun gider ikke rende efter alle de dyr *S*
Man må ikke have hundene løs i vores skov pga vildtet, men jeg er slet ikke i tvivl om at jeg sagtens kunne med Luna, hvis jeg ville.
Det er nu dejligt, at man ikke skal have et øje på hver finger
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Billederne er da ok.... Ma ligger især mærke til dine fine, hvide handsker...*GG*
Hunden og de vilde dyr