{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

B&B
B&B
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 30

Stranden og hunden {{forumTopicSubject}}

Nu når det bliver så varmt i weekenden frygter jeg for mine to basser at de skal være dømt til at svede alle 3 dage.

Er der nogen der kender den præcise lov ang. hunde og strande i sommerperioden. Jeg har prøvet at google det men syntes kun jeg kan finde reglen om at de skal føres i snor men må gerne være der.

Jeg mindes bare at f.eks. ishøj strand er det totalt forbudt.

I så fald man gerne må på nogle strande - hvilke strande gælder det så? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stranden og hunden
  • #1   15. aug 2012 Det burde du kunne læse på kommunerns hjemmesider.
    Nogle strande må de komme på i snor, andre må de slet ikke komme på.
    Om vinteren må de løbe fri under kontrol.

• #2   15. aug 2012 Så vidt jeg husker, har du ret i, at de ikke må kommer med på Ishøj. Det er også helt forbudt på fx. Revlen i Køge og Amager Strandpark. Men andre steder er det ok at have dem med - du skal bare være obs på, at der sjældent er meget skygge at finde på en strand, og selv regelmæssige dukkerter er så ikke når så godt som hvis de var hjemme og kunne finde skygge.
    Jeg plejer istedet at blive hjemme med dem, og så overbruse dem regelmæssigt, inden de søger ind og stønner videre i skyggen smiley

• #3   15. aug 2012 amagerstrand har en helårlig hundestrand smiley ellers plejer jeg at skide på hvad reglerne er. så længe de er i snor og ikke genere andre folk smiley

• #6   15. aug 2012 nej det gør der ikke maj-britt.

hvis man vælger at være det sted på stranden de andre ikke er, eller man går hvis man er uønsket af strandens gæster. de fleste sys det er hyggeligt der kommer hunde på stranden. jeg er jo et fornuftigt menneske. og hvis hele stranden er fyldt køre jeg til næste strand eller finder et hjørne der ikke er nogen.

• #7   15. aug 2012 Mikker - det er korrekt at der er en lillebitte plet nede ved haveforeningen, hvor man må have hundene med. Men den kan vist næsten ikke engang kaldes en strand. Så vidt jeg husker det, er det max. 100m i bredden med en sliske ud i vandet. Ikke ligefrem et sted, hvor man selv har lyst til at slå sig ned for at bade en hel dag...

• #8   15. aug 2012 Karina: det er rigtig. men hvis man fortsætter til den første bro så bruger folk også det som hundestrand da sandet ikke er til at ligge og sole sig i, da det er vådt. der møder jeg ALTID andre hunde + ejere. så mon ikke det kan bruges som hundestrand smiley

• #9   15. aug 2012 Brøndby, Vallensbæk og Ishøj strand er hunde forbudt fra 1. maj til 31. aug. Fra 1. sep til 30 sep., og 1. april til 30. april skal hunden være i snor. Resten af året må den løbe frit på stranden.
    Mener at den eneste strand i hovedstadsområdet hvor der er rigtig hundestrand er amager strand, har i hvert fald ikke selv kunne finde noget...

• #10   15. aug 2012 Mikker - øh ok. Ja, den strækning kender jeg også, men uanset hvor mange hundeluftere, der bruger den, så er det en strækning, der er absolut forbudt for hunde... lidt øv, men sådan er det jo desværre bare.

• #11   15. aug 2012 ja men må indrømme jeg har brugt den meget fordi ingen andre bruger den som badestrand og det er da lidt synd for stranden den skal være der helt alene smiley den kan jo ligeså godt blive brugt smiley
    desuden bor jeg i herlev så når først jeg er taget derud, tager jeg ikke bare hjem igen smiley

• #12   15. aug 2012 Vallensbæk har hundestrand. smiley Et lille bitte stykke men super lækkert.

