{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

kalder i jeres hund til jer? {{forumTopicSubject}}

når i ser en hund uden snor? eller lader i bare jeres hund løbe hen til den?

Jeg er selv træt af at når jeg har min hund løs, så lader andre deres hunde løbe hen til min og lege, uden at spørge mig først.. For bare fordi min hund er løs, er det ikke ens betydning at den skal lege med andre hunde.
Og det er om den går helt ved siden af mig eller lidt væk fra mig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kalder i jeres hund til jer?
  • #1   23. okt 2009 Lader aldrig mine være løse..
    men ville ikke lade nogle af mine lege med andre..


  • #2   23. okt 2009 Kalder den altid til mig.

  • #4   23. okt 2009 Ja det gør jeg.

  • #5   23. okt 2009 jeg har bare hørt flere sige, at når de ser en løs hund, så betyder det vel at de så gerne vil lege.. Og det synes jeg er en underlig tanke, for selvom man ikke vil have at sin hund skal lege med andre, så kan man jo godt have den løs smiley


  • #6   23. okt 2009 Sjældent jeg møder andre når jeg er ude og gå tur, men ville kalde dem til mig hvis jeg gjorde.. Man kan jo aldrig vide hvordan begge parter reagere!

  • #7   23. okt 2009 Hvis det er en hund, vi kender, som vi plejer at hilse på, så gør jeg ikke. Men er det en, vi ikke kender, så kalder jeg Luna ind på plads og alt efter hvad det er for en hund og ejer, så spørger jeg, når vi er kommet tættere på, om de må hilse.



  • #8   23. okt 2009 Vi har som regel ALTID vores i snor, med mindre vi lufter et sted vi kan være sikre på, at vi ikke møder andre hundeejere.

    Det gør vi af den simple grund, at indkald for vores vaps er alt andet end perfekt. Han er fyldt med hormoner og én stor lømmel, som ikke hører efter for tiden, så vil ikke risikere, at han løber hen til en fremmed hund, for alle hunde kan ikke nødvendigvis med alle hunde, og nogen hunde kunne måske ende med at finde Hemingway dybt provokerende - eller han måske selv ender med at vælte en omkuld, når han selv kommer med 120 i timen


  • #9   23. okt 2009 Jeg kalder hunden til mig lige meget om de har hund eller ej, det er i min verden respektløst ikke at kalde sin hund til sig når der kommer andre mennesker, det er jo ikke alle der kan lide hunde, og slet ikke min.

  • #10   23. okt 2009 Hvis hunden er løs, bliver den kaldt tilbage det sekund, vi opdager vi ikke alene....

  • #12   23. okt 2009 Ja, jeg kalder Anti ind, men hvis den anden hund kommer hen imod os, så giver jeg hende fri igen. Jeg sætter ikke snor på medmindre den anden hundeejere sætter snor på, for jeg vil ikke begrænse hendes sprog, og jeg vil have, at hun har mulighed for at flygte, hvis hun bliver angrebet.

  • #13   23. okt 2009 Min den lille er sjældent uden snor, men hvis han er og jeg ser fremmede hunde blir han kald ind, selvom det oftest er mig der skal hente ham. Han løber ALDRIG over til mennesker han ikke kender, men er der hund med er han ligeglad. Den store blir kaldt hen og får lov at tusse videre i eget tempo, han render ingensteder hvis han får besked på at blive, og begge drenge hilser aldrig på andre hunde uden at jeg har givet lov. Og snakket med den anden ejer.

  • #14   23. okt 2009 Jeg kalder min til mig lige så snart vi ser nogen. Lige meget om det er hund eller mennesker. Synes det er respektløst bare at lade sin hund løbe hen til andre hunde eller fremmede mennesker.

    Dog skal det siges vi har faste "venner" vi møder på vores ture, og der får hun lov til at løve hen til dem.


  • #16   23. okt 2009 Jeg lader som regel min hund rende løs, når vi er på åbne områder her omkring hvor jeg bor. Jeg kalder altid min hund til mig og sætter snor på, når jeg ser andre komme gående med eller uden hund, med mindre det er nogle af dem vi tit er sammen med og deres hund også er løs.
    Når en anden nærmer sig, spørger jeg om de skal hilse eller evt. rende og lege lidt sammen, hvis den anden ser venlig ud. Det skal så siges at vi aldrig har været ude for aggressive løse hunde.


  • #17   23. okt 2009 Hvis man er træt af at løse hunde komme hen til ens egen løse hund, så kunne man måske smide snor på sin egen og på den måde sende et signal og der ikke skal hilses eller leges......

    Fie får lov at løbe hunde hun kender i møde


  • #19   23. okt 2009 Ja, det gør jeg. Men jeg forventer da også at den anden hundeejer gør.


  • #20   23. okt 2009 Nu viger de ikke ret langt væk fra deres Mor selvom de er løse, men jeg kalder dem til mig hvis der kommer andre hunde eller hvis der kommer løbere eller folk der er ude og gå tur..

  • #21   23. okt 2009 Det er nok fordi, det er den "gamle" måde at signalere "venlig hund" på.
    Det har indtil for ganske få år siden været god latin, at havde man en venlig hund, der var tilstrækkeligt social og lydig, færdedes den uden snor, hvor det var tilladt.
    Havde man derimod en mindre venlig, social og lydig hund var den i snor.
    Mødte man så en anden venlig hund, kunne de kontakte hinanden, hvis de havde lyst, men var det en af de mindre venlige, blev den venlige kaldt ind og sat i line.
    Så enkelt var det!!
    Og det virker faktisk upåklageligt rigtigt mange steder i lille Danmark.


  • #22   23. okt 2009 Øh, Ja, Hanne Margrethe L

    Og hvalpe hører vel også pr. definition til blandt de venlige hunde og kan tillades at løbe frit?

    Og hundeskovene er nu ikke en ny opfindelse, selvom de er blevet mere talrige.
    Min pointe er, at den underforståede kommunikation der før var almindeligt kendt og respekteret nu er gået fløjten, og alle påberåber sig ret til at færdes, hvor som helst, med deres hunde udelukkende på egne præmisser.

    Skulle jeg, hvilket guderne forbyde, engang have behov for at benytte en hundeskov.
    Ville jeg forsøge at få indført en farvekode, hvormed man kunne kommunikere sin tilstedeværelse i skoven.
    Man skulle ved sin ankomst til skoven hænge f.eks. et tørklæde med sin hunds farvekode på lågen.
    Og man kunne selvfølgelig kun gå ind, hvis der ikke allerede hang noget i en farve der signalerede, at der var gæster der ikke ville kunne omgåes ens egen hund.
    Man kunne beslutte at rød betød stor uvenlig hund.
    Blå betød stor venlig hund.
    Gul betød lille uvenlig hund.
    Grøn betød lille venlig hund.
    Der kunne eventuelt være en begrænsning på, hvor længe man måtte opholde sig der f.eks. en time.
    På den måde ville alle hunde få en fair chance for at kunne bevæge sig frit uden at være i fare for at løbe ind i problemer.
    D.v.s. at ankommer man med en stor venlig hund og ser enten rød, grøn eller gul indikator, venter man selvfølgelig med at gå ind.


Kommentér på:
kalder i jeres hund til jer?

Annonce