{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fugning 2.700 kr.
  • Reparation af el-kontakter 400 kr.
  • Ophængning 980 kr.
  • Rengøring af hele lejlighed 1.500 kr.
  • Oplukning af hængelås på skur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  første menstruation.....?
  • #1   15. okt 2009 Jeg ville holde mig væk fra hundeskove osv hvor de fleste har hunde løse.
    Der er ikke noget værre end sådan en løs hanhund når man går med sin tæve i løb.

Og så snor på tæven hele tiden :o)

• #2   15. okt 2009 Det skal du bare tage helt afslappet.
    Deter ikke kun når tæven bløder, at hanhundene kan dufte hende. Både i tiden før og efter blødning spreder hun de gode dufte.

Så alt det hysteri til konkurencer med tæver i løbetid, er selvsagt også misforstået.

• #3   15. okt 2009 Det hedder løbetid hos hunde.
    Min hund bliver nu slæbt alle mulige steder hen, når hun er i løbetid, hvor hun er i snor hele tiden. Meen...jeg tager hende ikke i hundeskov i de uger det står på. Ikke fordi andre mennesker kunne blive sure over, at min hund er i løb og distraherer deres hunde, men fordi jeg ikke ved hvordan fremmede hanhunde reagerer på min hund alt efter hvor i løbetiden hun er. Men på stranden og almindelige skove kommer vi dog. Min hund har også brug for at blive luftet, når hun er i løb smiley

• #4   15. okt 2009 Hold din hund i snor. Og hold hende væk har hanhunde

Og ja, det hedder løbetid hos hunde

• #5   15. okt 2009 Jeg ville holde mig fra områder med løse hunde. Ikke blot fordi andre kan blive irriterede, men osse fordi du risikerer din hund bliver parret.
    Selvom du har din hund i snor, så kan det være noget af en opgave at holde hanhundene fra at hoppe op, og hænger de først sammen er det jo for sent at skille dem.

Derudover bør du holde din tæve i snor. Uanset hvor lydig hun normalt er, så er tæver i løbetid ikke altid helt tilregnelige, og hunde er villige til meget når hormonerne tager over

• #6   15. okt 2009 JA jeg blir ret irriteret når løbske tæver ikke er i snor....opdager jeg jo kun så fremt ejer ikke kan styre tæven smiley

• #7   15. okt 2009 Vi kommer ikke i hundeskove og lignende når vores tæve er i løb, det er skide trælst med en hanhund i "røven" af hende hele tiden. Og ik mindst li så trælst for dem med hanhundene. Min tæve lugter godt hele tiden, så når der er visse hanhund i hundeskoven, går vi hellere ud da jeg ik gider ha dem rendene efter os, selvom hun ik er i løb.

• #8   15. okt 2009 Keld -hanhunde kan nu sagtens lugte om tæven er det rigtige sted i løbetiden.

Min er bedøvende ligeglad med tæver i løbetid, undtagen lige de 4-5 dage de er højløbske.
    Og det behøver han ikke helt hen til dem for at finde ud af. SÅ nej det er ikke bare noget pjat. Tæver i løb er for mit vedkommende velkomne, osse på steder med andre hunde (konkurrencer, træningspladser osv), men en lille smule hensyn er altså det mindste man kan forlange, og en hundeskov hvor 99% af hundene er løse er ikke egnet til tæver i løb. Ikke mindst for tævens egen skyld.

• #9   15. okt 2009 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen :
    Det er muligt. Jeg har bare lige været på kursus og det var den besked vi fik af den (erfarne) instruktør.
    Så hvis det ikke er sandt, vil jeg have pengene tilbage smiley

• #10   15. okt 2009 tusind tak for de hurtige svar. det var dejligt. hvor længe vil i sige man skal "holde" sig fra hundeparker, efter hun er stoppet med at bløde. og ja selvfølgelig skal min hund da også luftes selv om hun er i løb. det blir hun skam også. det er ikke fordi vi lukker hende inde af den grund.....

• #11   15. okt 2009 Keld -langt de fleste hanhunde, kan godt skelne mellem en tve der snart kommer i løb og en tæve der er højløbsk. Den er måske nok interesseret i en tæve der snart kommer i løb, men reaktionen vil næppe være den samme som hvis tæven havde været højløbsk.

• #12   15. okt 2009 **K&B**
    4 uger efter hun er stoppet med at bløde.....? okey. det var godt nok lang tid. takker

• #13   15. okt 2009 nåe okey........;o) tusind tak for hjælpen

• #14   15. okt 2009 thomas og dorthe J: vi lufter også vores selvom hun er i løb, men så tager vi bare andre steder hen, og gør noget andet for at aktivere hende. Og hun er i snor når hun er i løb, og fra hun begynder at bløde og en 4-5 uger frem. Da hun som sagt lugter godt stortset altid, og bedre at man er på den sikre side end der sker et uheld.

• #15   15. okt 2009 *Så hvis det ikke er sandt, vil jeg have pengene tilbage :-)*

Jamen, det synes jeg ogsåat du skal forlange:-). Jeg er HELT enig med Michelle. OG jeg har haft hanhunde i 30 år. Jeg kunne sagtens mærke på dem, når en tæve var højløbsk:-)

• #16   15. okt 2009 ja det er selvfølgelig rigtig. better safe then sorry..........;o) takker

• #17   15. okt 2009 Keld: ja, du må bede om pengene tilbage, for det passer ikke. Erfarende hanner, værdiger slet ikke en løbsk tæve et blik, før end hun er højløbsk. Men han lugte at hun er på vej i løbetid, inden hun begynder at bløde og han kan lugte efterhånden som hun nærmer sig at være højløbsk - men han ved godt hvornår det er nu ;O)

• #18   15. okt 2009 I har alle ret.

For der ER forskel på hvordan hanhunde reagerer. Nogen fra første dag andre kun når tæven er højløbsk. (både erfarende og uerfarende)
    Så better safe than sorry og holde tæven væk fra hanhunde i hele perioden :o)

• #19   16. okt 2009 Karin: er helt enig - altid holde tæven væk i ALLE 3 uger, plus en uge ekstra. Selv i min indhegnede have, er min tæve under konstant opsyn - det er kreative de små ;O)

• #20   16. okt 2009 Ja de kan være særdels opfindsomme *GG*

Min Jubii var MEGET tiltrækkende alle 4 uger :o(

Kommentér på:
første menstruation.....?

Annonce