Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor ikke kamille te?
  • #1   24. okt 2009 Det er fordi, der er mikroskopiske pollenrester i teen, som bestemt ikke er godt på en hornhinde ;o)

Det kan ridse, og så står man med et værre problem, end man havde.

Kogt vand er bedre at bruge - eller saltvandsopløsning fra apoteket.

• #2   24. okt 2009 Det er vist noget med at der er pollen i.

• #3   24. okt 2009 Ja ok, det var så svar nok smiley :) : )

• #4   24. okt 2009 ;o)

• #6   24. okt 2009 Ja der er nok delte meninger om dette..

• #7   24. okt 2009 Ja der er desværre mange dyrlæger der anbefaler det.
    Det gjorde vores gamle dyrlæge også.

• #9   24. okt 2009 Jeg stopper med kamille te smiley øv hvor ser det ud.

• #10   24. okt 2009 Min dyrlæge bruger også kamillete

• #12   24. okt 2009 jeg bruger det også det virker også fint her, har snakket med 3 dyrelæger og alle synes det er det bedste man kan gøre lige så snart man opdager der er noget galt.

har læst fra flere herinde om det og har set billedet før og de 3 dyrelæger jeg har snakket med siger at det er meget sjældene tilfælde det sker hos. og i skal lige huske på, at hunde også kan reagere således på evt. øjn dråber/cremer fra dyrelægen.

• #13   24. okt 2009 Jeg vælger at gå med livrem og seler.

Når det er SJÆLDENT det sker, betyder det, at det sker for nogen - og det skal ikke være mig. Slet ikke, når der findes ligeså gode alternativer....

Jeg kan til nød gå med til at bruge det i nærheden af øjet, men dælme ikke i øjet.

• #14   24. okt 2009 Jeg tager en vat rondel og gør den fugtig i kamillete, og så lukker hunden øjet mens jeg køre den henover. smider den ud og tager en ny og gør det samme så det kommer ikke ind i øjet.

• #15   24. okt 2009 Man kan spørge sig selv, hvorfor man så bruger kamillen.

Ideen er jo, at man skal bruge den antiseptiske virkning til at slå betændelsen ned, men den er jo ikke udenpå øjet, men inden i... Hvordan giver brugen så mening?

• #16   24. okt 2009 Jaaaah, kamille er jo helbredne. Hvorfor er der nogle mennesker der bruger kamille rundt om øjnene ved øjenbetændelse???

Man kan jo f.eks ikke bruge sprit....

• #17   24. okt 2009 kender nok de første 6 dyrlæger som bruger det og anbefaler det også. hvis det bare er lidt øjensnask. og ikke alt for slemt.

• #19   24. okt 2009 Igler
    Åreladning
    Kokain
    grødomslag..

Et par af de ting, som læger tidligere har anbefalet, men som ikke nødvendigvis er hensigtsmæssige ;o)

Der er en lang tradition for at bruge kamillete til øjenbetændelse, men det betyder ikke, at det er det bedste at bruge.

For mig er det ligegyldigt, hvad andre vælger - jeg får det samme ud af kogt vand og uden nogen risiko, så jeg er jo helt på den sikre side ;o)

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #20   24. okt 2009 Prøv at putte lidt kamillethe i øjet, så har du en del af svaret.
    Det er ret ubehageligt!

• #21   24. okt 2009 Vores dyrlæger frarådet kamillete på det kraftigeste.. og anbefaler destillet (staves) vand, øjenrens eller saltvandsrens som apoteket også fører...
    Har haft 2 perserkatte med standard tårekanaler, og de blev vasket og grundigt aftørt i ovenstående... aldrig kamillete..

Min mor brugte det da hun havde fået øjenbetændelse, og hun endte med at gå med klap i 6 dage pga ridse og slør på yderlag/hornhinde..

• #22   24. okt 2009 Jeg har købt sådan nogle små øjenpipetter med saltvand, i matas til 43 kr. tror jeg for 20-30 stk.
    Mine hunde bader tit ved havet og får derved en masse skrammel i øjnene, (sand og lignende) så det er tit de får lidt røde øjne og opstart til betændelse.
    Jeg skyller så øjnene med de her dimser og det har aldrig udviklet sig videre efter jeg er begyndt på det.
    Og så synes jeg det er megarart at man altid har en klar når der er brug for det :o)

• #23   25. okt 2009 ja hvorfor bruger man ikke bare kogt vand hvis det virker?
    men de dyrelæger og læger jeg har haft har også altid anbefalet kamille the.
    tilmed så drikker min suki for det meste kamille the da hun har mega meget meget krut i røven og gør til at hun kan slappe mere af. (råd fra 3 forskellige dyrelæger)

• #24   25. okt 2009 Kamille indeholder et bakterie dræbende/ hæmmende stof. Det er derfor man bruger det ved infektioner.

Og ja selvfølgelig indeholder det pollen, det er jo lavet at blomster. Men vores hunde får jo alligevel altid polen i øjnene.

Kommentér på:
Hvorfor ikke kamille te?

Annonce