{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

Hunde tøj eller ej?? {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

jeg har en skøn lille blanding(Chihuahua & dværgpinscher) på 9 måneder.
hun er en meget lille hund på 2 kilo, med kort hår.

Her kommer så mit spørgsmål:

Jeg er en smule i tvivl om om hun kan holde varmen her i de kolde måneder. jeg kan se allerede nu at hun ryster når vi ude, hvilket hun normalt ikke plejer at gøre.
Kan det passe at hun ikke selv kan holde kroppen varm og derfor skal have en lille "jakke" på.
eller er jakken kun opfundet for dem der vil klæde deres hunde ud.
Jeg er nemlig ikke en af dem der vil ha min hun skal forstille en dukke.
På den anden side vil jeg heller ikke havde hun skal fryse hele vinteren så ville høre om hun skal bruge jakke i de kolde måneder eller om hun selv kan holde varmen ?

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde tøj eller ej??
  • #1   16. okt 2009 så længe du holder hende i gang burde der vel ikke være noget problem.... så undgå at at stå stille....så slipper du for tøjet

• #3   16. okt 2009 jeg g år normalt ikke ind for tøj, men et lille dækken er ok hvis hun viser tegn på at fryse

• #4   16. okt 2009 Du kan købe et lille vinterdækken til hende. Det er et stykke praktisk påklædning som ikke kan forveksles med det tøj man normalt ser. Hurtta har lavet en rigtig god model

http://www.dogshop.dk/shop/hurtta-pro-vinterfrakke-1869p.html

• #5   16. okt 2009 (link fjernet) denne stil hvis du skal og ikk skal ligen en der bare har klædt den ud:)

• #6   16. okt 2009 dyrlæger og andre dværgpinscher kendere anbefaler at man beskytter hunden mod kulde..så må man tolke deraf hvad man mener... men en dværgpinscher har intet underuld, dvs kun dækhår, og de fleste kan ikke holde varmen i det kolde vejr længere tid af gangen. Min blir syg hvis han ikke har dækken på i vintertiden.!! Han har et praktisk og varmt dækken fra HUrtta. Jeg mener ikke man skal klæde sin hund ud, men det er din pligt som ejer at sørge for at din hund ikke fryser smiley
    Jeg går gerne 2 timer på stranden hver dag i alt slags vejr, og i snevejr ville min hund ikke overleve en sådan tur medmindre jeg beskyttede ham, men så kan han tilgengæld også blive luftet uanset vejret smiley

• #7   16. okt 2009 danielle :sjovt, den du linker til er præcis den jeg har købt. er så tilfreds med den smiley

• #8   16. okt 2009 Det ikke alle racer der er "bygget" til at leve i norden, mange har ingen eller begrænset underuld/pels så selvfølgelig er det da i orden at give dem et dækken på.

De forskellige former for fjollet udklædning der findes må virkelig være op til folks egen samvittighed, hvis hunden altså er ligeglad med at have det på og ikke hæmmet i sine bevægelser.

På trods af jeg har to hunde på knap 25kg så fryser de altså når vi går om morgenen, hvordan jeg kan se det er at den ene kun vil tisse for derefter at trække voldsomt for at komme hjem igen, hvorimod hvis hun har dækken på går fint tur.

• #9   16. okt 2009 http://nozebra.ipapercms.dk/Kruuse/DK/PETGUIDEDK2009/
    Side 56.
    Det bruger jeg nu som overgangs dækken syntes hurrtas vinter dækkener er for varme endnu-

• #10   16. okt 2009 Jeg har det som ODDS, Min tæve vil slet ikke gå i regn og kulde hvis ikke hun har sit dækken på. Hun fryser på lange ture, også selv om hun er igang. Så jeg har en meget gladere hund når hun har det på.