• #13   15. aug 2012 Altså der er 7300 km kyststrækning i Danmark. Mon ikke det er muligt at finde et sted uden mennesker? smiley Det behøver jo ikke at være en super strand med blåt flag, iskiosk og beachvolley for at hundene kan nyde det smiley

• #14   15. aug 2012 Ishøj har en disideret hundestrand, super lækker strand.. Der er et stykke græs man kan sidde/ligge og hygge på, så gå man over en sti langs vanden og så kommer der et lille stykke med sand, men ellers en VILDT lækker strand til hundene smiley

• #15   15. aug 2012 Tusind tak for alle svarene smiley

Tror jeg vil nappe en parasol og finde mig en lille plet blandt alle de andre hunde i Ishøj havn eller Vallensbæk smiley

Problemt er bare jeg ikke selv bader i Ishøj det er for ulækkert :b

Men alt for dyrene smiley

• #16   15. aug 2012 Hundestranden er ret lækker i Ishøj, men synes den er klam i Vallensbæk, da den ligger lige ud til havnen..

Kør mod Arken og kør så langt ud af vejen (uden at dreje ind til Arken) som muligt, det ender vejen på en p-plads i grus.. Til venstre der ligger der en badebro, som ikke er til at overse.. På begge sider der er der hundestrand smiley

• #17   15. aug 2012 Taaaaak smiley

• #18   15. aug 2012 Det var så lidt.. Har selv været i vandet i Ishøj.. Der kunne jeg godt bruge en hel dag sammen med min hund smiley

• #19   15. aug 2012 Jeg kommer ved Køge Marina smiley

• #20   16. aug 2012 Sabrina S: Nå det er der det ligger smiley Har ikke kunne finde nogen ordentlig forklaring på nettet indtil nu... Så tak, det vil jeg da prøve smiley
    Hvordan er det for mennesker at bade der, min hund er nemlig selskabs-bader, så han vil kun i vandet hvis jeg går med...

• #21   16. aug 2012 Der er ikke så bred sandkant, men det er helt fint.. Vil 100 gange hellere bade i Ishøj end Vallensbæk..

Sidst jeg var der var vandet klart og lækkert med en dejlig bund smiley

• #22   16. aug 2012 Ja, synes heller ikke det lille stykke i Vallensbæk er specielt lækkert...

Super, skal helt sikkert derhen en af dagene, fedt fedt fedt smiley

• #23   16. aug 2012 vi var for nyligt nede og 'prøve' den i ishøj - det var faktisk et rigtigt fint stykke, både for de 2- og 4-benede.

• #24   16. aug 2012 Det er det nemlig smiley Ganske udmærket.. Har da været på federe strande, men når de 4-benede også skal være der så er det ganske fint smiley

• #25   20. aug 2012 har været dernede både lørdag og søndag, synes det er helt fantastisk smiley selvom det var stege hedt var der ikke særlig mange mennesker, og synes det var nogenlunde badeforhold til mennesker også smiley Dejligt jeg endelig fandt det smiley

• #26   20. aug 2012 Jeg var også dernede søndag.. LÆKKERT!!! smiley

• #27   20. aug 2012 Jeg var der i lørdags (Ishøj) og det var bare super fint smiley

Er en lille bitte smule harm over folk står og fisker dernede når hundende render der så min blev holdt i den ene ende smiley

• #28   20. aug 2012 Ej, var der folk der fiskede?? Jeg var også blevet tosset.. Det er en hundestrand.. Ikke til at fiske....

• #29   20. aug 2012 Ja der var.. det er sgu da pisse farligt ! smiley

• #30   20. aug 2012 Det kan jeg kun give dig ret i.. Vildt farligt.. Når man bader, som hund eller menneske, går man jo ikke og ser efter efterladenskaber fra fiskeri.. De kan jo sagtens tabe en krog eller andet.. Jeg ved da at jeg selv fangede et lod for mange år siden en anden havde tabt (fiskede ikke på en strand smiley )

Kommentér på:
Stranden og hunden

Annonce