Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den grimmeste hund
  • #1   2. nov 2009 Det var da et mærkeligt indlæg?
    - ingen hunde er da grimme.

• #2   2. nov 2009 Stine - jo, det er jo en smagssag.. og er da ikke være end "hvad er din yndlingsrace"

• #3   2. nov 2009
    Stine + Pax smiley (UDFORDRINGER SØGES) '
    Det er jo ikke ondt ment...
    Kun som lidt sjov og for at se hvilken smag folk har

• #4   2. nov 2009 jeg synes det er yderst krænkende, og mener at dette indlæg er enormt upassende smiley

• #5   2. nov 2009 Jeg synes virkelig ikke der er nogen hunde der er grimme:-) de er alle sammen nuser-puser-duser-nuller-buller-dejlige alle sammen:-)

• #6   2. nov 2009
    Stine + Pax smiley (UDFORDRINGER SØGES) '
    OMG Så hop ud af tråden

• #7   2. nov 2009 Line H: HAHA;o)

• #8   2. nov 2009 Henriette & Michelle J ; Ikke min skyld at du ikke kan ta' kritik smiley
    - alle har jo deres meninger smiley

Hvis vi alle var enige, ville verden godt nok være et kedeligt sted at være smiley

• #9   2. nov 2009 Cairn Terrier
    Dværgpinscher
    Labrador

Er nogle af de racer jeg synes er mindre attraktive

• #10   2. nov 2009 Kan kke se hvorfor det er mere krænkende, end alle de utallige emner om hvilke racer der er folks ynglings..

Hmm, er ude i noget Chinese Crested, noget ruhåret stor hønsehund eller sådan noget der.. Og old english sheep dog, tror jeg.
    Hehe.

• #11   2. nov 2009 Ceteris Paribus - FriggFoto . ; flot skrevet, hatten af for dig :o)

• #12   2. nov 2009
    Ceteris Paribus - FriggFoto .
    Uha ja, det er forfærdeligt , det er jo dyreplageri
    Så et program fra BBC, så makabert

• #13   2. nov 2009 Jeg synes ikke nogen hunde er descideret grimme, hvis man tager racen som helhed, men Skal jeg nævne nogen må det blive:

Ruhåret hønsehund, Spinone og andre ruhårede af den type jagthunde, samt Mexikansk hårløs (synes til gengæld at Chinese Crested er smukke)

• #14   2. nov 2009 Puli.
    Lhasa Apso.
    Mexicansk Hårløs.

• #16   2. nov 2009 tjae... tror nu også jeg var blevet lidt øv hvis du havde skrevet mops...

Ved ikke om jeg ville sige at nogles hunde var direkte Grimme-.. u charmerende måkse meeen...

Zoe er nok ikke ligeså smuk som en fuldvoksen Golden men hun har ligeså meget charme

• #17   2. nov 2009 Ahhh stine - har du ikke fået lige lovlig små sko på ???

Men jeg synes nu også alle hunde er dejlige - nogle mindre kønne end andre, men alle vidunderlige væsner !

• #18   2. nov 2009 By Frey - With Love !

LOVE den sætning der - Zoe er nok ikke ligeså smuk som en fuldvoksen Golden men hun har ligeså meget charme

smiley

• #19   2. nov 2009 Men må sige din zoe er super dejlig og ikke til at stå for smiley

• #20   2. nov 2009 Ja det er jo heldigvis sådan med skønhed, at det er med helt forskellige øjne vi ser. Hvor ville det ellers være kedeligt ikk?

• #22   2. nov 2009 Min race er blevet nævnt og jeg kunne da ikke være mere ligeglad..... Jeg tænker bare at så har de ikke mødt MINE hunde, for så ville de have ELSKET racen......*GGGGGGG*

• #23   2. nov 2009 Mette .
    Min gamle gravhund var der også mange der syntes var grim, jeg syntes jo han var smuk...

• #24   2. nov 2009 Ej okey folk (;

man kan da ikke sige at AALLE racer er lige kønne ! (; heeh smiley .

jeg ved det ikk ( : jeg har selv en chnise-crested, og de er ikke special kønne, eller tiltrækkene når de bliver gammle/ældre (; hehe smiley
    men det er jo heller ik det der tæller :b

• #25   2. nov 2009 Min race er da også blevet nævnt op til flere gange - kunne ikke være mere kold *GG*
    Så længe jeg synes den er køn.

Vi har forskellig smag og jeg synes det er morsomt at høre hvad andre ser som smukt og "grimt"

• #26   2. nov 2009 Mette... Præcis... Sådan ville jeg også have det.. Folk må da syntes lige hvad de vil om den race jeg har, JEG SYNTES DET ER EN DEJLIG RACE... Derfor jeg har den...

Jeg syntes en engelsk bulldog er rigtig grim..... Men den har bare en charme der overskrider det grimme, og gør den kær. hehe. Var det til at forstå smiley

• #27   2. nov 2009 Hunde jeg synes er grimme:

Mops
    Puddel
    Schnauzer
    Shih tzu
    Skotter
    chihuahua
    boxer
    welsh corgi

• #28   2. nov 2009 Selvom jeg nævner nogle racer, som jeg ikke ligefrem synes er smukke, kan de jo godt være fascinerende. F.eks. er det jo flot at se en veltrænet jagthund på arbejde, selvom jeg synes hunden i sig selv ikke er ret pæn.

En Engelsk bulldog er jo heller ikke ligefrem en flot hund, men den er charmerende, fordi den ser så "forkert" og lidt kluntet ud. Hvis jeg havde sådan en, ville jeg da selv sige: Den er så grim at man ikke kan lade være med at holde af den ;o))

• #29   2. nov 2009 Ih jeg synes altså alle hunde er lækre på den ene eller anden måde... smiley tutte-nuttede alle sammen!

