3.311 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hund på banegården (Odense) ? Hund på banegården (Odense) ?

Hej !

Jeg skal med toget i morgen, og har snakket med dsb ang om der må være hunde på selve banegårdscenteret i odense, det må der åbenbart ikke.

Så spørgsmålet er hvad gør man så ?

Skal man bare se stort på reglerne og tage hunden med alligevel, eller hvad gør i andre?

Jeg bryder mig ikke om at skulle binde hunden forneden for at selv gå på og købe billet, fordi så ved jeg der ingen hund er når jeg kommer ned igen.

På forhånd tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund på banegården (Odense) ?
  • #1   29. okt 2009 Jeg må hellere lige tilføje det ikke er en taskehund jeg har smiley

• #2   29. okt 2009 Kan du ikke købe biletten på nettet? Så skal du ikke bruge så meget tid på selve banegården.
    Iøvrigt er det da sært at der ikke må være hunde der...!

• #3   29. okt 2009 Købe billetten dagen forinden. Jeg binder ikke min hund foran noget som helst...

• #5   29. okt 2009 Hvis den hund skal i en taske så redder jeg mig en rygskade smiley

Jeg kan desværre ikke købe billet dagen inden da jeg skal have lavet et kort, andre forslag ?

Eller skal man bare tage den balle det giver at tage hunden med op.

• #7   29. okt 2009 Hvis jeg var dig ville jeg bare tage hunden med, der er jo ingen steder der står de ikke må komme med ind. mine har både været med i Ålborg, Randers og København, og den ene var en Bernersennen og jeg haer på intet tidspunkt haft problemer med det. du må selvfølgelig ikke gå i butikker med madvarer men ellers må man gerne gå ind.

• #9   29. okt 2009 En førerhund falder ind under noget andet, det er som sådan ikke en hund.

Mon man skulle finde et par solbriller og en lang stok smiley

• #11   29. okt 2009 Har du ikke en der kan gå med og holde hunden mens du køber billet?

• #12   29. okt 2009 Daisie med Fister & Møv. Jeg har haft ringet til deres kundeservice for at spørge, de sagde ingen hunde på selve banegårdscenteret, men jeg kan nu heller ikke se problemet i man tager hunden med ind for at købe en billet og så går ned igen.

I Odense er er det "stisystem" der fører under selve banegårdscenteret ud til sporene, det er nok der man skal holde sig hvis man har hund med.

Men må tage ballen hvis det bliver nødvendigt i morgen, ikke andet og gøre, fordi jeg efterlader ikke min hund !

• #13   29. okt 2009 Anita Æ, Nej, jeg er solo, ellers havde det været nemt, men det er kun mig og hunden der skal afsted.

• #15   29. okt 2009 Daisie med Fister & Møv. Nemlig, så jeg må bare tage hunden med oven på, så må de skælde mig ud for det, men jeg ser ikke lige andre muligheder. smiley

• #17   29. okt 2009 Jeg har taget Zuco med i dsbs billetsalg flere gange og til hæveautomaten i banegårdscentret. Hvis jeg skal have lavet min billet om i sidste øjeblik eller bare have pladsreservation lige før afgang (som man skal med store hunde) er min eneste mulighed at købe billeter fysisk i billetsalget, og da har jeg fået at vide, at jeg godt må tage hunden med indenfor, da man gerne må, så længe man har et ærinde eller bare skal igennem centret. Desuden kunne jeg aldrig finde på at binde ham udenfor så langt væk, at jeg ikke kan se ham og uden at vide hvor lang kø der er og hvor lang tid det tager.

• #18   29. okt 2009 Min hund er i teorien en taskehund og sidder i tasken, når vi er i toget, men udenfor toget, synes jeg ikke det er sjovt at bære ham for længe. Da jeg boede i Odense, tog jeg tit toget og havde ham med oppe i billetsalget på gå-ben (hans gå-ben, vel at mærke). Jeg har fået noget at vide én gang og det var i kiosken (han sad udenfor i sin taske), hvor pigen bag kassen gjorde mig opmærksom på, at han ikke måtte være der, men det var det.

Jeg ville bare tage ham med op og sige pænt undskyld, hvis der kommer en og siger noget.

Odense er vist i øvrigt en af de eneste banegårde, hvor hunde er forbudt og de skilter ret tydeligt med det.

• #19   29. okt 2009 De kommer til at finde sig i det, jeg har ikke andre muligheder, og det tager max 10 min at få overstået, så er jeg ude igen.

Ingen ved deres fulde fem efterlader sin hund et sted hvor man ikke kan holde øje med den, og slet ikke et sted som en banegård.

Jeg skal somsagt have lavet et kort, så kan ikke bruge en billetautomat, hvis det da bare var så nemt.

Men jeg må indrømme jeg kan ikke se forskellen på om man har en taske hund med, eller en lidt større hund, en hund er en hund.

Jeg nægter pure at at bære rundt på min hund, for det første vejer hun nok 35 kg, for det andet har hun 4 ben ! smiley

• #21   29. okt 2009 Tag fynbus til nærmeste station eller find en der evt kan køre dig til nærmeste station.

Har tit selv skulle med tog fra odense med hund, men ja vi må ikke være i selve hovedbygningen med hunde, vi blev smidt ud af vagterne som vrimler der inde.

Hvis du skal til sjæland så tag til nyborg, der må du gerne have hund med ind og købe billet.

• #23   29. okt 2009 Søren: Der er mange skilte :o/

Det er desuden ikke DSB's center og der er indgang til stationen udenom centret, så ingen undskyldning, desværre. At billetkontoret ligger i centeret er der heller ikke noget forkert i - man skal kunne købe billet på stationen og det kan man godt uden at gå i centret, da der er automater på selve stationen.

Så alt i alt træls at man ikke kan have hunde med, men 100% ens eget problem.

• #24   30. okt 2009 Vores hund har tit været med inde på stationen. Der er endda en krog til at binde den på, så man kan holde øje med den inde fra butikken smiley

• #25   30. okt 2009 Jeg har fundet på en anden løsning, jeg synes satme bare det er grumt at man er nødt til at ringe efter en ven til at komme og holde øje med hunden.

Men ok, sådan må det jo være, jeg synes dog reglerne skal være ens for alle så, men den opfattelse deler de færreste.

Hvis der er hunde forbudt, så gælder det også hunde i en taske, det er stadigt en hund, ellers skal jeg da finde en kæmpe sportstaske og tage min hund med, så gælder reglerne jo åbenbart ikke smiley

• #27   1. nov 2009 Søren *JA til mundkurv - JA til ansvar* Antimafia* ., Næh, men regler skal være ens for alle, en hund er en hund, at jeg så taber en hel del i den anseelse rager mig godt nok en fjer.

Bare fordi en hund er i en taske, så er det stadigt en hund, og der kan stadigt flyve hår osv fra den ind i butikker.

At du ikke er enig, tja, det er ikke min skyld, jeg kan kun sige, synd for dig ! smiley

Kommentér på:
Hund på banegården (Odense) ?

Annonce