747 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

BARF BARF

Jeg ville bare høre om der er nogle som har vært i Århus til det der barf konsultation med jeres hund?
og hvad i syntes om det, og om det er pengene værd, for jeg kunne godt tænke mig at barfe Faith, men jeg er i tvivl om rigtig mange ting.. så ville høre jeres mening hvis nogle skulle ha vært der. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BARF
  • #1   28. okt 2009 Vi har været til det, da vi fik konstateret allergi hos den ene af vores hunde...

Vi var enige om, at det var sidste chance for hende, inden aflivning, fordi hun blev sur og utilregnelig. Så vi blev kastet hovedkulds ud i projektet... ;o)

Efter at have læst en masse og besøgt en masse hjemmesider, valgte vi, for at have noget vejledning på, at betale for konsultationen.

Nogle sige, at man lige så godt kan få vejledningen gratis andre steder, men vi var glade for det. Og det har reddet livet på vores (igen) dejlige hund.

Men er din hund syg? For ellers er jeg da sikker på, at Christa som har butikken i Århus, gerne vil vejlede dig og lave madplan uden konsultation.
    Det var kun fordi vi havde en syg hund, at hun sendte os videre....

Og det er da 800,- sparet.... ;o)

• #3   28. okt 2009 Jeg har fået super vejledning gratis og har spurgt meget i BARF gruppen, det er i mine øjne lige så godt eller bedre:o)

• #4   28. okt 2009 Okay, jamen, så prøver jeg det. smiley tak for hjælpen..

• #5   28. okt 2009 Hvis din hund fungerer fint på nuværende foder, er der ingen grund til at skifte.
    Udsagn fra dyrlæge.

• #6   28. okt 2009 Doggymon,
    Vil jeg ikke helt gi dig ret i.... Barf er bare bedre:o)

• #7   28. okt 2009 Jeg ville også forhøre mig hos erfarne råfodrere om, hvordan de havde succes med et foderskift til råt :o)

Der er mange penge at spare - og er hunden ikke syg, så burde en konsultation ikke være nødvendig. Og er hunden syg, så er det ikke en kostvejleder, man skal konsultere, men en dyrlæge :o)

Fru Robbie - Barf er bedre for nogen, ikke for alle. På den måde adskiller det sig ikke fra alle de andre fodertilbud til hunde.

• #8   28. okt 2009 Bare bedre end hvad?
    Useriøst udsagn.

• #9   28. okt 2009 Doggymom,
    Ja min den ene hund fungerede godt på RC, og har altid gjort det... Så jeg kunne ha blevet ved med at fodre ham med det....

Men må da indrømme at kan mine hunde begge fungere på barf(hvilket ser sådan ud) så vil jeg da KLART foretrække det da det er meget bedre for hunden da det er den naturlige vare. I stedet for en gang varmebehandlet tørfodet. Så hvis en hund fungere godt på Barf hvorfor så ikke gøre det for hunden???

Det er da lige så useriøst at sige ,hvorfor ikke bare lade hunden blive på tørfoder, hvis den fungere godt på det, hvis hun har interesse i at gøre noget(der i mine øjne) er bedre for sin hund hvorfor skulle hun så blive ved med at fodre med tørfoder???

Jeg har prøvet alverdens foder til min den mindste som konstant har haft halv dårlig mave og ikke optaget maden særlig godt.... Efter jeg er skiftet til barf er han blevet en hel anden hund, han har meget mindre afføring, hans pels er blevet bedre, hans kløer er blevet stærkere, hans dårlige ånde er forsvundet, kan se han ikke så let danner tandsten, det plak der kommer er væk efter en tyggen ben(og jeg har chihuahua som har let til tandsten)... Før skulle jeg børste tænder hver dag og han dannede stadig tandsten... Nu ser det ud til jeg kan gøre det hver 3 dag( det vil tiden vise)...Synes ikke der skal meget fantasi til at forestille mig hvor stærke knogler han måske endda er ved at få...

Der er sket de samme ændringer med den ældste, jeg synes han fungerede godt dengang, men kan jo se han fungere ENDNU bedre nu...Min den ældste har haft problemer med at han tog på efter en kastration og trods han fik foder til kastreret hanner tabte han sig ikke selvom jeg gav ham det mindste jeg kunne... På barf har han tabt sig helt naturligt...

Et andet plus er at hundene synes det er super lækkert..

Jeg har altid troet tørfoder var det rigtige.. Men er blevet klogere... ved godt ikke alle hunde fungere på det.. Og efter min overbevisning er det fordi vi mennesker har fodret med tørfoder så mange år...

