{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.077 visninger | Oprettet:

Vægttab ved ældre hund - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Vores schæffer hund Sisse (tæve) som nu er 12½ er begyndt at tabe sig rigtig meget lige pludselig og har mistet appetiten :(!

Vi har prøvet alt for at gøre hendes mad indbydende så hun kan få taget på, men det er sjældent hun spiser op!

er bange for hvis hun ikke snart begynder at tage på vil det ende med vi skal ta en beslutning som vi ikke vil..

hun er frisk og vågen a en så gammel hund, aktiv og legesyg.. godtnok døv men det jo alderen..

nogen der har gode "opskrifter" som vil være lækkert for en ældre hund som ikke gider sin mad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægttab ved ældre hund - HJÆLP!
  • #1   2. nov 2009 Hvilket foder får hun?? Det kan være tandproblemer eller en sygdom der gør at hun har mistet appetitten.

• #2   2. nov 2009 jamen vi går ikke op i royal canien (staves?) som mange gør, vi køber hunde tørkost som vi lige løber på.. men det gider hun ikke mere så får hun hunde snask (kødboller) som vi moser med rugbrød.. det dur nogle dage..

men tror somen ikke der er andet galt end alderen?

hun får en sprøjte ved dyrlægen hver 3 eller 5 måned for at hun ikke kommer i løbetid mere, for hendes løbetid varede altid min 2 måneder og hun blev meget træt og svækket så nu har hun det meget bedre!

derfor forstår jeg ikke hvordan hun ikke spiser når hun ellers er frisk, glad og aktiv?

• #3   2. nov 2009 Jeg ville få taget nogle blodprøver hos dyrlægen for at tjekke lever og nyretal. Jeg havde en golden, som heller ikek ville spise. Han havde leukæmi...... Ikke for at skræmme dig, men for at fortælle vigtigheden af at komme til dyrlægen hurtigst muligt....... OG få tjekket temperatur på hende.

• #4   2. nov 2009 ville ikke komme bag på mig hvis en på hendes alder begyndte at gå den vej! jeg er så småt begyndt at få mine forældre til at se at måske hun sku aflives..

12½ år er over den gennemsnitlige alder for en schæfer og vil da hellere have hun skal ha fred mens hun er frisk og glad end hvis hun skulle være syg..

men jeg støtter op om en blodprøve, men mine forældre er lidt nærrige, de er a den generation hvor de mest tænker det går nok..

• #5   2. nov 2009 Jeg har Blackie på 14 år. Han blev opereret for 6000,- i sidste uge. Har man et dyr, har man pligt til at sørge for at dyret har det godt og ellers må man aflive.

Det må du gerne hilse dine forældre og sige.

• #6   2. nov 2009 ja det rigtig nok! nogle kan man bar ikke lære det, men de har da fået hende i behandling med den sindsyge løbetids periode.. mon ikke de vil offre en lille blodprøve?

• #7   2. nov 2009 Der kan være mange årsager. Hun kan også have orm - det får dem også ofte til at gå fra kosten, fordi de alligevel ikke får ret meget næring ud af den.

Der kan også være noget som forårsager en hævelse af nogle af hendes organer, som så trykker på mavesækken, og giver mindre plads. Så giver de andre ret i, at hun bør undersøges af dyrlægen.

• #8   2. nov 2009 Det er meget vigtigt at hun får et ordentligt foder der er tilpasset den ældre hund. Hjemmelavet snask og billig dåsemad er langt fra godt for hende. Men ja jeg synes du skal råde dine forældre til at få hende undersøgt ved dyrlægen, evt printe vores kommentare og vise dem.

Kommentér på:
Vægttab ved ældre hund - HJÆLP!

Annonce