Hunde tøj eller ej?? {{forumTopicSubject}}
Hej derude
jeg har en skøn lille blanding(Chihuahua & dværgpinscher) på 9 måneder.
hun er en meget lille hund på 2 kilo, med kort hår.
Her kommer så mit spørgsmål:
Jeg er en smule i tvivl om om hun kan holde varmen her i de kolde måneder. jeg kan se allerede nu at hun ryster når vi ude, hvilket hun normalt ikke plejer at gøre.
Kan det passe at hun ikke selv kan holde kroppen varm og derfor skal have en lille "jakke" på.
eller er jakken kun opfundet for dem der vil klæde deres hunde ud.
Jeg er nemlig ikke en af dem der vil ha min hun skal forstille en dukke.
På den anden side vil jeg heller ikke havde hun skal fryse hele vinteren så ville høre om hun skal bruge jakke i de kolde måneder eller om hun selv kan holde varmen ?
på forhånd tak
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.733
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
http://www.dogshop.dk/shop/hurtta-pro-vinterfrakke-1869p.html
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
Jeg går gerne 2 timer på stranden hver dag i alt slags vejr, og i snevejr ville min hund ikke overleve en sådan tur medmindre jeg beskyttede ham, men så kan han tilgengæld også blive luftet uanset vejret
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.585
De forskellige former for fjollet udklædning der findes må virkelig være op til folks egen samvittighed, hvis hunden altså er ligeglad med at have det på og ikke hæmmet i sine bevægelser.
På trods af jeg har to hunde på knap 25kg så fryser de altså når vi går om morgenen, hvordan jeg kan se det er at den ene kun vil tisse for derefter at trække voldsomt for at komme hjem igen, hvorimod hvis hun har dækken på går fint tur.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.585
Side 56.
Det bruger jeg nu som overgangs dækken syntes hurrtas vinter dækkener er for varme endnu-
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
Jeg har også hurttas vinterfrakke, og det er det bedste jeg har købt til hende, sammen med hendes bur
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
Men det er kun for at hun kan holde varme og så er den vand og vindtæt.
Det er heller ikke for at klæde min hund ud som en lille prinssese men kun for at hun kan holde varmen når vi traver en god tur...
Plus der er heller ikke meget prinssese over det dækken..det er sort og rust farvet med reflekser på så hun kan ses i mørket
Men hvis du føler at din hund fryser så købt et praktisk dækken der er vand og vindtæt evt med lidt for i
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.185
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 235
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 151
Jeg har købt en jakke til ham fra Theo. Den er dejlig varm og han elsker den.
Han har også trøjer da jakken er lige varm nok visse dage.
Faktisk kommer min poms nogle gange selv hen til sofaen med en trøje hvis der er koldt og ligger den foran mig mens han stirre på mig. Hvis jeg så holder den stikker han hovedet ind i den. Så nogle hunde elsker faktisk tøj.
Det skal lige siges at jeg ikke har kostumer til ham. Kun nogle pæne trøjer og en striktrøje
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 127
http://www.dogshop.dk/shop/hurtta-pro-vinterfrakke-1869p.html
men dog til 499,- svenske kroner.
Han var til frisøren sidste måned, og der tog hun stort set alt hans pels af, hvilket var en fejl og det er synd for hunden - for som vejret er nu, så fryser han.
Jeg går ikke ind for tøj til hunde, men hvis de fryser, så helt klart at man skal skaffe den et dækken
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 127
Hvor er de dog kære
Jeg skulle virkelig holde masken igår da gizmo prøvede det igår hos dyrehandleren - synes ikke lige at det klædte ham, men så længe han kan holde varmen, så er det, det vigtigste.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
Tænk på hvor tæt sådan en lille en er ved jorden, som jo er noget koldere end luften.
Sally har både en let trøje til kolde efterårsdage og rigtig dyneting til frostvejr....God shopping
Hunde tøj eller ej??