• #30   2. nov 2009 Hahah hvor er det morsomt at folk kan blive krænket og stødt over sådan en tråd... hvis folk synes min lille "old engelske hunde-pølse" er grim.. jamen så kunne det da ikke rage mig mindre! han er jo mega super smuk og lækker i mine øjne smiley

Kommer til at tænke på hvad min familie efterhånden har omtalt min hund som.. "fede buuldozer" - "han skulle have heddet OMMER, istedet for Hummer" - "osv osv... er glad for... eller... min familie er nok glad for jeg ikke er så nærtagende..*g*

• #31   2. nov 2009 Jeg synes da heller ikke Labrador er dicideret grim. Mere kedelig. Jo nogle af de der "Labrador" uden tavler er altså virkelig grimme.
    Men kan ikke rigtig finde på andre racer. For så skal vi ud i noget utrimmet pudel, klippet shih tzu og utrimmet Chinese Crested. 3 racer jeg elsker - men kun når de er holdt pænt :o)

• #32   2. nov 2009 Tinna:

Lab? Kedelig??........ Så har du ikke mødt Kaido.......*GGGGGGG*

• #33   2. nov 2009 Jeg ved godt, at jeg har nogle racer, som nogle folk finder både grimme, handicappede og misdannede, men personligt synes jeg ikke, at der findes noget smukkere - sådan er vi jo så forskellige smiley

Jeg synes heller ikke, at der er nogle hunde som er decideret grimme, men er heller ikke så vild med schnauzere, rughårede foxterriere og hårløse hunde. Derudover synes jeg, at puddelhunde som bliver barberet ser mærkværdige ud og jeg synes, at den Afghanske mynde ser uhyggelig ud smiley

• #34   2. nov 2009 Og hvis jeg skal være helt ærlig.. så synes jeg mopsen er vildt grim...MEN hvis jeg nogensinde skal have en anden hund, så skal det være sådan en... synes simpelthen de er sååå søde... selvom jeg også synes den er mega grim.. smiley så selvom man synes en hund er grim, betyder det jo ikke, at man ikke ville røre den med en ildtang.. smiley

• #35   2. nov 2009 tænk at "tude" over det?? :S

Altså jeg støder næsten dagligt på hadeindlæg om min race, det kan man self bliv trist over, for nogle af dem aner ikke hvad de taler om og nogle har end ikke oplevet racen..

men hvis de siger de synes hun er grim, jamen fair nok, det synes vi ikke og vi holder meget af hende..

Alle har forskellig smag og det skal de have lov til.

• #36   2. nov 2009 Mette: Hehe jeg er sikker på at hun er sød og dejlig - men hendes udseende tiltaler mig ikke.
    Har mødt de sødeste Labradors med det bedste sind - men gud hvor ser de bare ens ud.

• #37   2. nov 2009 Synes labben er en af de smukkeste hunde smiley

• #38   2. nov 2009 Men skal vi kåre en af de grimmeste hunde i DK, skal det nok være en hvalp efter Lilly. Hun er så grim at hun er mega nuttet og jeg ville ønske hun var min *GG*
    Desværre er hun en blanding og høre ikke under grimme racehunde.

• #39   2. nov 2009 Puha, var bange for at min tråd ville ende som en hadetråd...
    Sjovt at høre jeres meninger

• #40   2. nov 2009 Hvis jeg skulle blive stødt hvergang nogen siger, at en bullterrier er grim, så kunne jeg ikke lave andet *GG*

Hmm..
    Tror jeg er ude i noget
    Mexikansk hårløs
    Afgansk mynde (som jeg ellers syns var super smukke da jeg var yngre, men man ændrer jo smag hele sit liv)
    Engelsk Bulldog (De er så grimme at de er smukke)

• #41   2. nov 2009 Jeg synes ikke nogen hunde ser ens ud - jo på afstand, men når man møder deres personligehed - ligner de slet ikke hinanden !

• #42   2. nov 2009 Tinna - Lilly har tilgængæld også lavet en af verden smukkeste... nemlig sally søko... er stadig ikke kommet over hende... hun lever dybt i mit hjerte.. *ggg*

• #43   2. nov 2009 jamen altså - bliver sku ikke stødt -

I skulle høre Anja og Rotterne herinde fra når vi er til hundeleg - nøøøøj hvor de griner af Zoe smiley hun er altså også lidt malplaceret imellem rottweilere og en amstaff smiley

• #44   2. nov 2009 griner højt... der skal ikke meget til og tænde nogle....kan det være mere useriøst...... de tre mindst kønne set med mine øjne er chihuahua, franske buldogs og sidst men ikke mindst amerikanske buldogs

• #46   2. nov 2009
    Danielle - Hvil i fred Hemingway< 3
    Uha, jeres Hemingway var så smuk, håber i finder en værdig afløser. Uden at kende jer har jeg faktisk fældet en tåre over hans skæbne

• #47   2. nov 2009 - Maria -: Må indrømme at Maggie slår Sally ud over alle grænser. Sally er faktisk røget på internat og står der nu og søger nyt hjem. Det er lidt trist.

• #48   2. nov 2009 Tinna - ej det er fandeme løgn!?!?! ej undskyld mit sprog... men.... ej... ihhh.....!!! hvorfor dog det??? er hun ikke stadig her på HG??

• #49   2. nov 2009 Hmmmmm, godt spørgsmål, eller hunde er søde, men udseens mæssigt er jeg ikke så vilde med.

Chinese Crested: Kender en han er vildt charmerende, men bryder mig ikke om mangel på pels hehe.

Fransk Bulldog: Jo de er da søde helt sikkert, men er ikke vild med måden de er avlet til at se ud.

Ruhåret hønsehund: Der har jeg nok samme mening som Fedor har om dem, vi bryder os ikke ret meget om dem.

Jamen selvom jeg har de tre her, så er de da søde, men det er bare ikke mine typer.

