hundeproblemer, kan man få lidt hjælp? hundeproblemer, kan man få lidt hjælp?
Hej Folkens..
skønt jeg helst ikke vil reklamere med det, har jeg et problem med min amstaff tæve..
hun er begyndt at blive "aggressiv" over for fremmede hunde hun ikke kender. og det er en rigtig dårlig ting.. hun rejser børster og står fast i jorden når vi er ude og kan ikke finde ud af at lege med de andre sådan rigtigt..
derudover har hun en STOR trang til at jagte biler, hvilket da hun var lille resulterede i at hun brækkede et ben.
dette hjalp dog ikke på trangen til at jagte biler. og hun vil simpelthen ikke lytte når der først kommer en bil forbi. hun ligger sig ned og når bilen kommer op på siden springer hun op efter den..
der er intet med min egen bil når den kommer ind i indkørslen, men når det er fremmede biler på veje.
som amstaff ejer ser jeg det som min "pligt" at kunne styre min hund og håber på at kunne rette op på hende.
har tænkt på en hundespykolog eller noget i den retning ?
Mvh Kenneth
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 54 Svar: 307
feb 2006
der er intet med hanner eller hunde hun kender.. det vist kun tæver hun har et lille problem med.
er rigtig ked af hvis min hund skulle ende med at bide nogen, så vil gerne prøve at blive en bedre og mere forstående ejer, så vil gerne i noget personlig træning med hende evt. vil som sagt ikke ende på forsiden af eb eller noget i den stil..
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Det er yderst svært at rådgive, og du søger klogt nok en behandler frem for internetråd og nemme løsninger, super fint !
Kisser har rottweilere og en enkelt ast, så hun kan vel sagtens anbefales (siger vel sagtens da jeg ikke har personlige erfaringer med hende, men hun virker real og med hovedet skruet ordentligt på*GG*)..
Mit eneste råd er at få fat i en halti, sele, mundkurv eller hvad der nu skal til for du har fysisk styr på hunden, og så skal du ikke forsøge dig med om den vil lege med hunde, det er for farligt når hun er aggressiv.
Held og lykke !
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
2 år.. Så er hun ved at være voksen, også oven i hovedet.
En der kan se hvad der sker når der kommer en bil og hjælpe dig med træningen af problemet er nok en god ide..
Hvor bor du ?
feb 2006
ja har godt tænkt over at hun er ved at være voksen og det måske er fordi hun er ved at "finde sin plads i hirakiet" at hun er blevet lidt mere temperamentsfuld..
Nina tak for rådet
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Hun bor ved Slagelse
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.276
(link fjernet)
Kisser...
www.rescuedogs.dk
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
www.hundekurven.com
Her kan du læse lidt om hende
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Kan I passere dem hvis I holder rimelig afstand, eller går hun helt kold over det også?
For det er vigtigt at du lærer at håndtere hende, og kende hendes grænser. Måske skal hun have 2 meters afstand til fremmede tæver, måske skal hun have 6 meter? Et godt råd kunne også være at bruge grime eller mundkurv. Der er intet galt i at bruge mundkurv på en hund som reelt godt kunne finde på at bide..
Nu bor jeg selv på Vestegnen (Taastrup og har boet i Ishøj) og uden at vide præcis hvor du kommer til at bo, så er her MANGE hunde. Og især rigtig mange muskelhunde. JEG synes det kunne være en god ide for jer at investere i en mundkurv.. Så behøver I ikke være bange for at uheldet sker en dag..
Udover det ville jeg træne med hende. Skriv til en af dem du har fået navnet på herinde. De kan vurdere situationen, og også fortælle dig hvordan du nemmest kommer af med den uheldige bil-vane..
feb 2006
bare så folk ik misforstår.
og Maiken amstaffen er IKKE avlet "(i grove træk) er avlet til at hade og angribe alle andre hunde"
den er taget ud af pitbull'en netop for at fungere som FAMILIE hund. så det passer ikke med den skal være aggressiv..
vi så lige en hjort da vi var ude og gå idag. hun blev ellevild da den flygtede og ville meget gerne jage den. dog var hun i snor og kunne ikke komme til det, men hun var ikke til at komme i kontakt med..
tror jeg må have nogen supergodbider og træne ekstra med hende nu hvor vi ska flytte ind til byen..
feb 2006
tror vi går i træningsmode.. og så tar ve en dag i køkkenet og laver guffere til lillepigen !
hundeproblemer, kan man få lidt hjælp?