{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.632 visninger | Oprettet:

stamtavle hvordan? {{forumTopicSubject}}

Jeg for min nye Samojede hvalp her om 1 uges tid.

Begge forældrene er der stamtavle på, men ikke poå deres hvalpe..

HVis jeg nu bestemmer mig for at få stamtavle på min hun på et tidspunkt, kan det så overhovedt lade sig gøre, og i sår fald hvordan og hvorledes.

Har tænkt mig at spørge om jeg ikke må få en kopi med af forældrernes stamtavle, ved ikke om det ville gøre det nemmere, men var bar en ide hehe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stamtavle hvordan?
  • #1   28. okt 2009 Nej det er løb er kørt. Enten har den tavle fra spæd, eller også har den ikke. Men er det opdrætter der ikke har "gidet" at sørge for det eller?

• #2   28. okt 2009 Det kan ikke lade sig gøre. Der skal stamtavle på alle hvalpe på 1 gang, og det er opdrætter der skal gøre det. Hvalpene er solgt uden stamtavle, og det er der desværre ikke noget at gøre ved..

• #3   28. okt 2009 Opdrætter melder de fødte hvalpe til sit stambogsregister og så kommer der stambog på dem. Fra dag 1.
    Melder de ikke hvalpne født, får de ingen bog, og penge opgives ikke.
    Altså du kan ikke få bog på dem.

• #4   28. okt 2009 Nej, det kan du ikke. Forældrene skal være avlsgodkendt inden parringen, og derefter skal hele kuldet stambogsføres. Det kan ikke gøres efterfølgende.

• #5   28. okt 2009 Nårh okey, øv bøv

efter havd jeg lige kunne forstå på dem er det noget med de ikek ville bruge deres hunde til at gå på udstilinger med osv

• #6   28. okt 2009 Hmm nej en dårlig undskyldning fra opdrætterens side af for Hvis det er DKK forældre kræver det kun (hvis ens hunde er helt i orden) en enkelt udstilling. Så det synes jeg er en rigtig dårlig undskyldning, og så tænker man jo om det er fordi DKK ikke vil avlsgodkende dem.. hmm?

• #7   28. okt 2009 okey, det må jeg lige høre dem ad... jeg ved de er hofte fotograferet, og der er begge i en A katagori.
    Men det vil sige at begge forældr kan godt mvære med stamtavle, men så bar ikke godkendte til at avle på? Så altså stamtavlen er god nok hehe

• #8   28. okt 2009 Det er altså ikke alle racer der har krav om HD, øjenlysning og meget andet. Vi har ingen krav for gårdhundene, og oplever heller ikke at det er et problem.

• #9   28. okt 2009 De må bare ikke ha underbid.

• #11   28. okt 2009 Jeg føjer lige et spørgsmål til tråden .. smiley
    Er det ikke problematisk hvis en reg. opdrætter i f.eks DKK avler uden tavle? Jeg mener er der ikke nogen restriktioner for hvor mange u. tavle en reg. opdrætter må lave?

• #12   28. okt 2009 MAN> Det må man slet ikke - så, at sende dokumantation til dkk, så sender de en reprimande til opdrætteren, eller hvis denne ikke er samarbejdsvillig et "tak for denne gang".
    Selvføglelig forudsat det ikke er et ups, hvor opdrætteren selv har meddelt dem om uheldet og sælger hvalpene til kostpris.

• #13   28. okt 2009 Iben: nej, jeg mener heller ikke det nødvendigvis er tilfældet i den konkrete sag. Jeg har bare set en sted at en reg. opdrætter har hvalpe til salg både med og uden tavle - deraf mit spørgsmål smiley

Ginne *: tak for info smiley

• #14   28. okt 2009 Iben: ja ikke? Og når det så er "ens egen race" kan man jo godt ærge sig lidt når man nu synes de fortjener tavle :S

• #15   28. okt 2009 Når du allerede nu gør dig overvejelser mht. stambog
    - hvorfor køber du så en hvalp uden stambog ?
    Vil du ikke komme til at fortryde, at du ikke har stambog på din hund ?

• #16   28. okt 2009 Som skrevet i spørgsmålet, var det ikke et spørgsmål om at jeg ville have en hund med stamtavle, men blot et spørgsmål om det kunne lade sig gøre og få stamtavle på hunden på et tidspunkt hvis man skulle få lyst til det, når begge forældre er med stamtavle.

• #17   28. okt 2009 Umuli A

Okey det lyder næsten so mig, har lige fået min hvalp aflivet for 3 uger siden, den havde Hd i så svær en grad det ikke kunne indelles i kategori. han nåede og blive 6mrd og 3 dage:(

Også derfor at jeg har sikret mig at begge forældre er Hd fotograferet osv osv og mie forældre har købt hvalp samme sted. så er helt helt tryk ved at købe min hvalp der.

• #19   28. okt 2009 Problemet med HD er bare at selv om begge forældre har A-hofter kan de stadig godt lave et helt kuld med HD. Denne sygdom kan nemlig springe flere led over. Så egentlig er du ikke stillet specielt meget bedre end hvis du købte hvalp efter forældre der ikke er tjekket.

• #21   28. okt 2009 Iben, det var bare for at fortælle at der er forskellige krav fra race til race. Det handler vel om den enkelte races sygdomsmønster.

• #22   28. okt 2009 MAN - helt enig. Kunne du tænkes at du ville skrive mig en pb om hvalpene uden bog?

• #24   28. okt 2009 Nu skriver du øv bøv -hvis du vil have en hund med stamtavle, hvorfor køber du så ikke sådan en? Andet er da dumt.

Når du vælger at købe uden tavle, så har du samtidig fravalgt de fordele stamtavlen kan give og de ting som en tavle giver adgang til. Hvis du mener disse fordele er unødvendige, kan du jo fint købe uden tavle. Hvis ikke, så må du købe med tavle.

Kommentér på:
stamtavle hvordan?

Annonce