Jeg har prøvet at overbevise min mor om i tidernes morgen at tørfoder VAR det rigtige... Men de har altid fodret med kød og grønsager og lidt tørfoder i ny og næ... Og ja jeg har jo måtte sande at trods min mors hund er 9år har hun aldrig været syg på nogen måde, og tråds hun er en westie som til tider kan være plaget af allergi(hvilket hendes halvbror faktisk var og måtte aflives, de nåede aldrig at prøve barf) så har hun aldrig haft noget der lignede..

Min venindes Rotte har været plaget af allergi, havde sår og betændte bylder i hovedet, efter en uge på barf gik det væk, trods andre behandlinger hos dyrlægen....

Jeg nægter at tro alt det her er tilfælde....

I mine øjne er råt kød og ben bare bedre for hundene og ville ønske jeg havde fundet ud af det noget før... De hunde jeg måtte få i fremtiden vil også komme på barf.....

Jeg vil sige at produkter som Acana synes godt om da deres produkter er fri for kornprodukter... Og skal jeg nogenside tilbage på tørfoder(hvilket jeg virkelig aldrig håber) så bliver det Acana eller evt Ziwi Peak....

Folk må helt sikkert selv vælge hvad de fodre med og dømmer ikke mennesker... Men jeg vil gøre mit for at åbne øjnene på folk fordi jeg virkelig mener er BARF er noget af det bedste man kan gøre for sin hund:o)..

• #10   29. okt 2009 ---da det er meget bedre for hunden da det er den naturlige vare--
    Ikke nødvendigvis. Ikke alle hundeejere kan vide om hunden får de nødvenddige vitaminer, mineraler osv. der skal til. Og nej, man behøver ikke skifte, hvis hunden fungerer på det foder den får pt.
    Lige nu er barf en trend, om 2 år kommer noget andet.

• #11   29. okt 2009 Jeg undersøgt barf i omkring 1 år inden jeg gik igang og det jeg var usikker på får jeg svar på enten i barf gruppen herinde eller hos min forhandler som tog sig mere end god tid første gang jeg kom, så for mig var det ikke nødvendigt, men hvis det vil gøre dig mere tryg ved at starte op burde du da få en konsultation:)

Doggymom. Ikke for noget, men hun laver denne tråd om barf og konsultationer, hvorfor begynder du så at snakke tørkost, det har ligesom ikke noget med emnet at gøre?
    Du burde iøvrigt læse mere om barf hvis du så gerne vil udtale dig om det, for det lader ikke til du har ret meget viden om emnet.

• #13   29. okt 2009 Jeg kan ikke forstå, hvorfor det skal blive en kamp om, hvad der er bedst?

Der er ingenting der er bedst for alle. For den enkelte hund kan det være bedst at være på råt eller bedst at være på tørt.

Ikke al råfodring er hensigtmæssig og ikke al tørkost er hensigtsmæssig.

• #15   29. okt 2009 Daisie - jeg kunne måske have lavet en henvisning til Fru Robbie's indlæg - min kommentar kommer ud fra sætninger som denne:

"I mine øjne er råt kød og ben bare bedre for hundene og ville ønske jeg havde fundet ud af det noget før"

• #17   29. okt 2009 Daisie - jeg kan ikke være sikker på, hvad Fru Robbie mener, men jeg synes da, at udsagnet: Barf er bare bedre lyder til at være generelt. Og udsagn om, at grunden til, at ikke alle hunden tåler det rå er fordi, der har været brugt tørfoder for længe synes jeg også går i den retning.

Men dette skal ikke være en strid på ord.

Lad mig omformulere:
    Jeg synes det er ærgerligt, når det kan se ud som om, det er en kamp om, hvad der er bedst.

• #19   29. okt 2009 CH,
    Jeg skriver jo netop at i mine øjne er Barf det bedste og at jeg ikke dømmer folk efter hvad de gør men at jeg vil gøre mit for at åbne folks øjne for hvor godt barf er...

Siger bla også at Acanas produkter ser jeg som gode fordi der ikke er kornprodukter i og det er da et skridt i den rigtige retning:o)

Doggymom,
    Hmmm jeg ser det ikke som en trend, jeg tror derimod der bliver flere og flere der gør det i fremtiden:o)

• #20   29. okt 2009 Fru Robbie - så har jeg læst dine indlæg korrekt.

Kommentér på:
BARF

Annonce