2.285 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

hundeproblemer, kan man få lidt hjælp? hundeproblemer, kan man få lidt hjælp?

Hej Folkens..

skønt jeg helst ikke vil reklamere med det, har jeg et problem med min amstaff tæve..

hun er begyndt at blive "aggressiv" over for fremmede hunde hun ikke kender. og det er en rigtig dårlig ting.. hun rejser børster og står fast i jorden når vi er ude og kan ikke finde ud af at lege med de andre sådan rigtigt..

derudover har hun en STOR trang til at jagte biler, hvilket da hun var lille resulterede i at hun brækkede et ben.
dette hjalp dog ikke på trangen til at jagte biler. og hun vil simpelthen ikke lytte når der først kommer en bil forbi. hun ligger sig ned og når bilen kommer op på siden springer hun op efter den..
der er intet med min egen bil når den kommer ind i indkørslen, men når det er fremmede biler på veje.

som amstaff ejer ser jeg det som min "pligt" at kunne styre min hund og håber på at kunne rette op på hende.

har tænkt på en hundespykolog eller noget i den retning ?

Mvh Kenneth

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundeproblemer, kan man få lidt hjælp?
  • #1   11. okt 2009 Skal lige siges hun er en to årig tæve. smiley med flyve øre så det er begrænset hvor farlig hun kan se ud, ud over at ligne en rhodesian ridgeback når hun blir sur.

• #2   11. okt 2009 det måske os vigtigt at vide at hun har været oppe at toppes 3 gange med en anden tæve hun har boet sammen med, især over mad, men det er KUN med denne ene tæve at der er sket noget som helst..
    der er intet med hanner eller hunde hun kender.. det vist kun tæver hun har et lille problem med.

er rigtig ked af hvis min hund skulle ende med at bide nogen, så vil gerne prøve at blive en bedre og mere forstående ejer, så vil gerne i noget personlig træning med hende evt. vil som sagt ikke ende på forsiden af eb eller noget i den stil..

• #3   11. okt 2009 Først og fremmest synes jeg på ingen måde det er nogen skam at have en aggressiv hund; det handler om ansvar og du lyder til at vide at hunden kan være farlig for sine omgivelser, og agerer på dette !

Det er yderst svært at rådgive, og du søger klogt nok en behandler frem for internetråd og nemme løsninger, super fint !

Kisser har rottweilere og en enkelt ast, så hun kan vel sagtens anbefales (siger vel sagtens da jeg ikke har personlige erfaringer med hende, men hun virker real og med hovedet skruet ordentligt på*GG*)..

Mit eneste råd er at få fat i en halti, sele, mundkurv eller hvad der nu skal til for du har fysisk styr på hunden, og så skal du ikke forsøge dig med om den vil lege med hunde, det er for farligt når hun er aggressiv.

Held og lykke !

• #4   11. okt 2009 Nu er det jo ikke usædvanligt at hunde af den race / type har et problem med artsfæller og især eget køn..
    2 år.. Så er hun ved at være voksen, også oven i hovedet.

En der kan se hvad der sker når der kommer en bil og hjælpe dig med træningen af problemet er nok en god ide..
    Hvor bor du ?

• #5   11. okt 2009 Bor i roskilde lige pt.. men er ved at finde lejlighed med kæresten i vestegnsområdet.. høje T, ishøj, vallensbæk, hvidovre osv. osv.

ja har godt tænkt over at hun er ved at være voksen og det måske er fordi hun er ved at "finde sin plads i hirakiet" at hun er blevet lidt mere temperamentsfuld..

Nina tak for rådet smiley vil se om hun er noget for os.

• #6   11. okt 2009 Lillen , som også er herinde er super dygtig.
    Hun bor ved Slagelse

• #7   11. okt 2009 Jeg har prøvet at finde et link til dig, men det kom jeg ingen steder med *GG'

• #8   11. okt 2009 Her er Lillen...
    (link fjernet)

Kisser...
    www.rescuedogs.dk

• #9   11. okt 2009 Vil også anbefale Lillen.

www.hundekurven.com

Her kan du læse lidt om hende

• #10   11. okt 2009 Sus gg. Jeg var lige for langsom her kan jeg se ss

• #11   11. okt 2009 Det er helt normalt. Amstaff er som udgangspunkt ikke glade for andre hunde af samme køn. Nu er hun ved at være voksen, og så kommer det naturligt til hende. Hun vil højst sandsynligt godt kunne med tæver hun er vokset op med, men ikke med fremmede. Det er vigtigt at du fra nu af holder behørig afstand til alle fremmede tæver. Der er ingen grund til forsøge at forcere noget frem.

Kan I passere dem hvis I holder rimelig afstand, eller går hun helt kold over det også?
    For det er vigtigt at du lærer at håndtere hende, og kende hendes grænser. Måske skal hun have 2 meters afstand til fremmede tæver, måske skal hun have 6 meter? Et godt råd kunne også være at bruge grime eller mundkurv. Der er intet galt i at bruge mundkurv på en hund som reelt godt kunne finde på at bide..

Nu bor jeg selv på Vestegnen (Taastrup og har boet i Ishøj) og uden at vide præcis hvor du kommer til at bo, så er her MANGE hunde. Og især rigtig mange muskelhunde. JEG synes det kunne være en god ide for jer at investere i en mundkurv.. Så behøver I ikke være bange for at uheldet sker en dag..

Udover det ville jeg træne med hende. Skriv til en af dem du har fået navnet på herinde. De kan vurdere situationen, og også fortælle dig hvordan du nemmest kommer af med den uheldige bil-vane..

• #13   11. okt 2009 Det skal lige siges hun ikke laver udfald eller noget når vi går ture.. hun er bare meget ops. på de andre hunde.. og rejser jeg børster(nogen gange) og på nogen tidspunkter laver hun nogen hurtige ryk, som sådan nogen spring fra side til side.. hun er ikke snappende eller viser tænder eller noget !
    bare så folk ik misforstår.

og Maiken amstaffen er IKKE avlet "(i grove træk) er avlet til at hade og angribe alle andre hunde"
    den er taget ud af pitbull'en netop for at fungere som FAMILIE hund. så det passer ikke med den skal være aggressiv.. smiley bare så andre ikke misforstår.. men det er ikke hvad vi skal snakke om i dette indlæg, så andre kommentare angående lige dette kan tages over pm. smiley

vi så lige en hjort da vi var ude og gå idag. hun blev ellevild da den flygtede og ville meget gerne jage den. dog var hun i snor og kunne ikke komme til det, men hun var ikke til at komme i kontakt med..
    tror jeg må have nogen supergodbider og træne ekstra med hende nu hvor vi ska flytte ind til byen..

• #14   11. okt 2009 tak for hjælpen folkens smiley

tror vi går i træningsmode.. og så tar ve en dag i køkkenet og laver guffere til lillepigen !

Kommentér på:
hundeproblemer, kan man få lidt hjælp?

Annonce