• #50   2. nov 2009 3 MEGET uheldige billeder af Zoe -- bare for at sige - hun HAR charme - MEN er nok ikke synderligt køn

http://farm4.static.flickr.com/3403/3489014912_37d53e918f_b.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3604/3638574872_6660c8c50d_b.jpg

og det bedste :

http://farm3.static.flickr.com/2441/3569704629_237d02e697_b.jpg

• #51   2. nov 2009 Men er faktisk ret sikker på at Zoe selv syntes hun er skønhedsdronningen over dem alle smiley Charme , selvtillid og Lækkert hår !? ;D

• #52   2. nov 2009 Maria: Nej ikke mere. Det bliver hendes 3. hjem :o( Dem der havde fået hende gik fra hinanden. Manden beholdt Sally. Han forlod hende så en hel weekend. Jeg var oppe og hente hende. Sammen med hans eks-kæreste, som stadig var delt ejer, og som nu bor på sjælland og har broren Jalte - tvang vi han til at overgive Sally til det internat hvor jeg arbejder.
    Min chef derude har lovet at finde det perfekte hjem til hende med voksne modne mennesker.

Er bare glad for at hun er et trygt sted nu.

• #53   2. nov 2009 . \m/ mullet rocker \m/ . - Amen hun er sjov --- smiley syntes til gengæld også at jeg har nogle ret "flotte" billeder hvor hun er pænere end de fleste (mopser anyway)

• #54   2. nov 2009 by frey - synes godt nok den er ucharmerende, synes det ligner der er en der har losset den i hovedet..

• #56   2. nov 2009 jeg tilføjer ligge:

bassethound
    pekingeser

• #57   2. nov 2009 Karin A: Hårløse er ikke menneske-designet hunde :o)

• #58   2. nov 2009 (link fjernet)
    Bella folder sig ud :=)

• #59   2. nov 2009 CNN - hvad er da det for noget at skrive ? OMG

• #60   2. nov 2009 Henriette - haha - det minder mig om sådan et billede der kunne være blevet taget af mig ! VIRKELIG et uheldigt billede - er flad af grin smiley Men det nu vildt kært !

• #61   2. nov 2009 jeg bryder mig ikke så meget om jagthunderacerne - men egentlig ikke fordi jeg syntes de er grimme - bare kedelige.

generelt bryder jeg mig ikke om rughårede racer.

• #63   2. nov 2009 Tinna - puha en omgang... stakkels lille pige.... det gør godt nok ondt i mit hjerte at høre... bare hun har det godt nu... håber hun får et dejlig trygt hjem snart, hvor hun han blive resten af hendes dage... øv for nogle skæbner til tider...

• #64   2. nov 2009 <b>By Frey</b>
    Seriøst det sidste billede. Hold kæft det godt!

• #65   2. nov 2009 <b>CNN</b>
    En ting er man har forskellig smag... Men det var da en ret upæn måde at sige tingene på.. smiley

• #66   2. nov 2009 By frey... hahaha nogle billeder.... det er præcis min point som jeg skrev tidligere... det er sgu da et lidt for lækkert udseende..!!!! smiley

• #67   2. nov 2009 her præsenterer japaneseren sig heller ikke for godt.

(link fjernet) 16:54:13

• #68   2. nov 2009 ja må også sige - tak for lort da !
    Havde nu bare regnet med - SMuk er hun da ikke lige der - men charme JA...

Men godt så... Tror jeg går over og kysser min hund og giver den en hundekiks--

Host host... KLIK Godbid !

• #69   2. nov 2009 Jeg elsker også mest racer som er lidt specielle. Hårløse, pudler (med pompomer) og fx puli og bedlington terrieren. Elsker det som de fleste andre hader. Hvorfor ved jeg ikke.

Pudlen har dog altid været favorit nr 1.

• #70   2. nov 2009
    Hundemutter - alle skulle have en hundehvalp .
    HA ha, total høj på coke hund :=)

• #72   2. nov 2009 Hundemutter - alle skulle have en hundehvalp . - Nååååår. hihi ... Dog from Outer Space smiley

• #73   2. nov 2009 <b>Hundemutter - alle skulle have en hundehvalp .</b>
    HAHA har set det billede før i en anden tråd... Den ligner en falsk engel!! Super godt fanger smiley

• #74   2. nov 2009 Karin A: Nej. Det er en naturlig mutation som er over 3000 år gammel. En afrikansk hund som udviklede det. Mener xolo'en (mexikansk) ligger ret tæt på den hund stadig væk. Self ikke en vildhund mere.

Jeg troede også først det var noget menneskeskab noget, ligesom ved marsvin.

• #75   2. nov 2009 Altså jeg bryder mig ikke om hårløse hunde, så vel som katte. Er generelt bare til megameget pels :o)
    Var ude at gå i går og der var der også en boxer med, og jeg er altså bare ikke til korthårede hunde. Blev så spurgt om ikke jeg synes han er smuk,,og nej det synes jeg ikke ,,men for fanden en flot farve og en utrolig lækker dreng, dejligt sind :o) (billeder i mit album fra turen igår)
    Tror og håber ikke at jeg stødte hans ejer :o)

Vi er jo så forskellige i vores smag af hunde og thank god at der er så mange racer at vælge imellem så :o)

Jeg er selv helt vild til Newf og Landseer, igen elsker pelsen ;o) Men hvor er der bare mange Newf jeg ikke vil ha fordi de har så store hængelæber=savl a lot, og man kan ikke se deres øjne fordi de hænger sådan, det synes jeg absolut ikke er kønt,,men trods det er det jo en fantastisk lækker hund :o)

• #76   2. nov 2009 Syntes der er opløftende at der ikke er en der har nævnt muskelhundene som de grimmeste :=)

• #77   2. nov 2009 En hårløs er sku da mega pæn *GG* - Se selv, Silas er et prægt-eksemplar ;D
    http://gingers.dk/galleri/albums/userpics/10001/Silas2512084.jpg

• #78   2. nov 2009 Hårløse, fladnæsede hunde og mynder ... De hårløse kan jeg slet slet ikke have, de fladnæsede er bare grimme men kan være megacharmerende :o) og mynderne ligeså :o)

• #79   2. nov 2009 "Den første hårløse hund dukkede op for over 3.000 år siden i Afrika som en mutation. Den fik navnet Canis Africanis. Der er bl.a. på Mexican Museum billeder af små hårløse hunde, der er fundet i mexicanske "oltidsgrave". Hårløse hunde er således ikke et resultat af menneskeligt opdræt."

