{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Laila gøer og gøer og gøer.... {{forumTopicSubject}}

Jeg kan slet ikke holde det ud mere, syntes efterhånden jeg har prøvet alt. Aktivere hende, går med hende, leger/træner med hende! Prøver at stimulere hende på forskellige måder! Men hun gøer hver aften, af ganske enkelt ingenting! Når først hun går i gang kan vi ikke få det stoppet. Vi kan ikke distrahere hende med leg eller guffer, hun fortsætter bare så snart vi stopper! Jeg kan ikke slappe af i 5 minutter uden hun skal beskæftiges for ikke at gå ! Hun har seriøst gøet uafbrudt i snart 2 timer!
Jeg er bange for at hun stresser sig selv ( og at jeg kaster mig ud fra altanen)

Hun har ikke udsigt til at kunne se ud og hun må ikke længere være i haven alene, da hun står derude og galper hvis hun kan få lov!

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op! Jeg skal ringe til vores hundtræner/adfærdsbehandler i morgen. Jeg holder det ikke ud mere!

Gode råd? Hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Laila gøer og gøer og gøer....
  • #1   23. okt 2009 hun kan ikke være overstimuleret?

    Jeg kan ikke rigtig hjælpe til, hvordan man stopper det, ud over at man evet kan lave en overraskelses moment(har jeg set i diverse hundeprogrammer). Hvor du finder noget, der giver en høj lyd, som du bruger, når hun starter med at ´gø, det kan som regel distrahere. Men om det hjælper i dit tilfælde, ved jeg ikke.

    Men ja, en adfærdsbehandler kan være en god ide....


  • #2   23. okt 2009 Jeg har aldrig hørt om en overstimuleret hund. Kan du uddybe det lidt?
    Hun har bare SÅ meget krudt i måsen, så hvis jeg ikke laver nogle varierede øvelse og gåture og opgaver, jamen så laver hun ballade!


  • #3   23. okt 2009 det er lige som med børn, hvis de bliver overstimulerede, så bliver de også fuldkommen umulige.
    Nu ved jeg ikke hvor langt du går med hende, osv...? det er ikke vigtigt i sig selv at gå lange ture med hunden, på den måde giver du den bare bedre kondition, dva at den vil kræve mere og mere. Den skal have hjernegymnastik. altså f.eks spor eller hvor den skal finde godbidder i huset. samle sin mad op fra græsplænen osv .


  • #4   23. okt 2009 men hvad gør du så, når hun starter med at gø? og hvad gør hun, står hun bare foran jer og gøer..eller hvordan?

  • #5   23. okt 2009 I det der program der hedder "er det hunden eller mig" eller sådan noget lignende, der var der en hund med lignende problemer.
    Der tog de to store grydelåg (ikke af glas), og baldrede sammen når hunden gøede. Når den så stoppede pga. chokket, roste de den.
    Men kan se din hund er meget lille, måske den bliver enormt forskrækket hvis du gør sådan...? Så ved jeg ikke om det er så brugbart?
    Jeg ville i al fald tage den op med min træner smiley


  • #6   23. okt 2009 Line: lige nøjagtig, måske skal man bare finde noget, der passer lidt bedre til størrelsen:-) så den lille hund ikke får et hjertestop, men det skal være kraftigt nok til at man får en reaktion. det kunne også være en fløjte(den de bruger til fodbold kampe)

  • #7   23. okt 2009 Lykke det er netop ikke gåture for at blive "træt", det ved jeg godt at jeg aldrig får en pind ud af! Jeg går spor med hende.. hun har bold/ vase hun skal få sin mad ud af, jeg gemmer godbidder. Ligger godbidder i viskestykker og binder knude, træner med hende, lærer hende nye opgaver. Men altså i små doser, det er ikke sådan at jeg bombardere hende med ovenstående på en gang hele dagen!

    Jeg ved ikke hvad der sætter hende i gang! Altså det er jo svært at skulle forklare uden at skrive en roman! Men nedenunder hvor vi har køkken har vi en terrasse dør, der kan hun kigge ned i haven, så det er klart at ser hun en kat eller andet så starter hun. Men ovenpå, hvor vi befinder os om aftnen der kan hun ikke se ud og alligevel galper hun simplethen helt vanvittigt hele aftenen, med mindre jeg aktivere hende. Hun kan godt lige slappe af en halv times tid, men så pludselig så starter hun igen. Det er ikke engang fordi vi bor på en befærdet vej eller noget, her er dejlig stille. Hun gøer heller ikke om dagen når vi ikke er hjemme, der sover hun! Det er så underligt og møg irriterende! Mine nerver sidder simplethen uden på tøjet, jeg er ved at blive vanvittig!


