{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.183 visninger | Oprettet:

hvordan lære man en hund ?? {{forumTopicSubject}}

at komme med bolden. jeg kaster bolden og han bliver så glad for den at han løber rundt og ligemeget hvad jeg gør så løber han bare fra mig og jeg røber sput ud og jeg skal røbe virkelig højt før jeg bare gør noget og det er ikke sjovt for både ham og mig smiler:):) nogen der kan komme med nogle gode råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan lære man en hund ??
  • #1   16. okt 2009 du skal i hvert tilfælde ikke råbe, for så kommer han slet ikke med bolden.

    ros når han tager den, lad være med at kaste den ret langt i starten, og hav en bold mere, så kan i bytte....men det kan være svært


  • #2   16. okt 2009 Hunden skal jo synes det er sjovt, at aflevere bolden.. så man kan evt. bytte med en godbid som start... Du kan også sætte dig med ryggen til ham og klade med lys og venlig stemme..

  • #3   16. okt 2009 jaa det har jeg også prøvet men hvis jeg har en anden boldt med så sput han den bare ud lang væk fra mig også kan jeg selv hente den :):) ikk sjovt fot mig det er jo ikke det der er mening med det smiley
    men tak for det. sys ikke det har været et problem før nu


  • #4   16. okt 2009 det har jeg også prøvet men så sputter han bolden ud lang væk fra mig også kommer han hen til mig uden bolden smiley jeg har svært ved at lære ham at han skal komme med bolden hen til mig. jaa det skal nemlig være sjovt. også derfor jeg spørg jer til råds:)

  • #5   16. okt 2009 jamen hvis du ikke kaster den for langt væk, så kan du jo nå den når han spytter den ud, så skal der roses igen og måske gives en guf

  • #6   16. okt 2009 du må nok have snor på ham i starten

    du kan også prøve at løbe samtidig med at han har bolden, så vil han måske løbe med dig og have bolden i munden.

    mit problem har altid været at de ikke har villet have noget i munden overhovedet


  • #7   16. okt 2009 jaaa det er rigtigt nok. det ville jeg prøve. men han pjeler at løbe væk med bolden ligemeget hvor kort jeg kaster den men jeg ville da prøve for han elsker at lege med bold

  • #8   16. okt 2009 Jeg tror hvis du kan råbe lidt høje evt løfte hans øre og råbe direkte ind i øresneglen så er du godt på vej....NOT!!!!

    NEJ MAN TRÆNER IKKE EN HUND VED AT RÅBE DEN IND I HOVEDET....

    Kig evt her
    http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/Trix___kontakt-ovelser/trix___kontakt-ovelser.html


  • #9   16. okt 2009 det er slet ikke mit problem. jaa det har jeg også prøvet men så bliver han alt for glad også bliver det svære at får bolden smiley

    det med snoen ville jeg prøve. for jeg bliver sur til sidst fordi han ikke ville komme med den boldt og det er jo også synd :):)


  • #10   16. okt 2009 altså jeg begynder ikke at røbe der går et stykke tid før jeg gør det for jegf sys ikke selv det er rart at røbe efter sin hund. men nogen gange gør man det bare.

  • #11   16. okt 2009 Altså du kan prøve at starte med at have bolden i hånden til at starte med, og så prøv at få ham til at tage fat i den imens du har den i hånden og når han så tager fat i den er det dygtig og giv en lækker godbid og så kan du udvide lidt med at lade ham få bolden og så lad ham give dig den næsten med det samme igen og efterhånden lade der gå længere og længere tid hvor han har den i munden og så skal han give dig den når du siger tak eller hvad du vil sige.. og så altid godbid efter.. sådan ville jeg gøre, så burde han fatte hvad det går ud på, selvom du ender med at kaste den..

    Giver min forklaring mening?


  • #12   16. okt 2009 lise H
    og aldrig træn din hund når du er sur eller utålmodig, det giver bagslag i sidste ende, så hellere bare stoppe med det samme smiley


  • #13   16. okt 2009 det pjeler jeg også. hehe . for det er synd for min hund. nogle gode råd. jaa forstår det godt

  • #14   16. okt 2009 Apport kan med fordel indlæres omvendt. Præcis som Katja luise beskriver.

    Først få hunden til sitte foran dig og så gør som Katja skriver.
    Men det er vigtigt at du ikke går for hurtigt frem. Hav tålmodighed.
    Målet er at hunden bliver siddende med tingen i munden.
    At du så engang imellem kan være så klodset at, du "taber" tingen når du siger apport og hunden derfor skal hente tingen, må hunden jo bare leve med...


  • #15   16. okt 2009 hmmm ser ud til du alligevel skal træne på samme måde som mine ikke apporterende hunde

  • #17   16. okt 2009 Læg ud med at lære hunden at tage bolden og aflevere den, uden at bolden kastes.
    Altså med hunden siddende foran dig, giver du den bolden og bytter igen med en lækker godbid/anden bold/leg eller hvad der nu måtte virke.

    Først når hunden forbinder afleveringen med noget positivt, gå du videre og lader hunden hente bolde fra en kort afstand


  • #18   18. okt 2009 jeg har ikke fundet nogle steder som ville have ham ind i et sted hvor man kan træne ham desværre ikke i mit område

Kommentér på:
hvordan lære man en hund ??

Annonce