Der var lidt om det.

• #80   2. nov 2009
    ..:: ~ T I N N A ~ ::.. -Lilly&Silas-
    Har lige kigge på Silas album, syntes han er en smuk og speciel hund

• #81   2. nov 2009 LOOOOOOL Tinna hvor er han kysbar!!! smiley

• #82   2. nov 2009 Jeg troede faktisk også at de hårløse var avlet frem,,der kan man bare se :o)

• #83   2. nov 2009 Tak. Han er ikke lige verdens pæneste Chinese Crested. Men han har sin charme *GG*

• #84   2. nov 2009
    ..:: ~ T I N N A ~ ::.. -Lilly&Silas-
    Elsker billedet hvor han står og nejer med pinden i munden, han ligner en hest :=)

• #85   2. nov 2009 Cetris: Det hårløse gen er dominant. Det kan ikke bæres uden at ses :o)

• #86   2. nov 2009 Kald mig bare dum: Hehe de kan være charmerende sammen ;D

Henriette: Tak. Elsker også det billede. Der ligner det faktisk at han har meget pels. Det har han bare ikke *GG*

• #88   2. nov 2009 Karin A
    Ha ha, er ikke skuffet... Nu er Bella jo ikke Amstaff.....

• #89   2. nov 2009
    . \m/ mullet rocker \m/ .
    Hvordan kan man sige hun er grim?? Hun er da nuller

• #90   2. nov 2009 Forskellen er bare Cetris at hårløshed hos katte og marsvin er recessivt. Hvor det på hunde er dominant.
    Ellers havde Lilly og Silas ikke kunne have fået hårløse hvalpe sammen, da Lilly ikke bære på hårløs-hed.
    Så det er ikke mere menneskeskab end en Labrador, en malteser eller en schæferhund.

• #91   2. nov 2009 ja man skulle ikke tro det var samme nuttebamse som den her hund vel *gg*

• #92   2. nov 2009
    . \m/ mullet rocker \m/ .
    Det var der også en del der gjorde med min gamle gravhund, dem er der åbenbart mange der ikke kan lide?

• #93   2. nov 2009 (link fjernet) 16:54:13

glemte lige linket

• #94   2. nov 2009 Sys det er meget svært at sige... Er er mange hunde der på ingen måder er kønne, men simpelthen har den vilde charme, hvilket jo så gør dem lækre alligevel smiley

Jeg er personligt ikke til Chinese Crested, Puddel, Chi'er og Gravhunde... Men hver hund er jo altid chamerende på sin helt egen måde...

Jeg er sgu heller ik en skønhedsdronning, men får til gengæld af vide at jeg har charme... Er det ik lidt det samme *GGG*

• #95   2. nov 2009 Uha, skal man virkelig holde sig til tre racer??

Følgende er i vilkårlig rækkefølge ;o)

Chinese Crested
    Bull terrier
    Engelsk Bulldog
    Mexicansk hårløs
    Puddel
    Whippet

Der er med sikkerhed også flere, jeg synes er grimme, men som jeg ikke lige er kommet i tanke om ;o)

Jeg synes sagtens, man kan sige, at hunde kan være grimme - det er jo ikke sådan, at man synes de er så ækle, at de burde forbydes, men bare sagt med et glimt i øjet (det kaldes humor) ;o)

Der er jo en årsag til, at man siger, at nogle er så grimme, at kun deres mor kan holde af dem - og det er jo netop, hvad man gør, når man ser det smukke i en race, som andre synes, er grimme ;o)

• #96   2. nov 2009 Jeg synes også amstaffer, amerikanks bulldog eller andre muskelhunderacer er dejlige:-) Jeg har mødt en agressiv kamphund og det var en pit.
    Alle andre muskehunde jeg har mødt vil gerne nusse og kæle:-)
    Men jeg kan nu godt blive lidt usikker for jeg synes nogle gange at de kan se "farlige" ud, altså usikre. Synes der er mange staff der sådan ligesom kigger på en som for at sige, ja jeg er sød nok nu, men om lidt æder jeg dig:-)

• #97   2. nov 2009
    Hundemutter - alle skulle have en hundehvalp .
    Nøj, hvor er det dog den sødeste

• #98   2. nov 2009 Cetris: Hvad er så forskellen på hårløse og labradoren? Andet end størrelsen og pelsen. Og det faktum at de hårløse nok burde have blevet i afrika og mexico.

Det eneste vi har gjort med fx CC er at blande selskabshunde ind i dem, så de får noget mere pels.

• #99   2. nov 2009 Nu var det mopsen generelt der ligner man har sparket den i hovedet, smamen med pekingeseren..
    med den flade næse og de væmmelige pop-ud øjne..

Ikke hetz efter præcis hendes hund..

Men mopsen og pekingeseren er jo netop avlede modehunde..
    Jeg vil næsten gå så vidt at kalde dem "misfostre" af modeavl.. ment sådan at de er ikke avlet for at gøre hundens liv bedre, men for at være et modefænomen, med problemer med vejrtrækning osv.. det er da mishandling (her snakker jeg dem der har gjort dem til det de er)..

Ligeså mener jeg det er ren mishandling den måde udstillingsschæferen også er avlet på.. flere af dem kan ikke gå.. det er forrykt at ødelægge hunde på den måde!

Og skriv i bare jeres hade beskeder og bliv forargede, for jeg ved jeg har ganske ret i denne sammenhæng og det ved i også inderst inde!

• #100   2. nov 2009
    CNN - Amatørfotograf | Søger modeller .
    Nu havde vi det lige så sjovt....

• #101   2. nov 2009 CNN Giver dig fuldstændig ret i det med Schæferen, folk er blevet ekstreme med udseendet, det er trist de har besvær med at gå, der er ikke plads til deres organer, syntes det er synd og skam.

• #102   2. nov 2009 Cetris: Jeg synes så ikke der er den store forskel på om hunden naturligt har muteret hårløshed eller dværgvækst (små hunde) og at man så har avlet på det.

