{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

Gider ikke spise sin tørkost {{forumTopicSubject}}

Min mormor har lige fået en 1 årig hund hjem fra spanien i onsdags. Det hele er gået super godt og han er faldet rigtig godt til. Han rører bare ikk hans piller?? Nogle som har nogle gode råd til hvordan vi kan få ham til at spise?? Har prøvet at hælde lidt jogurt på, men det har ikke rigtig været nogen succes. Han er MEGET int i det mad som min mormor selv skal spise. Foderet er fra plantorama.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gider ikke spise sin tørkost
  • #1   17. okt 2009 Vi har fået at vide af dyrlægen, at de bare er stædige. (;
    Ofte mere stædige end vi er og de kan sulte i op til 5 dage, bare for at få noget lækkert, så måske er den bare lækkersulten ? d;

• #2   17. okt 2009 Måske skulle i prøve at skifte foderet, den kan jo være den simpelthen ikke kan lide det ?

• #3   17. okt 2009 Prøv at blande vådt foder i og evt kogt vand (varmt mad dufter hunde-bedre har jeg ladet mig fortælle...)

• #4   17. okt 2009 Er han en tidligere gadehund?, så har jeg erfaring fra rumænien om at de helst vil have "blød mad" - har fortrinsvi levet af levninger, mest brød/knogler, når den er interesseret i den hjemmelavede mad, så bland da noget af det i hundens mad, det gør vi dagligt i vores hundes mad, ellers får de p.t. 3 forskellige slags eukanuba mad, men de har også forskellige behov.

• #5   17. okt 2009 Jeg ville nu heller ikke være så nervøs for at blande lidt godt i (evt torskerogn eller tun i vand). Hunden er et år gammel og er lige ankommet fra det varme Spanien til kolde Danmark. Hvis man ikke må kræse lidt om sin nye hund i den situation, hvornår må man så?

• #6   17. okt 2009 Ja Mette, du har ret smiley
    vi må prøve lidt forskelligt. Men vil i ikke også sige, at det er dumt at lade ham spise sig mæt i menneskemad? Så vil han vel bare vente på at få det, i stedet for at begynde at spise pillerne?
    Vil også mene han bliver sulten lige pludselig også går i gang med at spise.... men uha, tror det er svært for mormor ikke bare at give ham det han gerne vil have! smiley

• #7   17. okt 2009 Jo, han skal ikke have menneskemad!! Han skal have sin tørfoder og så må man hellere kræse lidt for ham i starten med hans tørfoder:-))

• #8   18. okt 2009 Jeg ville nu blande nogle kylling strimler i maden, han spiser jo alligevel ikke nu, så jeg ville vente med at køre ham over på ren tørkost en måneds tid, når den er faldet rigtig godt til de har jo akdrig smagt tørfoder før.
    om i tager ´´´kampen´´ nu eller venter lidt må give det samme resultat når den alligevel ikke spiser pt.
    jeg bruger olivers den der hedder max energi, det lugter rigtigt indbydende for vovsen, prøv evt. at lege lidt tørkost i hunden.

• #9   18. okt 2009 Vi har så to golden a danske stue opdræt og de gider heller ikke at spise, der kan godt gå 4-5 dage hvor de kun napper til maden, men jeg har det sådan at vi har prøvet nu 4 forskellige mærker i løbet af årene, og det er det samme der sker, de første 14 dage glider det bare ned og så stopper det. Men jeg er nået så langt at jeg ikke gir mig, så de får tilbudt morgen og aften sammen med vores GDér og passer det ikke damerne at æde så er det ærgeligt, det bliver fjernet og så¨må de vente til de får tilbudt igen.

Det skal lige siges, der er ikke nogen af dem der mangler noget, de er begge i pæn stand, Men som de andre skriver, prøv med opblødt i vand, og så evt med noget tun, torskerogn, kylling, lidt lakseolie/madolie, lidt vådfoder eller leverpostej blandet i. det er ikke sikkert der skal så meget "LÆKKER" duft til før han overgiver sig og spiser.

• #10   18. okt 2009 Igår blev der blandet lidt millionbøf i pillerne, og dér spiste han også nogle piller smiley så det er da fremskridt! Mener det er de første piller han har spist siden han kom hjem det lille pus smiley

• #11   18. okt 2009 Når først hunden har prøvet noget bedre end tørfoder så vil den altid længes efter det.
    Der findes en vådere type tørfoder lavet af ovntørret kød, rodfrugter og uopvarmet olier.
    Det lugter stærkt og er temmelig populært blandt kræsne hunde.
    Jeg kan anbefale Luposan fra zooplus.

Kommentér på:
Gider ikke spise sin tørkost

Annonce