Info om fugleinfluenza {{forumTopicSubject}}
Nu har dyreklinikken jeg arbejder på fået 1000 hendvendelser om fugleinfluenza, de sidste par dage. Så nu skriver jeg lidt info til de kære hunde ejere, så i ikke skal være bekymrede.
Hvis i bor indenfor det område der er ramt af fugle influenza, så skal jeres katte holdes indendørs og hunde i snor.
Men generalt så skal man holde øje med at hunden ikke spiser eller leger med døde fugle eller andre døde dyr. Fugleklatter kan også overdrave influenzaen, så har hunde rullet sig i sådan noget, så vask den godt med vand og sæbe/shampoo.
Det er INGEN grund til panik, chancen for at vores dyr skulle få fugleinfluenza er meget lille. Så tager man disse få ting i betragtning, så er der ingen grund til bekymring
Mvh Jeannette - Dyreassistent
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.727
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
God information *ss*
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 2.019
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.595
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.595
Tænker på at heroppe er der nogle søer hvor vi tit går tur, og dernede ligger altid bunker af døde fugle, men hvorfor mon de er døde?
Dog har vi ikke været dernede siden influenzaalarmen, men måske man skulle tage derned, og så ringe ind hvis der stadig ligger mange døde dernede, på den anden side så vil jeg helst ikke vide det hvis der er det skidt her i Tylstrup:-/
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 96
I resten af DK er det som jeg skriver, vigtigt at holde øje med at hunden ikke spiser eller leger med døde dyr.
Undskylder hvis mit indlæg blev opfattet som at dette kun gælder indenfor området der lige pt er ramt.
Det er lidt svært at formulere sig på skrift så alle forstår hvad man mener =)
Håber dette kan rette op på min "fejl"
Mvh Jeannette
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 7
Hun plejer at få lov at tage sig en svømmetur i en Å hver dag, i snor dog. Der er jo også ænder i åen - dog ikke i nærheden af hunden. Er det noget man skal passe på med? Smitter fugleinfluenza gennem vandet?
Det samme med at få lov at svømme i havnen (ved stranden, løbe rundt, og løbe rundt efter måger på græsarealer, osv... Er der en risiko ved det?
Venlig hilsen Anne
Info om fugleinfluenza