At vi har taget dem her til det kolde, er jo så måske spørgsmålet om er sundt for dem. Men så smider vi bare lidt tøj på dem :o)

• #104   2. nov 2009 Jeg ved ikke hvor mange der har set de programmer der har været i tv..
    men de har avlet hunde med kraniet for småt til hjernen, så dårlige hofter/ben at dyrene ikke kan gå, snotten helt ind i kraniet så de ikke kan trække vejret..

jeg kalder det dyremishandling - ved ikke hvad i kalder det? smiley

• #105   2. nov 2009 Synes forresten også at en race som Berner Sennen er grim. Alle andre dåner over dem, men i mine øjne ligner de en lidt kikset blandingshund.

(bare for at komme væk fra den lidt off topic hårløs-snak *GG*)

• #106   2. nov 2009 CNN: Hvoror vende en hyggelig tråd til en tråd om mishandling og dårlig avl?

Spørgsmålet hed jo på hvilke hunde der var grimme... ikke: fornærm den hund du synes der er grimmest mest muligt og fortæl hvorfor du synes det!

• #107   2. nov 2009

Jo, så det godt, det var et program fra BBC. Og jo det er forfærdeligt synd for de hunde, og skræmmende de skal se sådan ud for at vinde udstillinger. Faktisk er det jo syge hunde der er på udstillingerne, det skulle jo netop være omvendt...

• #108   2. nov 2009 line H
    Ja, som skrevet før, nu havde vi det lige så hyggeligt :=)

• #109   2. nov 2009 Line - ved ikke om du har et problem med at læse, men jeg skriver efter emnet er gået OT at nogle racer er ødelagt i avlen..
    Lagde du mærke til jeg nævner schæferen (udstillingshunden) og har selv en (brugshund)..
    jeg skriver det ikke for at nedgøre nogen speciel race, jeg skriver nogle facts!

men fladnæsede hunde ligner lidt nogen der er sparket i hovedet eller løbet ind i en mur.. det er humoren i vores hus, lev med det eller lad være?

• #110   2. nov 2009 CNN: Fuldstændig enig.
    Menneskets trang til at lege gud og forme(misdanne) efter vores forskruede skønhedsidealer, er skammeligt.
    Jeg får hvide knoer af raseri, når jeg ser og hører racefanatikere der ikke vil anerkende at, deres race er fremavlet til noget sygeligt.

• #111   2. nov 2009 lige såvel som at det ikke er alle brugshunde der har hd - små hunde der har pl - ja så er det altså heller ikke alle flade hunde der har luftproblemer.

og egentlig så er det slet ikke den korte næse som er problemet - det er kraniets form og størrelse.

• #113   2. nov 2009 I øvrigt er CNN´s indlæg efter min bedste overbevisning, særdeles relevant for denne tråd.
    Oplægget var den grimmeste hund og i den sammenhæng er det interessant hvor langt folk vil gå for at "forskønne" deres race.

• #114   2. nov 2009 Henriette & Michelle J

Vi har en schæfer brugshund, stiller vi hende til udstilling ville hun aldrig kunne vinde da hun er af en anden bygning og er "grå"..

Og hvis det er helt rigtigt er en hvis schæfer IKKE godkendt som schæfer. Langhårede schæfere er ikke velsete..

det var lidt (OT) fakta om schæferen smiley

• #115   2. nov 2009 Jeg er bestemt også ligeglad med om folk syntes min race er grim, det ville sku da være trælst hvis vi alle var/er ens... Føj livet vil blive kedeligt så.

• #116   2. nov 2009 Nå, trådstarter er træt nu, kan i alle sove godt, og tak fordi i gad lege med

• #117   2. nov 2009 ..oplever tit at elton deler vandende, enten mener folk det er den smukkeste hund eller også synes de han er det grimmeste de har set smiley

det kan være småting, eller ting ved den enkelte hund som ikke tiltaler mig.. generelt synes jeg racer som:

gravhund
    labrador
    schæfer
    hønsehund
    er intetsigende, men måske mere fordi det slet slet ikke er hunde for mig, det ville være en dårlig sammensætning fra starten, synd for hunden og synd for mig smiley

• #118   2. nov 2009 Jeg synes det er lidt sjovt med bullterrieren. Synes de små er pæne, men synes de store ser forkerte ud, og faktisk er en smule grimme. Selvom de er så ens. Tror det er størrelsen der gør det.

• #119   2. nov 2009 Ang. den hårløse er jeg enig med Ceteris Paribus.

For mig er det avl på et fejlgen (mutation) og det er uetisk at avle på disse unaturlige "hunde". Burde det ikke give sig selv at når hunden mangler halvdelen af sit tandsæt pga. det hårløse gen så må dette være en alvorlig mutation som skal udelukkes fra avlen ikke indlemmes ...?

Hvis hunden har flere skavanker end fordele ved at blive avlet i en bestemt retning skal man da avle væk fra denne, ikke henimod den ...

Her synes jeg det går galt for rigtig mange racer, hårløse (fejlgenet), mopser (luftvejsbesvær, hudproblemer, abnorm krop), pekinggesere (luftvejsproblemer etc.), engelske bulldogs (formeringsproblemer) og min egen race hvad angår hofter, hudproblemer etc.

Er generelt imod hovedløs avl med og uden tavle og er ked af hvad hovedløs avl har gjort ved med race også :o(

• #120   2. nov 2009 Karen - lige en Bullterrier kan jeg ikke finde ud af om jeg synes er skøn eller grim..
    har længe prøvet at finde frem til det.. men kan finde nogle flotte eksemplarer og så dem der lidt minder om grise..
    Dér kan jeg ikke komme frem til et bestemt svar i hovedet xD

• #121   2. nov 2009 Sanne - Schæferen (udstillingshunden) har også dårlige bagben

• #122   2. nov 2009 Jeg må indrømme, at jeg ikke synes særligt meget om:

Molosserne
    mastifferne
    muskelhundene

De er - i mine øjne - lidt for "kompakte" og brede, og så er de en anelse kedelige et eller andet sted (sorry)

• #123   2. nov 2009 Sanne M: Nu er det ikke alle hårløse hunde der mangler sine tænder. Og de fleste mangler kun så få at de lever et normalt liv med det. Så ser ikke problemet.
    Ser større problemer hos schæferen der slingre med hele bagpartiet når den går - end at en hårløs hund mangler 3 tænder i munden :o)

Men så ser vi jo forskelligt på det.

