{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

forarbejde til køb af hund??? {{forumTopicSubject}}

hej hg...

min kæreste og jeg vil gerne begynde at kigge efter hund... men ved ikke helt hvad vi skal gøre af forarbejde...

indtil videre har vi fundet ud af hvilken race vi gerne vil have, og at vi på et eller andet tidspunkt skal ud og møde nogle eksemplarer af racen...

vi ved også at det skal være en DKK-hund...

og så er vi ikke rigtig nået længere...

vi har begge før haft hund, men har måttet gå af med dem hver især af forskellige årsager....

denne gang skal det gå helt rigtigt til, med alle de forberedelser der skal til....

så derfor vil jeg gerne høre jer herinde, hvad I mener der skal gøres inden man beslutter sig for hvilken hund man skal have, og hvornår det nye medlem af familien skal komme...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forarbejde til køb af hund???
  • #1   11. okt 2009 jo... racen vi indtil videre har valgt er: Nova Scottia Duck Tolling Retriever...

jeg ville rigtig gerne have en alm labber, men kæresten vil ikke have en hund, som "alle andre" har... han er til alaskan malamute, men har fået ham til at indse, at vi ikke har tid eller overskud til en så krævende race, og så fandt vi Tolleren...

• #2   11. okt 2009 Med hensyn til tolderen, tror jeg at I har gjort et godt valg, hvis I sørger for at aktivere den både fysisk og mentalt.

Nu skal du så finde de arvelige sygdomme, som tolleren kan have. Jeg ved det ikke 100%, men mon det ikke er som de andre retrievere: HD, AD og øjne? Og SUPER fornuftigt af jer at vælge DKK:-)

Så skal du finde ud af, hvor der er en kennel, som virker super for dig. Tjek deres "avlshunde" på hundeweb og se om de avler sundt og godt. Hvis de IKKE gør, går du i en stor bue uden om dem uanset hvor skønne hvalpene er. Hvis de avler sundt, så kan du jo aftale et uforpligtende besøg og se hvordan hundene lever og har det.

• #3   11. okt 2009 Tror valget er udemærket hvis i er indstillet på at have en hund der skal aktiveret og bruge hjernen. Den dur ikke til og lugge i kurven hele døgnet.
    Så skal i se på hvad i vil i fremtiden , da en hund jo bliver 12-15 år
    Hvad hvis i går fra hinanden igen? Kan regne ud jeres forhold ikke er så gammelt.
    Hvad hvis i skal flytte. Er i indstillet på at det kan blive svært og finde bolig hvor man må have hund.
    I er under uddandelse og hvordan med tid til hunden.
    Det er mega meget i skal have gemmentænkt før et hundekøb , for og så vidt muligt undgå at hunden skal skifte hjem.
    Hvad med økonomien til en hund.
    Hvis i har gemmentænkt dette og mener i er parate til og have og give hunden et godt og blivende hjem, så må i ud og kikke på hunden om finde ud af om det er den race der passer til jer.
    Held og lykke med jeres beslutning

• #4   11. okt 2009 En dejlig race - men en en temmelig aktiv jagthund.

Jeg er ikke klar over, om en toller kræver mere eller mindre end en malamut, men krævende, det er den.
    Det er en brugshund, og den skal lave noget i hverdagen ;o)

Ud over det - det er spændende det, I skal i gang med.
    Kontakt racens specialklub, snak med en avlsvejleder herfra. Besøg nogle kenneler, tag ud og se nogle prøver, hvor tolleren er med. Snak med ejere af racen.

Gå på hundeweb hver gang I har set en hund, der tiltaler jeg - find ud af, hvilke hunde, der ligger i linjerne og skab Jer et overblik. På den måde finder i langsomt ud af, hvad I skal kigge efter, og hvor I skal købe lige DEN hvalp, der passer til jer.

• #5   11. okt 2009 Denne her synes jeg er så fin:

http://www.tvindelstrup-tollers.dk/10grunde.htm

;o)

• #6   11. okt 2009 CH:

Ja, det er da en super rettesnor....... JEG ville ikke have tålmodighed til en toller.........*GGGG*

• #7   11. okt 2009 Mette, heller ikke jeg *GG*

(LÆKKER profil-ting, der ;o) )

• #8   11. okt 2009 Tak:-)))

• #9   11. okt 2009 En ting er at vide så meget som muligt om hunderacen i finder frem til, men sørg for en købskontrakt af en art, og bed evt om en sundheds attest på hunden i vælger, skal nok regne med at i selv skal betale den, men det er penge givet godt ud.... har jeg i hvert fald lært, på den dyre måde :o( og tjek jeres økonomi, om der er penge til en sygeforsikring, den kan være rar at ha´ !

• #10   11. okt 2009 *men sørg for en købskontrakt af en art*

Det følger oftest med en DKK hund:-))

• #11   11. okt 2009 det er jo ikke os alle der går så meget op i papirene :oD ikke den slags i hvert fald :oP

• #12   11. okt 2009 Uh mit bedste råd er at melde jer til hvalpetræning allerede nu - så i er sikret en plads. Hvis i har den mindste ide om hvornår i anskaffer jer hunden. Mange steder bliver hvalpeholdene overfyldt og har venteliste - så man skal ofte være ude og melde sig til, allerede inden man får hunden i hænderne smiley Undersøg i hvertfald mulighederne i jeres nærområde.

Held og lykke med hundeholdet.

• #13   11. okt 2009 *det er jo ikke os alle der går så meget op i papirene :oD ikke den slags i hvert fald *

Måske ikke, men det siger mere om dem der køber UDEN købskontrakt end det gør om DKK opdrættere, der ikke sælge uden kontrakt!

• #14   11. okt 2009 vi er enige om, at der ikke er råd til at købe eller have en hund lige nu.... og at der skal spares sammen til den, og at der skal den almindelige forsikring på, samt sygeforsikring.
    jeg vil gå til hvalpe- unghunde- træning osv, og så vil jeg gerne starte agility, når den er gammel nok...
    vi har kendt hinanden i mange år, og har været kærester i folkeskolen, og har fundet sammen igen sidste sommer, og er lige flyttet sammen...

• #15   11. okt 2009 vi sidder og snakker om, at når nu tolleren er så aktiv som I siger, så kan det være, at vi - igen - skal kigge os om efter en anden race....

var der ikke noget om, at man kunne tage sådan en "test" om hvilke hunderacer der kunne passe til en...? bare for sjov...

• #16   11. okt 2009 (link fjernet)

(link fjernet)

• #17   11. okt 2009 ej... de var gode smiley

tusind tak skal du have.... smiley

Kommentér på:
forarbejde til køb af hund???

Annonce