"Hård" mave, hvad bruger i andre? "Hård" mave, hvad bruger i andre?
Min amstaff dreng er købt som unghund, og var vant til eukanuba voksen-foder. Har skiftet til hills over en periode hvor vi gradvist gav ham mere og mere hills, alligevel har han tendens til lidt hård mave.
Han får hybenkapsler, glukosamin og fedtfattige godbidder i træningen - hvad skal vi tilsætte / tage fra?
Har pt gang i at koge kylling/grøntsagssuppe til ham. Skånekost der forhåbentlig sætter lidt mere gang i hans mave igen...
Tillægs-spørgsmål: De almindelige "knude-ben" er han vældig glad for, men det er jo rent protein. Har i ideer til et godt alternativ (med tanke på at han har amstaff-stærke kæber )
Mvh Line, som sagtens kunne dele mad med hunden i aften - mums!
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.514
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
Gulerødder
Lammeribben når maven er ok igen
Røget studseknogle
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 134
Babett: Perminolie har jeg aldrig set, er sku ellers tit nok ved købmanden
Holistisk massør: Lammeribb og strudseknogle er jeg bange for han bare ville knuse, med evt. rigtig skidt mave til følge!? Splintrer det ikke? Gulerødder kan han godt lide, laver dem gerne til råkost
Tusind tak for jeres svar
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Perminolie, har de fleste købmænd og supermarkeder. elles skal du bare spørg efter det.
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.514
Dosering;
Stor hund 1 Spiseske i maden
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Mine 2 tæver får gulerødder hele 2 gange om dagen:-) Det er SUPER for tænderne at gnave i en gulerod:-)
*De almindelige "knude-ben" er han vældig glad for*
DEM går jeg til gengæld LANGT uden om. Har haft en hund, som var få minutter fra at blive kvalt i en knude.
Jeg ville langt hellere give rå okseknogler:-)
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 134
Mette: Mine hunde har også altid fået gulerødder, især i tænder-klø-perioden, men hørte den anden dag (kan desværre ikke angive kilde da jeg ikke kan huske det) at deres maver ikke rigtig kunne omsætte, så har holdt igen med dem. Må se hvad dyrlægen siger til den påstand
Knudeben er selvf. kun under opsyn og ganske sjældent, men tak for advarslen
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
"Hård" mave, hvad bruger i andre?