• #124   2. nov 2009 Tror bare jeg holder mund her, for ellers kommer jeg ud i stormvejr og det kan vi ikke have :o)

Godnat. Nu vil jeg gå ind og putte med min etisk ukorrekte muterede hund, der mangler 10 tænder smiley

• #125   2. nov 2009 Kan komme på mange (nok især små og mellem str hunde må jeg indrømme) som jeg synes er intetsigende/kedelige for mig, men grimme, der bliver det sværer......men
    Ruhåret hunde især gravhunde
    Bullterier, ikke så meget deres hovedform, men deres øjne.
    Beagler.

Har nu også selv en grim hund smiley
    (link fjernet)

• #127   2. nov 2009 alle hunde er skønne på hver sin måde, men mindre kønne hunde er pudler,pekingeser/foxterrier blandinger,shæfer dem syntes jeg ikke om udseende mæssigt men mega søde hunde er de da alligevel, pek/fox blandingen er nok det grimmeste jeg længe har set møder tit en dame der har 2 af dem og så de mega hidsige ...

• #128   2. nov 2009 jo, nogle hunde er deciderede grimme - men så er de som regl også temmelig nuttede smiley

egentlig SMUKKE hunde synes jeg mangler charme og kartakter...

der er da ikke noget som en lidt forpjusket ruhåret gravhund, med fedtet skæg og alt for store øjenbryn... eller værre, når den lige er nytrimmet...

(link fjernet)

(link fjernet)

• #129   2. nov 2009 Er ikke så meget for fladsnudet racer selvom jeg sagtens kan synes de er søde. Og så xoloitzcuintle

• #130   2. nov 2009 CNN: Har jo også nævnt schæfer jvf. min egen race som desværre har flere skavanker som der burde avles væk fra ...

Iben: Jep vi er enige. Kunne godt tænke mig man avlede mere fornuftigt. Bullterrieren i dag synes jeg er noget af det grimmeste men synes den oprindeligt var en flot hund og ligeledes schæferen som den oprindeligt så ud, tilbage til det tak :o)

Og collien må de da endelig ikke også ødelægge :o( Ville være forfærdeligt. Fatter ikke ekstremavl. Forstår ikke hensigten :o(

• #132   3. nov 2009 Beanmor:

Haha... Genial udtalelse af din svigermor smiley Jeg sys nu Bullterrieren er dejlig, men godt sagt smiley

• #133   3. nov 2009 Det var da vildt, så mange der ikke bryder sig om de racer vi har/har haft i familien LOL.

Har selv en Chinese Crested, så der er jeg selvfølgelig uenig med flertallet smiley

Tror ikke jeg synes at nogle hunde er "grimme", men er bare ikke til de helt ordinære hunde. Labrador, Retriever osv. .... der er så mange af dem, så finder dem en smule kedelige.... Dog ikke grimme.

• #135   3. nov 2009 @beanmor smiley min svigermors første bemærkning til elton var også noget fordomsfyldt.. "hvorfor i alverden har i fået en pitbull???"

• #137   3. nov 2009 Nej hvor dejligt at se at der ikke er nogen herinde der synes cattleren er grim - det hører jeg så tit ;o)

aj spøg til side... hehe

ved ikke om jeg synes de er grimme - men jeg bryder mig ikke om udseenet på shæfer hund - kan ikke lige finde ud af havd det er, men pæne syne sjeg ikke de er.

så synes jeg heller ikke en gul lab med gule øjne og rød næse er nogen skønhed - men de kan godt have charme :o)

nåh ja og så en lhaso apaso (staves) er heller ikke lige sagen.

• #138   3. nov 2009 CNN: Jeg aner ikke hvilken hund du har og er da os ret ligeglad. Synes bare man godt kan sige tingene på en pæn måde selvom det er humoren hjemme hos jer...

Hvorfor skal det dreje sig om sygdom og avl når vi havde en hyggelig tråd om racer og deres mindre attraktive udssende.?

Som sagt, så synes jeg alle hunde er skønne på hver sin måde, schæfer, mops, hårløs whatever... Så at du har en brugshund... kan jeg ikke helt se hvad har med mig at gøre?

• #139   3. nov 2009 Line - fordi de oplysninger jeg skriver er grunden til mopsen f.eks. er grim..
    Det er avlens skyld hunden er grim, og de har så tilmed avlet div sygdomme i de stakkels dyr..

så det er ganske relevant!

• #140   3. nov 2009 . \m/ mullet rocker \m/ .: hehe ja vi er nogen få i Dk der mener det er en total smuk vaps ;o) De tre du nævner er i mine øjne også nogen af de smukkeste hunde!

Ai folk siger ikke dissideret at den er grim, men får tit den her at vide: "Den er mere særpræget end den er pæn" :D. Første gang tænkte jeg at det kan man da ikke sige, men tror jeg har hørt det flere hundrede gange efterhånden - og nu tænker jeg altid at det er lige meget for i mine øjne er han den flotteste hund jeg nogensinde ahr set - så det støder ikke mig at nogen synes cattleren er grim :o)

• #141   3. nov 2009 . \m/ mullet rocker \m/ .

Det er da også en noget speciel blanding, jeg håber det er et hul i hegnet kuld og at BS var moren og WC var faren for ellers er det sgu næsten synd..
    Jeg ville da klappe den, men synes bestemt det er en underlig hund, hvorfor må de ikke have nogen ben!? o.O

• #142   3. nov 2009 CNN: Jeg kan så ikke se det relevante i et hyggeemne.. og hvad betyder OT?