Jeg har også hurttas vinterfrakke, og det er det bedste jeg har købt til hende, sammen med hendes bur smiley

• #11   16. okt 2009 Jeg har faktisk lige købt et dækken til Nessa idag...
    Men det er kun for at hun kan holde varme og så er den vand og vindtæt.
    Det er heller ikke for at klæde min hund ud som en lille prinssese men kun for at hun kan holde varmen når vi traver en god tur...
    Plus der er heller ikke meget prinssese over det dækken..det er sort og rust farvet med reflekser på så hun kan ses i mørket smiley
    Men hvis du føler at din hund fryser så købt et praktisk dækken der er vand og vindtæt evt med lidt for i smiley

• #12   16. okt 2009 Jeg har 5 chièr den mindste er 11 uger, og ingen af dem fryser når de er ude, dog ved jeg at mine ene korthårde fryser når der bliver rigtigt koldt, han bliver så bare luftet i haven , han vil ikke med når de andre går tur, og dækken vil han heller ikke have på... men almindelige lufte ture i haven klare han fint , også selv om der er sne ..

• #13   16. okt 2009 Altså jeg er heller ikke til at "klæde sin hund ud" eller give den "tøj" på. Men min har ingen underuld what so ever, og han fryser også ret meget om vinteren. Hvis ikke han har sit dækken på, gider han heller ikke at gå langt på tur, så ordner han kun lige det der skal ordnes, og vender så om (vi har ikke have.) Vi træner flere gange om ugen, og det er umuligt at være i bevægelse igennem en helt træningstime, så jeg har købt et dækken til ham, som at han får på når det er koldt. Han elsker sit dækken, så jeg ser ingen problemer i det, når det er af praktiske og ikke kosmetiske årsager!

• #14   16. okt 2009 Der er stor forskel på om man giver sin hund dækken på eller om man giver den tøj på. Selvfølgelig er det ok at give dækken på hvis den fryser, det er jo for hundens skyld og ikke ejerens at den har det på. Jeg bruger selv regndækken til min engelske springerspaniel fordi han efter han er blevet kastreret får så lang underuld at det stikker ud igennem dækpelsen. Det gør så at i regnvejr bliver han våd helt ind til skindet og fryser i flere timer selv når vi er kommet hjem i varmen. Derfor har han regndækken og han elsker at få det på.

• #15   16. okt 2009 Min poms fryser også rigtig tit.

Jeg har købt en jakke til ham fra Theo. Den er dejlig varm og han elsker den.

Han har også trøjer da jakken er lige varm nok visse dage.

Faktisk kommer min poms nogle gange selv hen til sofaen med en trøje hvis der er koldt og ligger den foran mig mens han stirre på mig. Hvis jeg så holder den stikker han hovedet ind i den. Så nogle hunde elsker faktisk tøj.

Det skal lige siges at jeg ikke har kostumer til ham. Kun nogle pæne trøjer og en striktrøje smiley

• #16   17. okt 2009 Vi købte den her til Gizmo igår

http://www.dogshop.dk/shop/hurtta-pro-vinterfrakke-1869p.html

men dog til 499,- svenske kroner.

Han var til frisøren sidste måned, og der tog hun stort set alt hans pels af, hvilket var en fejl og det er synd for hunden - for som vejret er nu, så fryser han.
    Jeg går ikke ind for tøj til hunde, men hvis de fryser, så helt klart at man skal skaffe den et dækken

• #17   17. okt 2009 Ceteris -

Hvor er de dog kære smiley

Jeg skulle virkelig holde masken igår da gizmo prøvede det igår hos dyrehandleren - synes ikke lige at det klædte ham, men så længe han kan holde varmen, så er det, det vigtigste.

• #18   18. okt 2009 Selvfølgelig skal du da købe et dækken til din hund, hvis den fryser....
    Tænk på hvor tæt sådan en lille en er ved jorden, som jo er noget koldere end luften.
    Sally har både en let trøje til kolde efterårsdage og rigtig dyneting til frostvejr....God shopping smiley

Kommentér på:
Hunde tøj eller ej??

Annonce