  • #8   23. okt 2009 jeg ville prøve den med den høje lyd, for at se, om ikke det hjælper, og selvfølgelig rose hende, når hun så tier stille.
    Hunde gør som regel noget fordi de får noget ud af det, f.eks hvis hun mener at hun keder sig, så får hun jo jeres opmærksomhed ved at gø...det skal vendes..så det ikke kan betale sig at gø, for at få opmærksomhed...


  • #9   23. okt 2009 Jep det samme sagde vores hundetræner, så vi har prøvet at ignorere hende fuldstændig når hun gør det.. Men lige lidt hjælper det. Men jeg må prøve med lyden og have fat i hundetræneren i morgen eller mandag.. Men tak for hjælpen ellers smiley

    Fortsat god fredag aften, jeg vil se om ikke larme-trolden vil med i seng og falde lidt til ro!


  • #10   23. okt 2009 i lige måde...og held og lykke, for det må da være skrækkeligt at have sådan en hund:-)

  • #11   23. okt 2009 Har absolut ingen erfaring med gøende hunde, men ville bare ønske dig held og lykke... Håber du finder en løsning på problemet, for det må da være dybt frustrerende...

  • #12   24. okt 2009 Har set Victoria Stillwell lave en "larmer" af en øl-dåse som hun puttede nogle mønter i og tapede til foroven... Det var til en lille hund! Hun rystede den én gang hurtigt op-ned. når hunden var stille fik den klik + godbid (hvis i ikke bruger klikker kan i jo nøjes med ros og godbid)

    Håber i finder noget der virker! "ærgeligt" at det ikke er noget bestemt hun gøer af, så var det nok nemmere at afværge før hun begynder...


  • #13   24. okt 2009 Vi har en Finsk hyrde, som egentlig er gøende race, men vi tog det fra starten hvor han især gøede når vi var optaget af fx TV.
    Vi enten ignorerede ved helt at forlade rummet el vende ryg - vi brugte også at falde ned af stolen, hvis det lige passede ind....hér blev han så paf at han tav gg

    Indlæring af ikke-gøende adfærd tog ikke lang tid og han er en af de få hunde på vejen, der ikke gør af postbud, gæster mv.
    Hvis han vil i kontakt med os, mens vi er optagede så mimer han....ser virkeligt sødt ud - sidder vi med ryggen til, så kommer han og dutter os med snuden, hvis han vil os noget...kan ikke blive meget bedre ;o)


  • #14   24. okt 2009 Annelise Uhh jeg føler med dig, jeg har selv en af samme skuffe. Vi valgte lige netop en Berner i stedet for en ulvegrå schæfer, for at få en hund man kunne træne med og som også var rolig indenfor. Men ak vi har fået en hyperaktiv Berner som også gøer og gøer. Jeg brugte klikkeren og det har hjulpet....meeeen han er klog er han, så når jeg snakker i telefon ved han, at jeg er såbar og så starter gøerriet igen....pis. Det er ikke til at koncentrer sig når man skal stå og klikke og give godbidder og snakke og det har han fundet ud af. Så der havde han igen vundet og så måtte jeg igen ty til at smide foderpiller til ham når jeg snakker i telefon.
    Men her har jeg igen overliset ham ;o) Jeg har altid nogle kogte, små marvben i køleskabte, når jeg så har en længere telefon samtale får han en af dem INDEN han begynder og gø...jaja den kloge narre dem mindre kloge.
    Så det kan lykkedes og komme af med det gøeri tro mig og jeg føler med det for det er til at få spat af ;o) Held og lykke med det.


  • #15   24. okt 2009 da vi gik til hundetræning skulle vi lærer vores hunde at gø. træneren sagde at hvis vi lærte hunden at gø på kommando ville det være nemmere at lærer den ikke at gø. men hvad ved jeg, vi har ikke haft problemer med at de gøede for meget

Kommentér på:
Laila gøer og gøer og gøer....

Annonce