{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
391 visninger | Oprettet:

Info om fugleinfluenza {{forumTopicSubject}}

Nu har dyreklinikken jeg arbejder på fået 1000 hendvendelser om fugleinfluenza, de sidste par dage. Så nu skriver jeg lidt info til de kære hunde ejere, så i ikke skal være bekymrede.

Hvis i bor indenfor det område der er ramt af fugle influenza, så skal jeres katte holdes indendørs og hunde i snor.

Men generalt så skal man holde øje med at hunden ikke spiser eller leger med døde fugle eller andre døde dyr. Fugleklatter kan også overdrave influenzaen, så har hunde rullet sig i sådan noget, så vask den godt med vand og sæbe/shampoo.

Det er INGEN grund til panik, chancen for at vores dyr skulle få fugleinfluenza er meget lille. Så tager man disse få ting i betragtning, så er der ingen grund til bekymring

Mvh Jeannette - Dyreassistent

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Info om fugleinfluenza
  • #1   16. mar 2006 Tak for info :o))

• #2   16. mar 2006 Det var dejligt ;o)))

God information *ss*

• #3   16. mar 2006 Tak for infoen smiley

• #4   16. mar 2006 Selvom jeg ikke bor i området - så var det rigtig god information at få, tak for det:-)

• #5   16. mar 2006 Anlo - Det tror jeg bestemt heller ikke.
    Tænker på at heroppe er der nogle søer hvor vi tit går tur, og dernede ligger altid bunker af døde fugle, men hvorfor mon de er døde?
    Dog har vi ikke været dernede siden influenzaalarmen, men måske man skulle tage derned, og så ringe ind hvis der stadig ligger mange døde dernede, på den anden side så vil jeg helst ikke vide det hvis der er det skidt her i Tylstrup:-/

• #6   16. mar 2006 Som jeg skrev, så var det dem indenfor området der skal holde katta indendørs og hunde i snor.

I resten af DK er det som jeg skriver, vigtigt at holde øje med at hunden ikke spiser eller leger med døde dyr.

Undskylder hvis mit indlæg blev opfattet som at dette kun gælder indenfor området der lige pt er ramt.
    Det er lidt svært at formulere sig på skrift så alle forstår hvad man mener =)

Håber dette kan rette op på min "fejl"

Mvh Jeannette

• #7   19. mar 2006 Tak for fin info :o)

• #8   19. mar 2006 Jeg har også tænkt på det, og er lidt bekymret. Min hund er helt skør med ænder, og stikker hun af (sker fra tid til anden devsærre) kan man tit finde hende i det nærmeste vandhul.

Hun plejer at få lov at tage sig en svømmetur i en Å hver dag, i snor dog. Der er jo også ænder i åen - dog ikke i nærheden af hunden. Er det noget man skal passe på med? Smitter fugleinfluenza gennem vandet?

Det samme med at få lov at svømme i havnen (ved stranden, løbe rundt, og løbe rundt efter måger på græsarealer, osv... Er der en risiko ved det?

Venlig hilsen Anne

Kommentér på:
Info om fugleinfluenza

Annonce