• #143   3. nov 2009 Line - nu er det ikke et hyggeemne, for så har du glippet noget.. div racer bliver kørt på som grimme hunde.. det er ikke min definition af et hyggeemne..

Og det ER relevant..

OT = Off topic

• #144   3. nov 2009

Du har da ret i meget af det du skriver, men jeg oprettede nu tråden som et "sjovt" taleemne om forskellig smag

• #145   3. nov 2009 CNN:

Det VAR hyggeligt indtil du decideret begyndte at svine de forskellige racer... Vi andre gør det med måde og der er jo ingen der bliver fornærmede... Vi har alle forskellig smag...

Savner du opmærksomhed i din tilværelse siden du skejer sådan ud herinde og skal vende en hyggelig tråd til avl og bidske kommentarer?

• #146   3. nov 2009 CNN:

Hvis du ikke synes det en en hyggelig trd, så kan jeg ikke se hvad din deltagelse her skal til for... Hvilket skubber mig endnu tættere på min teori om opmærksomhed smiley

• #147   3. nov 2009 . \m/ mullet rocker \m/ .

Lad være at bring den frem hvis du ikke kan tåle at den bliver omtalt..
    og hvis ikke du kan se at det ville være synd at en hund på 12 kg (eller hvad en corgi vejer) bliver parret af en bjørn på 70+ kg

men jeg vil næsten gå ud fra at corgien også er en af menneskets mutanter, sammen med bassethound, jeg nægter at tro de fra start ligner hunde med benene brækket af næsten oppe ved kroppen..

HVORFOR skal du svine mig til?? Jeg vil da vove at påstå det er dig den er gal med, når du sidder og kalder mig ondskabsfuld fordi jeg ikke falder i svimer over din hund..

• #148   3. nov 2009 maria*med smil på læben, og luga og kenzo* .

Læs lige igen.. den er en blanding af corgi og berner sennen, hvis ikke det er et hul i hegnet jeg jeg sige at det er sindssyg avl! en lille hund på 12 kg og en hund på 70-80 kg skal ikke formere sig med vilje!!

Og så er bassethound og corgi i mine øjne også et af menneskets mutanter efter hovedløs avl..

jeg fortjener på ingen måde at svines til fordi jeg har min mening og fakta..

• #149   3. nov 2009 Prøv nu liiiiige at køle lidt ned - ingen grund til at ødelægge en tirsdag formiddag med at hugge og stikke i hinanden.
    Har ikke læst hele tråden, men den er over i noget, som burde stoppes nu...!!!

• #150   3. nov 2009 Laura - at du ikke kan se forskel på fakta og perspnlige beskeder skal du nok holde dig fra nettet..
    jeg har derudover ligeså meget ret til at deltage som du går.. og jeg vil mene jeg gør det på den rigtige måde da jeg har fakta og argumenter for hvorfor dyrene ikke tiltaler mig..
    De fleste andre herinde gør bare grin med hunderacen der ikke tiltaler dem..

• #152   3. nov 2009 Du har ret til din mening og din fakta...

Men det hører ikke hjemme i denne tråd. Spørgsmålet i tråden var meget simpelt og havde intet med hovedløs avl og diverse andre ting at gøre...

• #153   3. nov 2009 Og var ment til ALLE....

Grim hund - mindre smuk - ingen betydning - kik på hinandens hunde og se det charmerende i dem og kig på jeres egne og vær glad for dem - uanset folks hug...

Min mening... smiley

• #154   3. nov 2009

Prøv at oprette en tråd om dine synspunkter om hovedløs avl, så kommer det over i det rigtige forum..
    Som skrevet før, så var det ikke min hensigt med tråden der hvor vi er nu.. Alt alt for personligt at hagle folks hunde ned på den måde

• #155   3. nov 2009 CNN:

Jeg siger ikke at du ikke må være her... Du læser ikke hvad jeg skriver... Jeg skriver at jeg ikke forstår hvorfor du er her hvis du ik synes tråden er hyggelig...

Vi andre snakker bare om udseende på hundene, men du skal grave tilbage til Ruder Kongens tid for at fortælle hvorfor de er grimme... Det er fuldstændig ligegyldigt 'hvorfor'...

Det var ment som en hyggetråd.. Ikke en 'lad os definere alle racer og hvorfor de er grimme' - tråd...

• #158   3. nov 2009 maria*med smil på læben, og luga og kenzo* .

Jeg skriver WC (Welsh Corgi) og BS (Berner sennen), hvis du kigger på netop hendes hund kan de se det er det den er blanding af?
    og hvis du ikke læser fakta så lad venligst være med at hakke ned på mig..

• #159   3. nov 2009 Men det er også nemt at hakke ned på en der har fakta i orden, og skrive det rette sted.. når man slev er på herrens mark og ikke aner hvad der er sket for at de ser sådan ud.. og det værste - at i simpelthen glemmer at læse hvad jeg skriver og bare omformulerer det til jeres eget tossede sprog og så skælder mig ud..

Dét kan jeg ikke snuppe!

• #160   3. nov 2009 Kæresten og jeg har valgt en amstaff fordi det er den hund vi er til.. men jeg synes da at en Chinese Crested er "sej" af udseende, men jeg kunne ikke tænke mig sådan en lille hund, for de fleste små hunde rummer samme "hysteri" som en stor hund, bare i deres lille størrelse der gør at jeg aldirg ville have sådan en lille hund fordi de har tendens til at være skide hysteriske og arrige,.. og det ville jeg ikke kunne leve med smiley

• #161   3. nov 2009 Selvfølgelig er der en årsag til at hunde ser ud som de gør... Og ja der foregår meget hovedløs avl...

Jeg skal gerne indrømme at jeg ik har en fløjtende fis forstand på avl osv...

- Men stadig var det ikke det tråden handlede om jo... For mig vedkommende skælder jeg ikke ud... Jeg skriver min mening om det du skriver, lige så vel som du skriver din mening om det vi andre skriver... Det er vel det en tråd er til for.. Men synes stadig at du har bevæget dig langt udenfor hyggen, som jeg går ud fra var planen med denne tråd...

• #163   3. nov 2009 Maria - LÆS DOG FOR H******!!!!!!!!!!
    Nu er det da lige før jeg koger over!?
    KAN eller VIL du ikke læse hvad jeg skriver??
    Har ALDRIG kaldt hendes hund underlig, jeg har skrevet at WC+BS er en underlig blanding..
    ligesåvel som det ville være underligt at lave en chi+schæfer..

det har s*u ikke noget at gøre med hendes hund specielt.. men man er da småblød i bolden hvis man laver sådanne nogle med vilje??

• #164   3. nov 2009 Der er ingen af os andre der snakker om en decideret hund hund herinde... Vi snakker racer generelt...

At folk ikke synes at min hund er en specielt køn blanding er hvad det er, det kan jeg sagtens leve med... Men hvis folk siger direkte til mig at MIN hund er grim eller underlig, det ville jeg da ikke synes var det fedeste i verden...

• #165   3. nov 2009 Og næste gang skal jeg nok skrive det med blokbogstaver og gentage mig selv så folk herinde ikke behøver tænke selv..

er det nemmere for jer?? smiley

• #166   3. nov 2009 Gizmo - hvis du skriver herinde i en god mening og gang på gang bliver bidt af nogle af de lave mennesker der findes herinde..
    Så ville du også blive lettere irriteret..

Fik jeg chancen, var der flere herinde jeg kunne tænke mig at sætte tænderne i af ren arrigskab for at have stemplet mig fordi de ikke har hjerne til at læse hvad der skrives.

Jeg synes det er synd og skam at jeg skal have smidt div hetz i hovedet fordi jeg har fakta som er ganske relevant for hvorfor disse hunde er så "grimme"..

• #168   3. nov 2009 Gizmo - det er iorden smiley
    Jeg kan bare ikke rumme alle de had-beskeder fordi folk ikke kan læse og forstå hvad der bliver skrevet smiley

• #169   3. nov 2009 Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg bryder mig bestemt ikke om bedlington-terrier.. Dog syntes jeg det kan se forrygende ud når de bliver udstillet af en der virkelig forstår at fremhæve dens bedste sider..

Men decideret grimme hunde kan jeg ikke lige komme i tanke om... Har aldrig brudt mig om den irske ulvehund, men efter at have mødt den på en udstilling syntes jeg den er facinerende..

til gengæld elsker jeg: Fransk og engelsk bulldog, bullterrier, Douge de Bordeux, osv.. smiley Og amstaffen selvfølgelig!!! smiley

• #170   3. nov 2009 clumber spaniel
    Airedale terrier
    beagle

• #171   3. nov 2009 Jeg har jo ikke buddy boende hos mig mere, men besøgte ham en dag og så slog det mig: puha, har jeg haft sådan en grim hund smiley Han er jo helt forkert sat sammen - kæmpe hoved, små ører, lange ben han ser jo helt mærkelig ud. Men jeg kan jo stadig godt lide ham og savner ham meget.

• #172   3. nov 2009 og så kiggede jeg lige billederne igennem - han er bare så grim og unik - nok derfor vi valgte ham smiley

• #173   3. nov 2009 Ej tag da lige tingene med et gram salt, at man siger at Pekingeseren, mobsen og sågar Perseren (ja det er en kat) ligner en der er løbet ind i en dør er da sjovt, for jo det ser da sådan ud hehe, jeg ved at når det bliver sagt i min omgangskreds er det ment i sjov...

• #174   3. nov 2009 Jeg har også selv haft perserkatte, og vi grinte meget af især den ene, som var mewget fladsnudet, og sagde selv, at den lignede en der havde fået et baseballbat i hovedet eller var rendt ind i en væg med 100 i timen... *GG* (selvom det var en fin racekat med stamtavle) - Den var sq da grim men yderst charmerende.

• #175   3. nov 2009 .\m mullet.....
    Det synes jeg bare du skal hoppe op og falde ned på, for du har da den dejligste hund smiley

Min dyrlæge (og flere andre) har faktisk udtalt ,at det faktisk er sjældent at en lille tæve, der føder hvalpe med en meget større hanhund som far, lider under det. Fostrene udvikler sig, så de passer til morens livmor, og så kompenserer de for størrelsen senere. Det giver kun problemer i de tilfælde hvor kropsbygningen er anderledes, f.eks. ved meget stort hoved og bredt brystparti. Men det giver jo også tit problemer ved rene racer, f.eks. bulldogs.

• #177   3. nov 2009 Jo Karin, de er mindst ligeså grimme som min *GG*

(link fjernet)

• #178   3. nov 2009 Karin - nej de er godt nok smukke

• #179   3. nov 2009 CNN: Der bliver jo ikke spurgt; "Lav en top tre over de hunde du synes er grimme og fortæl hvorofr?"

At du koger over og bliver sur over den såkaldte hetz og så sviner os dødelige der ikke har så meget forstand på urhundens oprindelige udseende og at de er blevet skamavlet så vi i dag har en milliard racer (eller hvad det nu er du skriver) det kan jeg da virkelig intet bruge til.

Jeg kan sagtens se at en mops ligner en der er rendt ind i en væg med 100 i timen, men det var bare måden du skrev det på, eller jeg tyede det på. Synes det var yderst nedladende.

• #180   3. nov 2009 Tra-la-la-la-la...hvor synes jeg faktisk jeg har mødt mange grimme hunde. Men hvis jeg selv ejede dem ville jeg sikkert synes de var smukke og dejlige og noget helt specielt.
    Det er jo det samme med børn. Jeg synes da ikke at underbid og stritører er pænt og har ikke noget imod at sige hvad jeg mener generelt.
    Der er bare den forskel at mennesker ikke bevidst avler på underbid og stritører......... Bare et lille sidespring ;-)))

• Mia L
    Mia L Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #182   14. dec 2009 Hvad er det den hedder den der med dreadloks?

• Mia L
    Mia L Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #185   16. dec 2009 Ja lige præcis smiley
    - Den ser nu lidt sjov ud smiley

Kommentér på:
Den grimmeste hund

Annonce